Persut haluaa autoilun maksajiksi autottomat

perus_SS

Persut vaatii autoveron poistoa siten, että veron menetys katetaan normaalista budjetista. Eli myös autottomat maksamaan autoilijoiden ajelut.

Persujen vaaliohjelmat on ihan perceestä.

27

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • persupolitiikka

      Persut voisivat ajaa myös puoluetuen poistamista kuten ovat joskus tehneet kun halusivat piikitellä suuria puolueita. Nyt vain tuo piikki sattuisi omaan nilkkaan niin että menisi puoluetoimisto alta.

      • GrooMan

        Ei kai sitä puoluetoimistoa pois otettaisi? Puoluetuen poistamista toisiaan ajoivat, tai oikeammin kai pienentämistä - mutta muut puolueet torppasivat sen.

        Autoveron poisto ei tekisikään niin surta lovea verotuloihin, oletettavasti lisääntyvä myynti kattaisi arvonlisäverollaan siitä lähes 100 %. Etuna olisi myös autokannan uudistuminen, ja samalla siis myös liikenneturvallisuuden paraneminen. Ei siis välttämättä huono ajatus ollenkaan.


      • troikkaeun

        Jos puoluetuki lakkautettaisi niin persuilta menisi puoluetoimisto alta, koska puolue ei omista sitä vaan säätiölle se kikkailtu jotenkin ja puoluetoimisto maksaa siitä säätiölle vuokraa. Kun puoluetukea ei enää olisi, niin ei olisi enää vara maksaa miljoonakiinteistöstä vuokraa ja niin puolue menettäisi sen.

        Autoveron poisto on vain menoa kohden EU:ta ja EU on jo huomauttanut siitä Suomea miten väärin täällä verotetaan esim. tuontiautoja.

        EU on siis hieno juttu, meistä tulee hiljalleen EU-myönteisiä ja ymmärrämme sen että EU:n asiat ovat myös meidän asioita. Niin se kelkka muuttuu kaikissa asioissa samoin kuin puoluetuenkin suhteen.


      • VälilläVituttaaTollot
        troikkaeun kirjoitti:

        Jos puoluetuki lakkautettaisi niin persuilta menisi puoluetoimisto alta, koska puolue ei omista sitä vaan säätiölle se kikkailtu jotenkin ja puoluetoimisto maksaa siitä säätiölle vuokraa. Kun puoluetukea ei enää olisi, niin ei olisi enää vara maksaa miljoonakiinteistöstä vuokraa ja niin puolue menettäisi sen.

        Autoveron poisto on vain menoa kohden EU:ta ja EU on jo huomauttanut siitä Suomea miten väärin täällä verotetaan esim. tuontiautoja.

        EU on siis hieno juttu, meistä tulee hiljalleen EU-myönteisiä ja ymmärrämme sen että EU:n asiat ovat myös meidän asioita. Niin se kelkka muuttuu kaikissa asioissa samoin kuin puoluetuenkin suhteen.

        Ihan oikeasti, välillä nämä idiootit kyllä käy hermoille. Mitähän tämäkin tyyppi on mahtanut vetää, että on mennyt aivan sekaisin ja sekoilee viritellen omituisia tarinoita.


      • GrooMan kirjoitti:

        Ei kai sitä puoluetoimistoa pois otettaisi? Puoluetuen poistamista toisiaan ajoivat, tai oikeammin kai pienentämistä - mutta muut puolueet torppasivat sen.

        Autoveron poisto ei tekisikään niin surta lovea verotuloihin, oletettavasti lisääntyvä myynti kattaisi arvonlisäverollaan siitä lähes 100 %. Etuna olisi myös autokannan uudistuminen, ja samalla siis myös liikenneturvallisuuden paraneminen. Ei siis välttämättä huono ajatus ollenkaan.

        Nyt sitten vielä lähde tuohon, että muut puolueet mukamas torppasivat - puskasta huutelee homppelipersu.


      • KoitaEdes
        pepep kirjoitti:

        Nyt sitten vielä lähde tuohon, että muut puolueet mukamas torppasivat - puskasta huutelee homppelipersu.

        Kannataisko sun palstahomon selvittää hiukan faktoja ennen kuin revit sitä turpaasi? Nimenomaan niin siinä kävi, että muut puolueet torppasivat käsittelyn !!!


      • KoitaEdes kirjoitti:

        Kannataisko sun palstahomon selvittää hiukan faktoja ennen kuin revit sitä turpaasi? Nimenomaan niin siinä kävi, että muut puolueet torppasivat käsittelyn !!!

        Puskasta kuuluu mölinää; persu se siellä kännissä mesoaa...


    • Kokoomus_SS

      Kokoomus haluaa, että terveet maksavat sairaiden kulut. Eli nekin, jotka eivät sairasta, maksavat samat verot kuin ne, jotka sairastavat paljon.

      Kokoomuksen vaaliohjelma on perceestä.

      • MikähänTarkoitusTälläkin

        No nyt on tainnut mennä hiukan ajatusmaailma sekaisin.


      • autovero_budjettiin
        MikähänTarkoitusTälläkin kirjoitti:

        No nyt on tainnut mennä hiukan ajatusmaailma sekaisin.

        Joo, ihme hourailua tuolla aloittajalla autoverosta.


      • autovero_budjettiin kirjoitti:

        Joo, ihme hourailua tuolla aloittajalla autoverosta.

        Pointti lienee se, että sairautta ei voi valita, autottomuuden voi - rautalankaa kerrakseen.


      • hourailua
        autovero_budjettiin kirjoitti:

        Joo, ihme hourailua tuolla aloittajalla autoverosta.

        Aivan, sehän on persujen vaatimus


      • NyhväriNyyrikki
        hourailua kirjoitti:

        Aivan, sehän on persujen vaatimus

        Hei! mää tiärän tän tää o sellane sellane hömötiaisten ketju. tän saa sellaset ko ei mistää mittää oike ymmärr pistää oikkujaa julki. toine samalaine sit vastaa tai iteki voi jos ei oll toist yhtä viisast


      • voihanvalinta
        pepep kirjoitti:

        Pointti lienee se, että sairautta ei voi valita, autottomuuden voi - rautalankaa kerrakseen.

        Autottomuuden voi ihan vapaasti valita, niinkö? Taisi olla parinkin perjantain saunakaljat juotuna tuota kirjoittaessasi. Laita seuraavat kaljarahat siihen rautalankaasi, tarvitse sitä aika plajon.


      • voihanvalinta kirjoitti:

        Autottomuuden voi ihan vapaasti valita, niinkö? Taisi olla parinkin perjantain saunakaljat juotuna tuota kirjoittaessasi. Laita seuraavat kaljarahat siihen rautalankaasi, tarvitse sitä aika plajon.

        Tungen sen sinun perseesi kautta aivoihisi, niin ehkä kirkastuu... Mitä homppelipersu yrittää sanoa?


      • OletOksettavaTyyppi
        pepep kirjoitti:

        Tungen sen sinun perseesi kautta aivoihisi, niin ehkä kirkastuu... Mitä homppelipersu yrittää sanoa?

        Oletko hiukan vajaa, vai riidanhaluinen teini, käytös sulla saatanan luuserilla on ainakin "perseestä", mutta sehän sun alasikin on !!


      • OletOksettavaTyyppi kirjoitti:

        Oletko hiukan vajaa, vai riidanhaluinen teini, käytös sulla saatanan luuserilla on ainakin "perseestä", mutta sehän sun alasikin on !!

        Olet homo!


      • tosi.on
        pepep kirjoitti:

        Olet homo!

        Liikaa keppanaa jo sisässä? Menehän nukkumaan siitä mölisemästä.


      • tosi.on kirjoitti:

        Liikaa keppanaa jo sisässä? Menehän nukkumaan siitä mölisemästä.

        Homppelipersu sanoo, että: "Itse olet!"


    • Riistäjä_Puttonen

      Niin, Työmies Puttonenhan vaati, että maaseudulla asuvat eläkeläiset ja vielä tilallaan työtä tekevät maksaisivat tuon persueliitin autoveron poiston.

      Härskiä touhua mukamas köyhien ja heikompien asioita ajavalta puolueelta.

      • YritäEdes

        Meni taas kerran sulta aivan ohi, ja asiat iloisesti sekaisin - tuollaista siitä sitten tulee - pelkkää typeryyttä palstalle ;)


    • Transuvasurille

      Sinäkin vasurihomo käytät teitä kavellen, pyöräillen ja joskus, kun sossu antaa sulle bussilippuja. Pidä paskanaama lärvisi ummessa, autoilijat maksaa kaiken.

    • AriKitola
      • VastinettaVerolle

        Toinen vaihtoehto olisi tarjota vastinetta sille jumalattomalle määrälle veroja, vaikkapa rakentaa kunnon teitä ja pitää niitä kunnossa.


    • Tosiasiassa-näin

      Persut haluaa, että köyhät autoilijat maksavat varakkaiden autoilun. Kyllä köyhäkin jonkun muutaman satasen kotteron irti saa, mutta sittenhän se rahastus vasta alkaa; polttoaineen hinnassa, käyttömaksussa, vakuutuksissa. Näistä ei persut piittaa hevon v:a, pääasia on, että ne, joilla on ylimääräistä rahaa muutenkin pystyvät ostamaan uuden auton entistä halvemmalla. Turha luulla, että noihin auton käytöstä koituviin kustannuksiin olisi tulossa muutosta, vaikka nehän se todellinen ongelma köyhälle kansanosalle ovat.

      • Kusetus_paljastui

        Olet löytänyt asiasta villakoiran ytimen.


    • Hei_persut

      Gögä götsyi Gögänderin ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1035
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      633
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      556
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe