Miten vakuuttaa äiti vuokrauksen turvallisuudesta?

Toivonsa.menettänyt

Auttakaa!
Olisin nyt omasta mielestäni tarpeeksi kokenut vuokraamaan hevosta 1-3krt viikossa. Etsisin tietysti aluksi rauhallisen vuokrahevosen/ponin. Ongelmana on, että äitini mielestä vuokraamalla ei opi yhtä paljon kuin tunneilla (mikä on kyllä ehkä totta, mutta se ei minua haittaa) ja että vuokraaminen ei kuulemma ole turvallista. :(
Miten saisin äitini vakuuttumaan että kehityn ratsastajana vuokraamalla ja että se on aivan yhtä turvallista kuin ratsastustunnit? ;(((

5

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mörrinkäinen

      En nyt oikein ymmärrä äitisi näkemystä. Millä tavalla vuokraaminen ei ole turvallista hänen mielestään?

      Vuokraamalla hevosta ei ehkä opi uusia juttuja samalla tavalla kuin tunneilla käydessä, mutta toisaalta siinä pääsee harjoittelemaan sitä mitä on tunneilla tehnyt, joten vuokrahevosen kanssa kuitenkin kehittyy paremmin kuin vain tunneilla. On se nyt eri asia ratsastaa esim neljä kertaa viikossa kuin kerran, siinäkin tapauksessa, että ratsastus olisi itsenäistä. Olisiko sinulla mahdollisuutta käydä tavalliseen tapaan tunneilla viikoittain, ja sen lisäksi vuokrata hevosta? Silloin voisit todellakin vedota harjoitteluun ja oppimiseen.

      Ja taas jos äitisi ajattelee fyysistä turvallisuutta, niin on saman tekevää onko kentällä opettaja vai ei. Jos hevonen pelästyy, se tekee sen opettajasta huolimatta. Ja tallilla on melkein aina joku katselemassa ratsastusta, niin että jos jotakin sattuu, siellä todennäköisesti on joku hälyttämässä apua jos sitä tarvitaan.

    • poni---

      Äiti on ihan oikeassa.

      Totta kai on vaarallisempaa, jos ratsastat yksinään (pahimmillaan jollain pikkutallilla, jossa ketään ei edes lähettyvillä auttamassa) ja ilman opetusta. Eikä siinä tosiaan opi, jos yksinään vaan hummailee. Varsinkin jos on vielä kohtuu kokematon ratsastaja (muutaman vuoden ratsastanut).

      Ehdota, että etsisit vuokraponin sellaiselta tallilta jossa on aina porukkaa paikalla (=vähän isompi talli) etkä käy tallilla myöhään iltaisin, jolloin joutuisit ehkä olemaan yksin. Tietysti vuokraponin kanssa kävisit myös tunneilla vähintään kerran viikossa.

    • Toivonsa.menettänyt

      Okei eli olisiko parasta että ottaisin vuokraponin vaikka 2krt viikossa (emme ole kovinkaan rikkaita) ja toisen kerran ratsastaisin itsenäisesti, toisen kävisin vaikka valmennuksessa/ratsastustunnilla vuokrahevosellani?
      Äiti ratsastaa itsekin joten kyllä hänen pitäisi hevosihmisenä ymmärtää, mutta kun ei..
      No, minä vielä yritän..!

    • Toivonsa.menettänyt

      Ai niin ja olen siis 14-vuotias, ratsastanut n. 7 vuotta, 4 vuotta siitä säännöllisesti 1-2 kertaa viikossa.

    • Noinkin voi tehdä, mutta tuleeko halvemmaksi käydä tavallisilla viikkotunneilla tallin hevosilla ja lisäksi vuokrata hevosta, vai mennä tunnille sillä vuokrahevosella? Tarkoitan, että jos menet tunnille vuokrahevosella, maksaisit siitä tavanomaisen tuntihinnan, ja sen lisäksi hevosen vuokran. Mutta jos käyt tunnilla tuntihevosella, maksaisit tunnista, mutta et hevosesta.

      Niin tai näin, viikkotunneilla kannattaa käydä joka tapauksessa, ja jos tosiaan on mahdollista lisäksi vuokrata hevosta kerran pari viikossa, useamminkin jos rahat riittävät, niin aina parempi. Silloin voisit tosiaan tehdä kuten Mörri sanoi, eli opetella tunnilla sen mitä siellä tehdään, ja sitten harjoitella niitä juttuja vuokrahevosella. Kyllä sitä aina jotakin oppii vaikka ratsastaisi itsenäisestikin, siinäkin olen samaa mieltä Mörrin kanssa.

      Ja pystytkö ajoittamaan ratsastuksesi niin että siellä olisi esim joku kaverisi samaan aikaan? Äitiäsi saattaisi rauhoittaa tieto siitä, että paikalla olisi varmuuden vuoksi joku joka todellakin voisi hälyttää apua, jos jotakin sattuisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      59
      2020
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe