veneelle poiju

poijuttaja

Meinasin hommata 1500kg veneelle itseasennuspoijupaketin, mutta en haluaisi ottaa riskiä, että vene kolhiintuu asennushommissa.
Kysyin sitten paikalliselta poijuja asentavalta yrittäjältä hinnan, niin ei se paljoa poikennut siitä mitä itseasennuspaketti maksaisi, vaikka hinta oli asennettuna. Ainut ero oli 1 iso paino eikä 16 pientä, kuitenkin sama 400kg
Voiko tämä pitää paikkansa, miten tämä on mahdollistakaan, kuitinkin kuulemma antaa. Itse sanoi syyksi, että lyhyt matka, edullisempi iso paino ja hänen tukkuostajan alennukset on se syy.
mitä olette maksaneet poijupaketista ja mahdollisesta asennuksesta?

7

315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikäpäsiinä

Niin, parempina talvinahan tuollaisen on voinut lumpsauttaa jään läpi mutta nyt pitää tosiaan. Aika saman hintaisia ja -laatuisia nuo nettikaupoissa tuntuvat olevan ja jos lähellä ovat ja saman veden äärellä niin miksei ne kävis sen pudottamassa.

Kaappaisin threadia sen verta että kysyisin, että onko ylipäätään isoa eroa pitävyyden kannalta jos on kettingissä yksi iso rautarengas tai vastaava määrä sementtipulikoita kettingissä (en nyt ajattele sementin suurempaa nostetta vaan kuvitellaan että määrä on riittävä 1500 kg veneelle)

Kumpi tyyppi pitää paremppin kivikossa?

• mikseiolisi

Jotkut asiat on halvempia isommassa mittakaavassa.
      Ota huomioon, että pikkupainon tekemiseen menee yhtä paljon työvaiheita kuin ison. Massa puolestaan ei hirveitä maksa. Konekustannukset ei ole suuret, jos matka on lyhyt. Kone laskutetaan yleensä tuntihinnalla.

• Mitämietit

Ihmettelen aloittajaa. Ensin kyselee itseasennettavien hinnan ja sitten saa tarjouksen paikalleen asennettuna joka on siis edullinen. Ja vielä alkaa vempuloimaan että mitä muut on maksaneet paketeista. Kysele ne trjoukset toimittajilta ihan itse vaan, soita niille myyjille äläkä katso nettitarjluksia. Ne ei ole tarjouksia vaan listahintoja. Minä olisin jo tilannut siltä kaverilta joka lupasi tuoda paikalleen.

• selvitäpä

Tarkoitatko sitä, että jos netistä saa halvemmalla, ei pidä ostaa koska nettiin maksettu euro on isompi kuin muut eurot?

• eläkeukko

Tein 2600kg painavalle veneelle poijupainon itse. Ostin metrinpätkän galvanoitua kierretankoa. Siihen noita sähköpylväiden lankojen haruslaattoja. Toiseen päähän kierretankoa aluslevy ja mutteri. Toiseen päähän aluslevy ja silmukallinen mutteri. Sopiva määrä galvanoitua Ketjua silmukan paksuus 12MM.Asennus tapahtui kahta purjelautaa käyttäen. Tein niistä sellaisen pari metriä leveän lautan , jonka päälle kasasin sellaisen metrin mittaisen betoni pötkyn.
      Siitä sitten meloskelin lautan ennalta merkkaamaani paikalle.
      Ensimmäisellä yrityksellä se tosin jo solahti veteen melkein heti rannasta lähtiessä.
      Ei muuta kuin pura se paketti siellä metrin syvyydessä ja uudelleen kasaus .Toisella kertaa onnistuin viemään sen oikealle paikalle. Siinä se on ollut jo nelisen vuotta. Vene on sivuttain poijun ja laiturin välissä. Tuskin 1500kg vene tarvitsee 400kg painoa mikäli ei ole ihan kova pohja kyseessä. Oma poijupaino on noin 260kg

• Poijumies

Tyhmä poiju, kärsii koko ruumis.

• eläkeukko

Normaali vene ei tarvitse älykästä poijua.
        Kerropas nyt kuitenkin mitä kaikkea älykkääseen poijuun tarvitaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3077
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      81
      2904
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      190
      2479
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2195
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      20
      1493
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1406
    7. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1284
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13