Php foorumi

newbie

Mistä olisi hyvä aloittaa oman keskustelufoorumin teko?
Mitä siihen tarvitaan???

Onko netissä jotain sopivan pientä foorumia???
Nettisivutilaa minulla on vain 50 mb:tä.

20

10363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä
      • newbie

Kun menin sinne latausosioon niin siellä oli kolme
        eri vaihtoehtoa. Suunnilleen keskellä sivua.

YaBB_1Gold_SP1.4_cgi.zip
        YaBB_1Gold_SP1.4_pl.zip
        YaBB_1Gold_SP1.4_upgrade.zip

Mikä noista minun pitäisi valita???
        Onko niissä merkittäviä eroja???

• Kyselijä
        newbie kirjoitti:

Kun menin sinne latausosioon niin siellä oli kolme
        eri vaihtoehtoa. Suunnilleen keskellä sivua.

YaBB_1Gold_SP1.4_cgi.zip
        YaBB_1Gold_SP1.4_pl.zip
        YaBB_1Gold_SP1.4_upgrade.zip

Mikä noista minun pitäisi valita???
        Onko niissä merkittäviä eroja???

YaBB_1Gold_SP1.4_upgrade.zip - tämä on päivityspaketti jos on jo asennettuna edellinen versio.

YaBB_1Gold_SP1.4_cgi.zip
        YaBB_1Gold_SP1.4_pl.zip
        Noista olen itse asennellut tuon pl version ja helposti on sujunut.

• 3535
        Kyselijä kirjoitti:

YaBB_1Gold_SP1.4_upgrade.zip - tämä on päivityspaketti jos on jo asennettuna edellinen versio.

YaBB_1Gold_SP1.4_cgi.zip
        YaBB_1Gold_SP1.4_pl.zip
        Noista olen itse asennellut tuon pl version ja helposti on sujunut.

Noista kumpakaan tosin ei ole php:llä tehty jota kysyjä halusi.

Cgi ja pl eroina on ainoostaan tiedoston pääte, joissain sallittu ainoostaan cgi scriptit pl päätteellä ja toisinkin päin.

• Kyselijä
        3535 kirjoitti:

Noista kumpakaan tosin ei ole php:llä tehty jota kysyjä halusi.

Cgi ja pl eroina on ainoostaan tiedoston pääte, joissain sallittu ainoostaan cgi scriptit pl päätteellä ja toisinkin päin.

Juu, eihän tuo YaBB ole php vaan perl tukea vaativa foorumi.

Tämä taitaa olla php:llä tehty: http://www.phpbb.com/downloads.php ja vaatii vielä tietokannan (DB type/version, eg. MySQL 3.23.32, PostgreSQL 7.1.2, MSSQL Server 2000 SP1, etc.) toimiakseen

• ...
      • edelliseen

• SanttuP
        edelliseen kirjoitti:

Ominaisuudet:

http://pblang.drmartinus.de/index.php

Terve!

Onko kellään esimerkkisivuja tuosta PHP pohjoisesta PBlang foorumista? Että näkis miltä se näyttää (kun noissa linkeissä ei ollut esimerkkejä).

Minä tarvitsisin aivan yksinkertaisen PHP pohjaisen keskustelufoorumin n. 20 käyttäjälle ilman mitään ihmeellisyyksiä.

Minun WWW-kyvyt ovat todella alkeelliset siksi etsin mahdollisimman "kevyttä" (tai semmoista joissa on optio josta voi valita ihan perusfoorumin) keskustelufoorumia.

Santtu Palolahti

• lisäys...
        SanttuP kirjoitti:

Terve!

Onko kellään esimerkkisivuja tuosta PHP pohjoisesta PBlang foorumista? Että näkis miltä se näyttää (kun noissa linkeissä ei ollut esimerkkejä).

Minä tarvitsisin aivan yksinkertaisen PHP pohjaisen keskustelufoorumin n. 20 käyttäjälle ilman mitään ihmeellisyyksiä.

Minun WWW-kyvyt ovat todella alkeelliset siksi etsin mahdollisimman "kevyttä" (tai semmoista joissa on optio josta voi valita ihan perusfoorumin) keskustelufoorumia.

Santtu Palolahti

http://koti.mbnet.fi/mvnet/keskustelu/post.php?cat=3&fid=2&pid=4&page=1

http://koti.mbnet.fi/antti89/pblang/

http://koti.mbnet.fi/kytsi/PbLang/

http://pblforum.drmartinus.de/post.php?cat=4&fid=2&pid=521&page=1

Ulkonäköä pystyy säätämään varsin paljon. Helposti.

• Kontula

• lisäyksen lisäykseen
        Kontula kirjoitti:

Toimiiko toi Windowsissa?
        Voisin asentaa Apachen ja PHP:n kotikoneelle ja kokeilla JOS toi pblang toimii myös wintoosassa.

Toimii toki. Kokeilin itsekin ensin paikallisesti A:ssa.

• miksuh
        Kontula kirjoitti:

Toimiiko toi Windowsissa?
        Voisin asentaa Apachen ja PHP:n kotikoneelle ja kokeilla JOS toi pblang toimii myös wintoosassa.

PHP ohjelmat toimii kaikkialla missä PHP:kin ja PHP:tä tukeva webbiserveri, webpalvelimellahan PHP-ohjelmat pyörii eikä sillä koneella missä selainta ajetaan.

• zeniitti

Asensin tuon PHPlang foorumin. Ohjeen mukaan ensimmäiselle rekisteröityneelle tulee automaattisesti adminin oikeudet. Mutta minä en saanut niitä. Kuinka siis korjata tilanne?

• Google-setä
        zeniitti kirjoitti:

Asensin tuon PHPlang foorumin. Ohjeen mukaan ensimmäiselle rekisteröityneelle tulee automaattisesti adminin oikeudet. Mutta minä en saanut niitä. Kuinka siis korjata tilanne?

Siirrä ftp ohjelmallas oma nick tiedosto db/members kansiosta koneelles, muuta (editpadpro:lla) tiedostosta *userrank* ja *usermod* kohtiin luku *7* ja *useradmin* kohtaan luku *1* , siirrä tiedosto takas ja enjoy =)

• Ansa
        Google-setä kirjoitti:

Siirrä ftp ohjelmallas oma nick tiedosto db/members kansiosta koneelles, muuta (editpadpro:lla) tiedostosta *userrank* ja *usermod* kohtiin luku *7* ja *useradmin* kohtaan luku *1* , siirrä tiedosto takas ja enjoy =)

No minäkin luulin että puoli nörttitaidoillani olisin osannut tämän asentaa, mutta kumminkin kävi niin, ettei onnistunut.

Joudunko vetään ton "stylesin" hatusta, vaiko saako jostain valmiita "tyylipohjia"

• vilzu82
        zeniitti kirjoitti:

teen kaikki ohjeen mukaan ja sit kun painaa installointia niin tulee vaan valkonen sivu selaimeen, mistäköhän johtuu...sivu on saunalahdella

• Matso
        vilzu82 kirjoitti:

teen kaikki ohjeen mukaan ja sit kun painaa installointia niin tulee vaan valkonen sivu selaimeen, mistäköhän johtuu...sivu on saunalahdella

Mäkin olen yrittänyt asentaa tota, ensikse valitti et piti chmodata viel jotai, ja sit ku tein sen, ja yritin uudestaa, ni tuli vaan valkonen sivu

• Pekka99
        zeniitti kirjoitti:

Asensin sivuilleni PBLang-foorumin. Sain admin-hommat toimii yms. Kaikki toimii hyvin siihen asti, kun yritän luoda foorumin tonne. Siin vaihees näytöllä välähtää ruutu, jossa on erilaisia erroreita. Osaisiko joku sanoa, missä voi olla vika?

• hillin-fantasia
        Pekka99 kirjoitti:

Asensin sivuilleni PBLang-foorumin. Sain admin-hommat toimii yms. Kaikki toimii hyvin siihen asti, kun yritän luoda foorumin tonne. Siin vaihees näytöllä välähtää ruutu, jossa on erilaisia erroreita. Osaisiko joku sanoa, missä voi olla vika?

Jos sä haluut tietää mikä siinä on vikana, sun täytyy Copy Pasteta ne errorit tänne. Ei siihen muuten voi sanoo kukaan yhtään mitään.

• paras tulee

kun teet ite koko foorumin, ei oo vaikeeta, vähän opiskelet php:tä ja mysql:iä niin homma sujuu, itekin olen tehnyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      180
      2270
    2. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      176
      1872
    3. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      170
      1745
    4. Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!

Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys
      Maailman menoa
      113
      1561
    5. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      26
      1514
    6. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      110
      1279
    7. Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle

Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su
      Perussuomalaiset
      170
      1131
    8. Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän

Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c
      Perussuomalaiset
      77
      1083
    9. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      151
      998
    10. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      58
      995
    Aihe