Php foorumi

newbie

Mistä olisi hyvä aloittaa oman keskustelufoorumin teko?
Mitä siihen tarvitaan???

Onko netissä jotain sopivan pientä foorumia???
Nettisivutilaa minulla on vain 50 mb:tä.

20

10309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä
      • newbie

        Kun menin sinne latausosioon niin siellä oli kolme
        eri vaihtoehtoa. Suunnilleen keskellä sivua.

        YaBB_1Gold_SP1.4_cgi.zip
        YaBB_1Gold_SP1.4_pl.zip
        YaBB_1Gold_SP1.4_upgrade.zip

        Mikä noista minun pitäisi valita???
        Onko niissä merkittäviä eroja???


      • Kyselijä
        newbie kirjoitti:

        Kun menin sinne latausosioon niin siellä oli kolme
        eri vaihtoehtoa. Suunnilleen keskellä sivua.

        YaBB_1Gold_SP1.4_cgi.zip
        YaBB_1Gold_SP1.4_pl.zip
        YaBB_1Gold_SP1.4_upgrade.zip

        Mikä noista minun pitäisi valita???
        Onko niissä merkittäviä eroja???

        YaBB_1Gold_SP1.4_upgrade.zip - tämä on päivityspaketti jos on jo asennettuna edellinen versio.

        YaBB_1Gold_SP1.4_cgi.zip
        YaBB_1Gold_SP1.4_pl.zip
        Noista olen itse asennellut tuon pl version ja helposti on sujunut.


      • 3535
        Kyselijä kirjoitti:

        YaBB_1Gold_SP1.4_upgrade.zip - tämä on päivityspaketti jos on jo asennettuna edellinen versio.

        YaBB_1Gold_SP1.4_cgi.zip
        YaBB_1Gold_SP1.4_pl.zip
        Noista olen itse asennellut tuon pl version ja helposti on sujunut.

        Noista kumpakaan tosin ei ole php:llä tehty jota kysyjä halusi.

        Cgi ja pl eroina on ainoostaan tiedoston pääte, joissain sallittu ainoostaan cgi scriptit pl päätteellä ja toisinkin päin.


      • Kyselijä
        3535 kirjoitti:

        Noista kumpakaan tosin ei ole php:llä tehty jota kysyjä halusi.

        Cgi ja pl eroina on ainoostaan tiedoston pääte, joissain sallittu ainoostaan cgi scriptit pl päätteellä ja toisinkin päin.

        Juu, eihän tuo YaBB ole php vaan perl tukea vaativa foorumi.

        Tämä taitaa olla php:llä tehty: http://www.phpbb.com/downloads.php ja vaatii vielä tietokannan (DB type/version, eg. MySQL 3.23.32, PostgreSQL 7.1.2, MSSQL Server 2000 SP1, etc.) toimiakseen


    • ...
      • edelliseen

      • SanttuP
        edelliseen kirjoitti:

        Ominaisuudet:

        http://pblang.drmartinus.de/index.php

        Terve!

        Onko kellään esimerkkisivuja tuosta PHP pohjoisesta PBlang foorumista? Että näkis miltä se näyttää (kun noissa linkeissä ei ollut esimerkkejä).

        Minä tarvitsisin aivan yksinkertaisen PHP pohjaisen keskustelufoorumin n. 20 käyttäjälle ilman mitään ihmeellisyyksiä.

        Minun WWW-kyvyt ovat todella alkeelliset siksi etsin mahdollisimman "kevyttä" (tai semmoista joissa on optio josta voi valita ihan perusfoorumin) keskustelufoorumia.

        Santtu Palolahti


      • lisäys...
        SanttuP kirjoitti:

        Terve!

        Onko kellään esimerkkisivuja tuosta PHP pohjoisesta PBlang foorumista? Että näkis miltä se näyttää (kun noissa linkeissä ei ollut esimerkkejä).

        Minä tarvitsisin aivan yksinkertaisen PHP pohjaisen keskustelufoorumin n. 20 käyttäjälle ilman mitään ihmeellisyyksiä.

        Minun WWW-kyvyt ovat todella alkeelliset siksi etsin mahdollisimman "kevyttä" (tai semmoista joissa on optio josta voi valita ihan perusfoorumin) keskustelufoorumia.

        Santtu Palolahti

        http://koti.mbnet.fi/mvnet/keskustelu/post.php?cat=3&fid=2&pid=4&page=1

        http://koti.mbnet.fi/antti89/pblang/

        http://koti.mbnet.fi/kytsi/PbLang/

        http://pblforum.drmartinus.de/post.php?cat=4&fid=2&pid=521&page=1

        Ulkonäköä pystyy säätämään varsin paljon. Helposti.


      • Kontula

      • lisäyksen lisäykseen
        Kontula kirjoitti:

        Toimiiko toi Windowsissa?
        Voisin asentaa Apachen ja PHP:n kotikoneelle ja kokeilla JOS toi pblang toimii myös wintoosassa.

        Toimii toki. Kokeilin itsekin ensin paikallisesti A:ssa.


      • miksuh
        Kontula kirjoitti:

        Toimiiko toi Windowsissa?
        Voisin asentaa Apachen ja PHP:n kotikoneelle ja kokeilla JOS toi pblang toimii myös wintoosassa.

        PHP ohjelmat toimii kaikkialla missä PHP:kin ja PHP:tä tukeva webbiserveri, webpalvelimellahan PHP-ohjelmat pyörii eikä sillä koneella missä selainta ajetaan.


      • zeniitti

        Asensin tuon PHPlang foorumin. Ohjeen mukaan ensimmäiselle rekisteröityneelle tulee automaattisesti adminin oikeudet. Mutta minä en saanut niitä. Kuinka siis korjata tilanne?


      • Google-setä
        zeniitti kirjoitti:

        Asensin tuon PHPlang foorumin. Ohjeen mukaan ensimmäiselle rekisteröityneelle tulee automaattisesti adminin oikeudet. Mutta minä en saanut niitä. Kuinka siis korjata tilanne?

        Siirrä ftp ohjelmallas oma nick tiedosto db/members kansiosta koneelles, muuta (editpadpro:lla) tiedostosta *userrank* ja *usermod* kohtiin luku *7* ja *useradmin* kohtaan luku *1* , siirrä tiedosto takas ja enjoy =)


      • Ansa
        Google-setä kirjoitti:

        Siirrä ftp ohjelmallas oma nick tiedosto db/members kansiosta koneelles, muuta (editpadpro:lla) tiedostosta *userrank* ja *usermod* kohtiin luku *7* ja *useradmin* kohtaan luku *1* , siirrä tiedosto takas ja enjoy =)

        No minäkin luulin että puoli nörttitaidoillani olisin osannut tämän asentaa, mutta kumminkin kävi niin, ettei onnistunut.

        Joudunko vetään ton "stylesin" hatusta, vaiko saako jostain valmiita "tyylipohjia"


      • vilzu82
        zeniitti kirjoitti:

        Asensin tuon PHPlang foorumin. Ohjeen mukaan ensimmäiselle rekisteröityneelle tulee automaattisesti adminin oikeudet. Mutta minä en saanut niitä. Kuinka siis korjata tilanne?

        teen kaikki ohjeen mukaan ja sit kun painaa installointia niin tulee vaan valkonen sivu selaimeen, mistäköhän johtuu...sivu on saunalahdella


      • Matso
        vilzu82 kirjoitti:

        teen kaikki ohjeen mukaan ja sit kun painaa installointia niin tulee vaan valkonen sivu selaimeen, mistäköhän johtuu...sivu on saunalahdella

        Mäkin olen yrittänyt asentaa tota, ensikse valitti et piti chmodata viel jotai, ja sit ku tein sen, ja yritin uudestaa, ni tuli vaan valkonen sivu


      • Pekka99
        zeniitti kirjoitti:

        Asensin tuon PHPlang foorumin. Ohjeen mukaan ensimmäiselle rekisteröityneelle tulee automaattisesti adminin oikeudet. Mutta minä en saanut niitä. Kuinka siis korjata tilanne?

        Asensin sivuilleni PBLang-foorumin. Sain admin-hommat toimii yms. Kaikki toimii hyvin siihen asti, kun yritän luoda foorumin tonne. Siin vaihees näytöllä välähtää ruutu, jossa on erilaisia erroreita. Osaisiko joku sanoa, missä voi olla vika?


      • hillin-fantasia
        Pekka99 kirjoitti:

        Asensin sivuilleni PBLang-foorumin. Sain admin-hommat toimii yms. Kaikki toimii hyvin siihen asti, kun yritän luoda foorumin tonne. Siin vaihees näytöllä välähtää ruutu, jossa on erilaisia erroreita. Osaisiko joku sanoa, missä voi olla vika?

        Jos sä haluut tietää mikä siinä on vikana, sun täytyy Copy Pasteta ne errorit tänne. Ei siihen muuten voi sanoo kukaan yhtään mitään.


    • paras tulee

      kun teet ite koko foorumin, ei oo vaikeeta, vähän opiskelet php:tä ja mysql:iä niin homma sujuu, itekin olen tehnyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9254
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      42
      2720
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1340
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe