Toki ruostuminen on epämielyttävää ,mutta fakta on se, että monet väyryset ovat todella vahvoja voimansiirroltaan. Automaattivaihteistot kestää ja useimmat bensakoneet. CDI dieseleissä kuulemma joitakin lastentauteja. Väyrysiä saa nykyään erittäin kohtuullisilla hinnoilla ja runsailla varusteilla esim. oma E430 V8. Erittäin hyviä autoja, joiden tyyppiviat eivät ole monien muiden autojen tavalla niinkään mekaniikkaan liittyviä, vaan korin suojaukseen (ruostuminen). Itse olen erittäin tyytyväinen.
Jos voisin hommata harrastepelin nyt tai tulevaisuudessa, niin se olisi ehdottomasti E55 AMG W210.
Väyrynen on mekaanisesti erinomainen peli
13
401
Vastaukset
- näintein
Samaa mieltä.
Erinomainen autona,kun on siihen raahaan saa todella hyvän kestävällä koneella.
Itse punnitsinkin 211 korisen ja 210 farmarin välillä kumman ottas ,eli 211E sarjasen vuodelta 2003 vaiko 210 farmarin vuodelta 2002 marraskuun puolessavälin rekisteröidyn,no hintaan nähden ja osien kestävyyteen nähden asetuin väyrysen kyytiin jossa on kone 270cdi automaattilaatikko ja kaukosäätöinen webasto.
Tälläisen hyvän saa 6000e-7000e tietämillä ja munkilla hieman halvemmalla kun taas 211 korinen 270 cdi koneella ja farmarina menisi tuonne 10 000 kieppeille mikäli on huoltokirja ja kilometrit tuolla 350000km kantimilla.
S sarjaakin vertasin 2000 luvun mallista 320 cdi jossa hinta oli 240000km ajetulla 8000e tietämillä mutta se väyrysen eli 210 mersumaisuus ja osien hinta ja huolettavuus painoi vaakassa kaikista eniten vaikka ruostetta voi tulla sinne tänne niin se pääoma ja sen lopullinen kustannus oli tekijä jossa päädyin väyryseen ja ostan vaikka toisen jos saan yhtä hyvän muttei niitä ole joka oksalla enään. - byhvgtxed
https://www.youtube.com/watch?v=xR9icBh49gQ
ohjeita avuksi - gtxlr
Itsellekin olen kaavailut ,että olisiko Väykästä käyttöautoksi . Onko hankala huoltaa tai korjailla itse? Varaosahinnat ? Tyyppiviat? ....... Mesemiehet kirjotelkaahan.
- MuuMaaMustikka
Väyrynen huolletaan Jalasmökissä Keminmaalla.
Muttei haaveile parin tonnin manne-merustsa, vaan halajaa taas eduskuntaan ja ministeriksi ...
- Pussipoika
Eikös ilmajousitus ole aika tyyppivikainen?
- näintein
Ilmajousistuksesta se on siinä farmarissa 211 korisessa joka on uudempi kuin väyrys sarja,väyrysessä seon nesteellä eli peräntason säätö samanlainen kuin w124 korisissa farkuissa,varsin kestävä ,katsoin huoltokirjasta milloin vaihdettu viimeksi iskarit perään niin 2009 molemmat,nyt syksyllä vaihdoin taakse toisen sahchin,kestää useita vuosia riippuen minkalaista ajoa.
No 211 korisissa on sitten syylärin ja vaihdelaatikon neisteiden kanssa ropleemaa ollut alkupään malleissa tuonne 2007 asti eli syylärin nesteet sekoittuu vaihdellaattikkoon ja kyseessä on ranskalainen syyläri joka siis muutettiin myöhemmin.
Sitten on vielä laskuri joka laskee jokaisen jarrun polkaisun (sbc )se tulee vastaa jossain kohtaa jopa jo 400000km huitteilla tarkasti tätä ei voi sanoa.
Mutta taas väyrynen eli 210 korissa ei ole kuin ruoste jutut joita on katsottava ja hintahan noilla väyrysillä on edullinen kun ottaa huomioon millä koneella sen saa esim:270 cdi vie autoa ryhdikkäästi eteenpäin ja helpompi huoltaa kuin 320cdi vaikka kone onkin sama mutta yksi pytty lisää joka tekee ahtaaksi huoltamisen,esim:jos väyryseen laiteen moottorin tuuletin uusiksi joka on tyyppivika noissa tai sanotaan jossain vaiheessa vaihdattaa sen niin 270 cdi sen laittaa heittämällä mutta 320 cdi ei heitellä kuin purkamalla aika paljon että saadaaan asennettua.
Lisäksi webastollinen joka lämittää auton koneen ja sisätilan tekee tuosta väyrysestä periaatteessa ikiliikkujan koneen puolesta,se on aina riittävän lämmin ajoon,näissä cdi koneissa on syytä vaihtaa termostaatti mikäli koneen lämmöt eivät nouse tasaisesti yli 80 asteen liki 90 asteeseen ,termostaatti on 92 asteinen ja siksi tuo tuuletin on hyvinkin tarpeeellinen kesä aikaan,omassani sekin on vaihdettu juuri kun ostin auton ja huoltomiehen leimoin sekä kuitein.
Tälläisen auton löydettyä on vaikeaa kieltäytyä ostamatta autoa jossa kaikki on todella merkitty jopa tuulilasin sulan vaihtokin,ei niitä monesti elämässään nää mersun kirjassa merkittynä.- näintein
Vielä lisään ilmajousituksesta,on olemassa airmatic joka tarkoittaa edessä on myös ilmajousitus,tämä on hieman kalliinpi juttu pitää kunnossa,jotkut eivät koske pitkällä tikullakaan sellaiseen autoon jossa on airmatic jousitus,se siis löytyy uudemmasta mersusta 211 korinmallista ja s sarjan mersusta mutta sitä ollaan virittämässä myös c sarjaankin joten ainoaksi halvaksi kulkineeksi farmarina jää väyrynen jossa on voimaa ja hyvä ajaa matkaa sekä taloudellisuutta ja kokoa,itse ajoin viime viikolla yhdessä päivässä 900km matkan jossa keskikulutus oli 5.5.sadalle kilometrille ja siinä on kaupunki ajoa etelä suomessa.
Vanhan aikainen se on tietenkin mutta kuitenkin jämäkkä kulkine verrattuna jos vertaa vaikka ensimmäisiin volvon v70 d 5 farmariin ,tosin se volvo ei hyvin helposti ruostu mutta muuten siinä on omat mutkansa,ja monet kehuu volvon penkkejä muttei ne olekkaan kun ajaa pitkän siivun päivässä.
Samoten koneen ääni on järkyttävä d5 volvossa sekä sen kääneltävyys on alkeellinen.
Lisäksi volvon alkupään malleissa d5 koneisilla vaihdelaatikot ei kestä ,se on noin 350 000km -400000 ja laatikko on selvä. - Nähny
Mersun ilmajousituksen kanssa saa olla varovainen. Jättää tielle jossain vaiheessa siinä 200000 km paikeilla. Ilmajouset repeävät sit on hinausauton paikka.
- näinteinn
Tämä väyrynen lähtee nyt paalattavaksi pohja täynnä reikiä ei enää koskaan mulla on ollu 12 mersua
- gtxlr
Mitkä kohdat väyrysestä herkimmin ruostuu? (vastaus ei ole alushousujen keskisauma takaosasta)
- lukihäiriöinen
Erittäin positiivinen yllätys oli tämä.
Sain kunnian istua skoda super b kyytiin diesel neliveto 2015 mallia ja 177hevosmaa alla.
Oh hoh ,enkä olisi uskonut kuinka väyrynen voi olla noin hyvä,nyt kun sen näki mikä ero autoissa on ,siis itselläni on 2002 270 cdi ja 170hv mutta kyyti on niin hyvä verrattuna uuteen neliveto super b nähden ettei oikein vieläkään jaksa uskoa todeksi,säälitti oikein minkä rahan oli laittanut skodaan ja väyrynen vanha auto antaa paremman kyydin,on se mersu kyllä ihan erikastissa vaikka vertaa uutta autoa ja nelivetoa vielä.
Ken ostaa väyrysen suhteelisen pienellä rahalla ei paljoa menetä.- gtxlr
Samansuuntaisia kokemuksia minulla....
- ex.w210AMG
The King Of The Road
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006494
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303883törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283280Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3781783- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471033Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11986Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11910- 42879