Kysymys ulosotosta

Mik1234

Hei!

Minulla on kysymys koskien ulosottoa. Olen todella huonossa elämäntilanteessa ja en enää pysty maksamaan kulutusluotoistani. Summaksi olen laskenut noin 10000e, joista monet on jo perinnässä. Käyn säännöllisesti töissä ja nettopalkani on noin 1300e suuruinen verojen jälkeen.

Jos nämä saatavat menee ulosottoon, miten koko summa kasvaisi?

Onko mahdollista sopia jo ulosoton kanssa maksusuunnitelmasta ettei työnantajani saisi tietää koko sopasta?

11

61

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voisopia

Kyllä ulosoton kanssa yleensä voi itse sopia maksusuunnitelman ja voit hoitaa maksun itse sinne ilman, että palkankaskijalle menee tietoa. Toki uo:ssa edellyttävät, että se sopimus on velkojia kohtaan reilu eli että maksat suunnilleen sen mitä maksuvaraa ns. Suojaosuuden jälkeen on.

• niukuma

joo kannattaa ottaa luuri käteen ja sopia maksusuunnmitelmasta ulosoton kanssa.

• Pahaltatuntuu

Kuinkahan monta kymmentä tuhatta on samassa tilanteessa? Eikö yhteiskunta voisi kieltää uhkapelit, jotka näitä synnyttää. Kysymyshän juuri tästä useimmiten.

• Rahatpois

Sinultahan voidaan ottaa korkeintaan 1/3 osa palkasta ulosottoon. Harkitsen samaa vaihtoehtoa koska 1800€/kk tuloistani ollaan ottamassa 700-800€ kuukaudessa elatusmaksuihin..

• Kysynvaan

Joko olet miettinyt jatkoa ulosotoille. Kun yhden saat selvitettyä tulee taas uusi vastaan. Aiotko jatkaa samalla linjalla vanhuuteen saakka?

• Selvittäjä

Peliongelma, joista velkoja velkojille. Avioero, josta maksuja lisäksi. Kuinka näistä selvitään? Onko lisäksi autolainaa ja asuntolainaa?

• Kyvyttömyysensin

Kuinka olet varautunut työttömyyden ja työkyvyttömyyden varalle? Onko hankittu puskurirahastoja näihin tilanteisiin?

• m8vtm0b5ujhk

Pienituloisen ei kannata säästää työttömyyden varalle, koska säästöt vähennetään toimeentulotuesta.

• dfgvbcvb
        m8vtm0b5ujhk kirjoitti:

Pienituloisen ei kannata säästää työttömyyden varalle, koska säästöt vähennetään toimeentulotuesta.

Itse pienituloisena olen säästänyt juuri siksi, ettei työttömäksi jouduttaessa joudu heti hakemaan toimeentulotukea saa kaikki laskut maksettua pitkäksi aikaa etukäteen. Eipä silti, ei toimeentulotukea ansiosidonnaisella ollessa varmaan edes saisi. Siten kun ansiosidonnainen päättyy, eikä töitä ole sinä aikana löytynyt ja joutuu raha.asiat miettimään uusiksi, niin eiköhän säästöt olisi jo ehtineet mennä, eivätkä siten vaikuttamassa toimeentulotukeenkaan.

• Aloittajalle: Jokaiseen velkaan joka menee ulosottoon asti lisätään pääoman lisäksi myös käräjöintikulut, viivästyskorko sekä muut perintäkulut.
      Eli kohdallasi riippuu miten monta erillistä velkaa menee ulosottoon asti. Kannattaa ehdottomasti maksella pienimmät velat ensin pois ennen kuin ne menee haasteelle asti jos mitenkään mahdollista, isommat surutta voi jättää hoitamatta jos uo ainoa vaihtoehto.
      10.000e on koht pieni summa ja hoitunee parissa vuodessa. Lisävelkaantuminen päättyy viim kun luottotiedot palaa kohdallasi väh 4 vuodeksi mutta ehkä jo nyt kannattaisi lopettaa velan kartuttaminen. Rohkea teko päästää velat uo:oon mutta kohdallasi aivan oikea ratkaisu. Itse tein aikoinani saman ja en kadu. Tästä nyt kohta 3 vuotta ja ainoa asia mikä harmittaa on se että en tehnyt tuota ratkaisua jo paljon aiemmin.

ww.kuluttajaliitto.fi/teemat/kuluttajan_talous/raha-asiat_ja_niiden_hoito/velkojen_maksaminen_ja_perinta

• mippeluxin

ei kaikki uo:t tee maksusopimuksia vaan mnenvät suoraan palkalle et voit varautua jo tuohonki henkisesti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2518
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1878
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      76
      1843
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      82
      1318
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      65
      1248
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1198
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1078
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1060
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      914
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      913
    Aihe