Kysymys ulosotosta

Mik1234

Hei!

Minulla on kysymys koskien ulosottoa. Olen todella huonossa elämäntilanteessa ja en enää pysty maksamaan kulutusluotoistani. Summaksi olen laskenut noin 10000e, joista monet on jo perinnässä. Käyn säännöllisesti töissä ja nettopalkani on noin 1300e suuruinen verojen jälkeen.

Jos nämä saatavat menee ulosottoon, miten koko summa kasvaisi?

Onko mahdollista sopia jo ulosoton kanssa maksusuunnitelmasta ettei työnantajani saisi tietää koko sopasta?

11

72

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voisopia

Kyllä ulosoton kanssa yleensä voi itse sopia maksusuunnitelman ja voit hoitaa maksun itse sinne ilman, että palkankaskijalle menee tietoa. Toki uo:ssa edellyttävät, että se sopimus on velkojia kohtaan reilu eli että maksat suunnilleen sen mitä maksuvaraa ns. Suojaosuuden jälkeen on.

• niukuma

joo kannattaa ottaa luuri käteen ja sopia maksusuunnmitelmasta ulosoton kanssa.

• Pahaltatuntuu

Kuinkahan monta kymmentä tuhatta on samassa tilanteessa? Eikö yhteiskunta voisi kieltää uhkapelit, jotka näitä synnyttää. Kysymyshän juuri tästä useimmiten.

• Rahatpois

Sinultahan voidaan ottaa korkeintaan 1/3 osa palkasta ulosottoon. Harkitsen samaa vaihtoehtoa koska 1800€/kk tuloistani ollaan ottamassa 700-800€ kuukaudessa elatusmaksuihin..

• Kysynvaan

Joko olet miettinyt jatkoa ulosotoille. Kun yhden saat selvitettyä tulee taas uusi vastaan. Aiotko jatkaa samalla linjalla vanhuuteen saakka?

• Selvittäjä

Peliongelma, joista velkoja velkojille. Avioero, josta maksuja lisäksi. Kuinka näistä selvitään? Onko lisäksi autolainaa ja asuntolainaa?

• Kyvyttömyysensin

Kuinka olet varautunut työttömyyden ja työkyvyttömyyden varalle? Onko hankittu puskurirahastoja näihin tilanteisiin?

• m8vtm0b5ujhk

Pienituloisen ei kannata säästää työttömyyden varalle, koska säästöt vähennetään toimeentulotuesta.

• dfgvbcvb
        m8vtm0b5ujhk kirjoitti:

Pienituloisen ei kannata säästää työttömyyden varalle, koska säästöt vähennetään toimeentulotuesta.

Itse pienituloisena olen säästänyt juuri siksi, ettei työttömäksi jouduttaessa joudu heti hakemaan toimeentulotukea saa kaikki laskut maksettua pitkäksi aikaa etukäteen. Eipä silti, ei toimeentulotukea ansiosidonnaisella ollessa varmaan edes saisi. Siten kun ansiosidonnainen päättyy, eikä töitä ole sinä aikana löytynyt ja joutuu raha.asiat miettimään uusiksi, niin eiköhän säästöt olisi jo ehtineet mennä, eivätkä siten vaikuttamassa toimeentulotukeenkaan.

• Aloittajalle: Jokaiseen velkaan joka menee ulosottoon asti lisätään pääoman lisäksi myös käräjöintikulut, viivästyskorko sekä muut perintäkulut.
      Eli kohdallasi riippuu miten monta erillistä velkaa menee ulosottoon asti. Kannattaa ehdottomasti maksella pienimmät velat ensin pois ennen kuin ne menee haasteelle asti jos mitenkään mahdollista, isommat surutta voi jättää hoitamatta jos uo ainoa vaihtoehto.
      10.000e on koht pieni summa ja hoitunee parissa vuodessa. Lisävelkaantuminen päättyy viim kun luottotiedot palaa kohdallasi väh 4 vuodeksi mutta ehkä jo nyt kannattaisi lopettaa velan kartuttaminen. Rohkea teko päästää velat uo:oon mutta kohdallasi aivan oikea ratkaisu. Itse tein aikoinani saman ja en kadu. Tästä nyt kohta 3 vuotta ja ainoa asia mikä harmittaa on se että en tehnyt tuota ratkaisua jo paljon aiemmin.

ww.kuluttajaliitto.fi/teemat/kuluttajan_talous/raha-asiat_ja_niiden_hoito/velkojen_maksaminen_ja_perinta

• mippeluxin

ei kaikki uo:t tee maksusopimuksia vaan mnenvät suoraan palkalle et voit varautua jo tuohonki henkisesti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      71
      5525
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      256
      4817
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      39
      3148
    4. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      255
      2994
    5. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      102
      2621
    6. Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta

"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S
      Kotimaiset julkkisjuorut
      334
      2027
    7. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      5
      1962
    8. Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin

Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik
      Maailman menoa
      61
      1730
    9. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      15
      1555
    10. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      2
      1536
    Aihe