Pankista järjestelylainaa?

lainaaja

Onko kukaan palstalainen saanut mistään pankista vakuudetonta järjestelylainaa 10 000 eurolle tai sitä suuremmalle summalle? Ihmettelen velkaneuvonnan tapaa juoksuttaa asiakkaitaan uudelleen hakemaan noita järjestelylainoja vaikka selvää on etteivät pankit sellaisia myönnä ilman vakuuksia. Kolme pankkia käyty läpi ja jokaisesta tulee sama vastaus (kahdesta olin aikaisemmin jo hakenut lainaa ja saanut kieltävän päätöksen). Velkaneuvoja hoki että "kannattaa silti hakea uudelleen", suositteli mm. S-Pankkia jne. Mikä pointti tällaisessa on? Hakeuduin velkaneuvontaan hakeakseni takuu säätiön takausta koska tiesin ettei pankeista heru muuten lainaa.

Mikäli joku teistä on (pelkillä vakinaisilla palkkatuloilla mutta ilman takauksia/vakuuksia) saanut järjestelyluoton, kuulen mielelläni kokemuksia :)

5

117

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pankkineiti

Olen tiskin toisella puolella myöntänyt tuon suuruusluokan kulutusluoton pikkulainojen maksamiseen. Tämä lainan hakija oli pankkiin päin hoitanut kaiken moitteetta, muita laskuja jättänyt maksamatta..

• Sanelma74

Itse sain juuri loppusyksystä tuon 10 000 euroa vakuudetonta kulutusluottoa Nordeasta, siis ilman Takuu-Säätiön takauksia. En saanut isompaa vaikka hain, mutta olin iloinen tuostakin, koska tuossa korko on todella paljon pienempi kuin niissä kulutusluotoissa, jotka maksoin tuolla Nordean lainalla pois. Vakituisessa työssä olen ollut jo vuosia, en ole mikään isotuloinen (palkka n. 2 240 eur brutto), mutta olen hoitanut kaikki maksuni ajallaan, niin pankkiin kuin muuallekin.

• talouskuntoon

Verkossa on myös palveluita, joiden kautta voi hakea tarjouksia isommasta yhdistelylainasta. Korkotaso saattaa olla suurempi kuin pankeilla. Hyödyt riippuu aika paljon siitä mitä nykyiset lainat ovat. Esim etua.fi -sivulta löytyy yhdistelylaskin, jossa voi laskea järjestelylainan tuomia hyötyjä.

• geokätkö

minä sain viime syksyllä kans nordeasta 13000e, aina maksanut heidän luottojaan ajallaan, ja näin myönsivät isomman, jota nyt maksan onnekkaana pois, kun on vähemmän, ja kun se loppuu aikanaan, niin on tässä aikaa miettiä sitä, miten sitten tullaan rahaa käyttämään, kun velkoja ei ole, sekin pitää opetella, ettei uudestaan ole samalla kierroksella

• Aloittaja, voi olla aika nihkeetä nykyään saada lainaa ilman takaajia/takausta vaikka olisi talousasiat hanskassa ylipäätään. Toivottavasti T-S:n kanssa onnistuu takaus. Toisin pitää sitä kuitenkin mennä pankkiin kun sen takauslupauksen saa... :)

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      88
      6013
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      302
      5329
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      50
      3355
    4. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      10
      2926
    5. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      106
      2729
    6. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      4
      1675
    7. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      17
      1598
    8. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      21
      1520
    9. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      32
      1459
    10. Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan

Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei
      Ikävä
      178
      1094
    Aihe