Onko kukaan palstalainen saanut mistään pankista vakuudetonta järjestelylainaa 10 000 eurolle tai sitä suuremmalle summalle? Ihmettelen velkaneuvonnan tapaa juoksuttaa asiakkaitaan uudelleen hakemaan noita järjestelylainoja vaikka selvää on etteivät pankit sellaisia myönnä ilman vakuuksia. Kolme pankkia käyty läpi ja jokaisesta tulee sama vastaus (kahdesta olin aikaisemmin jo hakenut lainaa ja saanut kieltävän päätöksen). Velkaneuvoja hoki että "kannattaa silti hakea uudelleen", suositteli mm. S-Pankkia jne. Mikä pointti tällaisessa on? Hakeuduin velkaneuvontaan hakeakseni takuu säätiön takausta koska tiesin ettei pankeista heru muuten lainaa.
Mikäli joku teistä on (pelkillä vakinaisilla palkkatuloilla mutta ilman takauksia/vakuuksia) saanut järjestelyluoton, kuulen mielelläni kokemuksia :)
Pankista järjestelylainaa?
5
119
Vastaukset
- Pankkineiti
Olen tiskin toisella puolella myöntänyt tuon suuruusluokan kulutusluoton pikkulainojen maksamiseen. Tämä lainan hakija oli pankkiin päin hoitanut kaiken moitteetta, muita laskuja jättänyt maksamatta..
- Sanelma74
Itse sain juuri loppusyksystä tuon 10 000 euroa vakuudetonta kulutusluottoa Nordeasta, siis ilman Takuu-Säätiön takauksia. En saanut isompaa vaikka hain, mutta olin iloinen tuostakin, koska tuossa korko on todella paljon pienempi kuin niissä kulutusluotoissa, jotka maksoin tuolla Nordean lainalla pois. Vakituisessa työssä olen ollut jo vuosia, en ole mikään isotuloinen (palkka n. 2 240 eur brutto), mutta olen hoitanut kaikki maksuni ajallaan, niin pankkiin kuin muuallekin.
- talouskuntoon
Verkossa on myös palveluita, joiden kautta voi hakea tarjouksia isommasta yhdistelylainasta. Korkotaso saattaa olla suurempi kuin pankeilla. Hyödyt riippuu aika paljon siitä mitä nykyiset lainat ovat. Esim etua.fi -sivulta löytyy yhdistelylaskin, jossa voi laskea järjestelylainan tuomia hyötyjä.
- geokätkö
minä sain viime syksyllä kans nordeasta 13000e, aina maksanut heidän luottojaan ajallaan, ja näin myönsivät isomman, jota nyt maksan onnekkaana pois, kun on vähemmän, ja kun se loppuu aikanaan, niin on tässä aikaa miettiä sitä, miten sitten tullaan rahaa käyttämään, kun velkoja ei ole, sekin pitää opetella, ettei uudestaan ole samalla kierroksella
Aloittaja, voi olla aika nihkeetä nykyään saada lainaa ilman takaajia/takausta vaikka olisi talousasiat hanskassa ylipäätään. Toivottavasti T-S:n kanssa onnistuu takaus. Toisin pitää sitä kuitenkin mennä pankkiin kun sen takauslupauksen saa... :)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
PropsApp Koodi
Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset23468Persut yrittävät epätoivon vimmalla
kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a723211"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin462728IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n
eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-542558Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen
Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.702354Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭271207Jari Sillanpää isossa leikkauksessa - Paljastaa, mitä uralle tapahtuu!
Palaako Siltsu keikoille? Artisti, ex-tangokuningas Jari Sillanpää on ollut lonkkaleikkauksessa ja kotiinpaluu on edessä151172- 921121
Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen on selvä
On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen joten3361033Hämmentävä muutos tv:ssä: Roope Salminen OUT, Sointu Borg IN!
Roope OUT, Sointu IN! Mitä tykkäät tästä muutoksesta? Suositun Myyrä-seikkailusarjan alusta asti juontohommissa on oll14936