Hurrit höplässä tänään

MarkusLee

ON todella vastenmielistä, kun katsoo tätä wc-lehteä, hurrien höplää netistä.
Siellä nämä " suvaitsevaiset" suomen ns ruotsalaiset hädissään edelleen kieltäytyvät tunnustamasta totuutta, mikä on:
Suomenkieliset HALUAVAT POISTAA PAKKORUOTSIN ja tekevät sen jos ei nyt niin taatusti pian tulevaisuudessa.

Nämä 5 % röyhkeän kielivähemmistön edustajat edelleen katsovat oikeudekseen päättää sen mitä kieliä me suomenkieliset opiskelemme.


"
Försämrade svenskkunskaper missgynnar de finskspråkiga"

ja sitten on näitä hurrien lakejoita:

" Elina Pirjatanniemi


För att svenskan skall överleva behövs det finskspråkiga som behärskar svenska bra."

Tämähän on vain todiste tätä keinotekoisesta " kaksikielisyydestä"
Ilman näitä wannabe hurreja, tämä ns kaksikielisyyspelleily loppuu.

5% vähemmistö kailottakoot muumiruotsia keskenään, mutta turha vaatia meiltä mitään palvelua tällä tarpeettomalla muumiruotsilla!!

24

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • quislingit

      Kaikissa etuoikeusyhteiskunnissa on aina ollut omat luopionsa. Kyse on silkasta itsekkyydestä ja ahneudesta, kun etujen toivossa myy oman kansansa edun ja oikeuden.

      • kaksyks

        "Kaikissa etuoikeusyhteiskunnissa on aina ollut omat luopionsa"

        Ehkä, mutta miten se Suomeen ja vireellä olevaan asiaan liittyy?

        "etujen toivossa myy oman kansansa edun ja oikeuden."

        Kuka myy, mitä myy, millä hinnalla, mistä eduista haaveillen, ja miksi? Kuka on sitten "ostaja"?


    • Minä en sen sijaan ole koskaan yrittänyt käyttää tietokonetta WC-paperina... Näköjään teiltä voi odotaa mitä vaan

      • IhanatPiltit

        Tarvitsee näsäviisastella ja keskittyä jonkun epäolennaisuuksiin, kun ei ole itse aiheeseen sanottavaa?

        Suomi yksikieliseksi jo, Suomen lapset eivät ansaitse tällaista!


      • Nulkunpissijä

      • kaksyks
        IhanatPiltit kirjoitti:

        Tarvitsee näsäviisastella ja keskittyä jonkun epäolennaisuuksiin, kun ei ole itse aiheeseen sanottavaa?

        Suomi yksikieliseksi jo, Suomen lapset eivät ansaitse tällaista!

        "Tarvitsee näsäviisastella ja keskittyä jonkun epäolennaisuuksiin, kun ei ole itse aiheeseen sanottavaa?"

        Mistä asiasta? Siitäkö että alottaja ei tykkää nisttä jotka ovat kanssaan eri mieltä? Vai siitä millä alatyylisellä ja vihamielisellä tavalla aloittaja ilmaisee eriävän mielipiteensä? Vai siitä että puolue toistaa omaa linjaansa lehden palstalla. Sitä koko maa toivoisi Persuilta mutta ei saa sitten kirveelläkään.


    • MarkusLee

      Hyvä Twervig
      Ehkä voit ymmärtää suomenkielisten ärtymyksen, suuttumuksen ja kohta vihan tunteen tässä asiassa.

      Ei riittänyt 600 vuoden miehitys vaan vieläkin tämä kielivähemmistö katsoo oikeudekseen orjuuttaa 90 % enemmistöä.
      Se riittää nyt !

      Kun rkp ei halua mitenkään ymmärtää tätä asiaa tai tehdä järkevää kielipolitiikkaa, se sanellaan sille.
      Kuten yo-pakkoruotsin poisto 12-3 ja 140-23

      Mitta on täynnä.

      • Ja ymmärrätkö meidän ärtymyksemme kun meidän lapsiltamme kielletään käytännössä heidän oikeutensa omaa äidinkieleen, kun YO:n kielikokeet eivät ole verrattavissa suomen ja ruotsinkielisten välillä vaan ruotsinkielisen kirjottama B-suomi todella vastaa suomenkielisen kirjoittama A-ruotsin tasoa eikä siitä missään oteta huomioon, kun sama työnantaja samasta työstä maksaa kielilisän suomenkieliselle työntekijälle mutta ei maksa lielilisää ruotsinkieliselle osaamistaan kielistä kuten Espoossa tehtiin.


      • Mottimestaaja
        twervig kirjoitti:

        Ja ymmärrätkö meidän ärtymyksemme kun meidän lapsiltamme kielletään käytännössä heidän oikeutensa omaa äidinkieleen, kun YO:n kielikokeet eivät ole verrattavissa suomen ja ruotsinkielisten välillä vaan ruotsinkielisen kirjottama B-suomi todella vastaa suomenkielisen kirjoittama A-ruotsin tasoa eikä siitä missään oteta huomioon, kun sama työnantaja samasta työstä maksaa kielilisän suomenkieliselle työntekijälle mutta ei maksa lielilisää ruotsinkieliselle osaamistaan kielistä kuten Espoossa tehtiin.

        Sellainen on normaali vähemmistökielen asema. Kyllä suomenkielisiä kiukuttaa varmasti vielä enemmän Ruotsissa.
        Tietenkään ei voi vaatia mitään Tasa-arvoa 4,8% osuudella väestöstä. Suomen suurin ongelma tällä hetkellä on perustuslaissa oleva virhe jossa ruotsinkieli ja suomenkieli rinnastetaan toisiinsa!


      • kaksyks

        "Ehkä voit ymmärtää suomenkielisten ärtymyksen, suuttumuksen ja kohta vihan tunteen tässä asiassa."

        Joidenkin ärtymyksen ja suuttuymuksen voin ymmäertää. Vihaan ei ole syytä moisen talkia tietenkään.

        Mutta ärtymyjsen kohde on ihan väärä. Maassamme on yksi ainoa puolue joka on nostanut ohjelmaansa pakollisuuden poiston. Mutta kyseinen puolue ei jaksa työstää tälle sellaista mallia jota ei suurin piirtein kaikki muut vastustavat. Tämä tehoton puolue on siis ärtymyksen oikea osoite. Eli JOS aidosti olemme muutosta hakemassa.

        Mutta JOS olemme lietsomassa vihaa, niin silloin aloittajan kohde on juuri oikea. Ja siitä pitäisi jokainen suomalainen olla vähintäänkin ärtynyt.


      • kaksyks
        Mottimestaaja kirjoitti:

        Sellainen on normaali vähemmistökielen asema. Kyllä suomenkielisiä kiukuttaa varmasti vielä enemmän Ruotsissa.
        Tietenkään ei voi vaatia mitään Tasa-arvoa 4,8% osuudella väestöstä. Suomen suurin ongelma tällä hetkellä on perustuslaissa oleva virhe jossa ruotsinkieli ja suomenkieli rinnastetaan toisiinsa!

        "Sellainen on normaali vähemmistökielen asema. "

        Olkoot mitä on mutta turha etuoikeutetun enemmistön siinä tapauksessa on irvailla vähemmistölle aloittajan tapaan. Ellei siis irvailu ole siis koko pointti.

        Lisäksi Suomessa tilanne on kyseisen vähemmistön kannalta hiukan parempi, joskaan emme tietenkään teidän etuoikeutettujen tasolle yllä, josta erään esimerkin twervig tuossa osoitti.


      • Mottimestaaja kirjoitti:

        Sellainen on normaali vähemmistökielen asema. Kyllä suomenkielisiä kiukuttaa varmasti vielä enemmän Ruotsissa.
        Tietenkään ei voi vaatia mitään Tasa-arvoa 4,8% osuudella väestöstä. Suomen suurin ongelma tällä hetkellä on perustuslaissa oleva virhe jossa ruotsinkieli ja suomenkieli rinnastetaan toisiinsa!

        Nimenomaan tällaisiin "normaaliin vähemmistökielenasemiin" on kiinnitetty huomiota Euroopan kielivähemistöraporteissa. Ei sellaista saisikaan Euroopassa esiintyä että maissa pienempien kielten edustajia syrjitään kielensä takia, tai että edellytetään että vähemmistökieliasemassa olevalta voi vaatia enemmän pelkästään sen perusteella että kuuluu maan kielelliseen vähemmistöön. Raporteissa on selvästi sanottu että tällainen ajattelu ja käytäntö on syrjivä.


    • MarkusLee

      Tiedän, että olet fiksu Twervig.
      Peruskysymys on tämä:
      Onko mielestäsi 5 % marginaalisella kielivähemmistöllä oikeus pakottaa yli 90 % opiskelemaan tätä vähemmistön kieltä, jotta se saisi sillä palveluja siellä missä ikinä vain kehtaa pyytää?

      Oletko sitä mieltä, ettei kielivähemmistön tehtävä ole opiskella maan pääkieli saadakseen palveluja?

      Oletko sitä mieltä, että tätä keinotekoista " elävää kaksikielisyyttä" tulee jatkaa, maksoi se mitä maksoi ja pääosin suomenkielisten selkänahasta: Esim Svenska YLE 20 % Ylen budjetista; Finpanelin mukaan peräti 1% katsojia jne.

      Nämä ns kielilisät ovat täysin keinotekoisia.
      Onko Vantaa " kaksikielinen" ??
      N 200 000 asukasta joista alle 6000 ns ruotsinkielistä.

      Pakkoruotsi on ääretön loukkaus meitä suomenkielisiä kohtaan!
      Tästä päästään varmasti eroon.

      Typerä rkp pyrkii kaikin tavoin halveksumaan Suomen kansan enemmistön tahtoa ja on kuin " keisari ilman vaatteita".
      Ja nyt mitta alkaa olla täysi.

      • niin.sitten

        Vihan pitää alkaa näkyä kaduilla.


      • HurripaskoilleTämä

        Ja se tulee näkymäänkin itse ovat syypäitä omaan kurjuuteensa hurriperkeleet!


      • kaksyks

        "Onko mielestäsi 5 % marginaalisella kielivähemmistöllä oikeus pakottaa yli 90 % opiskelemaan tätä vähemmistön kieltä"

        Ei missään tapauksessa! Kyllä lait on säädettävä enemmistön voimin. Tänäänkin enemmän ääniä saanut vaihtoehto voittaa. Aivan kuten kuuluukin.

        "Oletko sitä mieltä, ettei kielivähemmistön tehtävä ole opiskella maan pääkieli saadakseen palveluja?"

        Kielivähemmistö opiskelee enemmistön kielen. Ellei pakollisuus poistu siis. Viranomaispalveluita käyttämistä varten kyseisen kielivähemmistön ei ole pakko kieltä opiskella. Sen sijaan pakko seuraa viranomaispalveluiden tuottamisesta.

        "Oletko sitä mieltä, että tätä keinotekoista " elävää kaksikielisyyttä" tulee jatkaa, maksoi se mitä maksoi ja pääosin suomenkielisten selkänahasta"

        Keinotekoisesta olsi höhlää maksaa - ainakaan mitä tahansa.

        "Esim Svenska YLE 20 % Ylen budjetista;"

        Ensinäkin osuus on noin 15%, ja toiseksi YLE on valtiollinen toimija jota velvoittaa perustuslaki joka säätää että sinun ja minun tulee saada yhtä paljon. Sinä olet siis räikeästi etuoikeutettu tässäkin suhteessa vaikka et reppana sitäkään tajua.

        "Onko Vantaa " kaksikielinen" ??"

        Kaksikielisyydelle on olemassa tarkat lait. Tämän lisäksi kunta saa anoa itselleen tämän statuksen. Siitäkin on olemassa lait.

        "Typerä rkp pyrkii kaikin tavoin halveksumaan Suomen kansan enemmistön tahtoa"

        Noinhan sinä julistat vailla tietoa, vasten totuutta, täysin turhaa ja maatamme heikentävää vihaa lietsoen. Tuosta on talvisodanhengen viitoittama suomalainen isänmaallisuus todella kaukana.


    • kaksyks

      "Suomenkieliset HALUAVAT POISTAA PAKKORUOTSIN ja tekevät sen jos ei nyt niin taatusti pian tulevaisuudessa."

      Niinkö? Totuus on se että tuo tahto on ristiriidassa sen taghdon kanssa että Suomenkieliset haluavat maan pysyvän kaksikielisenä, palvelujen tuotettavan molemilla ja että poliitikot osaavat myös toista kotimaiusta.

      Nämä kaksi tahtoa ovat ristiriidassa keskenään. Eduksunnan asia on yhteensovittaa nämä kaiki ristiriitaista tahtotilaa.

      Ongelma on se että kielialoitteen puuhamiehet eivät näkemyksissään vatsaa kansan tahtoa eivätkä siksi ottaneet millään tavalla huomioon sitä että pakollisuus tällä hetkellä on keskeinen osa kaksikielisyyden säilyttämistä. Jos olisivat sen oivaltaneet, he olisivat ottaneet laajemmin kantaa malliin jossa kaksikielisyys turvataan mutta jossa tämä ei nojaa toisen kotimaisen pakollisuuteen.

      Myöskään PS ei ole viitsinyt vaivautua, vaikka se ainoana puolueena ohjelmassaan tähtää pakollisuuden poistamiseen.

      Sinun on aivan turha huudella sille että joku toinen näkee asiat toisin kuin sinä. RKP on aina täysin avoimesti ilmaissut kantansa, ja saman kannan ne toistaa tänään lehdessä. En löydä mitään syytä sinun alatyyliseen ja vihamieliseen kielenkäytöösi ainakaan puolueen tai lehden toiminnassa. Ne syyt saat kyllä kaivaa ihan itsestäsi.

      • hehehehehe

        Noo tämä tekemällä tehty kaksikielisyys kyllä katoaa aikaa myöten, sillä hurrit tulevat pikkuhiljaa katoamaan täältä mantereelta.

        Eikä ruotsin kieli mikään "rikkaus" ole.


    • MarkusLee

      Jaahas , palstan " svekoeinstein " alkoi taas saivartelemaan.

      Kerro minulle joku toinen maa, jossa 5 % kielivähemmistö käyttäytyy yhtä röyhkeästi kuin Suomessa olevat ns suomenruotsalaiset.
      Vaativat että 5% = 90% ja samalla tasolla.

      5% on vähemmistö, mutta Suomessahan nämä vielä haikailevat ruotsalaismiehittäjän aikaa.
      1800-luvulla ja vielä 1900-luvun alussa, suomenkielisen enemmistön piti väkisin ottaa sille kuuluva paikkansa; mm Helsingin yliopiston suomenkielistäminen.

      Tämän keinotekoisen kaksikielisyyden kustannuksista rkp pyrkii visusti vaikenemaan.
      Hyvinä esimerkkeinä nämä leikkikaksikieliset kunnat kuten Lohja, joka saa korotettua valtion apua; pääosin suomenkielisten kukkarosta!

      Mitä Yleen tulee; kuten totesin Svenska YLE:n budjetti on 15-20 % ja ns ruotsinkielisten osuus Suomessa on n 5%; vai pitäisi tälle 5 % olla sama määrä kuin 90 % enemmistöllekin :D
      Muistutettakoon, että YLE:n budjetista valtaosan maksavat suomenkieliset veronmaksajat.
      JOS itse saisin valita, en maksaisi YLE -veroa senttiäkään, sillä en halua tukea tuota käenpoikaa, Svenska YLE:ä, joka on kuten mm Svenska Centernin puheenjohtaja todennut " RKP:n käsikassara. Muistutettakoon vielä että Svenska YLE tavoittaa HUIKEAT 1 % katsojista.
      Siellä suojatyöpaikoissaan rantaruotsalaiset tyhjän toimittajat tekevät ohjelmia toisilleen, kun ei ole kuulijoita/katsojia kuin kourallinen.

      Kaksikielisyydelle on lait. Totta. RKP:n vaatimuksista näitä rajoja on koko ajan laskettu; niin %- kuin absoluuttistakin määrää.

      Tämä " svekoeinstein" väittää valheisin silmin, että rkp ei muka pyrkisi epätoivoisesti säilyttämään tätä kiviriippaa ja inhokkia pakkoruotsia,pakkovirkamiesruotsa yms pakkoruotsia koko opintopolun ajan suomenkielisten niskassa.

      Tämä " svekoeinstein" unohtaa sen karmean tutkimuksen minkä hoopo akatemia teki yhdessä Turun ja Tampereen yliopiston kanssa: 75 % kansalaisista haluaa poistaa pakkoruotsin. Oletko tyhmempi kuin mitä kirjoitat " svekoeinstein" ?

      Mitä tulee enemmistön tahtoon; äänin 12-2 hallituksessa ja 140-23 eduskunnassa pakkoruotsi poistettiin.
      Samoin tulee käymään pakkoruotsille tulevaisuudelle.

      Todellakin riittää tämän 5 % röyhkeän kielivähemmistön kukkoilu, öykkäröinti.
      Viimeisin ja surkuhupaisin esimerkki on " POSTI" .
      Rantaruotsalaisen identiteetti kärsii kuulemma tästä. Ei kärsinyt kun nimi oli " ITELLA"

      Oma mittani on todellakin täynnä tätä hurrien röyhkeyttä. Itse ovat soppansa keittäneet ja juovat sen katkerasti kurkusta alas. Minulla ei ole enää mitään sympatiaa tätä röyhkeää kielivähemmistöä kohtaan.
      Palvelkoot keskenään millä kielellä haluavat.
      Suomessa opetelkoot maan pääkielen.
      Onneksi tämä ruotsalaismiehitys päättyi 1809!

      • kaksyks

        "Vaativat että 5% = 90% ja samalla tasolla."

        En tiedä tuosta, mutta minusta olisi reilua jos minun ja sinun oikeudet ja velvoitteet olisvat suurin piirtein samalla tasolla. Olen tietysti tottunut siihen että sinä olet minua etuoikeutetumpi ja että olet niin hemmoteltu että mariset jos minullekin jää vähän murusia.

        Pullamössöenemmistön pöljäimistön aatelia nämä nettifennot.


      • MarkusLee
        kaksyks kirjoitti:

        "Vaativat että 5% = 90% ja samalla tasolla."

        En tiedä tuosta, mutta minusta olisi reilua jos minun ja sinun oikeudet ja velvoitteet olisvat suurin piirtein samalla tasolla. Olen tietysti tottunut siihen että sinä olet minua etuoikeutetumpi ja että olet niin hemmoteltu että mariset jos minullekin jää vähän murusia.

        Pullamössöenemmistön pöljäimistön aatelia nämä nettifennot.

        Niinpä niin.
        Aitona puusilmänä et näe mitään omituisuutta siinä että 5 % olisi muka 90 %
        Etkä kyennyt osoittamaan mitään mitä kirjoitin vääräksi.
        Kuten et sitäkään, että ei ole toista maata, jossa koppava 5 % marginaalivähemmistö on koko ajan vaatimassa ja kitisemässä serviiciä, kuten hurrit Suomessa.

        Muistutettakoon vielä PISA- tutkimuksista ja siitä, että hurrit pääsevät alemmilla pisteillä korkeakoulujen tietyille linjoille syrjäyttäen näin monta pätevämpää suomenkielistä hakijaa.

        Mutta eihän hurrin röyhkeydellä, itsekkyydellä ja ahneudella ole ylärajaa :D

        Olet osoittanut kyvyttömyytesi ja teksteistä paistaa typerä ja ikävystyttävä jankutus joka ei tosiasioita muuta mihinkään.
        POIS PAKKORUOTSI !
        POIS VIRKAMIESPAKKORUOTSI!
        Suomenkielisellä tulee olla oikeus valmistua ilman, että opiskelee yhtään tarpeetonta riipparuotsia.

        Hurri-nimityksen olette ihan itse ansainneet, te " svenska talande bättre folkin " edustajat

        MOT


    • Hienoaosataedesvähän

      No minut on kasvatettu niin, ettei hurritella eikä ryssitellä. Ja tällä mittaan ihmisten sivistystasoa. Tasa-arvoisuutta on myös korostettu. Olin aikoinani koulussa todella surkea kielissä, silti tykkäsin opetella ruotsinkieltä. Käytän ruotsia ensisijaisesti, jos käyn esim. Tukholmassa. Muutoinkin käytän niitä kieliä, mitä olen opetellut estottomasti: puhun, puhun puhelimessa, kirjoitan sähköpostia jne. Ehtojakin tuli aikoinaan, mutta en minä siitä piittaa.
      On hauskaa puhua saksaa Berliinissä, osata muutama kohteliaisuussana venäjäksi. Kiva käyttää englantia täydentävänä kielenä, jos oma sanasto loppuu. En käsitä tätä energian tuhlausta, mitä käytetään ruotsinkielen parjaamiseen. Minusta on hienoa, että saamelaiset pitävät saamenkielestä kiinni. Negatiivista asennetta loiventaisi vapaaehtoisuus. Mutta kyllä
      ruotsinkielellä on paikkansa edelleen. SVT:ltä ja Yle Femmalta tulee hyviä ohjelmia ja elokuvia, joihin kyllä joskus kaipaisin tekstitystä (en siis ole niin hyvä kielissä................hih).
      Minulla ei ole mitään ruotsinkieltä vastaan.

      • 6SisarustaJaKOTI

        Kaikesta päättelen, että ruotsin kieltä et osaa. Minä osaan useita kieliä - ruotsi niistä yksi - ja JUURI siksi olen huomannut sen kaiken propagandan, jota siitä omasta kulttuuristani viljellään. Suomalaisetn ei todellakaan tarvitse sellaiselle alistua! Jokaisella kielellä on "paikkansa", mutta ei todellakaan toisia kulttuureita ALISTAVANA, vaan kieliryhmän koon mukainen paikka - miksi suomen kielellä ei ole sitten Ruotsissa ja Ahvenanmaalla "paikkaansa" ? Minä olen myös kristitystä kodista - toki olen saanut "kasvatuksen", ettei "hurritella" , "ryssittellä", kiroilla tai loukata IHMISTÄ - mutta epärehellistä ja eriarvoistavaa politiikkaa kylläkin! Kyllä Ruotsin maahanmuuttokeskustelut on kiroiluineen aika kauheaa katsottavaa, mutta se ei poista maahanmuuttopolitiikan eriarvoistavuutta ja epärehellisyyttä!

        Ja niin.. Nyt luinkin, että kerroitkin, ettet tosiaan ole hyvä siinä ruotsissa - siitä johtuu se alistuminen ja propagandan uskominen. Kyllä minäkin ennen ruotsin oppimista uskoin "kaksikielisyyteen" ja Ruotsin ja RKP:n suvaitsevaiseen suhtautumiseen suomalaisuuteen. Mutten todellakaan enää!!


      • Sensijaan
        6SisarustaJaKOTI kirjoitti:

        Kaikesta päättelen, että ruotsin kieltä et osaa. Minä osaan useita kieliä - ruotsi niistä yksi - ja JUURI siksi olen huomannut sen kaiken propagandan, jota siitä omasta kulttuuristani viljellään. Suomalaisetn ei todellakaan tarvitse sellaiselle alistua! Jokaisella kielellä on "paikkansa", mutta ei todellakaan toisia kulttuureita ALISTAVANA, vaan kieliryhmän koon mukainen paikka - miksi suomen kielellä ei ole sitten Ruotsissa ja Ahvenanmaalla "paikkaansa" ? Minä olen myös kristitystä kodista - toki olen saanut "kasvatuksen", ettei "hurritella" , "ryssittellä", kiroilla tai loukata IHMISTÄ - mutta epärehellistä ja eriarvoistavaa politiikkaa kylläkin! Kyllä Ruotsin maahanmuuttokeskustelut on kiroiluineen aika kauheaa katsottavaa, mutta se ei poista maahanmuuttopolitiikan eriarvoistavuutta ja epärehellisyyttä!

        Ja niin.. Nyt luinkin, että kerroitkin, ettet tosiaan ole hyvä siinä ruotsissa - siitä johtuu se alistuminen ja propagandan uskominen. Kyllä minäkin ennen ruotsin oppimista uskoin "kaksikielisyyteen" ja Ruotsin ja RKP:n suvaitsevaiseen suhtautumiseen suomalaisuuteen. Mutten todellakaan enää!!

        "fennotella", "finnitellä", "mongoolitella", "udmurtitella", "Jarmotella" , väkivaltainen suomalainentella", "puukotella" , "alkoholistitella" jne. ja suomalaisia halveksua saa aivan täysin vapaasti tässä maassa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      136
      1583
    2. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1182
    3. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      101
      1180
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      80
      1064
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      882
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      799
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      772
    8. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      78
      762
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      73
      694
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      135
      657
    Aihe