Reumaliitolta vakava varoitus

wwwjj75net

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014101218738241_uu.shtml

Tuolta voitte lukea varoituksen joka käsittelee erikoislääkäripulaa. Minä annan teille pikaisen neuvon ilmaseksi. Tätä allaolevaa viestiä olen koittanu jakaa hyvin paljon viimevuosina. Kirjotan aiheesta kokkipuolen käyneenä ja ravitsemusoppia lukeneena. Huomaan, että tässä maassa tuudittaudutaan liikaa lääkärin apuun ja unohdetaan järkeviä syitä omasta elämisestä ja vastuusta mitä se pitää sisällään, yhä vastuuttomammaksi on ihmisillä eläminen käynyt. Sen mahdollistaa sosiaalijärjestelmämme. Vaikka se on hyvä verrattuna muihin maihin, niin ongelmat on sitäkin suurempia. Ne ongelmat johtuu yleisesti ihmisten asenteesta. Olisi asennekasvatuksen ja peiliinkatsomisen paikka.

--
Ihminen itse voi vaikuttaa reuman syntyyn, puhkeamiseen, kehitykseen ja taudinkulkuun hyvin paljon.

Ravitsemusasioissa lyhyesti... ei saisi suosia gluteenia, jalosteita ja välttää lisäaineita. Maito ensalkuun ja moni muu ruoka-aine myös vältettävien listalle. Alkoholi, tupakka jne. jätettävä pois, sama koskee kahvia.

Lisäksi liikunta on ehdoton edellytys. Mieluiten tavoitteellinen liikunta. Ei mitään hölkkää tms. typerää.

Enemmän pitäisi suosia, kalaa, kanaa, marjoja, kasviksia, pähkinöitä, tummaa suklaata, mustapippuria, kurkumaa, valkosipulia... jne. lista on loputon. Nollaaminen pitää tapahtua samantien.

Pääasia, että ravinto on ns. elävää ravintoa. Kuollutta on esim. leipä, bonat ja piltit, kaupan maksalaatikko, makkarat tai vaikkapa maitotuotteet yleisesti jne. lapsille tarjotaan jo lapsesta asti paskaa. Maitohappobakteerit tasapainottamaan vatsan toiminta ym. Myös antibioottikuurien päätteeksi. Muuten ei ole hyötyä mistään, jos itse ei mahdollista tervehtymistä.

On paljon ihmisiä joille täydellinen ruokavaliomuutos on auttanut. Puhkeamisen kynnyksellä alentuu dramaattisesti ruokavaliomuutoksella veriarvot ja vasta-aineet. Pelilauta kun annetaan, on mahdollisuus pelata. Mitään ei ole vielä hävitty vaikka lääkäriltä tulee tieto veriarvoista.

Se jota kiinnostaa oikeaoppinen asenne, selviytyy parhaiten. Jokaisen pitää auttaa itsekin lääkäriä. Lääkärin motivaatio riippuu potilaan motivaatiosta vaikka ei siitä puhuta. Näin se vaan on. On tärkeää toimia itse ensin oikein. Lääkärit ja lääkkeet on se vaihtoehto mihin voi joutua turvautumaan, mutta se ei ole ratkaisu. Se on viimeinen oljenkorsi ja silloin se on käytetty. Mennään sen pelilaudan mukaisessa järjestyksessä ja joku määrää tahdin missä hyppäät. Takaa itsellesi ensin parhaat mahdolliset lähtokohdat. Se pelastaa monelta turhalta lääkärikäynniltä varmasti.

Jo painon pudotus ylipainoisella ja kellä tahansa vaikuttaa niveliin jne. kymmenissä prosenteissa yleisestiottaen. Ruokavalion muutos voi tiputtaa painoa pelkästään ensimmäisellä viikolla monta kiloa. Se on rankka, mutta tehokas, kroppa tottuu 4-8 viikon sisällä uuteen ruokavalioon. Mitä enemmän ikää, sen hitaammin.

13

1163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 35v_SRR

      "Ihminen itse voi vaikuttaa reuman syntyyn, puhkeamiseen, kehitykseen ja taudinkulkuun hyvin paljon."

      Tuon täydempää potaskaa ei kukaan enää pysty kirjoittamaan. Kannattaisi ensin syventyä lääketieteeseen ennen kuin alkaa julkaista moista harhaoppia.

      • mummi48v

        Samaa mieltä..


    • makaroonilaatikkomies

      Höpö höpö juttuja noin mauttomia ruokia viitsi edes syödä.En edes voi syödä valkosipulia ja maito on hyvää ja leipä on hyvää pähkinät menee joskus ei ruokana päivittäin hölkkä riittää hyvin liikunnaksi jopa kävely kasviksia voin syödä vähän muttei lähde nälkä ja kahvia pitää olla ole ite ilman jos haluat tee ei kiinnosta kana on hyvää niin on myös liha makkaraa en syö.Painohan pysyy mitä syöt kunhat et syö liikaa.Taidan tilata pizzan.

      • Realismia_kehiin

        Terveydessä on sellainenkin asia - jonka fanaatikot ovat unohtaneet - että hyvinvointiin tarvitaan mielihyvää. Jos koko elämä on tuoteselosteiden lukemista, opaskirjan kanssa liikkumista, kalorien laskemista ja suorittamista, niin parhaillakin nykytiedon mukaisilla elämäntavoilla saa hyvin pian jonkin vakavan sairauden. Todennäköisesti aivoinfarktin. Ihan vain sen takia, että stressihormonitasot ovat huipussaan.

        Väitän, että aloittajalla on joko neurologinen tai psykiatrinen häiriötila. Hänellä on naiivi usko, että tietyllä sääntöjärjestelmällä elää terveenä ja äärettömän pitkään. Elämä ei vain satu olemaan sellainen. Kyllä hänkin sen huomaa, kun riittävän vanhaksi elää. Itse ainakin katson eläneeni jo riittävän pitkään. Kivikaudella olisin jo kuollut. Eli mieluummin nautinnollinen ja vähän lyhempi elämä kuin pitkitettyä kärsimystä.


    • ihanomavalintaon

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/reuma.htm

      Tulehdusta vähentävällä ravinnola saa itsensä oireettomaksi

    • järkeä

      Ruokavaliolla on merkitystä, mutta aina eipä se aina vaan auta. Yksistään. Oireet voi toki välillä hävitä. Ei siis pidä luulla, että jokainen reumaatikko tässä maassa pystyy parantamaan itsensä vain syömällä oikein.

    • kohtuus

      Kyllä hölkkäkin on hyvää liikuntaa. Ruokavaliolla on toki merkitystä. Ihmisen pitää saada sellaista ravintoa, mikä ravitsee kroppaa.

    • Fibromummo

      Minulla on fibromyalgia ja pahoja nilverikkoja; toisinaan myös bursiitti lonkissa ja tendinoosi akillesjänteessä yms.

      En ole syönyt gluteenia noin viiteentoista vuoteen, välttelen myös valkoisia jauhoja (riisjauhot yms) eli pyrin syömään täysjyväriisiä jne. Ruuan teen hyvin pitkälle itse, osan myös kasvatan (esim mausteyrtit, porkkanut yms). Teen paljon itämaista eli mausteina juurikin kurkumaa, inkivääriä, valkosipulia yms terveellisenä pidettyä. Myös superruokia kuten tummaa suklaata, marjoja yms. Punaista lihaakaan en ole syönyt noin 15 vuoteen; kanaa saatan syödä ehkä kerran, kaksi vuodessa (gluteeniton kalkkunamakkara juhannuksen kunniaksi). Yrtän vältellä sokeria. Munia ja kalaa syön kyllä ja käytän jonkin verran hapanmaitotuotteita. Paljasta maitoa lorautan ainoastaan vähän kahviin, sekin tilamaitoa eli käsittelemätöntä. Olen normaalipainoinen.

      Tupakkaa en polttanut koskaan. Siideriä saatan nykyään juoda pullon tai kaksi kuussa saunan päälle, aiemmin en sitäkään. Kahvia juon kuppi-kaksi päivässä, koska muuten en pysy hereillä. Käytän maitohappobakteerilisiä. Olen myös kokeillut useita muita nivelten hyvinvointiin suunnattuja vitamiineja, mutta niistä en toistaiseksi ole saanut mitään apua (esim glukosamiini, MSM, yhdistelmiä ninkuin joku artobalans yms).

      Tuosta ruokavaliosta huolimatta kärsin pahoista nivelkivuista koko ajan. Voin kyllä sanoa ihan suoraan, että isot määrät gluteenitonta pullaa tms kyllä vaikuttavat kipuja entisestään pahentaen mutta ihan oikeasti on väärin sanoa, että jos vaan syötte näin niin teistä tulee terveitä. Todella moni on hyötynyt mm. punaisen lihan poisjättämisestä eli tottakai kannattaa ruokavalioremppa kokeilla.

      Niin ja liikunta. Liikkuisin jos pystyisin. Todella kiva lukea tällaisia "itsestä se on kiinni" -juttuja jos ja kun on joku käsittämätön autoimmuunishitti. Melkein mikä tahansa laukaisee vielä pahemmin kiputilan ja oikean, ihan silminnähtävän tulehduksen. Lääkärit ovat ymmällään ja suosittelevat lepoa. Tai rauhallista liikkumista kivun rajoissa. Mä en saa juosta, en hyppiä, en tanssia, en joogata, en venytellä. Kävellä voin, lyhyesti. That's it. Tässä joku aika sitten puuhailin pihalla vähän liian paljon ja johan on taas bursiitti. Yhtään ei harmita, eeiiiiii.

    • krooninen_tulehdus

      Aivan ensimmäisenä asiana avauksessa häiritsee tuon vahva fundamentalisen uskovan kaltainen musta-valkoinen julistuksellinen fanaattisuus, jossa kaikkiin toisiin asennoidutaan ylhäältä ottaen (yrittäen) vääräuskoisina ja suorastaan idiootteina.

      Mikäli avaaja haluaa tuota todelliselta infosisällöltään suhteellisen köyhää viestiään jakaa, niin aivan ensimäinen asia on muuttaa sitä omien korvien välissä olevaa asennemaailmaa, jota sitäkään ei voi ulkoapäin muuttaa ja sen ansiosta aivan ensiksi suodattaa tuo _tulehduttava kuona_ pois omasta vietinnästään.

      Opettele asiallinen, maltillien ja rakentava aivan uusi asennemaailma, sillä kroonis-tulehduksellista roskaruokavaliota voi harrastaa myös henkisellä tasolla.

      - ->

      Muuan pitkän linjan ranskalainen syöpäkirurgi on kirjoittanut muutaman erittäin kiinnostavan kirjan nykyisestä länsimaisesta ruokavaliosta ja sen suhteesta syöpiin ja moniin tulehdusperäisiin immuunisairauksiin, kuten myös reumaan ja nivelongelmiinkin, sekä seikkaperäisesti kartoittaa kokonaisterveydelle edullisen ruokavalion.

      Luonnollisesti ideaalikaan ruokavalio ei ole takuu sairastumattomudestaan, mutta sen ansiosta voi edesauttaa terveyttään ja potentiaalisti alentaa riskiään monille sairauksille.

      Siten kokoanisuudessa on lasten asema joilla ei ole vaikutksen mahdollisuutta mikäli vanhempansa eivät ole ko. asioiden suhteen valveutuneita.

      • Realismia_kehiin

        En tiedä, onko aloittaja sama tyyppi, joka laittaa joka ikiselle keskustelupalstalle litanian siitä, minkä verran mitäkin ravintoainetta pitäisi syödä. Ja niillä sitten pitäisi parantua reikiintyneet hampaat ja kaikki.

        Tuo tyyppi ei muuten erota niverikkoa ja reumaa toisistaan. Käsittääkseni nivelrikkoon vaikuttaa genetiikka paljon ylipainon ohella. Kaverini on hyvin jäykkä, ja hänelle lääkäri on sanonut, että nivelrikon riski hänellä on minimaalinen. Itse olen aivan liian yliliikkuva niveliltäni. Vaikka olen normaalipainoinen, niin tuskin vältyn nivelrikolta. Rutina ja pauke on käynyt liikkuessani jo teini-iästä lähtien. En aio sängyn pohjallekaan jäädä, jotteivät nivelet vaan kulu.

        Yleensäkin pahimmat fundamentalistit kannattaisi savustaa joukkovoimalla ulos keskustelupalstoilta - kuten tässä ollaankin tekemässä.


      • krooninen_tulehdus
        Realismia_kehiin kirjoitti:

        En tiedä, onko aloittaja sama tyyppi, joka laittaa joka ikiselle keskustelupalstalle litanian siitä, minkä verran mitäkin ravintoainetta pitäisi syödä. Ja niillä sitten pitäisi parantua reikiintyneet hampaat ja kaikki.

        Tuo tyyppi ei muuten erota niverikkoa ja reumaa toisistaan. Käsittääkseni nivelrikkoon vaikuttaa genetiikka paljon ylipainon ohella. Kaverini on hyvin jäykkä, ja hänelle lääkäri on sanonut, että nivelrikon riski hänellä on minimaalinen. Itse olen aivan liian yliliikkuva niveliltäni. Vaikka olen normaalipainoinen, niin tuskin vältyn nivelrikolta. Rutina ja pauke on käynyt liikkuessani jo teini-iästä lähtien. En aio sängyn pohjallekaan jäädä, jotteivät nivelet vaan kulu.

        Yleensäkin pahimmat fundamentalistit kannattaisi savustaa joukkovoimalla ulos keskustelupalstoilta - kuten tässä ollaankin tekemässä.

        Ongelma on se, että tuollaisella fanaattisuudella ja lisäksi itse asian sijaan henkilöhin suorastaan agressiivisella ja kakaramaisella 'lähestymistavallaan' hän ampuu itsessään aivan hyvien ja harkintaa ansaitsevien asioiden polveen.

        Ehkä hän vain on kovin nuori ja edelleen 'märkäkorva' ja juuri omaa ajattelua löytävä nuori, joka sitten intoutuu karikatyreihin fanaattisuuteen saakka ja siten kiinnittää omalla käytöksellään huomiota aivan toisaalle kuin itse asiaan.

        - ->

        En tiedä onko edellä mainitsemani syöpäkirurgin erityisen hyödyllisiä ja järkeenkäyviä kirjoja käännetty englanniksi (itse ole laittamassa ne tilaukseen ranskankielisinä).

        Kirjat on kirjoitettu varsin kansankieliseen muotoon, jotta niiden aineisto olisi paremmin myös ei lääketieteen asiantuntijoille ymmärrettävää.

        "Les clés de l'alimentation santé : Intolérances alimentaires et inflammation chronique" by Dr Michel Lallement

        ***** http://bot.fi/14xz

        Myös toinen ranskalainen, elinsiirtokirurgi on vastaavilla linjoilla kirjoittanut kirjan terveen ravinnon oleellisesta merkityksestä pitkäikaiselle terveydelle.

        "L'Alimentation ou la troisième médecine" by Jean Seignalet

        ****** http://bot.fi/14y0


        Henkilöt, jota lukevat ja sisäistävät hyvin vaikkapa vain noiden kahden kirjan aineiston, niin sen jälkeen hankkimansa tiedon asteittain käytäntöön soveltaminen tulee aivan arkiseksi asiaksi ja erityisen hyödylliseksi yleisterveydelle.

        Itse en ole sellaisen logiikan kannalla jossa kerrotaan elettävän vain kerran ja siten "elämästä tulee nauttia" ja tämä siinä merkityksessä, että terveydelle hyödyllisiin tottumuksiin ei edes haluta perehtyä. Vastaava on myös melko usein tupakoitsijoiden esittämä "argumentti."

        Osa ihmisistä on hyvin tarkkoja sen suhteen mm. mitä laadukkaita 'top' voiteluaineita laadukkaissa autoissaan käyttävät, mutta samaan aikaan saattavat ladata "omaan koneeseensa" suun kautta melko paljon kaikenlaista terveydelle vahingollista kuonaa, jonka haitallisuus tule esille sitten pitkällä aikavälillä. Ei ole lainkaan yhdnetekevää millä solujaan ravitsee.

        Terveellinen ruokavalio ei ole este elämästä nauttimiselle, vaan juurikin päinvastoin, hyvin ja monipuolisen maukkaasti syöden jolla lisäksi laittaa panokset sen puolesta, että potentiaalisti voisi elää mahdollisimman pitkään terveenä ja hyvässä vireessä.

        Luonnollisestikaan tämä ei ole 100% takuu siitä ett'ei voisi sairastua, geeniperäisistä sairauksista puhumattakaan, mutta oma tietoinen osuus hyvillä elämäntavoilla terveutensä eteen on silloin kuitenkin tehty.

        Jokaiselle meille koittaa finaali ennemmin tai myöhemmin, mutta mieluummin elää siihen saakka mahdollisimman hyvästä terveydestä nauttien.

        Ylensäkin terveyden todellisen arvon osaa arvottaa vasta silloin kun se on jo liian myöhäistä. Suositeltavaa olis ennakointi.


    • Realismia_kehiin

      Olen käynyt työväenopistolla ihmisen kehitys -luennoilla. Tiedätkö, mikä oli nykyihmisen kehityksen edellytys? Jotkut sanovat, että lihapitoinen ravinto, joka mahdollisti aivojen kasvun. Viime aikoina on kuitenkin todettu, että ihmisen kehityksen edellytys oli TULEN käyttöönotto. Raaoista kasviksista saadaan vain puolet siitä energiamäärästä, mikä kypsennetyistä saadaan. Esim. eräällä kiinalaisen lääketieteen luennolla ei suositeltu lainkaan raakojen kasviksien syöntiä, eikä muutakaan kylmää ruokaa.

      Raakakasviskokeiluissa on myös todettu, että puolet naisista menettää kuukautiset raakaravinnolla. Onko mielestäsi luonnonmukaista, että hedelmällisessä iässä olevalla naisella ei ole kuukautisia? Oletko myös sitä mieltä, että lihatuotteet pitäisi syödä raakana? Niistähän voi saada useita vakavia taudinaiheuttajia. Sitä paitsi nykyihmisen hampaisto ei ole enää tarkoitettu raa'an ravinnon nauttimiseen.

      Minkä ikäinen mahdat olla, oletko edes täyttänyt 20 vuotta? Idealisti olet, vailla juurikaan kosketusta todellisen elämän realiteetteihin. Sairaudet ovat olleet ihmisen osana koko ihmiskunnan kehityksen ajan. Eivät eläinkunnan edustajatkaan ole aina terveitä - yleensä vain petoeläin vie heikoimman, vanhimman tai sairaimman yksilön. Se on luonnonvalinta. Ihmisyhteisöissä on välittämisen kulttuuri, eikä sairaita yksilöitä syötetä leijonille.

    • Autoimmuunisairaus

      Reumaan auttaa kun hankkii kunnon bakteerin elimistöön, puolustukselle tulee muuta tehtävää kuin hyökätä omia terveitä kudoksia vastaan.

      Elimistö todnäk voitaa bakteerin ilman antibioottia ja samalla saattaa tilanne korjautua normaaliksi, eli reuma on poissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5378
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1927
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      8
      1253
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe