Ajattelin ostaa kymmenisen vuotta vanhan Volvo S80 jolla on ajettu alle 200 tuhatta. Bensavehje ja automaatti. Vuodessa ajoa olisi kymmenisen tuhatta kilometriä. Sanokaapa paljonko menisi viiden vuoden aikana huoltoihin ja varaosiin, joku valistunut arvaus. Itse en paljoa osaa tehdä korjaamolle se olisi melkein aina vietävä.
Vanhan Volvon ylläpitokustannukset
38
2767
Vastaukset
- Mitä_veikkaat
Tämän tapaista olen ajatellut. En juuri tätä yksilöä mutta vastaavaa. http://www.autotalli.com/vaihtoauto/33662744/Volvo/S80/2005/Helsinki?pos=26&page=1
- keppikestää
Huonoja volgan tomaatti lootat on!!!!!
- E220_CDI
Luonnollisesti, koska ne tulevat Toyotan omistamalta Aisin-Warnerilta. Japanissa on nykyaikaisen automaatin tekeminen vaikeampaa kuin uskoisikaan.
- BorgWarner
E220_CDI kirjoitti:
Luonnollisesti, koska ne tulevat Toyotan omistamalta Aisin-Warnerilta. Japanissa on nykyaikaisen automaatin tekeminen vaikeampaa kuin uskoisikaan.
ennen.
Jenkitkö ei osaa tehdä automaatteja?
Omassa 20v.AW,430tkm,toimii ja pelaa kuin enkeli.
Uudempiin Mersuihin laitettu AW?
Onko sutta ja sekundaa,mikä ei toimi? - E220_CDI
Ei minulla Borg-Warnerista ole pahaa sanottavaa. Tämän päivän A-W pitää verrata tämän päivän automaatteihin, eikä tämän keskustelun Volvojen automaatit ole kaikkein nykyaikaisimpia. Toimiihan se noinkin, mutta vanhojen amerikkalaisautomaattien tapaan kulkua huonontaen ja kulutusta nostaen.
Toivottavasti Volvon käyttämä uusi automaatti on taloudellisempi?
Missä Mersussa käytetään A-W automaattia? En nyt heti hoksaa takavetoisissa tuollaista, mutta onko jossain etuvetoisessa aloittelijamallissa muun valmistajan tomaatti?
- Nimimerkki-varattu
Vaihdelaatikon öljynvaihto on vaihdelaatikon mallista riippuen 250-400euroa. Jakopäänhihnan vaihto 500 eurosta ylöspäin, huollot taitavat olla kolmesta satasesta ylöspäin. Muut kuluerät ovatkin sitten tuurista kiinni, saattaa olle, että jokin kallis osa hajoaa ja saattaa olla, että ei hajoa. Paljolti riippuu aiempien omistajien korjaushalukkuudesta tai sen puutteesta mitä hajoaa ja milloin.
Tietenkin hintoja saa pienemmiksi, jos omalla paikkakunnalla on useampi osaava korjaamo joita voi kilpailuttaa. Nuo esittämäni hinnat ovat merkkihuollon noin hintoja ulkomuistista uudempiin malleihin. Volvolla on vanhemmille malleille karsittuja "Essential"-huoltoja joiden hinnat ovat hieman maltillisemmat.
http://www.volvocars.com/fi/sales-services/services/care/serviceoffers/pages/volvoessential.aspx - Verokarhu
Tuon ikäisiä kannattaa korjata itse, äkkiä tulee autonhinta laitettua pajalle. Mutta hiljaista kyytiä pikkurahalla. Katso myös tyyppivika öljyvuoto moottorin ja automaatin välistä, korjaus maksaa 800, kahdelta asentajalta päivän työ, tiiviste osat siihen parikymppiä.
- ensuosittele
Itselläni oli v70 d5 eli diesel ja kesän jaksoin pitää vaikka oli manuaali laatikko,siihen kasautui sen verran paljon vaihdettavaa osaa etten enään ruvennut siihen touhuun vaan laitoin myyntiin,no hankalaa se on myydä mutta kumminkin meni hinnallaan.
En maksaisi volvosta paljoakaan sen hulto on tavattoman kallista ja sitten sian etsimiseen voi mennä liikaa aikaa.
Se on kuin joulukuusi se miitaristo,vilkkuu ja välkkyy ja blinglong kelloja soi jatkuvasti.
Ei siihen kannata laittaa montaa tuhatta,ruosteen puolesta on hyvä auto mutta muuten se on diselinä ihan traktori.
Sen kääntösäde, vaikka olisi bensa on automaailmassa ihan surkeaa tasoa,ei se sovellu kaupunkiin mitenkään,automaattina se auto hajoaa nopeasti 350000km on sille paljon jos olisi automaatti,joten sen käyttökulut kilometreihin nähden oikeastaan melkoinen.
Bensana kuluttaa luvattoman paljon.- s80d5omistaja
No ne mittarivalojen korjaukset kannatta tehdä alan ammattimiehillä, hinta noin 150-200€.
Netistä löytyy tietoa korjaajista ei ole pakko vaihdattaa biliassa.
- hhhhhhhhhhhhhhhhh
volvo 80,iso audi,Bmw,MB,,,volvo ylläpitää ja omistaa halvin.Ja korjamoita ja korjaustaitoa löytyy joka kylästä.
- Ei.naurata
Ehkä noista halvin mutta kyllä viiden vuoden aikana menee monta tonnia korjauksiin ja huoltoon. Ainakin viisi tonnia, niitä on sitten kiva maksella.
- Vanha_muka_8-D
Vielähän tuo on uudenkarhea. Itse ajelen 27-vuotiaalla Volvolla.
- Kysyn.vaan
Paljonko on ajettu?
- Vähän_ajettu
Vasta reilut 430000 mittarissa. Ja löytyy toinenkin Volvo, 15-vuotias ja alle 340000 mittarissa. Kummankaan keksinnön todellista ajomäärää en tiedä. Ehkä sama kuin mittarissa, ehkä ei...
- LadyinVolvooo
Vähän_ajettu kirjoitti:
Vasta reilut 430000 mittarissa. Ja löytyy toinenkin Volvo, 15-vuotias ja alle 340000 mittarissa. Kummankaan keksinnön todellista ajomäärää en tiedä. Ehkä sama kuin mittarissa, ehkä ei...
Ostin kymppitonnilla S40sen automaalla. 100000 ajettu. Ajoin vuodessa tosin vain 8000 vuodessa. Essentialhuoto vuosittain on vain 150 e katsoovat tärkeimmät ja vaihtravat öljyt ja siihen saa sit lisää kaikkee mita haluaa. Saman se "muu" merkkihuollossa maksaa kaikille autoille.
Olen ostaesssani vaihtanut jarrulevyjä ja paloja. Ne teki "naapurinpoika" halvalla ja hyvin kun on ammatiltraan automekaanikko. Hän auton tsekkasikin ennen ostoa. Auton voi muuten ajaa katsastusasemallekkin ennen ostoa. He antavat katsastuksen hinnalla kuntoarvion jos et tunne ketään muuta asiantuntijaa.
Nyt Essentialhuollossa ilmeni tukivarsien kumihelojen kuluminen ja ne menee vaihtoon. Tukivarretkin pitäisi kuulemma vaihtaa. Hinta n. 600 ekee ;))
Kysyisinkin teiltä rakkaat miehet että onko tuo tukivarsikin aina vaihdettava ?? vai riittääkö helojen vaihto. En huomannut kysyuä mutta sanoivat että kummatkin vaihdetaan mutta sanoivat kuitenkin että helat ovat rikki ??
Ajattelin vain että kusettaavatko naista ;)) No naapurin poitsu täänkin tekee ja tsekkaa pikapuoliin. Siksi en kehtaa kysellä Volvolta mitään ;)) Kiva kun löysivät via huollossa. Kunnon kundeja.
Siis pikkuvikoja ja tuttu tekee halvalla ;)) Osta Volvo !! On hyvä ajaa pitkääkin matkaa ja kyllä kulkee. - GuntherPrien
Ilmeisesti osa huoltomiehen palkasta on proviisiota myydyistä osista.
Tällaisen kuvan sain omakohtaisesti kun huollosa oltiin sitä mieltä, että jarrulevy oli siinä kunnossa että on pakko vaihtaa. Esimies totesi huollon luovutuksessa henkilön olleen "hieman" liian innokas, ja levyjen olevan vielä kunnossa, mutta jarrupalat olisi hyvä vaihtaa piakkoin. Tiedä sitten kuinka säännöllistä tuollainen on, mutta itse vaihdoin kyseisen jälkeen huoltoa.
- Captivated
Hyvin kestää ajoa, eikä ruostu. Käytin omani tänään huollossa ja maksoi vain 1250 euroa. Mutta laitettiin taas kuntoon ja menee seuraavat 5 vuotta. Sitten onkin jo 18v vanha. Itseasiassa mitään ei ollut rikki, muuta laitettiin jakopää ja vvt pyorä, vaihdelaatikon öljyt jne...
Ajelen taas satatuhatta ja korjaillaan, mitä nyt tarvitseekin, takajarrulevyt ainakin. Sitten ehkä vielä toiset 5 vuotta...- Kysyn.vaan
Mikä Volvo ja paljon sillä on nyt ajettu?
- Captivated
V70 2002 - mallinen ja ajettu 220.000km. Yhtään sähkövikaa ei ole tähän mennessä ollut, eikä muutakaan. Kuluvia osia on vaihdettu, kuten etupään puslat ja nivelet 150tkm, jarruletkut, toinen vetoakselin kumi, jarrulevyt eteen 200tkm, lambda -anturi..niin ja vaihdelaatikon öljyt vaihdettu pari kertaa.. ja nyt vaihdettiin tämä VVT-pyörä, joka tihkutti öljyä..
Ei ole kyllä' mitenkään mennyt korjauksiin ensimmäisen 13 vuoden aikana yli 2000 euroa ja kaikki tehty Biliassa.
- viimeinen.vulva
Ainakin ensimmäiset s80:set oli murheenkryynejä, alusta, sähkövikoja, eikä mikään tee-se-itsemiehen auto sähköjen osalta, ABS:it, kaasuläppäkotelo, no koiranluut vaihtoi itse ja iskarit, vetoakseleita ei kun ei ollut työkaluja eikä paikkaa.
Kaikenkaikkiaan erittäin vikaherkkä peli.- E220_CDI
Juuri näin. Hyvin pitkälle vastaavaa tekniikkaa edustivat ensimmäisten vuosien S60 mallit. Etenkin alustan osat olivat luvattoman heikkoja.
Juuri siksi se pattikylkivolvo ostetaankin vasta facelift mallistosta.
reilun 30 kontrollerin sähköoppi on järjettömän yksinkertainen verrattuna tämän päivän satojen kontrollerien autoihin, joissa ei mekaanisia katkaisimia juuri ole. Lisäksi tuon ikäluokan testerit ovat halpoja.
Sitä suunnitteluvirhettä ei sen sijaan korvaa mikään, että 944 mallin jälkeen ovat Volvo sedanit vain huonontuneet, koska etuveto väärin päin asennetun moottorin kanssa takaa bussin kääntösäteen, puuttuva kardaani pilaa ajettavuuden ja korimuoto pilaa tilat.
- uusihuonompi
940 on parempi ja takaveto plussaa.
- E220_CDI
Oikeiden Volvojen valmistus loppui 1998. Valitettavasti 944:lle ja S90:lle ei koskaan tehty seuraajaa :-(
Sitä odotellessa tosi volvomiehet ajavat korvikeautoilla. - s80d5
Hahahahah HÖPÖHÖPÖ
- E220_CDI
No kerropas mikä mielestäsi sopisi S90 ja 944 seuraajaksi?
Nykyiset nelioviset coupet säälittävine tavaratiloineen ei ainakaan.
- gubbjävel
Jeps, asiantuntijat vastailevat. Sorry ukot, käyn nyt selälleen tohon lattialle taas nauramaan. :D
- E220_CDI
Sehän on hyvä, että hauskaa piisaa.
Kun saat kootuksi itsesi, kerrotko sitten minullekin, mitä arvioissani meni väärin. Odotan mielenkiinnolla tarjoamaasi mahdollisuutta oppia aiheesta lisää. Vasta alun toista miljoonaa km takana malleilla Amazon, 244, 244, 744, 944, S60, S80, V70, S70 - classic1234
E220_CDI kirjoitti:
Sehän on hyvä, että hauskaa piisaa.
Kun saat kootuksi itsesi, kerrotko sitten minullekin, mitä arvioissani meni väärin. Odotan mielenkiinnolla tarjoamaasi mahdollisuutta oppia aiheesta lisää. Vasta alun toista miljoonaa km takana malleilla Amazon, 244, 244, 744, 944, S60, S80, V70, S70Itsellä vm2000 s70....paras auto kaikista mitä on ollut.....esim pakoputkisto vielä kokonaan alkuperäinen...
- E220_CDI
En ihmettele. Oma saman ikäinen V70 oli viimeinen edes suunnilleen Volvon periaatteilla suunniteltu, vaikka etuvedon vuoksi onkin vaikea ajaa liukkaalla. Mutta huollettavuus väärin päin asennettua moottoria lukuunottamatta ja ketteryys olivat yhä läsnä.
S80 sitten yhdistääkin pikkuauton tavaratilat, Amazonin takanäkyvyyden, bussin kääntösäteen ja 740:n kulutuksen aika lailla 740:sta tuttuun kiivtyvyyteen. Samana aikana kun muut kehittyivät, Volvo taantui vuosikymmenen.
Kestävä tuo S80 on ollut, mutta kun tallilla alkaa tapahtua, kaikki tahtoo olla normaalia (740/940) autoa työläämpää ja kalliimpaa. - mokkaa
S-80:n -99 vm ja vajaan sadantuhannen kilometrin kokemuksella voin sanoa että kulutus on ollut positiivinen yllätys 8,6 litraa .Tähän oli vaihdettu nämä palikat mitkä on huonoja ,tietokoneboksi,kaasuläppäkotelo ,törmäys-anturi keulaan,iskareita ja niveliä eteen.Itse olen vaihdattanut vvt-pyörän ja samalla laturinvapaakytkimen ja nokkahihnan ,teki 1150 euroa.Joka haluaa tee-se -itse Volvoa kannattaa päätyä Takapotkuisiin ,jotka on halpoja huoltaa itse .Kulutus voipi olla isompi mutta kokonaistaloudellisempi.Tähän minun volvoon vaihdetut osat maksaneet yli 4500 euroa,joten kannattaa ottaa huomioon ostotilanteessa,mitä osia on autoon vaihdettu .Volvo s80 -99 ajettu 290 000 km.
- E220_CDI
Hyvin ajettu tuo 8.6 keskiarvo. Meillä on manuaalivaihteinen S70 ja V70 mennyt samoilla, mutta S80:ssa Volvon käyttämä japanilainen Aisin-Warner (=Toyota) on niin vanhanaikainen, että se nostaa kulutusta ja heikentää kulkua vanhan jenkkitomaatin tapaan.
Facelift versio 2004 alkaen on keskimäärin noita ensimmäisiä malleja kestävämpi ja etenkin alusta pysyy nipussa oikein hyvin. Nyt tuollaista ostavalle ei hintaerokaan ole enää kohtuuton.
Laatikon etupään ja koneen takapään stefan vaihto on vain yksi osoitus siitä että pitkä moottori poikittain on huollon kannalta virheratkaisu. - Gubbjävel
E220_CDI kirjoitti:
Sehän on hyvä, että hauskaa piisaa.
Kun saat kootuksi itsesi, kerrotko sitten minullekin, mitä arvioissani meni väärin. Odotan mielenkiinnolla tarjoamaasi mahdollisuutta oppia aiheesta lisää. Vasta alun toista miljoonaa km takana malleilla Amazon, 244, 244, 744, 944, S60, S80, V70, S70No, sulla alkaakin olemaan ura Volvon ratissa sitten pikkuhiljaa alullaan.
- E220_CDI
Gubbjävel kirjoitti:
No, sulla alkaakin olemaan ura Volvon ratissa sitten pikkuhiljaa alullaan.
Volvo-urani ei jatku ennen kuin 944:lle tehdään seuraaja, eli aloittelijana taidan pysyäkin? Silti sinäkään et näköjään pysty osoittamaan aiemmissa arvioissani virhettä.
- volvosenollapitää
Ostin juuri sellaisen s80 dieselin,eli kymmenen vuotta vanhan.No täytyy sanoa että onhan tuossa autoilla tullut ajettua mutta nyt voi sano että ajellaan todella AUTOLLA. Hyvin pelaa huollettu on enkä pelkää että lähiaikoina on mitään suurempia huolia remontian osalta.
- Oloneuvos10
No sillä ajaa vielä 400000km ilman isompia korjausksia
Muutama asia kommentti,mutta osa puhu täyttä paskaa,oma kokemus s80 joka mallista on....asia laite kohtuu kuluilla pitää.....ollu noit 8kpl....nyt v70 koirien takia,ahtaampi paskan tuntunen .,ahdas....muuten ok.
- kerrokerro
No mitä sanotte s80 D5 vuosimallista 2007 jossa hiukkassuodatin?
- Sam_the_mann
Ostin reilu kuukausi sitten vähän ajetun 2000 vuoden s80:n, saksasta tuotu liikkeen toimesta. Kävin myös katsomassa kotimaisia s80, mutta olivat kyllä surkeassa kunnossa (silmämääräisesti) saksa-autoon verrattuna. Tosiaan vasta kuukausi kokemusta, ei pahemmin voi luotettavuudesta sanoa, yks polttimo on pitänyt vaihtaa. Kyyti on todella hyvää ja mukavaa. Vanhaa laatikkomallin volvoa en edes harkitsisi, on se vaan ruma kuin vanhat ladat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1054978Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413289Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192326Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2381442Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761217
- 731190
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311158Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059