Onko kukaan karannut ulkomaille pakkohoidosta? Suomessahan ei ainakaan voisi elää, jos aikoo tosissaan karata lopullisesti. Voisinko elää toisessa EU-maassa ihan virallisesti enkä maan alla vai joutuisinko jollekin etsittyjen listalle ja Saksaan rekisteröinti ei onnistuisi? Tulisiko isot kustannukset minulle maksettavaksi, jos minut pakkosiirrettäisiin jollain saatetulla kalliilla kuljetuksella takaisin Suomeen? Koko ajanhan valvontaa kiristetään ja nyt taas Ranskan terrori-iskujen takia.
Neuvoja? Voitaisiinko pakkohoitoa jatkaa, kun en ole paikalla? Eihän silloin voi suorittaa tarkkailujaksoa. Olisin ulkomailla siihen asti, että pakkohoito erääntyy ja palaisin vapaana Suomeen?
Jos on pakkohoidossa, pääseekö lennolle? Onko rekistereissä joku merkintä? Voidaanko suomalainen tili jäädyttää? Voidaanko Suomessa perintään menevät laskut veloittaa muualla?
Mihin kannattaisi mennä ja miten? Voisinko hakea turvapaikkaa, kun olen kärsinyt selvää vääryyttä Suomessa?
Olen siinä tilanteessa kohta, että en kestä ja hyppään rekan alle. Mutta sitä ennen yritän varmaan karata. Ensin odottelen tosin valituksen käsittelyn varmaan.
Pakkohoidosta karkaaminen
64
3376
Vastaukset
- L.Käpälämäki
Onko sinulla mahdollisuutta ulkoiluun? Pääsetkö esimerkiksi jossain kahvissa käymään siten, että saisit lompakon mukaan? Kesän tullessa lähemmäs ulkonakin pystyy jossain vaiheessa nukkumaankin, ainakin jos on takki mukana. Talvisin pakeneminen on Suomen ilmastossa vaikeaa ellei ole jotain ymmärtäväistä tuttua joka voi tarjota yöpaikan. En tiedä kuinka hanakasti psykiatrinen Gestapo lähtee jahtaamaan ajatusrikollisia noin yleensä. Jotkut ovat sanoneet, että eivät päivää paria pidempää uhraa henkilöresursseja näihin hommiin, mutta en tiedä kuinka paljon se on vankilayksikkö- tai osastokohtaista. Yritä jaksaa!
- ngiogdnid949
Tilanteeni on todella epäreilu, kamala ja vaikea, ja karkaaminen tässä tilanteessa olisi varmasti eettisestikin oikein. Pääsen siis tässä kuussa jopa lomalle, jolloin saan tavaroita mukaan. Puhut nyt aivan erilaisesta karkaamisesta kuin minä ajattelin. Rahaa on sen verran, että voisin lentää Suomesta pois. Mutta pääsenkö lennolle? Voinko elää muualla virallisesti enkä maan alla?
Kysymyksiini ei ole tullut vastauksia. - Doctor_kaikkitietävä
Kyllä sinun paikkasi on pakkohoito suomessa.
Miksi menisit muun maan ongelmaksi?
Toisekseen jos joudut muualla Euroopassa tekemisiin mielenterveys hoidon tiimoilta, siellä pakkohoito on pakkohoitoa ja uloskaan et pääse. Silloin kun kirjoittavat sinulle umpi pöpin paperit, siinä ei hyvä heilu.
Jos anot siirtoa suomeen, se paperisota saattaa kestää useita vuosia ja sinä aikana vaivut yhä syvemmälle pääsi sisälle ja se on vahvistus sille, että sinut luokitellaan parantumattomaksi.
Mitään konsulin kyytiä sinun on turha haaveilla, jos jäät kiinni muussa maassa, suomi ei ole kiinnostunut saati halukas kustantamaan sinua takaisin vaivoikseen. Eri asia jos olisit kriminaali ja tehnyt jonkun raskaan rikoksen, sitten pyytäisivät luovutusta. Mutta oletkin vain pöpien pöpi, miksi suomi tahtoisi sinun viemään kallista laitospaikkaa?
Jos sinulla on rahaa ja passi (tai virallinen poliisin vahvistama henkilöllisyyspaperi jolla voit matkustella EU maissa) niin eipä tuolla lentoasemilla ole sisäistä rekisteriä, että tässä lähtee pöljä, tuossa lentää terve, tuossa luuseri....Vain kriminaalit on rekisteröity. - dfnfjt4iotrjdfi
Doctor_kaikkitietävä kirjoitti:
Kyllä sinun paikkasi on pakkohoito suomessa.
Miksi menisit muun maan ongelmaksi?
Toisekseen jos joudut muualla Euroopassa tekemisiin mielenterveys hoidon tiimoilta, siellä pakkohoito on pakkohoitoa ja uloskaan et pääse. Silloin kun kirjoittavat sinulle umpi pöpin paperit, siinä ei hyvä heilu.
Jos anot siirtoa suomeen, se paperisota saattaa kestää useita vuosia ja sinä aikana vaivut yhä syvemmälle pääsi sisälle ja se on vahvistus sille, että sinut luokitellaan parantumattomaksi.
Mitään konsulin kyytiä sinun on turha haaveilla, jos jäät kiinni muussa maassa, suomi ei ole kiinnostunut saati halukas kustantamaan sinua takaisin vaivoikseen. Eri asia jos olisit kriminaali ja tehnyt jonkun raskaan rikoksen, sitten pyytäisivät luovutusta. Mutta oletkin vain pöpien pöpi, miksi suomi tahtoisi sinun viemään kallista laitospaikkaa?
Jos sinulla on rahaa ja passi (tai virallinen poliisin vahvistama henkilöllisyyspaperi jolla voit matkustella EU maissa) niin eipä tuolla lentoasemilla ole sisäistä rekisteriä, että tässä lähtee pöljä, tuossa lentää terve, tuossa luuseri....Vain kriminaalit on rekisteröity."Kyllä sinun paikkasi on pakkohoito suomessa."
Näillä tiedoilla aika rohkeasti sanottu.
Miksi joutuisin tekemisiin muualla mielenterveyshoidon tiimoilta? Pakkohoito on juuri Suomessa yleistä verrattuna muualle. En ole "umpi pöpi" vaan minulla on jopa lääkärin lausunto, että en ole mielisairas.
Hyvä, jos on noin. Mistä tiedät? Jos Suomi ei pyydä luovutusta, mutta poliisi on ottanut kiinni toisessa maassa, mitä tapahtuu? Päästävätkö minut vapaaksi?
Miksi menisin muualle? Koska olen epäreilusti vankina Suomessa. Haluan elämäni takaisin.
Kun hoitajat tekevät poliisille virka-apupyynnön, lentoaseman tarkastuksissa ei tule silti ongelmaa? - mistä.näitä.sikiää
Suksi vittuun kaikkitietävä typerys.
- Anonyymi
mistä.näitä.sikiää kirjoitti:
Suksi vittuun kaikkitietävä typerys.
Psykiatrinen pakkokeinolaki tulee kumota ja sen säätäjät ja käyttäjät tulee asettaa vastuuseeen kansalaisoikeusloukkauksista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Psykiatrinen pakkokeinolaki tulee kumota ja sen säätäjät ja käyttäjät tulee asettaa vastuuseeen kansalaisoikeusloukkauksista
Joissain tapauksissa pakkohoito voi olla ainoa keino suojella sairasta ihmistä itseltään, sekä myös sairaan ihmisen läheisiä, tai jopa ventovieraita, jos sairas on hyvinkin aggressiivinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joissain tapauksissa pakkohoito voi olla ainoa keino suojella sairasta ihmistä itseltään, sekä myös sairaan ihmisen läheisiä, tai jopa ventovieraita, jos sairas on hyvinkin aggressiivinen.
Muiden ihmisten suojelemisesti huolehtii vankilaitos
Itsemurha taas ei ole rikos - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muiden ihmisten suojelemisesti huolehtii vankilaitos
Itsemurha taas ei ole rikosVankilaitos huolehtii vasta väkivallan teon jo tapahduttua, he eivät ennaltaehkäise tapauksia ja suojele ihmisiä.
Vai tunnetko jonkun, joka olisi pidätetty ja laitettu vankilaan, ennen kuin hän olisi ehtinyt tekemään kenellekään pahaa ?
Ja nyt ei oteta huomioon jotain terroritekojen suunnittelua, vaan tarkoitan ihan yksityisen henkilön mahdollista sairasta aggressiivisuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vankilaitos huolehtii vasta väkivallan teon jo tapahduttua, he eivät ennaltaehkäise tapauksia ja suojele ihmisiä.
Vai tunnetko jonkun, joka olisi pidätetty ja laitettu vankilaan, ennen kuin hän olisi ehtinyt tekemään kenellekään pahaa ?
Ja nyt ei oteta huomioon jotain terroritekojen suunnittelua, vaan tarkoitan ihan yksityisen henkilön mahdollista sairasta aggressiivisuutta.Vankilaitos suojelee ihmisiä koska vanki ei voi tehdä rikoksia vankilan ulkopuolella
Poliisi ennaltaehkäisee
Psykiatria keksii tarinan ennaltaehkäisystä, mutta tosiasiassa vain turmelee ihmisten elämää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vankilaitos suojelee ihmisiä koska vanki ei voi tehdä rikoksia vankilan ulkopuolella
Poliisi ennaltaehkäisee
Psykiatria keksii tarinan ennaltaehkäisystä, mutta tosiasiassa vain turmelee ihmisten elämääMillä tavalla poliisi ennaltaehkäisee ?
Seuraako se jokaista mahdollisesti psykoottista ihmistä, joka mahdollisesti tekee pahaa jollekin toiselle ?
Poliiseja ei riitä niin paljoa, että kaikki vaikeasti mielenterveysongelmaiset olisivat poliisin seurannassa.
Se on toki totta, että vankilassa ollessaan ihminen ei pääse vahingoittamaan ketään, ainakaan vankilan ulkopuolelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavalla poliisi ennaltaehkäisee ?
Seuraako se jokaista mahdollisesti psykoottista ihmistä, joka mahdollisesti tekee pahaa jollekin toiselle ?
Poliiseja ei riitä niin paljoa, että kaikki vaikeasti mielenterveysongelmaiset olisivat poliisin seurannassa.
Se on toki totta, että vankilassa ollessaan ihminen ei pääse vahingoittamaan ketään, ainakaan vankilan ulkopuolelle.Kyllä poliisi ottaa häiriköitä kiinni ennen ja jälkeen esim lievää pahoinpitelyä
Ihmiset itse estävät häiriköiden toimintaa
Psykiatreja ei rikosten ennalta ehkäisyssä ole mukana eikä heitä tarvitakaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä poliisi ottaa häiriköitä kiinni ennen ja jälkeen esim lievää pahoinpitelyä
Ihmiset itse estävät häiriköiden toimintaa
Psykiatreja ei rikosten ennalta ehkäisyssä ole mukana eikä heitä tarvitakaanMiten sitten on mahdollista, että pahoinpitelyjä ja ryöstöjä kuitenkin tapahtuu ihan liian paljon ? Lievää väkivaltaa tapahtuu vielä enemmän.
Niitä ei kukaan tekisi, jos tekijät otettaisiin kiinni, ennen kuin tekevät mitään.
- seurantaa_
Sinua tullaan seuraamaan koko EU:n rajojen sisällä.
Osaatko Sveitsissä puhuttavia kieliä? Siellä olet turvassa.
Hollannissa toisaalta koko pakkohoito on ajettu alas ja melkein kaikki ovat avohoidossa.
Hollannissa myös vähennetään lääkkeiden pakottamista jopa pakkohoitopotilaille.
En tosin tiedä oletko turvassa Hollannissa jos pakkohoitosi on ollut poliittinen päätös.
Jos haluat pelata varman päälle niin yritä muuttaa Uuteen-Seelantiin. Siellä puhutaan englantia ja kulttuuri on sama kuin Briteillä mutta ilman nykyisen kaltaista Orwellilaista yhteiskuntaa joka on nykybrittien ongelma.- gjhiogfjhigdhifdo5949
Sveitsi on kiristänyt säännöksiään eikä todellakaan ota enää tällaisia mamuja. Tarkoitatko, että laittomasti Sveitsiin?
Miten EU tähän liittyy? Joudunko Interpolin etsittyjen henkilöiden listalle? Rupeaako Suomi vaatimaan palautusta ulkomailta?
Pakkohoitoni tuskin on poliittinen päätös. Mutta virheellinen se on, ja saattaa hyvinkin kaatua hallinto-oikeudessa. - Zurikz
Sveitsiin ei pääse ei todellakaan.
Eihän tästä ole kauan kun suomalainen skitsofreenikko nainen ei päässyt maahan mutta ei päässyt koneeseenkaan takaisin ja joutui viettämään lentokentän kansainvälisellä alueella melkein kaksi vuotta. Kun ei halunnut lähteä mihinkään suuntaan ja yksin sitä ei uskallettu laskea pois. - nuigr48tggfj
Zurikz kirjoitti:
Sveitsiin ei pääse ei todellakaan.
Eihän tästä ole kauan kun suomalainen skitsofreenikko nainen ei päässyt maahan mutta ei päässyt koneeseenkaan takaisin ja joutui viettämään lentokentän kansainvälisellä alueella melkein kaksi vuotta. Kun ei halunnut lähteä mihinkään suuntaan ja yksin sitä ei uskallettu laskea pois.Linkkiä tuohon tapaukseen?
Miksi ei päässyt lentokoneeseen? Miten asia ratkesi? Millä hän eli tuon pari vuotta?
- jkgölhkäöä
Eikös pakkohoitopäätöksetkin vanhene jossain vaiheessa? Tuskin sinun tarvitsisi piileksiä edes pitkään. Nykyäänhän porukka lykätään avohoitoon heti kun mahdollista. Se onkin sitten eri asia, miten pärjäät/kuntoudut omatoimisesti. Jos olet niin terve, että pärjäät normaaliyhteiskunnan/-maailman ehdoilla, niin ethän silloin edes tarvitse pakkohoitoa. Jokin peruste pakkohoitopäätöksellesi on. Annetaanko pakkohoidossa olevan käyttää nettiä, vai oletko nk. vapaana tälläkin hetkellä, sinulla on vain etsintäkuulutus päällä? Jos niin on, se tietääkseni vanhenee parissa viikossa. Jos olet lukkojen takana, niin osoita hoitomyöntyvyyttä. Sillä pääset parhaiten vapaalle. Näyttele vaikka.
- jvogfjgf89
Terve!
Olen täällä osastolla koko ajan. Perusteet ovat järjettömiä ja mitättömiä. En ole enää normaalilla suljetulla, vaan "pitkäaikais" eli säilytyspaikassa, jossa ei enää edes yritetä hoitaa. Varsinkaan nopeasti. Täällä on 0,1 lääkäriä. Täällä todella pidetään kauan, eikä monet pääse tänne jouduttuaan pois sairaalasta enää koskaan.
Oma mokkula ja läppäri on, joita saa käyttää 17-20 ja viikonloppuna enemmän. Olen ollut kohta neljä kuukautta vangittuna ja juuri siirrettiin tänne pitkäaikaispaikkaan. Saatan päästä vuodessa tai puolessa pois, kun erotun noista skitsoista edukseni selvästi, mutta en kyllä kestä olla täällä niin pitkään.
Netistä löytyy yksi tarina, jossa joku karkasi Ruotsiin ja jäi sille tielle. Onnistuuko oikeasti normaali elämä Ruotsissa? - jifdofdi8
jvogfjgf89 kirjoitti:
Terve!
Olen täällä osastolla koko ajan. Perusteet ovat järjettömiä ja mitättömiä. En ole enää normaalilla suljetulla, vaan "pitkäaikais" eli säilytyspaikassa, jossa ei enää edes yritetä hoitaa. Varsinkaan nopeasti. Täällä on 0,1 lääkäriä. Täällä todella pidetään kauan, eikä monet pääse tänne jouduttuaan pois sairaalasta enää koskaan.
Oma mokkula ja läppäri on, joita saa käyttää 17-20 ja viikonloppuna enemmän. Olen ollut kohta neljä kuukautta vangittuna ja juuri siirrettiin tänne pitkäaikaispaikkaan. Saatan päästä vuodessa tai puolessa pois, kun erotun noista skitsoista edukseni selvästi, mutta en kyllä kestä olla täällä niin pitkään.
Netistä löytyy yksi tarina, jossa joku karkasi Ruotsiin ja jäi sille tielle. Onnistuuko oikeasti normaali elämä Ruotsissa?Pakkohoito vanhenee, mutta voidaanko se uusia potilaan ollessa paossa?
- Anonyymi
jvogfjgf89 kirjoitti:
Terve!
Netistä löytyy yksi tarina, jossa joku karkasi Ruotsiin ja jäi sille tielle. Onnistuuko oikeasti normaali elämä Ruotsissa?Tunnen yhden, joka karkasi Ruotsiin. Mutta asuntoa ei köytynyt, ja palasi Suomeen..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnen yhden, joka karkasi Ruotsiin. Mutta asuntoa ei köytynyt, ja palasi Suomeen..
Onhan noita karkaillut ulkomaita myöten. Monet palaavat itsekseen, joistain on tehty jopa kansainvälisiä etsintäkuulutuksia. Riippuu potilaan tilanteesta.
Karkaamiset vain pahentaa omaa tilannetta. Jos haluaa hoidon joskus päättyvän, ei paljon kannata karkailla.
Pakomatkat aina yleensä pidentävät hoitoaikaa. - Anonyymi
jvogfjgf89 kirjoitti:
Terve!
Netistä löytyy yksi tarina, jossa joku karkasi Ruotsiin ja jäi sille tielle. Onnistuuko oikeasti normaali elämä Ruotsissa?Sairas ei näe omaa tilaansa kuten muut. Siksi on jotain sinussa miksi pidetään hoidossa . Äen ymmärrä miksi ihmiset eivät halua olla hoidossa silloin kun sitä tarjotaan koska tavallisesti nekin jotka itse haluavat hoitoon eivät sinne pääse muistuu mieleen eräskin tapaus jossa potilas sai sekoilla kaupungilla puoli kesää ennenkö hakivat , ja tämä ihminen oli todella sairas .
Joten eikö ainulla ole hyvät mahdollisuudet päästä terveiden kirjoihin kun saat hoidon . Mutta karkaamisesta en ainakaan minä edes ajattelisi , koska ne tapaavat loppua lyhyeen ja hoito aika pitenee. Kun käyttäytyy ihmisten lailla niin näkevät että olet terve ja pääset pois nopeammin .
- jhiofdhio49
Onko vastauksia noihin käytännön kysymyksiin? Jos lennolle ei uskalla mennä tai pääse, niin autolla Ruotsiin loman aikana ainakin onnistuu, siitä vain ajaa rajan yli.
- Anonyymi
Eiköhän Ruotsissa ole omiakin hoitoa tarvitsevia ihan tarpeeksi . Joten pysy kotimaassa ja satsaa siihen että tulet terveeksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän Ruotsissa ole omiakin hoitoa tarvitsevia ihan tarpeeksi . Joten pysy kotimaassa ja satsaa siihen että tulet terveeksi
Jos on Suomessa kirjoilla, niin kyllä ne pian lähettävät hoitoon kotimaahan, ei ne ulkomailla ala hoitamaan.
- hnidof8494
Kellään kokemuksia todella tosissaan tehdystä mielisairaalapaosta ja sen jälkeisestä elämästä? Kaikki Suomeen jäävät kyllä jäävät kiinni. Osastokokemuksellani pisin pako, jonka tiedän, on kaksi ja puoli viikkoa.
- terveenpaperit
Minä karkasin pakkohoidosta vuonna 93 täällä sitä elelen ja teen työtä terveenä. Ei kukaan koskaa tullut hakemaan.
- terveenpaperit
Siis Suomessa
- huigfrbjdf4894
terveenpaperit kirjoitti:
Minä karkasin pakkohoidosta vuonna 93 täällä sitä elelen ja teen työtä terveenä. Ei kukaan koskaa tullut hakemaan.
Lisätietoja, please!? Ei kuullosta uskottavalta. Menit siis kotiin ja virallisiin töihin, eikä kukaan tullut kotoa hakemaan? Mites passin uusiminen/haku? Viranomaisasiointi?
Olen jutellut osastolla muutamien karanneiden kanssa, ja aina poliisi on napannut ennemmin tai myöhemmin. - Kyl_Kylmis_tietää
Mene alkoholi palstalle ja etsi käsiisi Kylmät Kädet niminen idiootti Oulusta. Se tyyppi pystyy kertomaan, mitä on karata mielisairaalasta. Vapaana se on edelleen.
- hiogfd84
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288338690149.html
Kyllä poliisi käyttää resursseja, pahimmillaan kuin vangin karkaamiseen. Minulla tosin ei ole rastia kohdassa "muille vaarallinen".
Eikö kukaan tiedä mitään? Missä kannattaisi kysyä? Pitääkö lähteä vain kokeilemaan?
Varmasti joku on karannut ja jäänyt kiinni täällä. Rikkooko silloin jotain lakia? Tuleeko sakkoja, rikosrekisterimerkintä?- noupax
Ei ole rikos karata mielisairaalasta joten ei tule sakkoja eikä rikosrekisterimerkintää.
Miten olet joutunut noin kusiseen tilanteeseen? - Jokurandomivaan
Mä karkasin jja kyllä poliisit löyti.
- Mielielia
Lomilla karkaaminen ulkomaille voi olla aika helppoa ihan tuntuman perusteella, mutta en tiedä asiasta sen enempää. Siellä ulkomailla pärjääminen sitten ilman rahaa ja muuta tukea onkin sitten hieman vaikeampaa. Jos menet sinne ilman rahaa, niin päädyt ehkä nukkumaan puistoissa, yms. Sitten ehkä paikallisiin "hoitoihin".
- Oikeusmurha
Voisinko mennä virallisesti töihin?
- hioghig84589rt
http://fifi.voima.fi/voima-artikkeli/2009/numero-6/en-tahdo-hoitojanne
Tästä tapauksesta kun saisi lisää tietoa. Ei kuulosta uskottavalta. Elääkö hän (Antti Nuutinen) edelleen Ruotsissa? Virallisesti ja vapaana?- psykiatri_
Antti Nuutinen tappoi itsensä sairautensa takia.
Sinulle voi käydä samoin joten kannattaisi vain ottaa lääkkeet säännöllisesti. - fuyfgvuyf78frj
psykiatri_ kirjoitti:
Antti Nuutinen tappoi itsensä sairautensa takia.
Sinulle voi käydä samoin joten kannattaisi vain ottaa lääkkeet säännöllisesti.Mistä tiedät?
Minulle ei ole edes määrätty mitään lääkkeitä tällä hetkellä.
Yritän selvittää käytännön asioita karkaamista varten. - noupax
Tämä ns. psykiatri höpisee mitä sylki suuhun tuo.Minä tiedän erään joka karkasi hoidosta.Poliisit ja lanssimiehet oli pari kertaa käyneet kotoa etsimässä,karkuri oli pötkinyt ikkunasta takapihalle.Olivat sitten luovuttaneet.Olisiko sinulla joku ystävä kenen luokse voisit mennä aluksi? Katsot miten tilanne kehittyy.
- fhufyfd656fykdhgg
noupax kirjoitti:
Tämä ns. psykiatri höpisee mitä sylki suuhun tuo.Minä tiedän erään joka karkasi hoidosta.Poliisit ja lanssimiehet oli pari kertaa käyneet kotoa etsimässä,karkuri oli pötkinyt ikkunasta takapihalle.Olivat sitten luovuttaneet.Olisiko sinulla joku ystävä kenen luokse voisit mennä aluksi? Katsot miten tilanne kehittyy.
Ei ole ystävää, jonka luokse majoittua pitkäksi aikaa. Ja muutenkin eläminen Suomessa pelossa ja maan alla ei ole hyvä vaihtoehto. Toimeentulo olisi ongelma. Siksi kysynkin, voisinko elää virallisesti ulkomailla ilman ongelmia? Passi pitäisi uusia jossain välissä Suomessa, se voisi tehdä olon mahdottomaksi sen umpeutuessa. Mutta pakkohoito ei olisi silloin enää voimassa. Voinko vain piileskellä sen voimassaolon ulkomailla ja sitten palata Suomeen ja hakea passia?
Yhdeltä maniatapaukselta oli otettu tilinsä käyttöoikeus pois lääkärin määräyksestä. Jos karkaisin, voisinko käyttää tiliäni? Ja pankkikortilla maksettaessahan sen käyttöpaikasta jää tieto. Saisivatko poliisit sen? - noupax
Kyllä voit käyttää tiliäsi paitsi jos sinulla on edunvalvoja.Lääkäri ei voi jäädyttää tiliäsi.
- fhufyfd656fykdhgg
noupax kirjoitti:
Kyllä voit käyttää tiliäsi paitsi jos sinulla on edunvalvoja.Lääkäri ei voi jäädyttää tiliäsi.
Voiko poliisi jäädyttää, kun he yrittävät saada kiinni? Tietääkseni sillä tapauksella ei ollut edunvalvojaa, mutta tilin käyttöoikeus oli viety yhden typerän ison ostoksen takia. Tämä siis osastohoidon aikana.
Joudunko maksamaan sairaalamaksuja kuinka pitkään siltä ajalta, kun olen luvattomasti sieltä pois? Milloin luovuttavat ja ottavat laitospaikkani uudelleen käyttöön? - Anonyymi
fhufyfd656fykdhgg kirjoitti:
Ei ole ystävää, jonka luokse majoittua pitkäksi aikaa. Ja muutenkin eläminen Suomessa pelossa ja maan alla ei ole hyvä vaihtoehto. Toimeentulo olisi ongelma. Siksi kysynkin, voisinko elää virallisesti ulkomailla ilman ongelmia? Passi pitäisi uusia jossain välissä Suomessa, se voisi tehdä olon mahdottomaksi sen umpeutuessa. Mutta pakkohoito ei olisi silloin enää voimassa. Voinko vain piileskellä sen voimassaolon ulkomailla ja sitten palata Suomeen ja hakea passia?
Yhdeltä maniatapaukselta oli otettu tilinsä käyttöoikeus pois lääkärin määräyksestä. Jos karkaisin, voisinko käyttää tiliäni? Ja pankkikortilla maksettaessahan sen käyttöpaikasta jää tieto. Saisivatko poliisit sen?Passin voi uusia Suomen Suurlähetystössä tai Konsulilla tietääkseni.
- nihi8867gyugfuyj
Eikö mitään? Nyt annettava tietokone pois tältä päivältä.
- korvauksia
Googleta,mielenterveyslaki & laki 8,tai 9,tms. Joku nainen oli v. 2011 otettu pakkohoitoon pakkolääkitys. Tälle naiselle jouduttiin maksaan (Uutisissa kerrottiin!!) 20 000 e, aiheettomasta Pakkohoidosta. Näitä asioita myös Valvira seuraa. Tiedoksi.
- dfbuingte58
korvauksia kirjoitti:
Googleta,mielenterveyslaki & laki 8,tai 9,tms. Joku nainen oli v. 2011 otettu pakkohoitoon pakkolääkitys. Tälle naiselle jouduttiin maksaan (Uutisissa kerrottiin!!) 20 000 e, aiheettomasta Pakkohoidosta. Näitä asioita myös Valvira seuraa. Tiedoksi.
Olen valittanut hallinto-oikeuteen ja vaatinut myös korvauksia. Mitä muuta voin tehdä?
- ghghtt
korvauksia kirjoitti:
Yllätävää, että psykiatrit myönsivät tehneensä virheen Todellakin harvinaislaatuinen poikkeustapaus.
- terveydenhoitoaeuraamus
Muuta en tiedä kuin,että Valvira on Terveydenhoidon valvontavirasto. Käsittelyt voi kestää kauan.
- terveenpaperit
Ei siinä mitään sen kummempaa kerrottavaa ole. Karkasin eikä kukaan etsinyt.
Hoitoni alkoi masennuksesta,paska ihmissuhde,ja kun olin juuri päsemässä pois vapaaehtoisesta hoidosta näin sen luuserin vastassani. Kaivoin patjan alta kourallisen pillereitä ja kiskaisin ne. Sitten vatsahuuhtelun kautta suljetulle, siellä seurasivat,että otan lääkkeeni. Oksensin ne vähän ajan kuluttua kuitenkin pois.
Karkasin toisen potilaan avustuksella.
Sillä tiellä olen vieläkin. Ei kukaan koskaan ole kysellyt. Sydänfilmissä näkyy aina muutos sydänlihaksessa, aika lähellä oli kuolema silloin. Ei se ole kuitenkaan vaivannut siis sydän. - Viron.Loma.Piristää
Onko aloittaja tämä äskettäin kuopiosta karannut ja Viroon karkuun lähtenyt.Ilmeisesti karkaaminen ei onnistu kun iltalehti uutisoi että poliisit ovat saaneet karkurin kiinni Virossa ja karkuri on toimitettu hoitoon.
- käsitteet_sekaisin
Ei häntä mihinkään hoitoon ole toimitettu vaan vankeuteen rangaistavaksi rikollisista teoistaan. Ei rikosten tekemisessä ole mitään hoidettavaa. Sellaisen termin käyttäminen on toisen ihmisen vastuun väheksyntää tai vain tekopyhää.
- Unkwon
Ööh tota noin niin, poliisi ja rajavartijat saattavat toimia yhteistyössä tässä tapauksessa lääkäreiden kanssa. Olen kuullut että ottivat tyypin kiinni rajalta kun oli lomilla. Itse havaitsin että oli tullut haku päälle kun lähdin puolen tunnin vapailla hatkaan, rajanylityksessä kiinni ja lepositeissä 500km. Olen yhä pakkohoidossa laittomasti poliisi ei auta koko järjestelmällä on joku pakkomielle ihmisten kiduttamisessa nykyään.
- 9292929
Jos joutuisin vielä pakkohoitoon, tappaisin itseni mielummin kuin olisin siellä. Tuo kertoo hyvin, miltä pakkohoito tuntui ja "hoito" noin ylipäätäänsäkin mitä tarjottiin. Moni kuka on ollut pakkohoidossa tietää että sanaa hoito ei voi käyttää tuosta palvelusta.
- Edit
Joo kansainvälisen rajan yli voi mennä jos ei ole hakua päällä.
- Anonyymi
en tieda viela.ajattalinetta kuitenkin laakarit tekevat virheita
- Anonyymi
Miten sinä tulisit toimeen ulkomailla? Parempi laittaa jäitä hattuun ja jäädä Suomeen.
- Anonyymi
Lääkkeet ovat kauheita. Jos niitä ei olisi, kyllä voisin sairaalassa olla aivan hyvin vaaditun ajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkkeet ovat kauheita. Jos niitä ei olisi, kyllä voisin sairaalassa olla aivan hyvin vaaditun ajan.
Pyydä että saisit pienemmän annoksen.
- Anonyymi
Suosittelen että karkaatte, ja mahdollisimman kauaksi.
- Anonyymi
Jumalan voima on pyhitetty rintamalla. Kaikki mukaan.
- Anonyymi
Keroputaalle on suunnitteilla aidat joissa on sähkö varaus 220V
Tämä estää karkaamisen- Anonyymi
Ja heheh...
Oletko nähnyt unia ?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.354179Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1141556Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481516Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1961317Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ851046Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1311032Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain441008Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254988- 62974
- 22948