Pelon pelko

2611

Hei.

Olen kärsinyt paniikkihäiriöstä jo noin puoli vuotta. En ole käyttänyt minkäänlaisia lääkkeitä mutta olen silti päässyt aika pitkälle vaivan hoitamisessa. Pikku hiljaa, positiivisella asenteella ja asiaa tutkimalla lukemalla aiheesta on auttanut paljon ja pääsen jopa kaupassa käymäänkin.

Aloitin tuossa vähän aikaa sitten Ari Saarion maksullisen nettikurssin paniikkihäiriön nujertamiseksi. Se on tosi hyvä, ja mielestäni auttaa varmasti, mutta ongelma on, että ne pysty oikein ymmärtämään niitä omia pelkojani. En osaa selittää, mitä pelkään kohtauksen aikana. Luulen, että pelkään ''pelon pelkoa''. Olen jo lukenut tuhat ja sata kertaa, että paniikkikohtaus on vaaraton, ja uskon siihen, tiedän mistä kohtaus lähtee liikkeelle, tiedän mitä sen aikana kehossa tapahtuu jne, mutta silti pelkään kohtauksia, en vain tiedä miksi. Kohtauksia saan vain silloin, kun olen yksin ja vähän kauempana poissa kotoa. Jos minulla on joku läheinen mukana, kehen voin luottaa, niin silloin kohtauskynnys on paljon pienempi ja pystyn tekemään asioita.

Onko kenelläkään samanlaisia tuntemuksia paniikin kanssa ja onko neuvoa, miten tätä ''pelon pelkoa'' pitäisi lähestyä?

6

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Artsi7

      Ei ole ihme et ihmisille kehittyy kaikenlaisia pelkoja kun media niitä jatkuvasti lietsoo. Hengitysharjoitukset ja muut rentoutumisharjoitukset ovat täsmähoitoa paniikille. Todellisuudessahan mitään pelättävää ei ole.

    • Totuustässä

      Älä usko kaikkea roskaa. Paniikkihäiriötä ei ole olemassa. Se on keksitty lääkkeiden myymistä varte.

    • Minulla se liittyy kontrollin menettämisen pelkoon. Jos oma keho on jatkuvan kontrollin alla ja siiihen tulee jokin häiriö, mihin ei itse pysty vaikuttamaan, alkaa pelko ja sen jälkeen paniikkikohtaus. Sisäisen puheen kääntäminen positiiviseksi ja itsensä rauhoittelun opettelu auttaa ja sitä tässä opiskellaan..

    • ähvätti

      Itsellenihän määrättiin Aspirinia paniikkihäiriöön. Ei taida muilla olla?

      • Ei taida olla. Jos tarkoitat Asperinia, sitä ei suositella ainakaan päivittäin otettavaksi, koska siinä on kohonnut verenvuoto riski.


    • Ihmettelevä

      Jouni Saario on Ari Saarion oikea nimi. En luottaisi sellaiseen "terapeuttiin", joka on ottanut kuolleen veljensä nimen itselleen. Myös hänen historiastaan löytyy anabolisten steroidien käyttöä ja väkivaltaisuutta. Hän oli myös vuosikausia jehis. Eli kaikkea löytyy tästä"terapeutista"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe