Hei.
Olen kärsinyt paniikkihäiriöstä jo noin puoli vuotta. En ole käyttänyt minkäänlaisia lääkkeitä mutta olen silti päässyt aika pitkälle vaivan hoitamisessa. Pikku hiljaa, positiivisella asenteella ja asiaa tutkimalla lukemalla aiheesta on auttanut paljon ja pääsen jopa kaupassa käymäänkin.
Aloitin tuossa vähän aikaa sitten Ari Saarion maksullisen nettikurssin paniikkihäiriön nujertamiseksi. Se on tosi hyvä, ja mielestäni auttaa varmasti, mutta ongelma on, että ne pysty oikein ymmärtämään niitä omia pelkojani. En osaa selittää, mitä pelkään kohtauksen aikana. Luulen, että pelkään ''pelon pelkoa''. Olen jo lukenut tuhat ja sata kertaa, että paniikkikohtaus on vaaraton, ja uskon siihen, tiedän mistä kohtaus lähtee liikkeelle, tiedän mitä sen aikana kehossa tapahtuu jne, mutta silti pelkään kohtauksia, en vain tiedä miksi. Kohtauksia saan vain silloin, kun olen yksin ja vähän kauempana poissa kotoa. Jos minulla on joku läheinen mukana, kehen voin luottaa, niin silloin kohtauskynnys on paljon pienempi ja pystyn tekemään asioita.
Onko kenelläkään samanlaisia tuntemuksia paniikin kanssa ja onko neuvoa, miten tätä ''pelon pelkoa'' pitäisi lähestyä?
Pelon pelko
6
431
Vastaukset
- Artsi7
Ei ole ihme et ihmisille kehittyy kaikenlaisia pelkoja kun media niitä jatkuvasti lietsoo. Hengitysharjoitukset ja muut rentoutumisharjoitukset ovat täsmähoitoa paniikille. Todellisuudessahan mitään pelättävää ei ole.
- Totuustässä
Älä usko kaikkea roskaa. Paniikkihäiriötä ei ole olemassa. Se on keksitty lääkkeiden myymistä varte.
Minulla se liittyy kontrollin menettämisen pelkoon. Jos oma keho on jatkuvan kontrollin alla ja siiihen tulee jokin häiriö, mihin ei itse pysty vaikuttamaan, alkaa pelko ja sen jälkeen paniikkikohtaus. Sisäisen puheen kääntäminen positiiviseksi ja itsensä rauhoittelun opettelu auttaa ja sitä tässä opiskellaan..
- ähvätti
Itsellenihän määrättiin Aspirinia paniikkihäiriöön. Ei taida muilla olla?
Ei taida olla. Jos tarkoitat Asperinia, sitä ei suositella ainakaan päivittäin otettavaksi, koska siinä on kohonnut verenvuoto riski.
- Ihmettelevä
Jouni Saario on Ari Saarion oikea nimi. En luottaisi sellaiseen "terapeuttiin", joka on ottanut kuolleen veljensä nimen itselleen. Myös hänen historiastaan löytyy anabolisten steroidien käyttöä ja väkivaltaisuutta. Hän oli myös vuosikausia jehis. Eli kaikkea löytyy tästä"terapeutista"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El1486781MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny635893Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.884539NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun1004456Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja1604272Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?
Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.941660- 4021556
- 821369
HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a301345Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana
Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?411131