Hätähuuto!

leiah

Olen uskova nainen ja lankennut juomaan. Olen alkoholisti ja sain olla 10vuotta raittiina, mutta parisuhteen myötä on viini ja nyt jo väkevät tullut takaisin. Luulin että voisin ottaa pari lasillista, mutta suuri valhe, sillä en voi ottaa pisaraakaan. Tiedän tämän ja olen nyt täysin voimaton itse vapautumaan. En jaksaisi mennä AA-kokouksiin (kävin silloin 10vuotta sitten) ja tulin silloin uskoon ja koin vapautuksen, enkä edes ajatellut että koskisin enää koskaan mihinkään viinaan. Aviomieheni tietää tämän, mutta silti tuo alkoholia kotiin. Hän itse ottaa, mutta osaa lopettaa. Hänellä ei ole tätä alkoholismia ja on myös uskossa.

Hätähuutoni/rukoukseni on Jumalan ja nyt tänne uskonveljien -ja siskojen puoleen, että vapautuisin täysin alkoholista ja saisin ensimmäisen rakkauteni ja iloni takaisin Jeesuksen kanssa! Apua!

81

734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsemppiä

Näin sanoo Raamattu:

Sananl. 31:6
      Olut sopii onnettomalle, viini sille, jonka mieli on katkera.

• 00000000

Ei sovi, jos alkoholi on ihmiselle riippuvuuden aiheuttanut ongelmien lähde. Miksi tulet tänne kiusaamaan vakavasta ongelmasta kärsivää lähimmäistäsi?

• Tsemppiä
        00000000 kirjoitti:

Ei sovi, jos alkoholi on ihmiselle riippuvuuden aiheuttanut ongelmien lähde. Miksi tulet tänne kiusaamaan vakavasta ongelmasta kärsivää lähimmäistäsi?

Luulin että haluttiin nimenomaan Raamatullista ohjetta kun kerran täältä etsi neuvoja.

• 00000000
        Tsemppiä kirjoitti:

Luulin että haluttiin nimenomaan Raamatullista ohjetta kun kerran täältä etsi neuvoja.

Ja nyt sinä kusipää siis neuvot alkoholiongelmasta kärsivää, onnetonta lähimmäistäsi, että hänen sopiikin nauttia alkoholia? Millainen mulkku sinä oikein olet? Oletteko te kaikki ateistit noin loputtoman typeriä? Mene nyt pentu lutkuttamaan äitisi tissiä, kun et tuon viisaampiin ajatuksiin vielä tuossa iässä kykene!

• Tsemppiä
        00000000 kirjoitti:

Ja nyt sinä kusipää siis neuvot alkoholiongelmasta kärsivää, onnetonta lähimmäistäsi, että hänen sopiikin nauttia alkoholia? Millainen mulkku sinä oikein olet? Oletteko te kaikki ateistit noin loputtoman typeriä? Mene nyt pentu lutkuttamaan äitisi tissiä, kun et tuon viisaampiin ajatuksiin vielä tuossa iässä kykene!

Ei se minun neuvo ole, vaan Raamatun. Älä hauku viestintuojaa.

• AlkoholinVaarat

Tämäkin on Raamatusta;

SANANLASKUT 23

29. Kenellä on voivotus, kenellä vaikerrus? Kenellä torat, kenellä valitus? Kenellä haavat ilman syytä? Kenellä sameat silmät?
        30. Niillä, jotka viinin ääressä viipyvät, jotka tulevat makujuomaa maistelemaan.
        31. Älä katsele viiniä, kuinka se punoittaa, kuinka se maljassa hohtaa ja helposti valahtaa alas.
        32. Lopulta se puree kuin käärme ja pistää kuin myrkkylisko.
        33. Silmäsi outoja näkevät, ja sydämesi haastelee sekavia.
        34. Sinusta on kuin makaisit keskellä merta, on kuin maston huipussa makaisit.
        35. "Löivät minua, mutta ei koskenut minuun; pieksivät minua, mutta en tiennyt mitään. Milloinkahan herännen? Tahdonpa taas hakea tätä samaa."

• KaikkeaLöytyy
        AlkoholinVaarat kirjoitti:

Tämäkin on Raamatusta;

SANANLASKUT 23

29. Kenellä on voivotus, kenellä vaikerrus? Kenellä torat, kenellä valitus? Kenellä haavat ilman syytä? Kenellä sameat silmät?
        30. Niillä, jotka viinin ääressä viipyvät, jotka tulevat makujuomaa maistelemaan.
        31. Älä katsele viiniä, kuinka se punoittaa, kuinka se maljassa hohtaa ja helposti valahtaa alas.
        32. Lopulta se puree kuin käärme ja pistää kuin myrkkylisko.
        33. Silmäsi outoja näkevät, ja sydämesi haastelee sekavia.
        34. Sinusta on kuin makaisit keskellä merta, on kuin maston huipussa makaisit.
        35. "Löivät minua, mutta ei koskenut minuun; pieksivät minua, mutta en tiennyt mitään. Milloinkahan herännen? Tahdonpa taas hakea tätä samaa."

Raamattu on siis tässäkin asiassa ristiriitainen.

• 1113
        KaikkeaLöytyy kirjoitti:

Raamattu on siis tässäkin asiassa ristiriitainen.

Aina, kun Raamattu vaikuttaa ristiriitaiselta, kyse on vain siitä, ettei sitä ole vielä ymmärretty oikein.

• 00000000

Rukoilen puolestasi. Lisäksi toivoisin, että harkitsisit ihan vakavasti sen AA:n uudestaan aloittamista. Sieltä voit saada merkittävää tukea ongelmasi kanssa kamppailemisessa, niinkuin olet jo saanutkin. Jumala voi auttaa sinua erityisesti samasta ongelmista kärsivien ihmisten kautta, kuten jo kokemuksesta tiedät. Siellä sinun ei tarvitse hävetä ongelmaasi, sillä kaikki siellä on paikalla samasta syystä.

Muista, että sinä et ole tässä asiassa mitenkään epäonnistunut, eikä sinun itseäsi tarvitse syyttää eikä halventaa. Lankeemus on lankeemus, ja niitä sattuu jokaiselle uskovalle juuri niissä kipeimmissäkin asioissa, missä kaikkein eniten toivoisimme jo päässeemme synnistämme eroon. Me kaikki kompuroimme ja kaatuilemme, mutta Jumalan armossa me saamme myös nousta ylös ja yrittää uudelleen. Jumala rakastaa sinua edelleen, ja tahtoo vapauttaa sinut kahleestasi ihan kokonaan. Lopullisesti tuo tapahtuu vasta maanpäällisen elämän päätyttyäsi, mutta Hän tahtoo auttaa sinua vapauteen jo täällä tien päällä. Luota Hänen armoonsa, äläkä missään tapauksessa ajattele, että Jumala rakastaisi sinua nyt jotenkin vähemmän.

Miehellesi haluaisin muistuttaa Roomalaiskirjeen 14. luvun 21. jakeen opetuksesta, jossa sanotaan:

"21 Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta ja karttaa sitä, mistä veljesi loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai heikoksi tulee."

Minusta tuo on nimenomaan hänelle kehotus olla käyttämättä alkoholia sinun seurassasi, koska se on sinulle ongelma, vaikkei se hänelle sitä olekaan. Älä käytä tuota kohtaa miestäsi vastaan, mutta kehota häntä rakastamaan sinua tosissaan, ja huomioimaan sinun tilanteesi, eikä vain itsekkäästi pitämään kiinni siitä, mistä hän voi itse ongelmia kokematta saada mielihyvää.

• HerraSiunatkoonSinua

No voi, että.

AA on kylläkin paikka, josta moni löytää avun juomisongelmaansa, mutta uskovaisen kannalta on ongelma se, että AA ei ole kristillinen yhteisö ja saattaa olla jopa vaarallinen, siellä käyvien rikollisten vuoksi. AA:ssa ei rukoilla Jeesusta, vaan Korkeinta Voimaa. Se myöskin vahvasti sitoo itseensä, uskotellen, ettei AA:n ulkopuolelta voi löytää varmaa raittiutta.

Näin ei ole. AA voi olla hyvä jonkin aikaa, mutta mielestäni sinne ei pidä jäädä, tehdä siitä "elämäntapaa", kuten he itse opettavat. Uskovainen hylkää alkoholin ja siitä puhumisen ja hänen elämäntapansa tulee olla kristillinen, kristittyjen seurassa. Kuitenkin muistaen monet hyödylliset, alkoholismin hoitoon liittyvät neuvot.

Olet kuitenkin selviytynyt raittiina tähän asti, 10 vuotta on pitkä aika, joten onnittelut! Kuten varmaankin olet AA:ssa kuullut, on alkoholistille vaarallista nimenomaan pitkän tauon jälkeen langeta juomaan: oma käyttäytyminen saattaa olla hyvinkin arvaamatonta. Monet ovat kuolleet.

Jos et koe AA:ta paikaksesi ja olet todella uskovainen, niin tiedäthän sinä, että et ole tehnyt sellaista syntiä, jota ei voisi Jumalan eteen tuoda. Jeesushan on syntisiä varten. Langenneen ei siis pidä paeta Jumalaa, luullen, ettei Jumala ikinä antaisi anteeksi - tällainen on paholaisen puhetta - vaan evankeliumi on sitä, että juuri langenneina meidän kuuluu tulla Jeesuksen ristin eteen. Ehkäpä tämä lankeemus onkin ollut Jumalan koulutusta sinulle, ehkä olit jo unohtanut, kuinka vajavainen olet!

Lopeta nyt kokonaan ottaminen. Nyt heti. Et ota. Pyydä myös miestäsi, ettei hän toisi viinaa kotiinne. Myös hänen on tehtävä parannus, sillä alkoholisti - useimmiten tietämättään -palvoo kuningas Alkoholia, Vahvaa Henkeä, Spiritus Fortusta. Ne vanhat roomalaiset antoivat alkoholille aivan oikean nimityksen! Tästä syystä nimenomaan, kantapään kautta itse oppineena olen jo kauan sitten jättänyt AA:n. Sillä sen uskontunnustus on: "Nimeni on X ja olen alkoholisti."

Kristityn ei tarvitse tunnustaa riippuvuuttaan kuningas Alkoholiin, vaan Jeesukseen, Jumalaan, Pyhään Henkeen. Tiedän kyllä, että alkoholismista toipumisen kannalta on tärkeää joka hetki muistaa se, että alkoholi ei koskaan sovi itselle. Itse aloin voida henkisesti ja hengellisesti paljon paremmin kun jätin AA:n, viinajuttuineen. Olen ollut raittiina jo vuosia ja elämäni on aivan muuta kuin oli silloin kauan sitten.

(Faltinin sävel) Herran siunaus: https://www.youtube.com/watch?v=UdItcDQExq0

• Tässä_vähän_totuutta

• SpirituksenTavannut
        Tässä_vähän_totuutta kirjoitti:

Sulle mollaaja . Katso se mikä ei sovi sinulle sopii monelle muulle .
        http://youtu.be/7J6Kc3RzGB0

Eikös AA:sta siis olekaan oikeus kertoa "omaa kokemusta"? Uskonnot siellä kyllä saa haukkua, omien ja vieraidenkin kokemusten mukaan.

Enkä kirjoituksessani mollannut, vaan nimenomaan, varovaisesti kerroin oman rehellisen kokemukseni. Mutta AA:han on salaseura. Siellä tapahtuu paljon asioita, joista on pidettävä suunsa kiinni.

En olisi sanonut kaikkea tätä, mitä nyt kirjoitin, mutta vastasin nyt juuri sinun, omaan väitteeseesi minusta.

En ole tyrmännyt kenenkään toisen mielipiteitä tässä ketjussa, kuten julkiseen AA-henkeen kuuluukin. Mutta sinä toimit sen toisenlaisen, suljettujen palaverien AA-hengen mukaisesti, joka sanoo holisteille: "turpa kiinni sitten".

Totta kai aloittajalla on täysi vapaus toimia oman tuntemuksensa mukaisesti. Itse olen ainoa, joka sisällytin viestiini pienen varoituksen. Ja kuten huomaamme: mafia hyökkäsi välittömästi.

Olen kuule jo kauan ollut irti AA:sta, eikä teidänkään mafianne enää käskyttele ja säikyttele, ainakaan minua.

• Tässä_vähän_totuutta

Rikot nimettömyyttä jatkuvasti koska kyseinen seura ei halua nimeään lausuttavan julkisesti (Kirjoittelu nimellä).
        Meillä ei ole käskyjä vaan ehdotuksia emmekä ota kantaa mihinkää poliittiseen tai uskonnolliseen asiaan joten täyttä hölöä on juttusi.
        Emme ole salaseura eikä ole kenenkään etu paljastaa toisen kertomia asioita puhumattakaan oikeista nimistä jos ne sattuu tietämään . Meidän ei tarvitse kehuskella julkimoilla , se on vain haitaksi jos henkilö sattuu putoamaan jolloin kuuliat joilla on samanlainen ongelma sanovat . Hänkin kävi siellä ,eihän se mitään auta.
        En viitsi oikeasti kirjoitella teikäläisistä vaikka tarinaa olisi kirjaksi asti koska kokemusta on lapsesta asti ,joten tunnen tapanne .
        Nimittelet vielä mafiaksi . Tarkistappa oma kaalisi ja se mistä lämmönnousu johtuu. Hyvä että olet löytänyt oman tiesi ja tyyneytesi säilyy niin kuin kirjoituksestasi huomaa .
        Itselläni on luja usko yhteisöön jota mikään ei horjuta yli 31v raittiutta takana jatkuu edelleen.

• OmaKokemukseni

Rikot nimettömyyttä jatkuvasti koska kyseinen seura ei halua nimeään lausuttavan julkisesti (Kirjoittelu nimellä).
        Meillä ei ole käskyjä vaan ehdotuksia emmekä ota kantaa mihinkää poliittiseen tai uskonnolliseen asiaan joten täyttä hölöä on juttusi.
        Emme ole salaseura eikä ole kenenkään etu paljastaa toisen kertomia asioita puhumattakaan oikeista nimistä jos ne sattuu tietämään . Meidän ei tarvitse kehuskella julkimoilla , se on vain haitaksi jos henkilö sattuu putoamaan jolloin kuuliat joilla on samanlainen ongelma sanovat . Hänkin kävi siellä ,eihän se mitään auta.
        En viitsi oikeasti kirjoitella teikäläisistä vaikka tarinaa olisi kirjaksi asti koska kokemusta on lapsesta asti ,joten tunnen tapanne .
        Nimittelet vielä mafiaksi . Tarkistappa oma kaalisi ja se mistä lämmönnousu johtuu. Hyvä että olet löytänyt oman tiesi ja tyyneytesi säilyy niin kuin kirjoituksestasi huomaa .
        Itselläni on luja usko yhteisöön jota mikään ei horjuta yli 31v raittiutta takana jatkuu edelleen.

Olen X ja loput voitte päätellä itse.

En riko nimettömyyttä, enkä ole maininnut kenenkään nimeä. AA itse kertoo olevansa salaseura. Tiedän, että AA kieltää julkisuudessa kertomasta mitään itsestään, tässä ollaan kyseenalaisuuden puolella. AA:n täytyy kestää myös negatiivinen julkisuus. Miksi et puutu niihin, jotka tässäkin ketjussa levittävät AA-sanomaa? Eikö se mielestäsi riko "nimettömyyttä"? AA.sta pitäisi aina vain luoda herttainen mielikuva, jota se todellisuudessa ei edusta. Alkoholismi on sairaus ja missä on 100 hullua alkoholistia yhdessä, siellä on itte Perkele läsnä.

AA:sta puhuminen rikkoo kylläkin perinnettä, mutta sanon suoraan, että pitäisitte sitten itse huolen, ettei mm. rikollisuus niin rehottaisi puljunne sisällä. Siellä on raiskauksia, hyväksikäyttöä, talousrikollisuutta, noituutta, sekä monenlaista muuta pahaa. AA ei ole turvallinen paikka, varsinkaan herkälle alkoholistille, joka luottaessaan teihin, saattaa jossain välissä tajuta olevansa esim. seläntakana ääneen kuiskuttelujen, naureskelun ja kiusanteon kohde.

Tällaista näkee paljon AA:ssa. Te itse rikotte nimettömyyttä AA:n sisällä, mm. juoruilemalla asioita, jotka kuuluisivat ainoastaan suljetun palaverin sisälle.

En ole enää AA:lainen, olen jo kauan sitten eronnut ryhmistä. Ei ole Suomen lain vastainen rikos puhua teistä totta. Tosin se rikkoo 12 perinnettä, mutta te itse ette pidä niistä kiinni, vaikka julkisuudessa veisaatte AA:n ylistystä. Muutoin muistan monet hyvät asiat ja neuvot AA:sta ja pidän omalta osaltani kiinni perinteistä.

Askeleissa käsketään viemään sanomaa vielä kärsiville alkoholisteille ja juuri niin teen. Minä vain kirjoitin hiukan toisin, sillä olen rehellinen, enkä aio viedä sellaista sanomaa vielä kärsiville alkoholisteille, että he AA:han astuessaan, astuisivat uuteen ansaan. En ole uskollinen niinkään AA:lle, kuin Ehdottomalle Totuudelle, jonka tunnen omien kokemusteni kautta. Näinhän AA itse neuvoo.

En ole estämässä ketään menemästä AA:han. Se on kunkin oma asia, myös sinun. Minä en hyökkää sinua vastaan, mutta sinä hyökkäät minua.. Kerroin vain mielipiteeni ja kokemukseni AA:sta. Kiitoksia puheenvuorosta.

• Tässä_vähän_totuutta

Miksi et puutu niihin jotka levittävät sanomaa ? Haloo! Puutun kyllä ja se olet sinä joka kirjoittelet eri nimimerkillä luulojasi meikäläisistä .
        Niin kuin kerroin minulla on pitkä kokemus toiminnasta enkä tiedä yhtään raiskaustapausta sun muita kirjoittamiasi asioita. Tunnollinen meikäläinen ei rupea kummittamaan vastakkaista sukupuolta olevaa koska se ei ole hyväksi kummallekkaan.
        Sinun olisi hyvä muistaa että minulla on paljon tietoa ja omia kokemuksia teistä uskiksista ja kirjoittamasi rikollisuudet ja väärät teot sopivat enemmän sinne teidän touhuihin . Teidän ihmeparantumiset ilman lääketieteellistä apua on täyttä paskaa. Ihmettelenkin millä oikeudella lupaatte sellaista ? Sanooko ääni päässä moista ? Jos kuuluu niin kannattaisi käydä psykiatrin juttusilla jotta oikea lääkitys skitsofreniaan löytyy tai kielillä puhumiset Abla Sabla Babla Hoh.Hoh.Hoo .Kuolen kohta nauruun.
        Voisin kirjoittaa kirjan jutuistanne .Ei tarttee lopetella ja lähteä ryhmään.

Et muuten puhunut vaan kirjoitit . Taas jäit fakkiin valheesta.

• TerveisiäRyhmään

Miksi et puutu niihin jotka levittävät sanomaa ? Haloo! Puutun kyllä ja se olet sinä joka kirjoittelet eri nimimerkillä luulojasi meikäläisistä .
        Niin kuin kerroin minulla on pitkä kokemus toiminnasta enkä tiedä yhtään raiskaustapausta sun muita kirjoittamiasi asioita. Tunnollinen meikäläinen ei rupea kummittamaan vastakkaista sukupuolta olevaa koska se ei ole hyväksi kummallekkaan.
        Sinun olisi hyvä muistaa että minulla on paljon tietoa ja omia kokemuksia teistä uskiksista ja kirjoittamasi rikollisuudet ja väärät teot sopivat enemmän sinne teidän touhuihin . Teidän ihmeparantumiset ilman lääketieteellistä apua on täyttä paskaa. Ihmettelenkin millä oikeudella lupaatte sellaista ? Sanooko ääni päässä moista ? Jos kuuluu niin kannattaisi käydä psykiatrin juttusilla jotta oikea lääkitys skitsofreniaan löytyy tai kielillä puhumiset Abla Sabla Babla Hoh.Hoh.Hoo .Kuolen kohta nauruun.
        Voisin kirjoittaa kirjan jutuistanne .Ei tarttee lopetella ja lähteä ryhmään.

Et muuten puhunut vaan kirjoitit . Taas jäit fakkiin valheesta.

Et olisi paremmin voinut tuoda AA:n todellista, antikristillistä henkeä esiin.

Siellä saa puhua vaikka lämpöpatterista, tai saatanasta omana korkeimpana voimanaan, opettaa jopa hinduismia, - tällaisen "tunnustaminen vaatii rohkeutta!" -, mutta uskovaisten, jeesustelijoiden jutut tyrmätään välittömästi. Jeesusta tosin saa pilkata.

Minulla ei ole mitään pysyvää nimimerkkiä, kuten ei monella muullakaan täällä. Saan aloittaa viestini ihan kuten haluan.

• Tässä_vähän_totuutta

Minulla ei ole mitään pysyvää nimimerkkiä, kuten ei monella muullakaan täällä. Saan aloittaa viestini ihan kuten haluan.
        Just joo ,eri nimimerkit . Persoonallisuushäiriö joka ei poistu rukoilemalla . Kipaseppa legurilla ,että lääkitys tulee kohdalleen. Minun korkeampi voima on just se ryhmä ja toimii kanssa , enkä pilkkaa ketään .
        Et taida ymmärtää sitä asiaa ,että meillä ainoa pääsyvaatimus on halu lopettaa juominen. Ei muuta . Tulija voi olla homo,lesbo , lehmän nussia ,roisto, kenraali ,linnanvelho ,mikä vaan kunhan halu juomisen lopettamiselle on . Eikö mukamas löydy suvaitsevaisuutta ? Sanoisin enemmän kuin teikäläisillä. Meillä ei haeta iankaikkisuutta vaan raittiutta . Juominen on pelkkä murto-osa koko sairaudesta ,syyt ovat syvemmällä. 4-5 askeleen jälkeen voi alkaa korjailemaan virheitään. Koska ne eivät poistu niin niiden kanssa on opittava elämään ja pyrittävä välttämään asiota jotka saattavat nostattaa virheet esiin . Asia edellyttää mielenterveyden olevan siinä kunnossa ,että ymmärtää 4-5 askeleen tarkoituksen muuten henkistä kehitystä ei voi tapahtua jos ei ymmärrä omia vikojaan joita voisi yrittää korjata. Jos asiaa ei ymmärrä niin toipumistakaan ei tapahdu ,silti raittiina olo voi jatkua jos ymmärtää käydä ryhmissä.

• sam73

Uskon kautta olet saanut täyden armon tulla hengen yhteyteen. Lue hepr 11 siellä tapahtuu uskon kautta asioita ja kun rukoilet herraa samalla käännä katseesi jeesukseen ristillä ja luovuta kaikki hänelle kerro mitä tunnet avuttomuutesi, heikkoutesi. Mutta mikä tärkeintä ole rehellinen elä ole epäuskoinen uskon kautta olet pelastanut ja pukenut jeesuksen kristuksen päällesi niinkuin sanakin sanoo. Täydellisessä rakkaudessa ei ole pelkoa sanoo herra. Kun elämme hänelle ja hän elää meille. En elää enää minä vaan hän elää minussa. Eksytyksen henki on voimakas mutta ei ylivertainen. Kun rukoilemme voimme julistaa jokaiselle kiusaaja hengelle vapautusta jeesuksesssa kristuksessa. Jokainen henki joka ei tunnusta jeesusta kristusta lihaan tulleeksi poistukoon jeesuksen nimessä ja veressä siinä on voima vielä tänäkin päivänä ja saamme olla vapaat ! Ole siunattu sisar rukoilen puolestasi pääset vapauteen kun USKOT sen ja miehellesi myös terveisiä että ei tuo alkoholia kotiin. Ei tule turhia kiusauksia ! Muista lukea raamattua siitä myös alkuun voi tuntua kovalta mutta ajan myötä se pehmittyy ! USKO on ojentautumista jeesukseen puoleen hän kyllä meitä kantaa eikä orvoksi jätä !

• Pullonhenki

"Vahvaa Henkeä, Spiritus Fortusta". Väkiviina eli pirtu (lat. spiritus fortis) WikipediA.

• absoluuttisesti

Mene johonkin seurakuntaa rukoiltavaksi jonkin sellaisen luo, joka on täydellisen raittiuden kannalla. (Tuo sinun miehesi 'uskovaisuus' ei nyt kyllä oikein ainakaan minulle ilmene tuossa hänen suhtautumisessaan alkoholiin - eikä siihen käytettyjen varojenkaan suhteen.)

• pistäAsiaPoikkiKerralla

Pistä kerralla se pullonkorkki kiinni. Se ei muutoin onnistu, sillä itselleen on turha valhetella, että "alkoholismin" nimissä ja suojissa voin aina hieman tissutella.

Aikoinaan oli kova tupakkamies, 30 tupakkaa jo nuoresta päivässä.
      Olisi ollut helppo valehdella itselle, etten pysty sen lopettamiseen, olen nikotinisti jne.
      Mutta, katsoin siihen sormenpaksuiseen tupakkaan ja sanoin, tuonpaksuinen ja näköinen ei pidä minua kiinni, ja vuodesta 1974 jälkeen en ole polttanut.
      Sitä ennen oli tukehtua jo limaani, yskin ja köhin tupakan seurauksena. Oli poltettava, kunnes sanoin ITSE, ei käy.

Eli se pahanjuuri on juuri se minä ja lupaus tehdä, eikä lopeettaa, sanoilla, että olen kahleessa. Onhan sitä, kun haluaa olla.

Yhtälailla se tupakka tarttuisi edelleen, jos ottaisin ja helpostikin, mutta ---- en anna hallita itseäni.

Ihminen addiktoituu joka asiaan, johon tarttuu. Ulkomuotoonsa, siihen sun tähän, täytyy ottaa tatuointeja kun se on trendikästä, isontaa tissiä, leventää perää jne.
      Siis se on mieltymys, jos suomeksi asiasta puhutaan. Samanmieliset rakastaa samaa asiaa.

• Taisteluni

Itselläni on röökistä samankaltaiset kokemukset. Olin välillä pitkään polttamatta, sitten taas aloitin. Nyt olen ollut jo useita vuosia polttamatta.

Kaikkien kohdalla alkoholismi ei ole pelkästään addiktio, vaan paljon enemmän. Se on kylläkin alkoholiriippuvuus, mutta joillain myös sairaus.

Tupakointi taas on nikotiiniriippuvuutta. Nikotiiniriippuvuus on riippuuvuusasteeltaan verrattavissa heroiiniriippuvuuteen.

On jopa helpompi luopua alkoholista, kuin nikotiinista. Onneksi on nykyään myös nikotiinivieroituslääkkeitä. Niiden avulla ja vakaalla taistelulla vieroitin viimeksi itseni.

• mack3

Pulloon tarttuminen ja siitä lupuminen ovat ihan omissa käsissä, siinä ei mikään henkimaailman mambojambo auta. Teet vain päätöksen ja pidät siitä kiinni.

• ruukunsirpaleet

Minä olen tullut siihen tulokseen, että kaikki riippuvuus juontaa juurensa läheisriippuvuudesta eli lapsuusperheen tunneilmapiiristä. Moni päihderiippuvainen tulee uskoon, ja on siinä usein fanaattinen, ankara itseä ja läheisiä kohtaan. Riippuvuus on siirtynyt uskontoon. Tai hän alkaa esim. raivoraittiiksi himokuntoilijaksi. Uskoon tultuaan ihminen on usein rikkinäinen, eikä usko välttämättä tee ketään ehyeksi. Tarvittaisiin sielunhoitoa tai ainakin pitäisi uskaltaa kohdata tunnetasolla niitä laiminlyöntejä ja kenties traumojakin, joita on ehkä kokenut. Aikaa myöten armollisuus itseä ja toisia kohtaan sekä anteeksiantaminen voi olla mahdollista. Alkoholistin aivot kyllä luultavasti voivat helposti virittyä alkoholin aiheuttaman mielihyvän houkutukseen, kun ovat siihen tottuneet. Itse en ole alkoholisti, mutta joitakin riippuvuuksia on ollut. Hakeudu terapiaan tai sielunhoitajan pakeille. Ehkä menneisyydessäsi on kipeitä asoita, joiden tuloa tajuntaan yrität paeta alkoholilla. Rukoilen puolestasi.

• puntarointiaTässä

Kirjoitus sisältää juuri sen, että "odotan" myötäkarvaan silittämistä, olen riippuvainen, sielunhoitoa, sielunhoita, kuunnelkaa minua, ( kun sisälläni ei kuitenkaan ole tahtoa luopua ). Siis sehän on juuri sitä, että ei halua, vaan haluaa jatkaa. "Se uskontulo" pelastaa juopottelusta, ja moni selviää on vain sen tahtoelämän käskyttämistä, eli ei kuitenkaan sitten juo.

Eli ongelma on ihminen itse. Se on jokaisessa addiktiossa syy se oma minuus.
        Ei sitä pidä sysätä lapsuuteen, sellainen isä, tai sellainen äiti, tuollainen naapuri jne.

Aina löytyy syy lihalle, että jatkan vielä hieman. Otan ja ryyppään.

Se tietenkin voi selkäranka löytyää AA.sta tai kirkosta. Mutta sama selkäranka on ihmisessä itsessä viimekädessä. Sitä VOI sanoa ei.

Mutta, helliähän voi vaikka mitä. Tämä on raaka totuus ihmisen minuudesta.

Samahan se on ns. synnintekemisenkin suhteen. Kun "mukamas" ei ole mahdollisuutta elää oikein, annetaan lupa vääräntekemiseen.

Teki mieleni kysyä eräältä pastorin rouvalta, kun täräytti kameraan hieman reilumpaa, että taisit joutua "lain alle".
        Pieni keppihevonen ajatukseen. Usovaisuudessa puhutaan "vapaudesta", laki ei sido hyvän tekemiseen, koska olemme vapaat. Jeesus täytti ja minä olen vapaa ja kun liha on heikko, lankean.
        Siis haloo? Miettikääs. Kysehän on lähimmäisen rakastamisesta.
        Rakastanko liikenteessä ja ajan "lainmukaan". Ei tulla risteykseen liian kovaa ja kolarit sekä vammautumiset vältetään.
        Mutta, ei. Olen vapaa kuin taivaan lintu ja laki välähtää ja kameraan tuli kuva ja ID-kilpi ylös ja silloin ollaan lain alla. Laki tuomitsee tahallisen ylinopeuden.
        Ja se laittomuus on yleistä. Ajat moottoritietä, rajoitus 100. Navigaattori näyttää 104. Sitten päästellään vauhikkaasti sivu ja hiljennetään edessä ja kurataan. Siinä menee pesuvetta ja sulat heiluu. jne. ruletti jatkaa.

Sitten teetkin jibon. Ottaa hieman aikaa, matka-aika 3-4 minuuttia enemmän, pudottaa nopeuden 80 km. Nyt ohittajat menevätkin nopeammin kauemmaksi.
        Mutta lehdet kirjoittavat yleisöosastolla. 80 km kuljettajat pitäisi poistua moottoritieltä, jos ei pysty ajamaan suurinta sallittua nopeutta.

Mutta, mutta. Kun rikotaan lakia ja tuodaan ongelmia. Ihmisluonne on sellainen raadollinen. Ei haluta eikä tahdota elää pelisääntöjen mukaan.
        Juon, kun juottaa, poltan kun poltattaa, teen syntiä, kun liha niin haluaa.

Niin, pitäisi vain asennoitua niin, että eletään ja toimitaan niinkuin pitäisi IHMISENÄ.

Ihmisenähän me olemme Jumalan kuvia, eiköhän se onnistu, --- jos --- halutaan.

Mutta, se armoonvetoaminenhan katttaa kaiken, ja pappi sanoo amen.

Voi kysyä, että milloin sitten opitaan, kun tahtoa ei ole.

• ElämäsiVoiMuuttua

Omiin tuloksiin tuleminen on tietenkin eräänlainen apu, varsinkin, jos itsellä on alkoholiongelma, jos ei, silloin ei päättelyt auta.

Alkoholismia on paljon tutkittu, lääketieteellisestikin. Sitten on mm. AA, jossa alkoholistit itse jakavat omat kokemuksensa ja jo vuosikymmeniä sitten, silloin kun Bill ja kumppanit perustivat AA-liikkeen, he perustivat käsityksensä alkoholismista, nimenomaan alkoholistien omiin kokemuksiin, sekä laativat sen perustalta toipumisohjelman, jonka nk. hengellisyys perustuu paljolti vapaamuurarioppeihin.

Tietämättämme törmäämme vapaamuurareihin milloin minkäkin hyveellisen (joskus myös paheellisen) toiminnan taustalta. Tätä ei tietenkään omalta osaltaan kerrota AA:ssa, mutta asian voi itse havaita, vertaamalla oppeja. Bill, kavereineen oli vapaamuurari.

Kukaan ei tunne alkoholismia ja sen syvintä olemusta niin kuin alkoholisti itse. Ulkopuoliset "tekevät päätelmiään", mutta vain alkoholismia sairastava "tietää".

AA opettaa jokseenkin jämäkästi siten, että alkoholismi on synnynnäinen taipumus, josta sitten voi kehittyä itse alkoholismisairaus.

ll-tyypin alkoholismitaipumus onkin perinnöllinen ja yleensä kulkee suvussa, mm. hypäten yhden sukupolven yli. Paljon syntyykin kähinää, kun joku yksilö aloittaa väittelyn siitä, että emmä kuule ollut syntymäholisti vaan ryyppäsin itseni holistiksi! N. 80% tapauksissa todella onkin näin, mutta ne n. 20%... Siitä on nauru kaukana. Tällaisen, tunne-elämän sairauden uhri ei juo iloviinaa, vaan itkuviinaa, vaikka se olisi konjakkiakin, soivista kristallilaseista nautittuna.

Paljon parjattu lääketiede kertookin alkoholismista näin:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkoholismi

Itse katson kuuluneeni tuohon ll-luokan jengin.

• Ihmeidenaika

Aika omituinen kirja, tämä Raamattu. Matt.11:19. Biblia. Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanoivat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Vuosien varrella viina on muuttunut viiniksi.

• kiisketär

Aivan ensimmäiseksi sinun täytyy tunnustaa tämä alkoholinkäyttö syntinä Jumalalle ja pyytää Häntä antamaan syntisi anteeksi ja kertoa Hänelle, että haluat tästä synnistä eroon, mutta että olet voimaton ja ehkäpä halutonkin synnistä luopumaan. Herra lupaa, että kun me tunnustamme syntimme, on hän laupias ja uskollinen ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Olisiko aiheellista ottaa yhteyttä seurakuntaasi, esim. pastoriin, sielunhoitajaan tai perhetyöntekijään, jonka kanssa voit keskustella ja rukoilla.

Joku aikaisemmin suositteli, että sanot puolisollesi, että alkoholi on sinulle ongelma, joten hänen ei pidä nauttia sitä tai hankkia sitä teille kotiin. Olen samaa mieltä. Jos hän rakastaa sinua, silloin hän haluaa auttaa sinua. Puolisonkin olisi hyvä miettiä, tekeekö hän syntiä alkoholia nauttiessaan, koska se viettelee sinuakin juomaan. Kuitenkin täytyy muistaa, että sinä itse juot ja teet sen valinnan juotko vai et.

Ota yhteyttä kotikuntasi päihdetyöntekijään, hänellä on keinoja auttaa sinua pysäyttämään tämä alkanut juopottelu. Muista, että vastuu valinnoista on sinulla, kukaan ei voi lopettaa juomista sinun puolestasi.

Liity uudelleen AA-kerhoon, vaikka se ei olisikaan kristillinen yhteisö. Jos se on sinua aikaisemmin auttanut pysymään erossa alkoholismista, saattaa sieltä löytyä apua ja työkaluja uutta raittiutta varten.

Ole siunattu, älä pelkää. Tunnusta suullasi Jumalan Sanaa tilanteissa, joissa joudut tekemään valinnan, että pystyisit tekemään valinnan raittiuden puolesta. Jumala on luvannut auttaa niitä, jotka Häntä avuksi huutavat. Rukoukseni on, että Herra johdattaa sinut tarvitsemasi avun piiriin ja antaa sinulle vapautuksen alkoholista.

• Lankeaminen tarkoittaa just niinkuin kirjoitit että ihminen on matkalla hel-vettiin.

Siis etsiä Jumala niinkuin ainoa mitä tarvitset maan päällä. Koko sydämestä ja halusta ja olla riippuvainen Hänestä eikä viinasta,,,, niin sä pääset yhtä vapaaxi kuin monet todistavat,, että senjälkeen eivät enää ole olleet riippuvaisia.
      AA-ssa et löydä tän Jumalan voima vaan he varoittaa aina ettet voi ottaa enää tippakaan viina jos olet alkoholisti. Siis heidän jumala antaa heidän olla riippuvaisia niin että viinanhimo hallitsee ja joutuvat olemaan sen kuorman alla että ovat huonompia ihmisiä kun muut.. koska ovat alkoholisteja.. Kristinuskon Jumalalla ei ole mitään tekemistä AA-jumalan kanssa.

• OmaKokemukseni

Höh. Kerrankin savonarola kirjoittaa viisaita. Aivan oikein: AA sitoo jäsenistönsä Kuningas Alkoholiin, tosin käänteisesti, raittiuden kautta. Mutta juuri tuossa on asian ydin: kerran alkoholisti, aina alkoholisti ja joka palaverissa, eli kokouksessa puhutaan kuningas Alkoholin voimasta, jota erilaisin hyveellisin askelin, ryhmän tuella lujasti vastustetaan.

On tosiasia, että AA:ssa on tietynlainen voima, jossa alkoholisti voi saada raittiuden, tämä on aivan käsittämätöntä. Sanon omasta kokemuksestani: en olisi ikinä uskonut. Mietin, miksi en ollut aiemmin tajunnut AA:n voimaa. Olisin tarvinnut apua jo vuosia aiemmin. Olin jo vakaasti harkinnut tappaa itseni ja pohdin vain menettelytapaa, kun Kurvin kulmilla seisten sain kutsun ensimmäiseen AA-palaveriini. Kuuntelin silmät ymmyrkäisinä. En olisi uskonut, mutta juomiseni loppui siihen välittömästi. Tosin se kesti tuolloin vain 5 kuukautta, mutta se oli ihme sinällään.

• Siis tämä on tarkoitettu niille Jumalan lapsia joka Jumala on Vapahtanut viinanhimosta ---> Sananl. 31:6

Olut sopii onnettomalle, viini sille, jonka mieli on katkera.

• leiah

Siunaavat kiitokset kaikille! En ole nyt juonut perjantain jälkeen ja tänään henkinen krapula alkaa jo helpottamaan. Olen kokenut teidän rukouksien voiman ja tuen, ja ennenkaikkea Jumalan armon osallisuuden. Katson Jeesukseen, en itseeni, en tekoihini, vaan tunnustan rikkomukseni ja Herra nostaa kaatuneen jälleen.

Mutta tiedän, että kun aikaa menee, tulee taas kiusauksia (mieheni lupasi ettei tuo enää mitään alkoholia kotiin) niin tarvitsen olla lähellä Herraa, koska se on onneni ja turvani. Siihen todella tarvitsen seurakuntaa, yhteyttä ja Jeesuken veren suojaa. Myös voi olla että nuo lapsuuden turvattomuuden kokemukset tarvitsevat terapiaa (lapsuudenkodissani vanhemmat käyttivät paljon alkoholia. Välillä kaikki oli hyvin ja sitten he taas tappelivat ja pikkutyttönä menin siinä ristiriitaisuuden ilmapiirissä rikki) Vihollisen juonet tunnistan, koska hän hyökkää ihmisen heikoimpaan kohtaan ja minulla se on nimenomaan tuo viinan piru! Myös vihollinen sitä kautta saa lannistettua työni Jumalan käytössä kun avaan juomisella hänelle portin sieluun, siksi hän on juuri sielunvihollinen ja siihen en enää suostu. Sillä se mikä minussa/meissä on, on SUUREMPI kuin se, mikä on maailmassa.

Tahdon seisoa vahvana loppuun asti ja nähdä polkuni kirkastuvan kirkastumistaan! ja jos kuitenkin kaadun, niin rakas Jeesus ei tuomitse vaan nostaa kuopasta lankenneen. Nöyrin mielin tätä kirjoitan ja iloitsen teistä kaikista jotka otitte hätähuutoni tosissaan. Sillä nyt olen vahvempi ja katson eteenpäin - raittiina Jumalan kauniina tyttärenä.
      Päivä vain ja metri kerrallansa.

Siunausta paljon vastanneille!

• PahaVaaniiJeesusAuttaa

Jumalan siunausta sinulle! Et olisi kauniimmin voinut kirjoittaa! Sinussa on puhdas henki, sen huomaa.

Kuningas alkoholi ei sinua hallitse, vaikkakin vielä joskus heikkouttasi ja vanhan tavan mukaan lankeat sen houkutuksiin. Tämä vaara on aina olemassa nk. alkoholistisen menneisyyden omaavilla, itsellänikin.

"Varo ensimmäistä huikkaa!"

https://www.youtube.com/watch?v=zIfTJI72txk

Sinä selviydyt. Toivottavasti myös miehesi raitistuu. Hänenkin tulee ottaa vastuu liitostanne ja alkoholi on tekijä, joka sotkee myöskin muutoin järjestystä kaipaavan uskovan elämän. Alkoholismissa kaikki on kaaosta, mihinkään ei voi luottaa.

Jumala, Jeesus, Pyhä Henki luovat järjestyksen ja luottamuksen elämäämme.

• SeOnMyrkky

Hienoa kuulla, että olet onnistunut viettämään kokonaisia vuorokausia ilman alkoholia, kiitos Herralle! Hänen varjelustaan, suojelustaan ja johdatustaan sinulle tästä eteenpäinkin!

Suosittelen sinulle ja miehellesi kristillistä pariterapiaa, edes muutama käyntikerta, jossa keskustelisitte tästä asiasta ohjatusti, yhdessä ja Raamatun äärellä. Ehkä olisi hyvä, jos kodissanne ei enää olisi alkoholia?

Ajattele, kuinka ihanaa on elää ilman alkoholia, ilman sitä sekavuutta, huonovointisuutta, krapulaa, huonolaatuista unta, väsymystä, päänsärkyä, nestehukkaa... Sinun kehosi, jonka Jumala on luonut, viestittää sinulle erilaisin oirein, että alkoholi on myrkky. Toisinaan se antaa ylen alkoholin sekoittamat mahahapotkin, koska se niin paljon haluaa päästä siitä eroon...

On ihanaa, ettei tarvitse käyttää alkoholia. Kun osa tuttavistani ja kavereistani lähtee viikonloppuiltana baariin juomaan alkoholia, tai juo sitä kotonaan, minä juon kuumaa kaakaota kermavaahdolla ja luen hyvää kirjaa tai katson elokuvan. Seuraavana aamuna herään hyvinvoivana ja hymy huulillani.

En oikeastaan ymmärrä, miksi kukaan ylipäätään kiduttaa itseään alkoholilla.

• KaukaisiaKaikuja
        SeOnMyrkky kirjoitti:

Hienoa kuulla, että olet onnistunut viettämään kokonaisia vuorokausia ilman alkoholia, kiitos Herralle! Hänen varjelustaan, suojelustaan ja johdatustaan sinulle tästä eteenpäinkin!

Suosittelen sinulle ja miehellesi kristillistä pariterapiaa, edes muutama käyntikerta, jossa keskustelisitte tästä asiasta ohjatusti, yhdessä ja Raamatun äärellä. Ehkä olisi hyvä, jos kodissanne ei enää olisi alkoholia?

Ajattele, kuinka ihanaa on elää ilman alkoholia, ilman sitä sekavuutta, huonovointisuutta, krapulaa, huonolaatuista unta, väsymystä, päänsärkyä, nestehukkaa... Sinun kehosi, jonka Jumala on luonut, viestittää sinulle erilaisin oirein, että alkoholi on myrkky. Toisinaan se antaa ylen alkoholin sekoittamat mahahapotkin, koska se niin paljon haluaa päästä siitä eroon...

On ihanaa, ettei tarvitse käyttää alkoholia. Kun osa tuttavistani ja kavereistani lähtee viikonloppuiltana baariin juomaan alkoholia, tai juo sitä kotonaan, minä juon kuumaa kaakaota kermavaahdolla ja luen hyvää kirjaa tai katson elokuvan. Seuraavana aamuna herään hyvinvoivana ja hymy huulillani.

En oikeastaan ymmärrä, miksi kukaan ylipäätään kiduttaa itseään alkoholilla.

Tämä on totta. Näin olen itsekin tuntenut. Myös nk. juhlapäivinä olen onnellinen, kun ei tarvitse mennä ulos kaupungille jotain remuamista katselemaan. Itselleni tosin aikoinaan joka päivä ja yö oli nk. yhtä remujuhlaa, joskaan eivät aamuyöt, niinkään. Silloin eivät vaput ja uudetvuodet, nimenomaisesti juhlimisen näkökulmasta katsoen merkanneet mitään kovin erikoista.

Nyt Uudenvuoden iltana ja -yönä, pakkasella katselen pihalla, tai ikkunastani rakettien pauketta, sitten puolenyön jälkeen kääriydyn lämpimän peiton sisään, sammutan lampun ja huokaisten ajatellen niitä tuhansia, jotka värjöttelevät taksijonoissa. Muistan vieläkin kuinka itsekin olin onneton, palelin.

Hyytää ajatellakin asunnottomia, nimenomaan alkoholisteja. Missä lie kukin nukkuvat? Vieläkö rappukäytävien ylätasanteet ovat miehitetyt hipihiljaisilla yön kulkukissoilla, samaten joidenkin ystävällisten puolituttujen sohvat ja lattiat...? Onneksi tänä päivänä on jo enenevässä määrin edes jonkinlaisia, asumiskelpoisia yömajoja ja asuntoloita, myös tukiasuntoja. Saisi olla enemmänkin.

Samaten, itselleni vasta Vapunpäivä on se iloisempi juhlapäivä, jolloin kaupungilla liikkuu selviä ihmisiä ja on erilaista ohjelmaa. Vapunaaton vietän omalla tavallani, en lähde remuamista katsomaan.

Itse asiassa en voi sietää mitään huutoa, kiroilua, tai möykkää, kotonani ei kuulu edes radion, tai telkkarin taustaääniä. Katson telkusta minkä katson, mutta en kestä mitään sivulta kuuluvaa, jatkuvaa monotonista pölinää. Korvani ovat jo kauan sitten saaneet tarpeekseen pulinasta ja huudosta. Nykyään televisio-ohjelmissa aletaan yhtäkkiä kovaan ääneen huutaa ja kiroilla. Käsittämätöntä. Säntään toisesta huoneesta kuin ammuttuna sulkemaan toosan.

Rakastan hiljaisuutta ja omaa elämää. Tällaisesta haaveilin silloin kauan sitten, silloin kun palelin kaduilla, tai löysin yösijan jonkun tuttavan sohvalta. Alkoholistit omalla tavallaan pitävät huolta omistaan.

• ttauno

Toinen alkoholisti (raitistunut) vastaa:

Olen itsekin käynyt AA:n kokouksissa, mutta mitä enemmän olen siellä käynyt sitä enemmän on kirkastunut että se ei todellakaan ole kristillinen yhteisö ja sen sanoma (askeleet, perinteet) ovat todellakin Raamatun sanoman vastaisia ja jopa kieltävät Kristuksen. Pyhä Henki ei ole läsnä opetuksessa jossa Kristusta ei koroiteta.

Mutta se taas on ihan täysi fakta että Jeesus voi sinua auttaa. Ja vain Jeesus voi sinut pelastaa, ei AA. AA:ssa kerrotaan ensin että ei ole pakko uskoa tai noudattaa ko ohjelmaa ja kaikki on vapaaehtoista, mutta heti seuraavassa lauseessa sanotaan että jos et noudata näitä AA:n oppeja niin lähdet juomaan ja kuolet/joudut vankilaan/mielisairaalaan joten alapas noudattaa niitä vaikka ei siis ole mikään pakko paitsi jos haluat kuolla. Onneksi kuitenkin voimme heittää moisen shaiban kokonaan roskiin ja turvata vain Jeesukseen kuten Raamatussa hänet ja evankeliumi esitetään. Minusta AA:ssa käyminen on vaarallista uskovalle, sillä evankeliumi hämärtyy siellä. AA korottaa monessa kohdin itsensä jumalaksi ja lopun aikaa sallii täysin vapaan jumalankuvan, eikä Jeesuksesta sanota mitään. Raamatussa sanotaan että Jeesus on tie, totuus ja elämä, ja Hän ainoa tie Jumalan luokse. AA:n sanoma on siis vierasta evankeliumia.

Eli suosittelen nyt ihan ensimmäisenä palaamaan Raamatun eteen. Ja vaikka katsomaan valokoidusti tv7 ohjelmia, esim Armon kalliolla ja One way mission (huom vältä kaikkea eksyttävää uuskarismaattista roskaa mm. Polvijärven pastorit, Ilmestysmaja, Yliluonnollista ym).

Mutta millainen tilanteesi noin muuten on, paljonko juot päivässä ym, oletko nytkin kännissä, voitko katkaista ilman lääkkeellistä apua? Olisiko hyvä aloittaa raitistuminen a-klinikan kautta, jolloin saisit alkuun avuksi vaikka avokatkon ja antabuksen ja raittiita kontakteja?

Ja nyt, roudaa miehesi tähän ruudun ääreen sillä seuraavat lauseet sanon hänelle.

Moikka aloittajan mies. Mitäköhän sinun päässä oikein liikkuu kun tuot kotiin viinaa? Et todellakaa taida nyt olla kartalla asian vakavuuden suhteen. Lopeta tähän paikkaan se viinan kotiin ja vaimosi ulottuville kuskaaminen jos yhtään hänestä välität. Onko tuo sinun mielestäsi rakkautta, ylläpitää vaimon riippuvuutta tuolla tavalla? Jos sinun on pakko juoda niin juo muualla ja tuhoa vain itsesi, älä vaimoasi. Sinulla voi olla hyvinkin suuri rooli vaimosi elämän laadun parantamisessa tai huonontamisessa, tai jopa tuhoamisessa. Tajuatko että vaimosi raittiudesta ei tasan tule yhtään mitään jos kannat alkoholia hänen ulottuvilleen? Onko se uskovan, Jeesusta rakastavan miehen käytöstä? Muuten sinun on turha syyttää vaimoasi ja pistää häntä pihalle, jos hän ei ole enää se sama ihminen johon rakastuit jonka kanssa menit naimisiin, jos viina hänet tuhosi. Voit yhtä hyvin syyttää itseäsi, kun juomisen ja riippuvuuden ylläpidon niin auliisti mahdollistit. Miksette raitistuisi yhdessä?

Toivottavasti aloittaja saat elämäsi raiteilleen. Tai saathan sinä kun otat Jeesushommat vakavasti, toivottavasti miehesikin ymmärtää missä mennään. Parannusta tehden, armoon turvaten, rukoillen. Muistan teitä rukouksin.

• JeesusAuttaja

Aaaamen.

• alkoholismista

On hienoa, että monet haluavat tukea ja rohkaista lelahia hänen halussaan irtautua ja päästä vapaaksi alkoholismista. Näyttää siltä, kuten aina suhteessa alkoholismiin on, että jotkut ovat sisäistäneet tämän vakavan tunnesairauden, jossa on tietenkin mukana vahva elimistön riippuvuus päihteistä - jotkut taas eivät tiedosta alkoholismin luonnetta. Esimerkiksi nim. ttauno näyttää tietävän, mistä on kysymys. Yritän omalta osaltani jäsentää, mistä on kysymys - en määrittele alkoholismin koko luonnetta, mutta nostan esille muutamia kohtia, joita ei helposti tiedosteta.

Alkoholismi on etenevä sairaus, jossa alkoholisti juo aluksi saadakseen tyydytystä ja nautintoa, mutta jatkaa juomista senkin jälkeen, kun alkoholi ei enää anna mitään palkintoa, vaan haitat saatuun nautintoon ovat monenkertaiset. Lopulta alkoholisti juo ns. itkuviinaa, mitään hyvää oloa hän ei enää saa. Alkoholisti ei luovu viinasta muiden vaatimuksesta, sillä hänen tahtoelämänsä on täysin alistunut kuningas alkoholin edessä. Alkoholisti juo, vaikka elämä koko ajan kurjistuu, alkoholisti juo, vaikka ei tahdo, alkoholisti juo, vaikka alkoholi on vienyt häneltä kaikki mahdollisuudet normaaliin elämään: se on vienyt rahat, itsekunnioituksen, toimivat ihmissuhteet, työn ja asunnon, terveyden. Alkoholismi on kehittyvä sairaus ja alkoholisti elättelee mielikuvaa siitä, että kyllä hän homman hallitsee.

Tilastollisesti vain hyvin pieni osa alkoholisteista raitistuu ja pääsee eroon riippuvuudestaan. Alkoholistit kuolevat joko suoraan alkoholimyrkytykseen, omaan oksennukseensa, onnettomuuksiin tai sitten alkoholin tuomiin sairauksiin, useimmiten sisäelinvaurioihin. Alkoholisimi on tappava tauti. Vakavasti alkoholisoitunut ei välitä siitä. Hänellä ei ole muuta elämää kuin juominen ja juoman hankkiminen, juomakaverit, sosiaaliluukut, vaihtuvat yöpymispaikat ja hortoilu missä sattuu. Se on koko elämää, hän ei näe muita vaihtoehtoja.

Tunnesairauden pahin piirre on täydellinen itsepetos ja valheessa eläminen. Alkoholisti on viinaa saadakseen valmis vaikka myymään oman äitinsä. Alkoholisti on niin syvällä valheen syövereissä, että hän jopa uskoo omat valheensa Hän voi kertoa täyttä puppua toiselle ihmiselle silmät kyyneleissä saadakseen, niin mitäpä muutakaan, kuin rahaa ja tukea juomiseensa. Valheellisuudessaan ja jatkuvassa petollisuudessa alkoholsti sairastuttaa väkisinkin myös läheisensä. Usein oma puoliso on suurin juomisen mahdollistaja hoitaen juojan laskut, uskoen toistuvat vakuuttelet juomisen lopettamisesta ja passaten kotona voimiaan keräävää juojaa.

Onko mitään tehtävissä juojan auttamiseksi raittiuteen? Lyhyeti sanottuna alkoholistia voi rakastaa ihmisenä ja toimia niin, että alkoholistin ravinnon, lämmön ja terveydenhuollon palvelusta huolehditaan. Kukaan ulkopuolinen ei kuitenkaan voi häntä raitistaa. Alkoholistin itsensä on tultava tiensä pään, siihen pisteeseen, että kaikki hänelle tarkoitettu viina on vedetty kurkusta alas, väsyneenä alkoholisti lopulta on valmis luovuttamaan. Hän ei enää yritä, eikä vakuuttele, ettei enää juo, vaan hänen tahtoelämänsä murtuu sisältäpäin ja hän luovuttaa juomisensa. Tähän on monenlaisia tapoja.

- moni raitistuu AA:ssa. Alunperin AA:n perustivat Yhdysvalloissa miehet, jotka kokivat hengellisen herätyksen ja tulisivat uskoon ja ottaivat Jeesuksen Kristuksen Herrakseen ja Vapahtajakseen. Laajetessaan maailmanlaajuiseksi AA otti periaatteeksi luovuttaa elämää sellaiselle Jumalalle kuin kukin Hänet käsittää. Ei tahdottu loukata muiden uskontojen harjoittajia vaan toimia niin, että mm. muslimit voivat liittyä AA:han. On selvää, että uskovalle ihmiselle AA on ontto tukija. Jotkut ovat raitistuneet AA:ssa ja tulleet myöhemmin myös elävään uskoon. Uskovalle AA ei ole paikka, jossa on pakko käydä kerran, kaksi viikossa - uskovan halu on käydä siellä, missä muutkin uskovat Jeesukseen.
      - usko Jeesukseen ja sisäinen uudistus on muutoksen mahdollistaja. Usein käy niin, että alkoholin jättänyt ja uskoon tullut on kova niitä kohtaan, jotka vielä juovat. Hän unohtaa, mistä hän on noussut ja voi sanoa esim. että "ei se Jumala sitä pulloa kurkkuusi kumoa, vaan sinä itse". Hän vetoaa toisen tahtoon ja leimaa toisen heikoksi ja huonoksi. Kuitenkin hän itse oli kerran tilanteessa, jossa hän ei voinut irtautua viinasta tahdonvoimallaan. Ylpeys käy lankeemuksen edellä ja surullisen moni uskoon tullut alkoholisti lankeaa takaisin juomiseen elämässä esiintulevien kriisien aikana.
      - jotkut vakavasti alkoholisoituneet luovuttavat ja jättävät juomisensa tavalla, jota ympäristö ei voi käsittää. Kymmenien vuosien juomaputki vain katkeaa. He kertovat vain tulleensa siihen pisteeseen, etteivät enää jaksaneet juoda. Kun elämä alkaa palkita ja tulevaisuus näyttää hyvältä, juomisen lopettaneet saavat voimaa ja elämäniloa jatkaen raitista elämäänsä.
      -jotkut raitistivat joksikin ajaksi rakastuessaan ja somiessaan uuden parisuhteen. Ihastumisen ensihuuman mentyä ohi ja elämän vaikeuksien edessä juominen alkaa taas.

• JeesusAuttaja

"Onko mitään tehtävissä juojan auttamiseksi raittiuteen? Lyhyeti sanottuna alkoholistia voi rakastaa ihmisenä ja toimia niin, että alkoholistin ravinnon, lämmön ja terveydenhuollon palvelusta huolehditaan. Kukaan ulkopuolinen ei kuitenkaan voi häntä raitistaa."

Yhteiskunnalla on olemassa monenlaisia apukeinoja, mutta nekään eivät voi nimenomaisesti raitistaa alkoholistia, jos hän itse ei halua raitistua. Ne kylläkin voivat tukea raittiuteen pyrkivää holistia, tai hoitaa häntä kuntoon, yli hengenvaaran, esim. sairaalat.

Näitä yhteiskunnan itsensä apukeinoja ovat mm. katkaisuasemat, A-klinikat, erilaiset hoitolaitokset, eli huoltolat. Vieläköhän Sosiaalisairaala toimii? On myös psykiatrista päivystystä, ym. Tosin taitaa olla tänäpäivänä siten, ettei samanlaista, keskittynyttä päihdehuoltoa enää ole, kuin vielä jokunen vuosikymmen sitten.

Helluntailaisilla on olemassa päihdehoitokoteja, eli KAN-kodit. Näitä on uskoontulleille alkoholistimiehille ilm. useampia, mutta entistä naisten KAN-koti Solhemia ei enää taida olla. Nykyään ilmeisesti ainoastaan Kortesjärven perhekoti toimii naisten KAN-kotina. Vai miten on?

http://www.kan.fi/

• Tässä_vähän_totuutta

- moni raitistuu AA:ssa. Alunperin AA:n perustivat Yhdysvalloissa miehet, jotka kokivat hengellisen herätyksen ja tulisivat uskoon ja ottaivat Jeesuksen Kristuksen Herrakseen ja Vapahtajakseen. Laajetessaan maailmanlaajuiseksi AA otti periaatteeksi luovuttaa elämää sellaiselle Jumalalle kuin kukin Hänet käsittää. Ei tahdottu loukata muiden uskontojen harjoittajia vaan toimia niin, että mm. muslimit voivat liittyä AA:han. On selvää, että uskovalle ihmiselle AA on ontto tukija. Jotkut ovat raitistuneet AA:ssa ja tulleet myöhemmin myös elävään uskoon. Uskovalle AA ei ole paikka, jossa on pakko käydä kerran, kaksi viikossa - uskovan halu on käydä siellä, missä muutkin uskovat Jeesukseen.

Hölöä on juttusi. On totta se asia, että Oxfordliike oli mukana alkuaikoina ja tyri koko homman suunnitelemalla bisneksiä. Suunnittelivat hoitolaitoksia joihin tarkoituksena oli ottaa vain tunnolliset alkoholistit. He tarkoittivat tunnollisuudella pukupäällä kulkevia rahakkaita alkoholisteja joida hoidettaisiin kovalla rahalla ,linnanvelhoilla ja muilla ei ollut asiaa . Minusta tunnollinen alkoholisti on henkilö jota ei työt kiinnosta,asuu veneiden alla tai roskiksissa joista etsii myös ruokaa , juo tenua ja muita sotkuja siinä tunnollisuutta jos alkoholismista puhutaan. Nykyisin katoava sukupuuttoon katoava laji koska viina on halpaa ja tilalle tullut myös muut päihteet (lääkkeet ja huumeet).
        Alku-aikoina Ed niminen holisti oli ateisti ja sanoi en usko jumaliinne hiiteen koko roska . Hän säilytti raittiutensa jolloin muut raittiina olevat uskovaiset suuttuivat hänelle kun raittius säilyi. Rupesivat toivomaan ,että Ed rupeaisi juomaan , rukoilivat jopa sitä iltaisin jonka seurauksena kiihoittuivat ja muna rupesi seisomaan jolloin vetivät käteen. Kun Ed sitten rupesi juomaan ,huusivat nämä pellet innoissaan Kiitos ja Ylistys Halleluja ja olivat tyytyväisiä kukaan ei häntä auttanut vaikka hän pyysi. Vihdoin Ed raahautui salaa erään ryhmänjäsen kellariin ja löysi sieltä raamatun jota luki .Ainoa kohta jossa puhutaan uskonnosta ohjelmassa . Ed raitistui jolloin viestin kulku oli . Jos et tule uskoon niin et pysy raittiina. Hoh.Hoh.Hoo voi vittu mitä paskaa . Se ei vielä pysäyttänyt näitä uskon hörhöjä vaan ovelle kolkutti mies joka kertoi ,että alkoholismin lisäksi häntä piinaa toinenkin erillaisuus . Kertoi mielestäni olevansa homo. Jolloin nämä uskonveljet joista joku oli ryöstönyhteydessä tappanut jonkun , toinen hakannut puolisonsa henkihievääriin ja tehnyt lapsistansa sairaita toiminnoillaan sun muita juttuja mitä kirjavalla porukalla oli tilillään . Huusivat yhteen ääneen . Homo ,sitä nyt ei ainakaan tänne oteta ! Ihmisyydestä ei näillä uskiksilla ollut tietoakaan. Onneksi joukossa oli joku järkevä joka sanoi . Ainoa pääsyvaatimus on halu lopettaa juominen . Kaveri otettin mukaan ja hän toimi hyvänä sanoman viejänä toisille jouville alkoholisteille ,eikä kenellekkään tullut perse kipeäksi.
        Uskonnot ja Oxfordliike heitettiin määkeen koko liikkeestä ja luotiin uudet nykyiset ehdotukset jotka toimivat tänä päivänä. Kyse on uskosta eikä uskovaisuudesta . Itse olen ateisti jopa ohjelman avulla älynyt erota kirkosta silti kehoittamatta muita siihen koska kyseessä on oma ratakaisuni .
        Mikä tulee raitistumisiin niin mikään muu järjestö tai uskonlahko ei ole kyennyt saamaan ihmisiä raitistumaan niin paljon kuin meidän ohjelma joten hölinäsi on täyttä puppua.
        Raittiutta takana yli 31v ja asiat kunnossa.
        Sinä eri nimimerkeillä kirjoitteleva sairas uskis . Lopeta se väärä kirjoittelu meikäläisitä ja ohjelmastamme . Vai saako sairas mielesi tyydytyksen moisesta valehtelusta.

• UskoontullutHolisti

Hölöä on juttusi. On totta se asia, että Oxfordliike oli mukana alkuaikoina ja tyri koko homman suunnitelemalla bisneksiä. Suunnittelivat hoitolaitoksia joihin tarkoituksena oli ottaa vain tunnolliset alkoholistit. He tarkoittivat tunnollisuudella pukupäällä kulkevia rahakkaita alkoholisteja joida hoidettaisiin kovalla rahalla ,linnanvelhoilla ja muilla ei ollut asiaa . Minusta tunnollinen alkoholisti on henkilö jota ei työt kiinnosta,asuu veneiden alla tai roskiksissa joista etsii myös ruokaa , juo tenua ja muita sotkuja siinä tunnollisuutta jos alkoholismista puhutaan. Nykyisin katoava sukupuuttoon katoava laji koska viina on halpaa ja tilalle tullut myös muut päihteet (lääkkeet ja huumeet).
        Alku-aikoina Ed niminen holisti oli ateisti ja sanoi en usko jumaliinne hiiteen koko roska . Hän säilytti raittiutensa jolloin muut raittiina olevat uskovaiset suuttuivat hänelle kun raittius säilyi. Rupesivat toivomaan ,että Ed rupeaisi juomaan , rukoilivat jopa sitä iltaisin jonka seurauksena kiihoittuivat ja muna rupesi seisomaan jolloin vetivät käteen. Kun Ed sitten rupesi juomaan ,huusivat nämä pellet innoissaan Kiitos ja Ylistys Halleluja ja olivat tyytyväisiä kukaan ei häntä auttanut vaikka hän pyysi. Vihdoin Ed raahautui salaa erään ryhmänjäsen kellariin ja löysi sieltä raamatun jota luki .Ainoa kohta jossa puhutaan uskonnosta ohjelmassa . Ed raitistui jolloin viestin kulku oli . Jos et tule uskoon niin et pysy raittiina. Hoh.Hoh.Hoo voi vittu mitä paskaa . Se ei vielä pysäyttänyt näitä uskon hörhöjä vaan ovelle kolkutti mies joka kertoi ,että alkoholismin lisäksi häntä piinaa toinenkin erillaisuus . Kertoi mielestäni olevansa homo. Jolloin nämä uskonveljet joista joku oli ryöstönyhteydessä tappanut jonkun , toinen hakannut puolisonsa henkihievääriin ja tehnyt lapsistansa sairaita toiminnoillaan sun muita juttuja mitä kirjavalla porukalla oli tilillään . Huusivat yhteen ääneen . Homo ,sitä nyt ei ainakaan tänne oteta ! Ihmisyydestä ei näillä uskiksilla ollut tietoakaan. Onneksi joukossa oli joku järkevä joka sanoi . Ainoa pääsyvaatimus on halu lopettaa juominen . Kaveri otettin mukaan ja hän toimi hyvänä sanoman viejänä toisille jouville alkoholisteille ,eikä kenellekkään tullut perse kipeäksi.
        Uskonnot ja Oxfordliike heitettiin määkeen koko liikkeestä ja luotiin uudet nykyiset ehdotukset jotka toimivat tänä päivänä. Kyse on uskosta eikä uskovaisuudesta . Itse olen ateisti jopa ohjelman avulla älynyt erota kirkosta silti kehoittamatta muita siihen koska kyseessä on oma ratakaisuni .
        Mikä tulee raitistumisiin niin mikään muu järjestö tai uskonlahko ei ole kyennyt saamaan ihmisiä raitistumaan niin paljon kuin meidän ohjelma joten hölinäsi on täyttä puppua.
        Raittiutta takana yli 31v ja asiat kunnossa.
        Sinä eri nimimerkeillä kirjoitteleva sairas uskis . Lopeta se väärä kirjoittelu meikäläisitä ja ohjelmastamme . Vai saako sairas mielesi tyydytyksen moisesta valehtelusta.

Olet itse läpikotaisin sairas ateisti, mahd. satanisti.

Täällä kyllä kirjoitellaan erilaisilla aloituksilla - ei nimimerkeillä - silti meitä kirjoittajia on useita eri uskiksia. Joka viesti ei ole yhden ja saman henkilön näppäimistä lähtöistä.

Mitäs se AA sanoo alkoholistien luulotaudista? Missäs on se väitetty aa:lainen suvaitsevaisuus? Se kohdistuu teillä kyllä kaikkiin muihin, muttei kristittyihin.

Olet itse paras todistus AA:sta. Juuri sinunkaltaisesi kristittyjen piikittelijät ovat ajaneet monet uskoontulleet alkoholistit pois AA:sta. Jotkut heistä ovat palanneet juomaan, toiset löytäneet varman hengellisen kodin kristittyjen yhteisöistä.

Virallisestihan te kerrotte, että on ihan hienoa, jos alkoholisti löytää raittiuden kristinuskostakin. Tosin keskenänne epäilette, ettemme mitenkään voi säilyä raittiina: joko valehtelemme, tai emme ole koskaan alkoholisteja olleetkaan. Jos joku uskisholisti ei ole vähään aikaan käynyt palavereissa, tulette sanomaan, että kentälläkös sitä ollaan oltu. "Ei. Olen kyllä ollut ihan raittiina. On ollut muuta tekemistä." "Älä valehtele. Ei alkoholisti voi olla raitis ilman AA:ta. Kertoisit vain totuuden."

Kummassa tuolloin on valheenhenki? Kristitty ei välttämättä kovin kauaa jaksa kuunnella tuollaista. AA:ssahan käy paljon satanisteja.

Itse käyt jatkuvasti täällä solvaamassa kristittyjen uskoa, mutta olet sitten hyvin närkästynyt, kun sattumalta osuimme sinulle itsellesi vakavaan uskonasiaan, keskustelemaan alkoholismista ja AA:sta.

Tuoden esille omia kokemuksiamme. Tämä ketju ei silti ole AA-palaveri.

• Tässä_vähän_totuutta

Taidat olla aika sekaisin kun et ymmärrä mitä ylhäällä lukee ? Siinä on nimimerkki jota muutat jatkuvasti. voi olla muutama muukin mutta kirjoitustyylisi osoittaa asian .

Toiseksi. Miksi vastailet kirjoituksiin jotka eivät ole sinulle tarkoitettu?
        Meillä ei puhuta luulotaudista ja olemme suvaitsevaisia kaikkia kohtaan. Ainoa joka voidaan heittää ulos on päihtyneenä ryhmään tuleva siinäkin ollaan oltu suvaitsevaisia jos tulokas on pysynyt hiljaa ja kuunnelut kokemuksia.

Kirjoitat minusta kristittyjen piikittelijänä . En ole ajanut yhtään ulos enkä juomaan vaan olen oikeasti pidetty ja kuunneltu henkilö ryhmissä. Ainoa mitä olen sanonut henkilöille jotka kertovat harkitsevansa uskovaisuutta on . Teidän pitää valita kumpaa tietä kuljette koska molempien asioiden sotkeminen sekoittaa pään ja aiheuttaa ongelmia. Tämä on käsitykseni.

Ei epäillä mitään vaan olemme iloisia jos joku raitistuu muullakin keinoilla kuin ryhmissä käymällä. Meidän kanta on se .Jos ihmisestä kerran tulee alkoholisti niin hän ei voi parantua ,toipua kyllä ohjelman avulla . Ihmiset jotka toipuvat muutoin eivät mielestämme ole alkoholisteja pakkomielteisellä tavalla , hyvä että löytävät avun.

Itse käyt jatkuvasti täällä solvaamassa kristittyjen uskoa, mutta olet sitten hyvin närkästynyt, kun sattumalta osuimme sinulle itsellesi vakavaan uskonasiaan, keskustelemaan alkoholismista ja AA:sta.

Väärin en ole käynnyt aikaisemmin sivustolla ,enkä myöskään solvaa ketään . Aloitus löytyi yleisesti sivustolta johon vastasin siihen kirjoitetun valheellisen kirjoituksen vuoksi joka mielestäni loukkasi meikäläisiä.

Mikä tulee uskiksiin niin minulla on tosi pahat kokemukset teidän valheellisuudesta ja ihmeparantumis hölinöistänne jo lapsuudessani ,silti en puhu mitään vaikka voisin kirjoittaa kirjan kokemusistani teikäläisten parissa. Monet kyllä tietävät minut teidän piireissänne . Olen Hagiksen kasvatti ihan siintä teidän temppeli hörneltä ja ikäni notkunut niillä gartsoilla ja hörnillä , lisäksi temppelinne paikalla asuvissa puutaloissa asui kavereitani .

Itse aloititte väärin kirjoittelun meikäläisistä lisäksi vielä arvioit minut sairaaksi ateistiksi ja mahdollisesti saatanistiksi .
        Väärin meni olen erittäin toipunut alkoholisti ja tyytyväinen elämääni joosta ei puutu mitään.

• helluntailainen

Siunausta leihalle!
      Sinulla voi olla geeneissäkin alttius koukuttua ja tottumus kodin perintönä. Jokaisella meillä on ne heikot kohtamme. Uskossa olet terveellä pohjalla. Hyvä juttu mieheltäsi, jos ei tuo kotiin mitään kiusankappaletta. Kun masentaa, niin pitäisi saada tilanne jotain ettei tartu alkoholiin.

• kiisketär

Kaksi ystävääni, joilla molemmilla oli todella vaikea alkoholiongelma, rakastuivat, juopottelivat yhdessä, mutta menivät sitten yhdessä AA:han ja ovat olleet kumpikin raittiina lähes 15 vuotta. Se on ollut todellinen ihme.

Näiden henkilöiden katson kuitenkin lopulta raitistuneen Herramme avulla, nimittäin Hän saattoi nämä ihmiset sellaiseen tilanteeseen, että joutuivat valitsemaan joko raittiuden tai kuoleman. Paljon heidän puolestaan on rukoiltu.

Mietin vain sitä, onko oikein kieltää alkoholismista kärsivää osallistumasta AA:n toimintaan. AA ei pyrikään olemaan uskonnollinen yhteisö, mutta sen toiminnassa kuitenkin otetaan huomioon ihmisen tarve henkisyyteen.

Edellä kertomani entiset alkoholistit kyllästyivät lopulta AA:n kokouksiin, mutta sanovat kuitenkin, että AA:sta oli apua. AA:n antihan on juuri vertaistuessa: toiset tietävät, mistä puhut ja mitä alkoholin himo on.

• JokaisenOmaRatkaisu

Ketään ei pidä käskeä, eikä kieltää. Tämä ratkaisu on jokaisen alkoholistin oma. AA:ssa saattaa olla paljon hyvääkin, tämä on kuitenkin aivan ryhmäkohtaista. On muistettava, että alkoholismi on vaarallinen sairaus ja kukin ryhmäläinen, jos hän nimittäin on aidosti alkoholisti, sairastaa sitä muihin nähden jokseenkin samoin oirein, mutta eriasteisena.

Jos joku kokee AA:n itselleen hyväksi ja säilyttää raittiuden sen avulla, se on ihan hyvä asia. Uskonnollinen yhteisö se ei ole. Sen ainoa tarkoitus on johdattaa alkoholistit raittiuteen, sekä nk. toipumiseen, toipumisohjelman avulla.

Itse kerron vain omista kokemuksistani, aiemmin myös AA:ssa.

• Vaikka sä sokeasti et huomannut mitä minä kirjoitin voin kysyä että ,, aj vain kerran -----> >>>> Höh. Kerrankin savonarola kirjoittaa viisaita. Aivan oikein: AA sitoo jäsenistönsä Kuningas Alkoholiin, tosin käänteisesti, raittiuden kautta. Mutta juuri tuossa on asian ydin: kerran alkoholisti, aina alkoholisti ja joka palaverissa, eli kokouksessa puhutaan kuningas Alkoholin voimasta, jota erilaisin hyveellisin askelin, ryhmän tuella lujasti vastustetaan.

On tosiasia, että AA:ssa on tietynlainen voima, jossa alkoholisti voi saada raittiuden, tämä on aivan käsittämätöntä. Sanon omasta kokemuksestani: en olisi ikinä uskonut. Mietin, miksi en ollut aiemmin tajunnut AA:n voimaa. Olisin tarvinnut apua jo vuosia aiemmin. Olin jo vakaasti harkinnut tappaa itseni ja pohdin vain menettelytapaa, kun Kurvin kulmilla seisten sain kutsun ensimmäiseen AA-palaveriini. Kuuntelin silmät ymmyrkäisinä. En olisi uskonut, mutta juomiseni loppui siihen välittömästi. Tosin se kesti tuolloin vain 5 kuukautta, mutta se oli ihme sinällään.<<<<

No nyt on sellainen asia että Jeesus sanoo ite että kuka HÄN Vapauttaa on tosi vapaa. Ja nä AA kaverit eivät ole missään tapauxessa vapaita kun todistavat että kuningas alkoholi pitää heitä otteessa.. Niin voi vain kysyä mikä voima sitten on joka heitä vapauttaa osittain ja pitää vankilassa. Ei ainakaan JUmalan VOIMA.

• JokaisenOmaRatkaisu

AA:sta ei etsitä kristillistä sielunpelastusta, vaan raittiutta ja uutta raitista elämäntapaa.

• KirkasAamuPianKoittaa
    • jOKAtIETÄÄ

Alkoholismi on sairaus!
      Siinä kuin sokeritauti tai jokin muukin!
      LOPETA ITSESI SYYTTELY JA SYYLLISTÄMINEN!!!!!!!!!!!!!!!

• 169961

Lopeta sinä aloittajan syyttely ja syyllistäminen itsensä syyttelijäksi ja syyllistäjäksi.

Eikö sairaudesta saa pyrkiä eroon? Jonkun mielestä alkoholismi on sairaus, ja jonkun toisen mielestä ei. Mitä sitten? Jos sen kokee ongelmakseen, siitä saa myös haluta päästä irti.

• jOKAtIETÄÄ
        169961 kirjoitti:

Lopeta sinä aloittajan syyttely ja syyllistäminen itsensä syyttelijäksi ja syyllistäjäksi.

Eikö sairaudesta saa pyrkiä eroon? Jonkun mielestä alkoholismi on sairaus, ja jonkun toisen mielestä ei. Mitä sitten? Jos sen kokee ongelmakseen, siitä saa myös haluta päästä irti.

Häh täh???
        Alkoholisti EI IKINÄ pääse eroon sairaudestaan, ennenkuin lopettaa itsensä syyttelyn ja syyllistämisen!!!!!!!!!!
        Isäni ryyppäsi ennen uskoon tuloaan 1080-luvulla.
        Muutamia vuosia ennen kuolemaansa loukkaantui ja yritti kieltää, että olisi ikinä edes ryypännytkään.
        Kävi minunkin luonani täällä Ruotsissa jo "uskoon tultuaan", ryypäten ja nolaten itsensä täysin naapureiden silmissä, jotka eivät uskoneet hänen olevan uskossa, vaikka vakuuttelin sitä heille!
        Sain vain isäni vihat niskoilleni siitä kun hän itse ryyppäsi uskovaisena luonani!
        EI KESTÄNYT TOTUUTTA!!!!!!!!!!
        Enkä edes koskaan maininnut siitä hänelle, enkä muillekaan!
        Sain hänen "PYHÄN USKOVAISEN" vihat syyttä niskoilleni, siksi vain, että hän sortui YKSINÄÄN/ITSEKSEEN ryyppäämään luonani vieraillessaan!
        Minä vain kävin töissä!
        Ehkäpä hänen vihansa minua kohtaan olisi jäänyt pienemmäksi, jos olisin jäänyt pois töistä, ruveten ryyppäämään hänen kanssaan?! Olisi ainakin voinut silloin syyttää minua (totuuden hälvetessä) houkutelleen häntä itseään ryyppäämään!
        Vaan kun einyt käynyt niin!
        Uskovaiset luulevat olevansa JUMALIA, niinkuin poismennyt isänikin kielillä puhuvine elättineen! Huijasivat kielillä puhuen tyhmää isääni, joka oli sentään teknikko, mutta uskoon tultuaaan alkoi uskomaan esim. että maailma on 6000 vuotta vanha! Oli yhtenä vuonna koulunsa priimus Varkaudessa 50-luvulla! Toisena vuonna kakkossijalla!
        Uskoon tultuaan ihminen heittää pois järkensä, ihannoiden rahaa himoitsevien "kielillä puhumista", rahaa saadakseen!!!!!!!!!
        Jotkut "uskovaiset", itseään uskovaisina mainostavat, saattavat olla tositörkeitä ihmisinä!
        Mikä tekee heistä meitä muita parempia? Ei mikään!

• jOKAtIETÄÄ

"Uskoon tultuaan ihminen heittää pois järkensä, ihannoiden rahaa himoitsevien "kielillä puhumista", rahaa saadakseen!!!!!!!!!"

Tarkoitin että "rahaa antaakseen"!
        Isäni jakoi rahansa sille, joka pisimpään jaksoi "puhua kielillä"!
        Ei ymmärtänyt, että nämä olivat roistoja!
        Väärämieliset eivät puhu kielillä, jos eivät sitten "Saatanan kielillä"!
        Samaa mölötystä niiltä kaikilta!
        Isäni ei ymmärtänyt!
        Kuunteli "Saatanan innoittamaa kielillä puhumista", luullen sen tulleen Jumalalta!
        Voi isukka!
        Siinä sitten meni Saatanaa kuunnellessa oma poikakin roskikseen!

• 169961
        jOKAtIETÄÄ kirjoitti:

"Uskoon tultuaan ihminen heittää pois järkensä, ihannoiden rahaa himoitsevien "kielillä puhumista", rahaa saadakseen!!!!!!!!!"

Isäni ei ymmärtänyt!
        Kuunteli "Saatanan innoittamaa kielillä puhumista", luullen sen tulleen Jumalalta!
        Voi isukka!

Missä! Aloittaja! Muka! Syyllisti! Tai! Syyttti! Itseään!

Ei! Missään!

• SääliOnIhmisyyttä
        jOKAtIETÄÄ kirjoitti:

Isäni ei ymmärtänyt!
        Voi isukka!

Jaaha. Siinä sitä on tragediaa, osaltaan.

Kristillisyyttä on monenlaista. Isäsi, ja sinä hänen kauttaan, olette huijariuskovaisten uhreja.

Kaikki uskovaiset eivät ole huijareita, ainakaan tietoisesti. Myös monet meistä saatamme olla huijareiden uhreja. Minäkin olen epärehellisen uskonnollisuuden uhri. Olen monen muunkin uhri. Tästä ei ole seurannut se, että minusta kaikista kolhuistani huolimatta olisi tullut esim. ateistia, mikä on jo ihme sinällään. Ehkä syynä on se, etten ole antanut niille uskontorikollisille sellaista arvoa, että olisin kuvitellut heidän itsensä olevan Jumalan lähettiläitä. Tähän he eivät onnistuneet minua, ainakaan täysin suggeroimaan. Tiedän mitä Raamattu sanoo ja tiedän mitä uskontohuijarit sanovat, he sanovatkin monenlaista.

Tämä ei ole Jumalan syy, vaan niiden huijareiden oma synti.

AA tietysti sanoo: "Älä syytä muita! Olet itse syyllinen!"

Olen oikeudenmukainen. Osaan eritellä mikä on minun syytäni, mutta en taatusti ota syykseni sellaista, mihin en ole syyllinen, vaan jossa olen jonkun toisen / toisten uhri.

Ymmärrän raivosi. Minäkin raivoan, silloin kun kohtaan vääryyttä. Niin pitääkin olla. Vääryyttä ei pidä suvaita. Ei ole synti suuttua asiasta.

Mitä aloittajaan tulee, itse havaitsen hänen vain nöyrästi pyytävän apua ja meitähän pyrähti ja kokoontuikin ketjuun melkoinen alkoholistijoukko, kukin omine kokemuksinemme. Aloittaja kuitenkin itse päättää, mitä hän tekee.

Kyllä meitä on niin paljon pahoinpidelty, myös henkisesti ja hengellisesti, että katson jopa itsesäälin oikeutetuksi. Jos kukaan muu ei ole säälinyt, on ainakin yksi, tahi kaksi, jos tarkkoja ollaan: me kukin itse, sekä Jeesus Kristus joka meitä säälii. Sääli ja empatia eivät ole sairautta, kuten psykopaatit opettavat, vaan ihmisyyttä.

• SääliOnIhmisyyttä kirjoitti:

Jaaha. Siinä sitä on tragediaa, osaltaan.

Kristillisyyttä on monenlaista. Isäsi, ja sinä hänen kauttaan, olette huijariuskovaisten uhreja.

Kaikki uskovaiset eivät ole huijareita, ainakaan tietoisesti. Myös monet meistä saatamme olla huijareiden uhreja. Minäkin olen epärehellisen uskonnollisuuden uhri. Olen monen muunkin uhri. Tästä ei ole seurannut se, että minusta kaikista kolhuistani huolimatta olisi tullut esim. ateistia, mikä on jo ihme sinällään. Ehkä syynä on se, etten ole antanut niille uskontorikollisille sellaista arvoa, että olisin kuvitellut heidän itsensä olevan Jumalan lähettiläitä. Tähän he eivät onnistuneet minua, ainakaan täysin suggeroimaan. Tiedän mitä Raamattu sanoo ja tiedän mitä uskontohuijarit sanovat, he sanovatkin monenlaista.

Tämä ei ole Jumalan syy, vaan niiden huijareiden oma synti.

AA tietysti sanoo: "Älä syytä muita! Olet itse syyllinen!"

Olen oikeudenmukainen. Osaan eritellä mikä on minun syytäni, mutta en taatusti ota syykseni sellaista, mihin en ole syyllinen, vaan jossa olen jonkun toisen / toisten uhri.

Ymmärrän raivosi. Minäkin raivoan, silloin kun kohtaan vääryyttä. Niin pitääkin olla. Vääryyttä ei pidä suvaita. Ei ole synti suuttua asiasta.

Mitä aloittajaan tulee, itse havaitsen hänen vain nöyrästi pyytävän apua ja meitähän pyrähti ja kokoontuikin ketjuun melkoinen alkoholistijoukko, kukin omine kokemuksinemme. Aloittaja kuitenkin itse päättää, mitä hän tekee.

Kyllä meitä on niin paljon pahoinpidelty, myös henkisesti ja hengellisesti, että katson jopa itsesäälin oikeutetuksi. Jos kukaan muu ei ole säälinyt, on ainakin yksi, tahi kaksi, jos tarkkoja ollaan: me kukin itse, sekä Jeesus Kristus joka meitä säälii. Sääli ja empatia eivät ole sairautta, kuten psykopaatit opettavat, vaan ihmisyyttä.

Säälin sellaisia todella jotka antavat tuollaisia uskonnollisia hujjareita mistä puhuit,,viedä heidät helv-ettiin.

• Tässä_vähän_totuutta

jOKAtIETÄÄ
        Oli se toi sun faijas aika fagiiri . Oli skolensa priimus 50-luvulla ,sit dogas 1080- luvulla flöittas et on uskossa ja jatko dogaamista kummiski kieltäen sen . Ihan on uskiksien hölinöitä , lisäks eli vielä juttusi mukaan tuhatvuotisen elämän .
        Ei vittu mä repeen oikeen kunnolla . Pyri viihdealalle voitat jutuillasi Benny Hillin

• Tässä_vähän_totuutta

jOKAtIETÄÄ
        Kävi minunkin luonani täällä Ruotsissa jo "uskoon tultuaan", ryypäten ja nolaten itsensä täysin naapureiden silmissä, jotka eivät uskoneet hänen olevan uskossa, vaikka vakuuttelin sitä heille!
        Juttusi mukaan ,sullakin rupee tulee tonni täyteen elettyä elämää.
        Onko ruvennu parkinsonia tai alzhaimerii esiintyy ja stondaako kulli vielä?
        Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen . Jos toi on tosi eikä flöittii nii sähän pääset ennätysten kirjaan elävänä starbuna joka on maailman vanhin.

• OttaenOsaa

jOKAtIETÄÄ
        Juttusi mukaan ,sullakin rupee tulee tonni täyteen elettyä elämää.
        Onko ruvennu parkinsonia tai alzhaimerii esiintyy ja stondaako kulli vielä?
        Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen . Jos toi on tosi eikä flöittii nii sähän pääset ennätysten kirjaan elävänä starbuna joka on maailman vanhin.

Älä jOKAtIETÄÄ piittaa. Tyyppi vaan heittää perinne-aa:laista kristittyjen ja Jeesuksen vastaista kirousta ja herjaa. Tätä kuulee AA:ssa nonstoppina, taatusti enemmän kuin Jumalan sanaa.

Toivottavasti asiasi eivät sentään ole niin huonosti, että joutuisit hakemaan terapiaseuraa vielä satanismia harjoittavilta puliukoiltakin ja joudu enempää, tällä kertaa heidän rikostensa ja pilkan uhriksi.

Myös AA on uskonto, vaikka he kieltävät sen. Minulle on siellä kerrottu, että "AA on alkoholistien uskonto". Heidän herransa on kuningas alkoholi, korkein voima.

Toivottavasti jOKAtIETÄÄ löytää rauhallisen ja turvallisen tuttavuussuhteen Taivaan Isään, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen. Sillä huijareita on kaikkialla, myös uskontojen sisällä.

Mutta: "Rehellistä ihmistä ei voi huijata".

• Tässä_vähän_totuutta

Ryhmissä ei kaveerata Jumalan sanaa koska se ei kuulu ohjelmaan .
        Ohjelma ei ole uskonto vaan todellisia ehdotuksia ja omien vikojensa myöntämistä täynnä joita noudattamalla saataa selvitä elämässä päivän kerrallaan raittiina . Se edellyttää uskoa asiaan ei uskovaisuutta
        Sulla on vissiin kaalissa feluu kun kirjoittelet meistä jatkuvasti perättömiä juttuja . Taitaa ääni päässäsi kertoa ,että kuninkaamme on alkoholi.
        Väärin meni sillä alkoholi on ongelmiemmeaiheuttaja josta pyrimme eroon ohjelman avulla.
        Sit ei olla satanismia kirjoittelevia puliukkoja joiksi meitä luulet . Ymmärrän kyllä . Skitsofreniaa sairastavat luulevat kaikenlaista jopa päässä kuuluvia ääniä Jumalan puheeksi .

• Tässä_vähän_totuutta kirjoitti:

Ryhmissä ei kaveerata Jumalan sanaa koska se ei kuulu ohjelmaan .
        Ohjelma ei ole uskonto vaan todellisia ehdotuksia ja omien vikojensa myöntämistä täynnä joita noudattamalla saataa selvitä elämässä päivän kerrallaan raittiina . Se edellyttää uskoa asiaan ei uskovaisuutta
        Sulla on vissiin kaalissa feluu kun kirjoittelet meistä jatkuvasti perättömiä juttuja . Taitaa ääni päässäsi kertoa ,että kuninkaamme on alkoholi.
        Väärin meni sillä alkoholi on ongelmiemmeaiheuttaja josta pyrimme eroon ohjelman avulla.
        Sit ei olla satanismia kirjoittelevia puliukkoja joiksi meitä luulet . Ymmärrän kyllä . Skitsofreniaa sairastavat luulevat kaikenlaista jopa päässä kuuluvia ääniä Jumalan puheeksi .

Se siinä on juuri jännä että tän päivän uususkonto-oppi ja apuohjelma joka tarjotaan ihmisille jotka ovat iankaikkisen kuoleman sairas. Elikä sanotaan heille tunnusta että olet vajavainen ja heikko synnissä . (minä olen alkoholisti jolla on paljon vikoja hoetaan sanotaan AAohjelmassa ja mantrassa ) Kun taas uuskarismaattisten ohjelmassa hoetaan mantrassa olen syntinen poispoikkenut tuhlajapoika mutta niiiiiiiiin vanhurskas ja siinä se ihminen jää percelen sylissä sidottuna toivottamassa tilassa. Ja kaikki taputtaa hienoa hienoa ,, hieno``vanhurskas ja pyhä `` kaikki kunnossa .. Elikä uskonnollen AA-uus-uskonnollinen ohjelma joka suggestoi uskova luulemaan ja tuntemaan että kaikki on hyvin vaikka on vanhana aatamin kanssa menossa syntisenä hel.vettiin.

• Tätäkö

• JeesusVoiPelastaa
        Tätäkö kirjoitti:

on sun uus-uskonnollinen ohjelmasi . Taitaa olla nokia-mission touhuja . Siivotkaa helvetti oma pesänne ennen kuin tulette loukkaamaan ohjelmaamme.
        http://www.blow-gallery.com/var/resizes/Anal-Action/294.png

AA:laiset ateistit eivät siedä Jeesusta. Siksi näitä laumavihahyökkäyksiä evankeliumia levittäville kristillisille sivustoille. Näin pitkälle menee ateistien toiminta. Sillä, jos ei pidä Jumalasta, Jeesuksesta, eihän näitä sivustoja olisi pakko lukea. Kukaan ei kiellä, mutta ei pakotakaan lukemaan näitä.

Mutta ateismiin kuuluu toisinajattelijoiden sananvapauden kieltäminen ja häiritseminen. Ateistisissa maissa kristityt viedään vaikka vankisaarille, ne, joita ei olla suoraan teloitettu.

Tällainen propaganda, että Jeesus voi pelastaa ja myös raitistaa päihteidenkäyttäjiä ei sovi AA:n oppeihin, ainoana mahdollisuutena päihdeongelmaisille! Tämä yksinoikeus olisi vain AA:n Korkeimmalla voimalla!

• Tässä_vähän_totuutta

Tällainen propaganda, että Jeesus voi pelastaa ja myös raitistaa päihteidenkäyttäjiä ei sovi AA:n oppeihin, ainoana mahdollisuutena päihdeongelmaisille! Tämä yksinoikeus olisi vain AA:n Korkeimmalla voimalla!

Taas meni vääärin. Me hyväksymme kaikki keinot raitistumiselle ja olemme tosi iloisia jos joku löytää raittiudelleen toisenlaisen tien.
        Mikä tulee alkoholisminhoitoon ja raittina pysymiseen niin ohjelmamme on ylivoimaisesti tehokkain . Mikään muu yhteisö tai uskonnollinen järjestö ei ole päässyt lähellekkään samoihin tuloksiin.

• MäEnMuistaMitään

Taas meni vääärin. Me hyväksymme kaikki keinot raitistumiselle ja olemme tosi iloisia jos joku löytää raittiudelleen toisenlaisen tien.
        Mikä tulee alkoholisminhoitoon ja raittina pysymiseen niin ohjelmamme on ylivoimaisesti tehokkain . Mikään muu yhteisö tai uskonnollinen järjestö ei ole päässyt lähellekkään samoihin tuloksiin.

On totta, että AA-.ohjelma on tehokas. Onko se tehokkain, monien kohdalla ei ole. Itseäni AA sekä auttoi, että pitkällä aikavälillä vahingoitti jopa suuresti. Tiedän muitakin. Tiedän mitä AA opettaa. Itseäni on parhaiten auttanut Isä Jumala, Jeesus Kristus, Pyhä Henki ("ne äänet päässäni", kuten kauniisti sanot). Itse alkoholiongelmani poistui liittyessäni kristilliseen kirkkoon. Mutta jo aivopestynä uskomukseen "kerran alkoholisti, aina alkoholisti" ja "et voi pysyä raittiina ilman AA:ta" jäin minäkin AA:n helmoihin roikkumaan, voiden henkisesti huonosti, kunnes tajusin jättää ryhmät.

Raittiina pysymisen näkökulmasta, jonka oikeastaan tulisikin olla se ainoa näkökulma, AA epäilemättä on vahva. Mutta tahdon muistuttaa, että AA itse kertoo ohjelmansa olevan nimenomaan hengellinen. Ilman oppia Korkeimmasta Voimasta ei AA:ta olisi. Korkein Voima on itsekullekin "Jumala sellaisena kuin kukin meistä voi omassatunnossaan hänet käsittää."

AA korostaa, ettei se ole USKONNOLLINEN, vaan HENGELLINEN YHTEISÖ. Tässä siis AA erottaa itsensä uskonnoista. Mutta uskonnot kuitenkin ovat AA:n sisällä vahvasti esillä, juuri hengellisen ohjelmansa vuoksi. Niin monta kuin on aa:laista, on AA:n sisällä uskoja ja uskomuksia Korkeimmasta Voimasta.

AA-ohjelmaan kuuluu kunnioitus jokaisen vakaumusta kohtaan ja pyydän huomauttaa, että koko tämän ketjun aloitti kristitty alkoholisti, lähettäen hätähuudon meille kristityille ja josta mm. sinä et yhtään tykännyt ja aloitit hyökkäyksen meitä kristittyjä, nyk. tai entisiä holisteja vastaan.

• Tässä_vähän_totuutta

Väärin meni
        Vatasin vasta Herra siunatkoon sinua kirjoitukseen ,joka on ilmeisesti sinun kirjoituksesi ja suora hyökkäys meikäläisiä kohtaan ,puhumattakaan myöhemmin kirjoitetuista satanismista ja muista törkeyksistä yhteisömme jäseniä- ja ehdotuksia kohtaan. Lisäki rikot koko ajan nimettömyyttä yhteisöämme kohtaan kirjoittamalla yhteisön nimeä jatkuvasti koska yhteisö ei sitä halua . Jos kerran olet entinen meikäläinen niin sinun pitäsi tajuta asia ja kunnioittaa sitä. Onhan raittiutesi saannut alkunsa meidän riveistä jonka jälkeen olet löytänyt oman tiesi. Luulisi jotain kiitollisuutta sinultakin tulevan

• JeesuksenLöytänytHolisti
    • leiah

Tuossa jo aiemmin eilen kiitin kaikkia jotka ovat rukoilleet puolestani. Elämä voittaa!
      Jeesus on Herrani, ei alkoholi! Kiitos vielä rakkaat kanssasisaret ja veljet.

Ihan hyvä, että aloitukseni aiheutti asiallistakin keskustelua, sillä me ihmiset tarvitsemme toisiamme tukien ja rohkaisten rukouksen voimin. Olin lauantaina niin yksin, etten olisi selvinnyt siitä kauheasta morkkiksesta.
      Onneksi kirjoitin tänne ja oikein koin miten rukoukset kantoivat. Joskus aiemmin kun en kestänyt yksin kauheaa krapulaa ja pahaa oloa, soitin AA-päivystykseen, mutta vastaaja ei ollut uskossa, eikä voinut muuta sanoa kuin että "laita vaatteet päälle ja mene johonkin ryhmään" mutta siinä tilassa, en edes olisi jaksanut pukea ja saati sitten lähteä ryhmään. Niin sitten soitin pelastusarmeijan pastorin vaimolle ja sain sieltä rukoustukea.
      Kunnia Herralle!

Eilen katsoin hengellistä kokousta netin kautta ja sain murtua, itkeä ja tehdä parannusta.
      On aivan mahtavaa että voi olla kokouksissa mukana täällä kotonakin ja kokea Pyhän Hengen voiman. Siunataan ja rukoillaan kaikille kristityille nettilähetyksille varjellusta ja varoja!

Aurinko paistaa ja kevät tulevi, oikein tuntee miten ikuisen elämän tuoksu kantaa ja vie taas eteenpäin.

Siunaten teitä kaikkia! Rauhaa
      T: leiah

• KautaKärsimystenVoittoon

• Kyllä !! Oli ihan hyvä aloitus.. Ole siunattu !!

• hgjk

Hieno homma :) mikä ohjelma oli kyseessä mitä katsoit?

• Voi leiah..sinun miesvalinta on ollut väärä. Sinä tarvitsisit jonkun sellaisen miehen joka arvostaa uskoasi kerran se noinkin tärkeää sinulle on. Sun mies johtaa sinua ihan toiseen suuntaan ja voi jopa haluta että luovut tuosta uskostasi.

En ole itse uskossa. Tiedän mitä teistä yleensä ajatellaan.

Voi olla että sun mies koettaa tehdä sinusta"normaalia".

Tuo tuollainen uskontohömppä kun ei sitä ole.

• Näin445
    • poasduaäsdjg

Sun puolesta on rukoillut tasan kaksi ihmistä.

Luin ketjun läpi ja laskin ne.

• Ei se rukous mitään auta. Hetkellisesti se voi tuoda hyvän mielen tälle leijalle. Se on pohjimmiltaan tunne siitä ett joku välittää.
        Itsestä se on kiinni. Se rukous antaa onnen tunteen hetkeksi, mutta ongelma jää jäljelle.
        Yhdestä asiasta olen iloinen nimittäin siitä ettei tässä ketjussa ole kuin kaksi viestiä joiden mukaan aloittajan mies ei ole uskossa kerran juo.

• Massit

Koit vapautuksen ? Onko sinulle valehdeltu kun taas istut linnassa ?
      Paljonko muuten vapaalla ollessasi hakkasit rahaa lahkoon ?

• Leiah on pilvessä.

• leiah
        auroraboreallis kirjoitti:

Leiah on pilvessä.

Pää pilvissä, mutta jalat maassa. Kyllä mulle henk.kohtainen usko on kaikkein tärkeintä, sillä tiedän että Lunastajani elää! myös rukous on mulle hengittämistä ja todella tärkeää. Nyt saan raittiina kulkea ja se on ilon armoa joka metri ja hetki kerrallaan.
        Mieheni on myös uskossa ja en koe että hän on mulle "väärä mies" niinkuin sinä auroraboreallis sanoit tuolla aiemmin. Olemme nyt sopineet, ettei alkoholia kotiin tuoda, koska olen siinä heikompi ja vahvemman kuuluu auttaa aina heikompaa, eikä olla hänelle lankeamukseksi. Tuo Hätähuutoni oli aito avunhuuto Jumalan puoleen ja myös täällä olevien kristittyjen rukouksien suojiin. Kiitosa Herralle ja kaikille jotka rukoilitte ja että aitoja rukoilijoita löytyy. Myös itsekin tahdon olla sellainen. Muistan myös Sinua auroraboreallis rukouksin, että tulisit tuntemaan Jeesuksen -> sydämen Vapahtajaksi
        ja elämäsi Herraksi.

Sinua Siunaten,
        leiah

• Voivoi

Hienoa, että asiat ovat nyt paremmin !

Kiitos Herralle ja siunausta Tiellesi leiah !

• leiah kirjoitti:

Pää pilvissä, mutta jalat maassa. Kyllä mulle henk.kohtainen usko on kaikkein tärkeintä, sillä tiedän että Lunastajani elää! myös rukous on mulle hengittämistä ja todella tärkeää. Nyt saan raittiina kulkea ja se on ilon armoa joka metri ja hetki kerrallaan.
        Mieheni on myös uskossa ja en koe että hän on mulle "väärä mies" niinkuin sinä auroraboreallis sanoit tuolla aiemmin. Olemme nyt sopineet, ettei alkoholia kotiin tuoda, koska olen siinä heikompi ja vahvemman kuuluu auttaa aina heikompaa, eikä olla hänelle lankeamukseksi. Tuo Hätähuutoni oli aito avunhuuto Jumalan puoleen ja myös täällä olevien kristittyjen rukouksien suojiin. Kiitosa Herralle ja kaikille jotka rukoilitte ja että aitoja rukoilijoita löytyy. Myös itsekin tahdon olla sellainen. Muistan myös Sinua auroraboreallis rukouksin, että tulisit tuntemaan Jeesuksen -> sydämen Vapahtajaksi
        ja elämäsi Herraksi.

Sinua Siunaten,
        leiah

Minä en valitettavasti jaa tuota sinun uskoasi. Ja kuvittelin tekstistäsi että miehesi on alkoholisti mutta sinä vain et sitä ymmärrä.
        Käsitin niin että mies on se joka sitä alkoholia kotiin kantaa.
        Jos hän kerran on pidättäytynyt moisesta toiminnasta niin asiasi on hyvin ja hän rakastaa sinua.
        Jos hän joskus lankeekin niin ole niin kuin jeesus ja anna anteeksi.
        Nyt hän on näyttänyt välittävänsä sinusta ja sinun kannattaa taistella että saat pitää hänet.
        Alkoholismi ei ole mikään syy hyljätä ketään.
        Uskoasi en jaa.

• ttkkl

Älä soimaa itseäsi, vaan keskity uskonasioihin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      79
      4313
    2. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      17
      2758
    3. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      2577
    4. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      16
      2445
    5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      112
      2384
    6. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      110
      2204
    7. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      99
      2161
    8. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      616
      1981
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1955
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      26
      1701
    Aihe