Olenko minä valmis omaan poniin

Nipafan

Tässä kirjoittaa 13 vuotias tyttö. Olen ratsastanut kuusi vuotta ja esteitä tällä hetkellä menen hoitsullani melko paljon. Hoitsua käyn ainakin moikkaamassa tallilla jokapäivä, mutta neljänä päivänä viikosta olen tallilla kolmesta eteenpäin. Eli aikaa minulla kuitenkin on ja tallipaikkakin olisi jo tiedossa. Re siis N. 70cm ja ye on 80-90cm.
Koulutasoltani olen heC-heB.

6

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minävaanjuu

      En tietenkään tätä päätöstä tee, mutta mun mielestä oot valmis omaan hevoseen/poniin :) Eihän se oo kiinni siitä, kauanko on ratsastanut, vaan kokemuksesta ennemminkin, vai? Et kertonu viestissäs muusta taidoistasi, kun ratsastuksesta, mutta sen osaat varmasti itsekin arvioida :D Kertomasi perusteella mielestäni olisit valmis oman hevoseen ;)

      Onnea!

    • ruleee

      Musta oot valmis omaan poniin/hevoseen, vaikka et sanonukkaan muita taitojas, mutta uskon että kyllä sä varmasti pärjäisit :)

      • Nipafan

        No jos lisäisin vielä tähän sen verran että ihan hevosten hoitokerhossa jossa kävin aluksi noin kolmen vuoden ajan opin todella paljon hevosenhoidosta ja lähes kaikki perusasiat minulla on kunnossa. Nykyistä hoitsuani olen hoitanut kaksi ja puoli vuotta ja siinäkin ajassa paljon oppineena.:) Toki aina oppii lisää, jokapäivä. Ja jos Raahen aluella olisi joku joka etsisi vuokraajaa isolle ponilleen/hevoselleen täällä on yksi vapaaehtoinen!:D olen siis N.160cm pitkä ja painan n.45kg.


    • mmariiii

      Kannattaa ensin kokeilla esim. vuokra-/ylläpitohevosta, niissä oppii omasta hevosesta todella paljon ja saa vähän maistiaista siitä, millasta oman hevosen pito on. :)

    • Hevostenhoitaja

      Ensinnäkin ponit ovat suhteessa haastavampia kuin isot hevoset. Toisekseen kuka sen lystin maksaa? Eläinlääkärikulut, kengitykset, vuolut, varusteet, loimet, suojat ym. ? Missä sitä pitäisit? Vuokratallilla? Kotona? On yksi lysti osaatko ratsastaa vai et se ei hevosen hoitoon vaikuta. Entä ruokinta? Tiedätkö mitään hevosen tai ponin ruokinnasta? Se on kuitenkin tärkein asia koko hevosen pidossa. Hevosen suolisto on todella herkkä ja siitä pitää pystyä pitämään huoli! Hyvälaatuinen heinä ja oikeassa suhteessa kivennäiset ym. Entä hevosen käsittely? Tiedätkö miten toimit ponin kanssa? Entä mitä teet jos tulee jotain ongelmia? talliympäristö? Minkäkokoiset laitumet/ karsinat? Terv hevostenhoitaja opiskelija 23

    • helnalkalqpp

      Olet valmis (ainakin kuvailujesi perusteella, mikäli vastaavat todellisuutta)!
      Jos oman hevosen hankit, sijoitat siihen vapaa-aikasi, ihmissuhteesi ja elämäsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4613
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3620
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      107
      3503
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3021
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2489
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2384
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2130
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2023
    Aihe