Kylmäurtikaria iski jälleen.

Shiverycat

Terveisiä lääkäristä. Kärsin kylmäurtikariasta nyt neljättä vuotta ja jälleen kerran koin lääkärillä pettymyksen, kun eilisen, rajun kohtauksen jäljiltä valvoin koko yön ja halusin kysyä apua ammattilaiselta. Iltalenkki koiran kanssa aiheutti sen, että sisälle päästyäni turposivat silmät, nielu ja ylähuuli ja hengitystiet tukkeutuivat, kuin liimaa olisi kaadettu nenään. Aivastelukohtaus ja hengitysteiden tukkeutuminen säikytti ja otin kiireesti neljä Kestinetablettia, joilla oireet menivät noin tunnissa ohi, mutta silmien turvotus näkyy vielä poskiin saakka.

Harmikseni lääkäri kirjoitti sanan urtikaria googleen ja näytti minulle samat vastaukset, jotka jo itse olin useaan kertaan lukenut. Se hyöty tuosta käynnistä tosin oli, että saan reseptillä antihistamiinit edullisemmin. Todella viheliäinen vaiva asiakaspalvelutyöläiselle, kun nykyään tuo silmien turpoaminen on tullut kuvaan mukaan.

Pahinta itselleni on kostea, tuulinen sää ja se, jos onneton menen lämpimään suihkuun ulkoa tullessani. Eilen osasin varoa tuota, mutta silti reidet ja selkä oli, kuin nokkospuskilla hakattu. Kyllä kismittää, sillä jouduin ottamaan tämän päivän vapaaksi, koska näytän krapulaiselta eskimolta. Ei hauskaa, ei todellakaan.

Olisin innokas kuulemaan, mistä te olette saaneet apua tämän kiusallisen vitsauksen nujertamiseksi? Minusta tuntuu hullulta, että urtikaria "alkaa itsestään" ja loppuu joskus "itsestään."

2

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyynikkipyynikki

Moro, mulle tulee urtikariaa siitä että kannan esim. raskasta olkalaukkua. Eli olkapäälle paisuu pari kolme paukamaa. Ja kutisee myös.
      Tai siitä että kengännauhat ovat tiukalla, niin että jalkapöytä turpoaa. Tai sitten farkkujen saumat turvottavat reisiin viirut.
      Vitsailivat ihotautisairaalassa että muuta johonkin palmujen alle, jossa voi olla väljissä vaatteissa ja aurinkokin paistaa. Muuttaisin tosi mielelläni, jos se olis niin yksinkertaista. Sulle varmaan vinkkaisivat samat ohjeet.

• Vaadi_testaus

Nuo oireet jotka aloittaja kuvailee, ovat vakavan allergisen reaktion oireet. HANKKIUDU MAHDOLLISIMMAN PIAN ALLERGIATESTIIN. Otata allergiatestissä myös homeryhmät. (kosteusvauriopaneeli 6 ja 7 ainakin)
      Yleensä allerginen reaktio alkaa silmien ja nenän ärsytyksellä. Jos on reaktiossa mukana laajaa urtikariaa, on kyse voimakkaasta reaktiosta.
      Ns. "kylmäihottuma" on vain iho-oireilua. Aloittajalla on myös kasvojen alueen turvotustilaa joka on painava syy lääkärikonsultaatioon.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6174
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3202
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2496
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2138
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      353
      1779
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1656
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1410
    8. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      224
      1394
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1342
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      29
      1312
    Aihe