Tampereelta hyvä psykiatri

omituinenko

Kuka olisi hyvä ja mukava psykiatri Tampereella?

Tässä on kunnalliseen niin petytty.ETtä etsin yksityistä

141

20477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hulluko

      uppista.
      onko kokemusta kaija järventausta tai markus roivas

    • pommiakyhäillen

      Ootko kenties Hallituskatu 8:ssa tullut kohdelluksi huonosti tai epäammattimaisesti? Itse kans yksityiselle harkitsen meneväni.

      • ihmettelen

        hei
        sieltä sanottiin,että on lyhytaikaishoidon paikka ja lääkitystä vieläpä muutettiin janyt 6kkdne jälkeen olen todella huonosti voiva.


      • Anonyymi

        Aina kun puhutaan psykiatriasta, pitää ensin ymmärtää että psykiatri ei ole lääkäri, eikä psykiatria ole lääketiedettä.
        Se on pseudotiedettä eli olettamuksiin perustuvaa höpinää.
        Ken niitä hulluja menee uskomaan niin loppuelämänsä ovat vaikeuksissa joista ei irti pääse.
        Psykiatrit ovat huijareita, mielipuolisia huiputtajia, lääketeollisuuden värväysmiehiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina kun puhutaan psykiatriasta, pitää ensin ymmärtää että psykiatri ei ole lääkäri, eikä psykiatria ole lääketiedettä.
        Se on pseudotiedettä eli olettamuksiin perustuvaa höpinää.
        Ken niitä hulluja menee uskomaan niin loppuelämänsä ovat vaikeuksissa joista ei irti pääse.
        Psykiatrit ovat huijareita, mielipuolisia huiputtajia, lääketeollisuuden värväysmiehiä.

        Korjaan sen verran että kyllä psykiatri on lääkäri. Ensin pitää opiskella lääkäriksi, vasta sitten pääsee erikoistumaan psykiatriksi.

        Ja sikäli psykiatri on lääkäri jos kuka, että määrää lääkkeitä varmaan enemmän kuin muut lääkärit yhteensä.

        Meneeköhän sulla sekaisin psykiatria ja psykoanalyysi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaan sen verran että kyllä psykiatri on lääkäri. Ensin pitää opiskella lääkäriksi, vasta sitten pääsee erikoistumaan psykiatriksi.

        Ja sikäli psykiatri on lääkäri jos kuka, että määrää lääkkeitä varmaan enemmän kuin muut lääkärit yhteensä.

        Meneeköhän sulla sekaisin psykiatria ja psykoanalyysi?

        Meneeköhän sulla sekaisin psykoterapia ja psykoanalyysi? :P


    • etsinkanssa

      Itse olen saanut erittäin epäasiallista kohtelu Sarviksen psykiatrin polilla ja menisin yksityiselle heti, jos olis fyrkkaa.

      • Anonyymi

        Jos menet omasta tahdosta psykiatrille et ole hullu, vielä, mutta saatanan tyhmä olet. Ja kohta olet hullukin.


    • Näinseon

      Veltto Virtanen

      • toiseltaSaatReseptin

        Se on sykoloki, ei sykiatri!


      • Anonyymi
        toiseltaSaatReseptin kirjoitti:

        Se on sykoloki, ei sykiatri!

        Se näkyy kyllä päällepäin.


    • valelääkärihän_mä

      "Kuka olisi hyvä ja mukava psykiatri Tampereella?"
      Kuka tahansa valelääkäri. Nehän hokee, että sää oot hullu, aivan mielisairas. Ei siinä sitte muuta tartteta. Riagnoosilla ei tosin oo kauheeta painoarvoo nääs.

      • Anonyymi

        Se mies on täysi psykopaatti. Neitimäinen niiskuttaja, joka ei uskalla mennä oikeuteen vastaamaan teoistaan, vaan yritti murhauttaa hänet oikeuteen vaativan henkilön. Varsinainen paskiainen.


    • Kokemusvain

      Tuula Poussa Terveystalossa.

      • siitäsanottiin

        Ilmari Kalpa, jos sillä on vielä yksityisvastaanotto.


    • Hhhj

      Hallituskadulta olen saanut todella epäasiallista kohtelua.

    • sinivuo89

      Hallituskadulle ei kannata mennä
      sain myös todella huonoa palvelua!!!!
      Hallituskadulla ei saa/ei pääse edes terapiaan
      sosiaalityöntekijä tekee siellä päätökset....
      10 minuutin keskustelu aikaa
      saa odottaa yli kuukauden ja kun vihdoin pääsee
      niin yli tehokas sos.täti ei edes kuuntele ,mitä asiakas sanoo..!!!!!!
      Julkinen on todella olematon Tampereella!!!!!

    • remido

      ^ Nosto!

      Tuula Poussaa olen myös kuullut suositeltavan, mutta muitakin vaihtoehtoja pitäisi miettiä kun taksa ei ole mikään kovin pieni.

      Itselläni on Sarviksen hoitavasta lääkäristä huonoja kokemuksia, eikä vaihtoa ole tässä tilanteessa mahdollista edes harkita, koska resurssit.. jne..

    • yksikokemus

      Minulla on kokemusta Roivaksesta julkisen puolelta, nuorisopsykiatrialta. Hän oli kyllä mielestäni mukava tyyppi ja kuunteli toiveitani lääkehoidon suhteen. Kovin syvällisiä keskusteluja emme käyneet, kävin samanaikaisesti sairaanhoitajalla.

      • Anonyymi

        EI EI EI.................................... Roivas


    • MaijuR

      Kokemuksia Päivi Merimaasta? Kallis näyttäisi ainakin olevan..

      • saritaa

        Merimaa teki aikanaan onnistuneen lausunnon, mutta kovin empaattinen hän ei kyllä ole. Lyhyt hoitosuhde toimii, pitemmästä en olisi valmis maksamaan.


    • mmikätekeee

      Mikä tekee psykiatrista hyvän ni onko se niin että se hyväksyy itse laatiman diagnoosin.

      • Dooris93

        Eiköhän se ole sellainen joka omaa edes hitusen empaattisuutta ja toimii lääkäreiden eettisten ohjeiden mukaisesti.


    • Hyvä.psykiatri

      Olli Kampman on tosi pätevä psykiatri mutta en tiedä pitääkö nykyään vastaanottoa, ja jos pitää niin taitaa olla pitkät jonot.

    • bvcbcvbcvbcv

      No huh huh tätä ketjua. Onneksi en ole psykiatri.

      • kokoomussekoomus

        Onneksi et ole potilas, sillä niin huonosti masentunutta ihmistä Treella kohdellaan, siis ihmistä jolla muutenkin menee heikosti.


      • Dooris93

        Samaa mieltä "kokoomussekoomuksen" kanssa. Kovin on helppo huudella toiselta puolelta pöytää kun ei ole itsellä mitään tietoa siitä mitä potilaat joutuu kokeen. Miksi aina tarvii jonkin heitellä täysin epäasiattomuuksia kun asioista ei ole pienintäkäön tietoa ja omakohtaisia kokemuksia.


      • AhdistunutMies

        Tarkoituksena olisi viimein saada pysyvä eläke kun olen jo kohta 10 vuotta rampannut erilaisissa terapioissa, kuntoutuksissa ja syönyt lääkkeitä tuloksetta. Enpä vain tiedä mitä siitä eläkkeen saamisesta tulee jos siellä on tuollainen lääkäri tekemässä päätöksiä. Pahoin pelkään että täytyy mennä yksityiselle puolelle hakemaan se päätös.


      • AhdistunutMies

        Kyllä mulle vaan tarjottiin kuntoutusta Sarviksella ja kirjoitettiin lääkkeet vaikka itse olin sitä mieltä että eläkkeelle vaan. En tiedä mistä joku on sellaisen käsityksen saanut ettei siellä muka ole resursseja tarjota terapiaa tai kuntoutusta. Siellä olevasta lääkäristäkin sain täysin päinvastaisen kuvan kuin mitä jotkut tähän ketjuun oli kirjoitelleet.

        En kuitenkaan itsekkään ole ihan täysin tyytyväinen kun kuvittelin jo pääseväni psykiatriasta lopullisesti eroon.


      • sensuuriiski

        No onpas täältä poistettu paljon viestejä jotka koskivat erästä sarviksen lääkäriä. On tainnut käydä ne itse poistamassa sillä häntä ei saa arvostella. Mutta suosittelen kaikkia tekemään hänestä valituksen potilasasiamiehen kautta että saadaan pois sieltä ihmisiä kiusaamasta. Sarviksella kävijät kyllä tietävät kestä naisesta on kyse.


      • AhdistunutMies
        sensuuriiski kirjoitti:

        No onpas täältä poistettu paljon viestejä jotka koskivat erästä sarviksen lääkäriä. On tainnut käydä ne itse poistamassa sillä häntä ei saa arvostella. Mutta suosittelen kaikkia tekemään hänestä valituksen potilasasiamiehen kautta että saadaan pois sieltä ihmisiä kiusaamasta. Sarviksella kävijät kyllä tietävät kestä naisesta on kyse.

        Mua kohtaan kyseinen lääkäri kyllä oli täysin asiallinen vai onko sitten vain aluksi sellainen?


      • sensuuriiski

        On saanut niin paljon kritiikkiä että saattaa nykyään aluksi olla ok. Ja sitten kun olet mies, kohtelee heitä asiallisemmin. Ja olet ehkä vielä siinä iässä että toivoa on. Millaista terapiaa ja kuntoutusta sulle tarjottiin? Mulla vain kahvittelua jossain kolmannen sektorin pajoissa. Ihme kun oli asiallinen vaikka sullakin pitkä 10 vuoden "putki" takana. Yleensä suhtautuu sellaisiin toivottomina tapauksina. Toiv on jatkossakin ok ja että saat sieltä apua.

        Jos sulla vielä sos työntekijä mukana tapaamisessa niin silloin yleensä skarppaa.


      • AhdistunutMies
        sensuuriiski kirjoitti:

        On saanut niin paljon kritiikkiä että saattaa nykyään aluksi olla ok. Ja sitten kun olet mies, kohtelee heitä asiallisemmin. Ja olet ehkä vielä siinä iässä että toivoa on. Millaista terapiaa ja kuntoutusta sulle tarjottiin? Mulla vain kahvittelua jossain kolmannen sektorin pajoissa. Ihme kun oli asiallinen vaikka sullakin pitkä 10 vuoden "putki" takana. Yleensä suhtautuu sellaisiin toivottomina tapauksina. Toiv on jatkossakin ok ja että saat sieltä apua.

        Jos sulla vielä sos työntekijä mukana tapaamisessa niin silloin yleensä skarppaa.

        Joo, oli sosiaalityöntekijä mukana ja lisäksi mun lähiomainen. Tarjottiin jotain apua siihen että pystyisin paremmin asumaan omillani eli käytännössä voisin käydä esim kaupassa jonkun tukihenkilön kanssa tai sitten ihan jotain keskusteluterapiaa toimintaterapeutin kanssa? En tiedä onko jotain ryhmäjuttua vai ihan yksilöllistä keskusteluapua. Ei mulle kyllä sellasista ole apua ollut.

        Lisäksi määrättiin Risperidon nimistä lääkettä joka kuulostaa ihan kamalalta lääkkeeltä kun luin tuoteselosteen ja ihmisten kokemuksia jotka ovat tuota lääkettä pidemmän aikaa käyttäneet. Monelle on kuulemma siitä lääkkeestä tullut pysyvä aivovamma josta ei enää ole paluuta normaalitilaan. Eikä ole todellakaan mitään höpö höpö puhetta vaan ihan neurologi todennut asian joidenkin kohdalla.


      • antipykootittt

        Niin eipä noi neuroleptit varmaankaan mitenkään hyväksi aivoille mutta minkäs teet jos joutuu käyttään ni pysyy koossa.


      • TalonUlkopuolelle
        sensuuriiski kirjoitti:

        No onpas täältä poistettu paljon viestejä jotka koskivat erästä sarviksen lääkäriä. On tainnut käydä ne itse poistamassa sillä häntä ei saa arvostella. Mutta suosittelen kaikkia tekemään hänestä valituksen potilasasiamiehen kautta että saadaan pois sieltä ihmisiä kiusaamasta. Sarviksella kävijät kyllä tietävät kestä naisesta on kyse.

        Älä todellakaan valita potilas asiamiehen kautta. Kaikki valitukset Aluehallintovirastoon tai Valviraan suoraan!


      • Jaaha2
        AhdistunutMies kirjoitti:

        Joo, oli sosiaalityöntekijä mukana ja lisäksi mun lähiomainen. Tarjottiin jotain apua siihen että pystyisin paremmin asumaan omillani eli käytännössä voisin käydä esim kaupassa jonkun tukihenkilön kanssa tai sitten ihan jotain keskusteluterapiaa toimintaterapeutin kanssa? En tiedä onko jotain ryhmäjuttua vai ihan yksilöllistä keskusteluapua. Ei mulle kyllä sellasista ole apua ollut.

        Lisäksi määrättiin Risperidon nimistä lääkettä joka kuulostaa ihan kamalalta lääkkeeltä kun luin tuoteselosteen ja ihmisten kokemuksia jotka ovat tuota lääkettä pidemmän aikaa käyttäneet. Monelle on kuulemma siitä lääkkeestä tullut pysyvä aivovamma josta ei enää ole paluuta normaalitilaan. Eikä ole todellakaan mitään höpö höpö puhetta vaan ihan neurologi todennut asian joidenkin kohdalla.

        Ei Risperidonista aivovammaa tule, mutta sivuvaikutuksia sillä on. Eli kun sitä otat, et ehkä ole ihan täysin työkykyinen, riippuu vähän, miksi lääkäriin menit ja mikä on hätänä, mikä harmittaa tai ahdistaa tai tökkii. Joillain muilla lääkkeillä olet työkykyisempi. Ehkä olet kuitenkin erityisherkkä, joka ahdistuu siitä, missä normaali tallaaja ei ole huomannut yhtään mitään.

        Risperidonin sijaan (jos suurin piirtein samaan haasteeseen haetaan vastauksia) Abilify voisi olla parempi. Tietenkin riippu todella paljon minkäikäinen olet. Vanhuksille en Abilifyta suosittele. Tosin en vanhuksille muutenkaan mitään psyykenlääkettä kovin helposti. Täytyisi nähdä asiakas. Mikä milloinkin on oleellista ja tarpeen.

        Ehkä semmoinen ystävä sitten olisi parasta kauppaseuraa. Yleensä yksinasujat käyvät kaupassa yksin. Perheissä sitten ei ihan kaikkien itse ole pakko itse ja yksin käydä siellä kaupassa, vaan joku voi vähän käydä muidenkin puolesta. Sopiva yhteisöllinen asuminenkin siten voi auttaa. Että yhteisössä yhdessä hoidetaan niitä ruokakauppaostoksia, eli mennään porukalla.

        Ei kannata valittaa, eivät osaa virheitään korjata (ainakaan tässä kahden viime vuoden aikana ei ole osattu), vaan vaihtaa vain paikkaa. Jos apua tarvitsee. Jos sitä apua taas jokin ulkopuolinen kuvittelija pakottaa, vaikka et semmoista apua tarvitsisi, vaihda reilusti maisemaa!

        Lääkäri ei ole terapeutti, jos ei ole terapiakoulutuksia lainkaan käynyt. Eli yleensä eivät osaa muuten välttämättä jutella.

        Ei sinun tarvitse suostua siihen, mitä ulkopuolelta tyrkytetään. Mitkä ovat oireita, mitä ajattelet, miltä tuntuu? Kerro ne ja mietitään sen perusteella jatkoa elämällenne.

        Asiakas on aina oikeassa. Ei lääkäri. Jos lääkäri ei osaa asiakastaan ärsyttämättä oikein palvella ja auttaa, ei ole oikea henkilö auttamaan ja toivottu ihminen asialla.


      • saturdaynightfever

        Älä viittis selittää. Ainoa hyvä psykiatri on kuollut psykiatri. Elävänä ne vaan tapattaa ihmisiä, uhraavat rahasta lääketeollisuuden uhrialttarilla.


      • Anonyymi
        sensuuriiski kirjoitti:

        No onpas täältä poistettu paljon viestejä jotka koskivat erästä sarviksen lääkäriä. On tainnut käydä ne itse poistamassa sillä häntä ei saa arvostella. Mutta suosittelen kaikkia tekemään hänestä valituksen potilasasiamiehen kautta että saadaan pois sieltä ihmisiä kiusaamasta. Sarviksella kävijät kyllä tietävät kestä naisesta on kyse.

        Onko kyse ayl?


      • Anonyymi

        Älä muuta virka


    • toionexkaivannonylil

      googlaa: hallituskatu 15 psyko
      Sama katu mutta eri meininki

    • Tietämätönasiasta

      Hei,
      Tarvitsisin apua psykiatrin löytämiseen. Ongelmiani ovat talousasiat ja parisuhdekriisi. Onko minun mahdollista päästä kunnan puolelle ilmaiseksi tai edes todella vähän maksavasti. Yksityiselle ei ole vara mennä. Yritin etsiä Tampereelta tietoa eri sivuilta. Monessa kohdassa luki aina että lapsiperheille. Minulla ei ole lapsia. Minne pitäisi ottaa yhteyttä.
      Kiitos avusta etukäteen.

      • läheteeeeeee

        Niin empä tiedä miten nykyään pääsee mielenterveystoimistoon niin vaatiiko lähetteen yleislääkäriltä, eikös taysin alueella ole kriisipsykiatria.


      • humbuuk

        Mikä on parisuhdekriisi?
        Kun äijällä on pari suhdetta ja muija saa tietää niin sittenkö on parsuhdekriisi.


    • Mielenkuntoutuu

      Risto Niiles. Hallituskadulla. Pitkänlinjan ammattilainen, jota voin suositella.

    • leena_k

      Sarviksella kohdellaan potilaita pelkkinä reserssejen kuluttajina, jotka halutaan siirtää nopeasti suoraan kortistoon. Kannattaa olla heti potilasasiamieheen yhteydessä jos ilmenee epäammattimaista kohtelua!

    • oikeuksistakiinni

      Ihan oikein kylläkin että riittävästi yhteyksiä potilasasiamieheen, luulis jos samasta psykiatrista paljon kanteluja niin laitetaan pois.
      Itsellä meni sukset ristiin hatanpään psykiarin kanssa kun sillon vielä siellä. Lääkkeet sain aluks a-klikan psykiatrin kirjoittamana ja nyt jatkossa yleislääkäriltä.
      Jatkossa en mene kunnan psykiatrin juttusille.

      • OikeudetMitäNeOn

        Itse yritän päästä sieltä pois mut olen loputtomassa kierteessä että pompotellaan laitoksesta toiseen. Mistään hoitomuodoista ei saa mitään apua, lääkkeitä vain määrätään ja sitten on uhkana ettei saa mistään senttiäkään rahaa jos ei nöyrästi suostu kaikkeen mitä ehdotetaan vaikka kuinka ahdistais.

        Kai se on kohta mentävä narun jatkeeksi kun ei näe muutakaan vaihtoehtoa.


      • omatahtooooooo

        Tuttu justiin repi itsensä irti laitoksesta ja muutti paikkakuntaa, antaa nyt savun hälvetä vähän aikaa.
        Psykiatria on justiin tota että laitetaan samaan muottiin ja toisaalta rahastetaan. Voinnista tietysty riippuvainen niin älkää suostuko mihinkää laitokseen.
        Itse olen asunut omillaan vaikka depressio oireita ja muuta, mutta en ole suostunut kaikkeen.
        Tällä hetkellä yleislääkäri määrää lääkkeet ja kaikki ok.


      • Anonyymi
        OikeudetMitäNeOn kirjoitti:

        Itse yritän päästä sieltä pois mut olen loputtomassa kierteessä että pompotellaan laitoksesta toiseen. Mistään hoitomuodoista ei saa mitään apua, lääkkeitä vain määrätään ja sitten on uhkana ettei saa mistään senttiäkään rahaa jos ei nöyrästi suostu kaikkeen mitä ehdotetaan vaikka kuinka ahdistais.

        Kai se on kohta mentävä narun jatkeeksi kun ei näe muutakaan vaihtoehtoa.

        Kyl stä apuun löytyy


    • jatta11

      Ihan mielenkiinnosta, oletteko saaneet asianmukaiset lausunnot? Kuten B-lausunto työeläkelaitosta tai Kelaa varten?

      • Anonyymi

        Kyllä. Arvostamani tri Joukamaan toimesta.


    • NäinOnMennyt

      Aluksi en saanut mutta nyt olen saanut muutaman vuoden ajan. Aika kova vääntö kuitenkin piti käydä ja ilman omaisten apua en varmaan saisi mitään tukea.

    • PettynytJaTurhautunut

      Mulla ole oikeestaan kuin huonoja kokemuksia kaikilta Tampereen psykiatrisilta poleilta eli Hallituskadulta, Tipotieltä ja pelkäänpä että ei se Sarviksellakaan sen kummempaa ole.

      Parempi varmaan irtautua koko psykiatriasta kun se tuottaa vain enemmän ahdistusta vaikka sen tarkoitus olisi auttaa ihmisiä. Voihan sitä lääkkeensä käydä hakemassa vaikka sitten yksityiseltä puolelta jos ei niitä muuten saa.

      • Dkkiijhyy

        Onko teiltä kyselty nuissa paikoissa mitä tarkoittaa tyhjät tynnyrit kolisee parhaiten ja kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia ja paljon muita tyhmiä sananlaskuja?


      • PettynytJaTurhautunut
        Dkkiijhyy kirjoitti:

        Onko teiltä kyselty nuissa paikoissa mitä tarkoittaa tyhjät tynnyrit kolisee parhaiten ja kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia ja paljon muita tyhmiä sananlaskuja?

        Ainakin joku psykiatrinen lääkäri käytti sanontaa helmiä sioille kun en ollut asioista samaa mieltä hänen kanssaan.


    • kotikaveripsyko

      Miksi maksaa 80€ tunti kun voisi ystävälleen tosi kaverillekin kertoa ja ottaa palautetta elämästä. Minä voin keskustella ja halajakin uusia tietja kokemuksia mutta en voi pilleriä määrätä. oma kokemus varmasti opettaa jos haluat neuvoa.

    • anonyymiiiiii

      Niin eipä se psykiatri nyt itsessään mitään vaivoja poista psyykkiseltä puolelta. Toi kysymys että hyvä psykiatri hakusessa niin samat diagnoosit kaikilla psykiatreilla on niin enemmänkin ihmisten vaivat voitas hoitaa psykologin kanssa keskustelemalla.
      Mihinkä vaivaan ihmiset psykiatria tarvivat kun ei välttämättä skitsofreenikko itse psykiatrin juttusille mene.
      Lääkehoito toki tietenkin jos depressio ja ne eivät ole mitään onnellisuus pillereitä. mitkä vaikuttavat keskushermostoon.

      • Betso-skitso

        Psykologeilla ei ole reseptinkirjoitusoikeutta. Siihen tarvitaan lääkäri. Bentsot ei sitten ole mitään masennus- ja skitsofrenialääkkeitä vaikka sellaisina joku potilas pitääkin. Mamma pelotellut että neuroleptit ovat hengenvaarallisia ja täten sairas aikuinen "lapsi" on ollut jo vuosia ilman kunnon lääkärikontaktia ja lääkitystä.


      • AhdistunutMies
        Betso-skitso kirjoitti:

        Psykologeilla ei ole reseptinkirjoitusoikeutta. Siihen tarvitaan lääkäri. Bentsot ei sitten ole mitään masennus- ja skitsofrenialääkkeitä vaikka sellaisina joku potilas pitääkin. Mamma pelotellut että neuroleptit ovat hengenvaarallisia ja täten sairas aikuinen "lapsi" on ollut jo vuosia ilman kunnon lääkärikontaktia ja lääkitystä.

        Neuroleptit on oikeasti vaarallisia ja terveydelle todella haitallisia lääkkeitä. Tästä on olemassa ihan tieteellistä näyttöäkin mutta kaikki lääkärit jyrkästi kiistävät tämän ja suorastaan suuttuvat jos joku uskaltaa väittää vastaan. Bentsoja käytän uni ja ahdistuslääkkeinä ja olen tyytyväinen omaan lääkitykseeni. Kun ahdistus poistuu ja saa nukuttua niin elämä on kaikin puolin parempaa. En ole koukussa bentsoihin vaikka lääkärit aina pelottelevat että niihin jää koukkuun. Ei kaikki jää.


    • smrj

      Hei. Voisiko joku mainita nimeltä tuon epäasiallisena pitämänsä psykiatrin Sarviksen psykiatriasta?

      • kyänäinon

        Hän käy poistamassa viestit joissa hänet on mainittu joten ei voi tänne kirjoittaa. On nainen.


      • Onks.kuvaa

      • AhdistunutMies

        Onkohan siinä sitten omalla käytöksellä jotain osuutta asiaan kun mua kohtaan kyseinen lääkäri vaikutti ihan asialliselta. Vai meneekö sen mukaan että jos ei naama satu miellyttämään niin sitten käyttäydytään epäasiallisesti?


      • Pettynyt

        Täysin samaa miltä. Olin tähän asti enimmäkseen ihmetellyt hänen omituisia ja melko huonoja b-lausuntojansa. Nyt kun kerroin eräästä ryhmäterapiakokemuksesta, käänsi hän kaiken omaksi syykseni ja loukkasi minua pahasti. Olin aivan järkyttynyt ja pois tolaltani vastaanotolta lähtiessäni. Ja edelleenkin olen. Olen miettinyt oliko hänellä paha päivä ja minuun oli hyvä purkaa turhautumista ja paineita.


    • smrj

      Höh! Luulisi ettäSuomessa saa asiallista kritiikkiä esittää jukisestikin, ja nimetä lääkärin josta on henkilökohtaisesti huonoja kokemuksia..
      Olisi milelenkiintoista tietää.
      En edes löytänyt mistään listaa ketkä lääkärit siellä työskentelevät.
      Voiko joku laittaa listan siellä olevista lääkäreistä jos tietää?

    • Kamalakokemus

      Niin. Kunnallisten lääkärien naamoja ei näytetä missään kuvastoissa. Itse olen irtaantunut myös kauheasta kaupungin osoittamasta psykiatrista. Ei toimi Tampereella, mutt kuitenkin kamala tapaus. Ihminen menee huonommaksi kun alkaa pelätä sitä vastaanottoaikaa ja jälkeenpäin murehtii sen (nainen tääkin) yliolkaisia lauseita.
      Siellä pitää olla niin korrekti itse vaikka se nainen vissiin prvosoi välillä. Kun se kumminkin kirjoittaa kaiken ylös sinne arkistoihinsa.

      • AhdistunutMies

        Onko kyse kenties eräästä Pirkkalassa toimineesta naispuolisesta psykiatrisesta lääkäristä? Saattaa se olla siellä vieläkin mutta en ole varma onko enää.


    • Positiivisiakokemuksia

      Olenko se harva ja ainut sarviksen psykiatrian potilas, joka on saanut hyvää lääkärihoitoa kyseisessä paikassa. Minulla oli monta vuotta aivan ihana psykiatri, jota parempaa saa hakea ja oli ehdottomasti paras lääkäri jonka olen koskaan tavannut missään. Tää lääkäri oli varsinainen timantti!

      Harmi, että kyseinen psykiatri jäi pois ja tilalle tuli uusi lääkäri. Kerran hänet tavannut ja ihan fiksu oli.

    • smrj

      Nimiä kiitos.
      Ei lääkärin kritisointi tai kehuminen nimellä ole mitenkään huono asia, jos sen tekee asiallisesti.
      Ei kai psykiatrit ole tässä asiassa poikkeus.

    • bed77

      Onko ketään hyvää psykiä, joka olisi tietoinen Syömishäiriöistä? ahmintahäiriö kyseessä. Tampereella

      • onsevaanperkele

        No perkele lakkaa ahmimasta, niin tulee halvemmaksi.

        Ensin saatana kassilliset ruokaa ihan vaan oksentamista varten ja sitten maksaa vielä jostain terapiasta, missä keksitään ämmämäisiä selityksiä omille tyhmyyksille.

        Elämään kuuluu perusvitutus, siihen on vaan syytä tottua. On sit sellasiakin päiviä, että ei vituta.


    • ettarviiiiii

      Et tarvi psykiatria vaan lopetat tuollaiset ahmimiset.

    • bed77

      jooh lopetan heti!!!!!!

      arvasin, ett syömishäiriöitä ei tavis talliainen tajua

      • mitäsluulettttt

        Mitäs luulet kuinka moni kehitysmaissa kärsii ahmintahäiriöstä niin että riisiä menee tolkuttomasti.
        Olet sitten mies tai nainen niin mene maaseudulle töihin ja oikeen luvan kanssa saat ahmia ruokaa pitkän työpäivän jälkeen.
        Nykypäivän hömpötyksiä tuollaiset syömishäiriöt niin psyykkisien oireiden kanssa. Liian helppoa nykypäivän ihmisten elämä niin aletaan ronklaan sitten ruoan kanssa sais hävetä sellaiset henkilöt.
        Tiedän tasan tarkkaan mitä on anoreksia ja bulimia.


    • bed77

      ööh,hömpötyksiä?noh.jokasella oma mielipide. mutta onha sullaki selkeesti joku psyykkinen vaiva, kun noin kirjotat. Otti vissiin ja kolahti.ootko nyt happy,toinen taatusti kokee syyllisyyttä jo muutenkin sit sun kaltaset empaattitomat sönkkää jotain potaskaa

      • mitäpotaskaaaaa

        Mitä potaskaa täh ja puuttuu empaattisuus kun joku lonkraa ruon kanssa niin ei mitään muuta kuin selkäsauna.Nykypäivän hömpötyksiä tuollaiset anoreksiat ja bulimiat vai kuinka sairasti keskitysleireillä noita.
        Taikka mennä kehitysmaahan syömään pelkkää riisiä.


    • Suuttunut

      No nyt olen itsekkin pettynyt Sarvikseen ja siihen mitä potaskaa menivät minusta kertomaan kantapalveluun. Aivan sama, en tule siellä enää käymään vaikka aseella uhattais. Mut jos minulta tämän takia menee takuueläke niin meen kyllä kostoksi tekemään jonkun sabotaasin.

      Eniten ottaa päähän se että minulla on nyt myös vakavia fyysisen sairauden oireita eikä siellä olla otettu niitä todesta eikä jätetty minua rauhaan.

      • kyänäinon

        Teetkö valituksen Sarviksesta? Valviralle vai potilasasiamiehelle?


    • Erilainen.psykiatria

      Tässä 8 minuutin videossa hyvää psykiatriaa:

      https://www.youtube.com/watch?v=vKrE72B1C8A

    • AhdistunutMies

      Vois käydä kostoksi repimässä siellä vesiputket irti ja aiheuttaa mittavan vesivahingon jos katkaisevat multa Kelan tuet.

    • suominoususuhdanteessa

      Se onko psykiatri hyvä, riippuu itse psykiatrin lisäksi myös asiakkaasta ja hänen ongelmistaan. Kannattaa ottaa puhelimitse/sähköpostitse yhteyttä paikkoihin missä psykiatrikäyntejä on tarjolla ja kertoa rohkeasti toiveensa psykiatrin suhteen sekä muutamin sanoin että minkälaiseen ongelmaan toivoisi saavansa apua.

      Suosittelen etsiskelemään myös ystäviä, joille pystyy puhumaan. Ystävät ovat äärettömän tärkeitä mielenterveysongelmista kärsiville. Myös vertaistuesta voisi olla hyötyä.

      • Ei.ystävästä.terapeuttia

        Aina kehoitetaan keskustelemaan ystävien kanssa, mutta eikös se ole ystävän väärinkäyttöä jos pitää ilmaisena terapeuttina ja kaataa kaikki ongelmansa hänen niskaansa?
        Itse ainakin karttaisin ystävää joka alituisesti puhuisi vain mielenterveysongelmistaan. Parempi ottaa ammattihenkilöihin yhteyttä ja käydä keskustelemassa vaikka mielenterveyshoitajan juttusilla lääkärin ohella. Hoitajilla on koulutus siihen.
        Ystävien kanssa kannattaisi viettää mukavaa aikaa kuten lenkkeillä, käydä uimassa, kahvilla, konserteissa yms.


      • kaveruz
        Ei.ystävästä.terapeuttia kirjoitti:

        Aina kehoitetaan keskustelemaan ystävien kanssa, mutta eikös se ole ystävän väärinkäyttöä jos pitää ilmaisena terapeuttina ja kaataa kaikki ongelmansa hänen niskaansa?
        Itse ainakin karttaisin ystävää joka alituisesti puhuisi vain mielenterveysongelmistaan. Parempi ottaa ammattihenkilöihin yhteyttä ja käydä keskustelemassa vaikka mielenterveyshoitajan juttusilla lääkärin ohella. Hoitajilla on koulutus siihen.
        Ystävien kanssa kannattaisi viettää mukavaa aikaa kuten lenkkeillä, käydä uimassa, kahvilla, konserteissa yms.

        No mikä siellä sun päässäs sitten on vialla? Anna tulla vaan, takuulla jaksan kuunnella.

        Jos se vaan nyt on sitä normaalia vituttaa/väsyttää koko ajan, niin niin se tekee tässä muitakin. Se johtuu vaan siitä, että tamperelaiset on niin harvinaisen vittumaista ja tylsää porukkaa.


    • yksisarviset.lentää
    • omituinnnnn

      Otin yhteyden potilasasiamieheen joskus aikoinaan niin ylilääkäriltä sai huomautuksen. Omituinen psykiatri kylläkin oli.

    • hesekel

      Menkää töihin saatanan laiskat

    • Herra Tapola itte on Tampereen paras sykiätri nääs.

    • Ärrältä

      R-kioskilta löytyy apu joka vaivaan .

    • yleislääkärilttt

      Onneksi saan yleislääkäriltä nykyään lääkkeet ettei tuon tyyppiselle psykiatrille tarvi mennä mitään keskusteleen.
      Kyllähän psykiatrin tarvii olla vastavuoreinen eikä mitään nälvijä.

    • vääräähoitoa

      Tiedättekö että suurin osa psykiatrisesta hoidosta on lääkkeiden tuomien haittojen hoitamista. Jopa itse lääkärit ja hoitajat pitävät lääkkeillä aiheutettuja oireita potilaan omana sairautena. He siis tekevät itse omat potilaansa. Se että vuosikausia pyöritään hoitojärjestelmässä. josta ei saa mitään apua, nämä hoitojärjestelmää ylläpitävät lääkärit ovat varmaan itsekin turhautuneita työhönsä kun potilaat eivät parane vaikka lääkkeitä työnnetään roppakaupalla sisuksiin .

      Ei varmaankaan ole olemassa hyviä ja huonoja lääkäreitä vaan hoitosysteemit ovat huonoja. Lääkärit tekevät sillä tavalla työtään kun heitä on siihen koulutettu ja käypä hoito neuvoo. Uudet lääkärit ja hoitajat varsinkin laitoksessa omaksuvat nopeasti että potilas on sairas kun hänessä ilmenee lääketokkuraisuutta ja määrätynlaista käytöstä ja puhetta. Sitä sitten hoidetaan.

    • kielipitkälll

      Kyllähän sitten taas löytyy henkilöitä jotka käyvät psykiatrilla kieli pitkällä että saisi bentsoja niimpä niin kun totut ottaan. Pinna vähän kireellä ni bentsoa bentsoa.
      Joidenkin heh toivois syömän niitä. Neurolepteistä sen verran kun niitä syötetään vanhuksille sen takia että saadaan petipotilaaksi niin onko moraalisesti oikein.

    • Anonyymi

      Tipotien psykiatriassa myös erittäin laiton meininki. Kun eivät mieleistään vikaa löytäneet niin leimasivat narkkariksi ja pyörittelivät ja veivasivat siihen asti kunnes suostuin huumetestiin. Rumba kesti siis noin 2-vuotta. Heti huumetestin jälkeen tuli kiire toimittaa pois koko laitoksesta kun narkkari diagnoosi ei osunutkaan.

      • Anonyymi

        Huh


    • Anonyymi

      Keskustele ensin äitisi kanssa.

    • Anonyymi

      Kyllä tälläkin palstalla tarvittaisiin näköjään näitä keskusteluita ja osoitteita.

    • Anonyymi

      Olisi todella akuutti tarve Reseptien uusinnalle, voiko joku suositella hyvää psykiatria taikka yleislääkäriä. Lääke annostukseni on melko suuri, useita vuosia samoilla lääkkeillä jo ollut. Nyt pulassa uudessa kaupungissa

      • Anonyymi

        Älä vaan Kokkolasta ylöspäin...


    • Anonyymi

      Minulle sanoi psykiatri, kun olin kolme kertaa käynyt vastaanotolla ja jonkinlaista diagnoosia tehty, että "Hänen tekisi mieli potkaista minua".

      Tarkoitti varmaan, että valitan turhasta, en tiedä.
      Lopetin siihen käynnit.

      Vaikea on löytää sopivaa psykiatria. Yleensä he lähestyvät jo valmiiksi ylhäältäpäin kaikkitietävinä.

      • Anonyymi

        Järkyttävää kohtelua lääkäriltä. Tapahtuiko tämä Sarviksella?


    • Anonyymi

      Kirkon keskusteluapu 0400 22 11 80 joka ilta
      18-24

    • Anonyymi

      Onko joku ollut Kaija Järventaustan asiakkaana? Vastaanotto Pihlajalinnassa

      • Anonyymi

        K J on ainakin kova työntämään lääkkeitä lääkkeiden päälle. Masennus kuulema vaurioittaa fyysisesti aivoja ellei syö lääkkeitä. Kun kysyin lääkepakkauksen mukana olevan pakkausselostuksen kertomista haittavaikutuksista. Kaija tokaisi että ne ovat tarkoitettu amerikkalaisille käyttäjille, ei täällä tarvitse niitä lukea. Sanoin että vaikuttaako lääke amerikkalaislle ihmisille eri tavalla kuin suomalaisille.

        K J. oli (ei ole tietoa onko enää) myös pitkäniemessä olevan sähköhoidon osaston lääkäri. Tuttuni kokemus on että kun kerran sinne lääkäri lähettää ihmisen., sieltä ei tahdo päästä irti vaan sähköä annetaan kuukausikaupalla. On turha pyytää että haluaa lopettaa, seuraava aika tulee automaattisesti. Lääkäri näkee potilaan muutaman minuutin ennen nukutusta silti hän osaa määrätä lääkkeitä tuosta noin vain. Toinen tuttavani kysyi kun sähköä oli annettu jo pari kuukautta, että kuinka kauan täytyy vielä käydä täällä, lääkäri vastasi että on täällä ollut eräs joka kävi yhdeksän kuukautta.

        Tällaisia kokemuksia hänen työstään noin kymmenen vuotta sitten.


      • Anonyymi

        Olen. Kannattaa varoa. Ei ole hyvä psykiatri. Menee rahat hukkaan.


    • Anonyymi

      "Vaikea on löytää sopivaa psykiatria. Yleensä he lähestyvät jo valmiiksi ylhäältäpäin kaikkitietävinä." Näin on...luulevat tietänsä kaiken vaikka eivät tosiasiassa ymmärrä mistään mitään.

    • Anonyymi

      Mihinkä te psykiaria tarvitsette kun niin selkeesti kirjoitatte. Masennus on pötypuhetta muuta kuin ottaa itseään niskasta kiinni.

    • Anonyymi

      Mä myös etsin tosi hyvä psykiatri Tampereella? Tarvitsen apua heti

    • Anonyymi

      Matti Joukamaa Pihlajalinnassa on hyvä ja asiallinen :)

      • Anonyymi

        Kertaalleen jo kjoitin. Parhaimpia psykiatreja joita tiedän. Itse avun saanut kollega.


    • Anonyymi

      Hyvä psykiatri sitten kirjoittaa teille diagnoosin että korvien välissä todellakin vikaa.Monikin homma voi ratketa jos käy psykologin kanssa keskusteluja.

    • Anonyymi

      Kylläpä on surullista luettavaa. Olet itse psykiatri ja tunnen luonnollisesti useita psykiatreja. Suurin osa heistä on empaattisia ja pyrkivät tekemään kaikkensa asiakkaita auttaakseen. Liian kiire on varmasti jokaisella, koska Kela vaatii niin paljon lausuntoja ja yhden lausunnon laatimiseen menee yleensä 1-2 tuntia (niitä voi tulla päivässä neljäkin). Yhtä eläkelausuntoa väsäsin 10 tuntia, kun yritin tehdä mahd. hyvän ja kattavan, jotta asiakas pääsisi haluamalleen eläkkeelle (ei tainnut silti päästä).
      Samaa mieltä olen siitä, että diagnostiikkaa pitäisi tehdä enemmän. Oikea/oikeat diagnoosit on aina hoidon lähtökohta. Ja monelta ei ole kartoitettu nepsyoireita ollenkaan. Itse olen näitäkin kartoittanut ja epäilyn herätessä täytyy kalenteriin saada yhtäkkiä useampi tapaaminen tämän tiimoilta ja välillä jää sitten ruokatauotkin pitämättä. Kahvitaukoihin ei ole aikaa koskaan ollutkaan. Kiireestä huolimatta suurin osa psykiatreista yrittää luoda rauhallisen hetken tapaamiseen ja käyttävät siihen aikaa 30-90min.

      Ja kyllä psykiatri on ihan oikea lääkäri. Useimmat ovat työskennelleet pitkäänkin esim yleislääkärinä ennen kuin lähtevät erikoistumaan psykiatriaan. Valitettavasti joukkoon mahtuu
      (niin kuin missä tahansa alalla) niitäkin psykiatreja, joilla ei ole empatiakykyä eivätkä paneudu potilaan asioihin, mutta heitä on murto-osa psykiatreista.

      Muistuttaisin, että hoidon päättymiseen on joskus syitä, mitkä liittyvät asiakkaaseen. Jos asiakas ei sitoudu hoitoon vaan käy silloin, kun huvittaa, niin ehkä motivaatiota hoitoon ei juuri silloin ole ja se lopetetaan (eri asia ovat ne, joilla toimintakyky ei riitä kotoa poistumiseen, heille on yleensä kotikäynnit).
      Joskus asiakas ei lähde työskentelemään itsensä kanssa, vaan syyttää kuukaudesta tai vuodesta toiseen muita ihmisiä tai hoitotahoa, joilloin hoidon hyöty on aika pieni. Itselläkin ollut potilas, joka sai psyk.polilla parhaan työntekijämme antamana terapiaa toista vuotta kerran viikossa, mutta joka käynti meni pitkälti siihen että hän valitti miten huonoa hoito on ja laati valituksia. Kun hoitoa sitten vähennettiin, niin syytökset olivat vielä suurempia. Tottakai työntekijät näkevät, että jatkuvat syyttäminen ja valittaminen on osa potilaan psyykk. sairautta eikä hoitoa siksi lopeteta kokonaan, mutta valitettavasti nykyresursseilla terapiakäyntejä on suunnattava niille, jotka niistä eniten hyötyvät.

      Tiedän useita asiakkaita, jotka ovat tyytyväisiä ja kiitollisia hoidostaan. Monella hoito päättyy paranemiseen. He valitettavasti eivät ole täällä kirjoittelemassa. Minäkin sattumalta eksyin tänne ja tuskin toista kertaa eksyn.

      Mukavaa syksyä kaikille! Oikeesti me parhaamme teemme, joskus liiaksikin omaa hyvinvointiamme uhraamalla.

    • Anonyymi

      Kuntalaiskokeilluista monet pettyvät kunniallisuuteen.

    • Anonyymi

      Tri Joukamaa on fiksu lääkäri. Häntä suositan. Olen saanut avun itsekin. Kollega.

      • Anonyymi

        Että kehtaattekin haukkua Miestä, joka on yrittänyt teitä auttaa. .10 ruusua Joukamaalle


    • Anonyymi

      Joukamaa on paras ja älykkäin.

    • Anonyymi

      Matti Joukamaa

    • Anonyymi

      Ehdottomasti tri Joukamaa. Ei liene tarkoitus että psykiatrin tulisi mielistellä. Tämä mies on suora ja rehti, 10 ruusun arvoinen.

    Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe