Milloin suomi itsenäisty???

pusu-tonttu

tietääkö kukaann millon suomi itsenäisty???

16

2954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hghg

      1917

      • pusu-tonttu

        olit tosi kiva kun teit noin..


    • Herr Führer

      Suomen itsenäisyyspäivänä pidetään vuoden 1917 joulukuun kuudetta, jolloin Suomen eduskunta julisti Suomen itsenäiseksi. Moni muu maa ei kuitenkaan heti alussa uskaltanut myöntää Suomen itsenäisyyttä, esimerkiksi Yhdysvallat ja Iso-Britannia, koska he pelkäsivät, mitä Venäjä siitä pitäisi, että muut maat sanoisivat, että se osa Venäjästä on itsenäinen valtio nyt. No Suomihan sitten lähetti joukon poliitikkoja puhumaan Moskovaan Leninille ja muille Venäjän kommunistien johtohahmoille. Tämä ei meinannut millään onnistua, mutta lopulta muistaakseni 31.12.1917 Lenin ja Venäjä suostuivat myöntämään Suomen itsenäisyyden. On muuten tältä muistamalta ainoa hyvä teko, jonka kommarit ovat ikinä tehneet!

    • Mr Texasoja

      Suomi itsenäistyi 6.12.1917.

      Suomi menetti itsenäisyytensä 16.10.1994 kun tämä keskustan aivopesemä kansa päätti liittyä Eu:hun.

      Me emme ole siis enää itsenäinen maa. Sotaveteraanejen työ oli turhaa talvi ja jatkosodassa.

      • mä vaa

        miten nii?? suomi on vieläkin itsenäinen maa... vaikka välil kyl tuntuu ihan samalta ku susta... myönnän!! mut eipähän tarvii olla enää venäläisii!!!


      • Mr Texasoja
        mä vaa kirjoitti:

        miten nii?? suomi on vieläkin itsenäinen maa... vaikka välil kyl tuntuu ihan samalta ku susta... myönnän!! mut eipähän tarvii olla enää venäläisii!!!

        Eu säätää kaiken maailman direktiivejä joita me joudumme noudattamaan 100%. Koska me joudumme noudattamaan Eu:n direktiivejä niin me emme ole enää itsenäisiä. Kiitos Keskustan joka hallitsee ainakin yhden asian:ihmisten aivopesun.

        Hyvää Epäitsenäisyyspäivää kaikille!


    • jorma 40 wee (ja cm)

      Ei kukaan tiiä. Evvk!

      • AAA9840

        Kuuntelin yhtä itsenäisyyspäivän puhetta jossa mainittiin :

        a) Suomi vietti ensimmäistä itsenäisyyspäivää 6.12.1917

        b) Tänään vietämme 87:tä itsenäisyyspäivää.

        Molemmat eivät voi olla oikein. Kumpi on väärin?

        Mielestäni väite a on väärä.


      • JP
        AAA9840 kirjoitti:

        Kuuntelin yhtä itsenäisyyspäivän puhetta jossa mainittiin :

        a) Suomi vietti ensimmäistä itsenäisyyspäivää 6.12.1917

        b) Tänään vietämme 87:tä itsenäisyyspäivää.

        Molemmat eivät voi olla oikein. Kumpi on väärin?

        Mielestäni väite a on väärä.

        93. ON OIKEA jos osaatte laskea ?

        1917-2010 !!! Ei pitäis ola kovin vaikeaa kun minäkin vitosen matematiikan numerolla siihen pystyn ?


      • :b
        JP kirjoitti:

        93. ON OIKEA jos osaatte laskea ?

        1917-2010 !!! Ei pitäis ola kovin vaikeaa kun minäkin vitosen matematiikan numerolla siihen pystyn ?

        Oletko täys pässi? Et sitten huomannu katsoa milloin tuo edellinen viesti oli lähetetty?
        Ja muutenkin, kyllähän se nyt jokaisen Suomen kansalaisen pitäisi tietää milloin itsenäistyttiin........ :)
        Ja btw jos ei tiedä, google auttaa, ja erityisesti wikipedia :)

        Ja vielä sulle AAA9840, vaikka tosta viestistä vähän aikaa onkin, että toivottavasti
        et enää ole noin tyhmä ;)
        Ekaks haluisin kysyä että oliko siis kyseessä puhe? Jos oli, niin eikö puheessa pyritä yleensä faktatietoihin? Vai oliko kyseessä joku kilpailu vai mistä nuo vaihtoehdot oikeen revit.
        Joka tapauksessa olet oikeassa, vastaus b on oikein.
        Ja toiseen vaihtoehtoon että Suomi kyllä julistautui itsenäiseksi tuolloin mutta kysymys kuuluu että _viettivätkö_ tyypit sitä silloin? Eihän lopputulos ollut silloin yhtään varmaa :)...?


    • hemn

      äitienpäivä milloin se on

      • jaska j

        toukokuun toinen sunnuntai.


    • JK

      VUONNA 1917

    • suomi 1

      1917 12 06.

    • ts

      ahaa

    • itsedf

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      894
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      828
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe