kertokaas tänne kokemuksianne weke-katiskasta. Onko semmonen ihmelaite ku kalajutut kertoo?
katiska..
15
10728
Vastaukset
- mittakirvesmies
Ei ole ihmelaite, mutta hyvä katiska se on.
Sama se pätee katiskakalstukseen kuin muuhunkin pyydyskalastukseen, että ensimmäinen kriteeri on asettaa pyydykset pyyntiin kalojen etupuolelle. Tyhjästä on paha nyhjästä, mutta veke ei ole perinteinen "kalojen kirkko", vaan sinne uineet kalat myöskin pysyvät pyydyksessä.
Kallis on, mutta koskas halvalla mitään kunnollista olisi saanutkaan.- kalastaja
Itselläni oli 4 tavallista katiskaa ja ostin lisäksi veken, kyllä se yksi veke vaan kalastaa paremmin kun ne 4 tavallista. Vaihtelin paikkoja ja lopulta keräsin muut katiskat pois ja hyvin on kalaa riittänyt pelkän yhen veken saaliista. Luulen että se värikin siinä houkuttaa kaloja. En ole mestari kalastaja mutta olen ollut erittäin tyytyväinen vekeen.
- feast
kalastaja kirjoitti:
Itselläni oli 4 tavallista katiskaa ja ostin lisäksi veken, kyllä se yksi veke vaan kalastaa paremmin kun ne 4 tavallista. Vaihtelin paikkoja ja lopulta keräsin muut katiskat pois ja hyvin on kalaa riittänyt pelkän yhen veken saaliista. Luulen että se värikin siinä houkuttaa kaloja. En ole mestari kalastaja mutta olen ollut erittäin tyytyväinen vekeen.
Kalaa tulee ihan panteleesti. ei aina tiedä mihin niitä laittaisi. paras saalis keski kokoisella wekellä on 2 tuntiin 9kg hirmu pientä ahventa, eikä ollut edes kutuaika vaan joku heinäkuun päivä en muista tarkemmin kappaleita oli hirveästi. jos haluaa kalaa niin kannattava ostos.
- suutari
feast kirjoitti:
Kalaa tulee ihan panteleesti. ei aina tiedä mihin niitä laittaisi. paras saalis keski kokoisella wekellä on 2 tuntiin 9kg hirmu pientä ahventa, eikä ollut edes kutuaika vaan joku heinäkuun päivä en muista tarkemmin kappaleita oli hirveästi. jos haluaa kalaa niin kannattava ostos.
Toissa kesänä oli perinteisessä rautalanka katiskassa yhdellä kertaa 26 kpl suutareita,ja pieninkin oli noin kilon painoinen.Kyllä minä ihmettelin ,että mikä siellä on,kun en meinnnut jaksaa nostaa katiskaa ylös.Katiska vääntyi kalojen painosta kuopalle,joukossa oli lähelle suomen ennätys kokoisia yksilöitä,jotka kaikki päästin takaisin mereen.Erämessuilla kerroin tämän veke-katiskan tekijälle,joka vaan vähätteli,ei silti varmasti veke on hyvä katiska,mutta törkeän ylihintainen.
- Erkki
kalastaja kirjoitti:
Terve! Käytätkä jotain syöttiruokaa siinä vai miten saat ne kalat uimaan sisään? Minä lähden taas ensi keväänä yrittämään, josko sillä tulevana kautena saisi edes muutaman ahvenen tai särjen. Ellei nyttenkään onnsitu niin myyn sitten pois.
- Ostan lisää
Minulla on kaksi Veke katiskaa,suurin ja keskikokoinen.Lisäksi on molemmissa ruokapussit.Suurin saalis oli yli 40 kiloa kerralla.Purkitin osan ja annoin naapureillekin.Sanon että hyvä katiska.Hintakin on jotakuinkin kun se on lujaa tekoa ja maalattu niin oliko se kiningaskuluttaja jossa sen kestävyyttä testattiin ja siinä se oli ylivoimainen.Suosittelen.
- Erkki
Miten saat ne kalat menemään sinne sisään?
Minkälaista ruokapussia käytät? Entä ilman ruokapussia, meneekö mitään?
Kysymykseni ehkä kuulostavat hölmöiltä, mutta kyllä ne tosissaan tehty, sillä minulla on tuo sama ongelma Weken kanssa kuin alempana olevallakin kirjoittajalla. Eli jos en laita mitään ruokaa sinne niin päiväsaalis on 0-3 kalaa ja ruoan kanssa 0-10 kalaa. Aivan samaan tulokseen pääsen tavallisellakin katiskalla samassa paikassa.
- kaikki
minusta kaikki katiskat toimivat samalla lailla
- mutta kallis
Ostin viime keväänä kaksi Wekeä; normaalin ja syöttikalan pyydystämiseen pienisilmäisen. Saaliit eivät olleet hääppöisiä koko kautena keväästä syksyyn. Useasti molemmat aivan tyhjänä. Ja jos oli ilman syöttiä niin ei taatusti yhtään mitään. Totesin monasti, että rannasta vapaongella onkimallakin saa yksi mies puolessa tunnissa enemmän kalaa kuin Weke koko vuorokauden aikana samasta paikasta.
Tällä kokemuksella jättäisin Weket nyt ostamatta ja tyytyisin ihan tavallisiin katiskoihin. - tavallinen katiska
Kyl se varmaan käyttöö kestää pidempään ruostumatta kuin tavallinen galvanoitu kotimainen, mutta en mä ainakaan ole kaloja sillä saanu yhtään paremmin kuin tavallisellakaan. Monet kyllä kehuu.
Jos haluan saada sillä jotain niin ainakin on pakko laittaa sinne jotain syöttiruokaa muuten ei siihen me mikään. Että melkein sama kuin tavallisellakin ja kalaa, särkee ja ahventa, on kyllä järvessä vaikka kuinka.- ei ooo katiskasta tullu paljoo
onko tosiaan niiin että tavallisesta katiskasta pääsee kalat pois ja wekestä ei?
miksei tavallisista katiskoista voi tehdä sen mallisia ettei niistä pääse kalat pois?
siis ton weken hinta on ihan liian korkea!!!!!!!!!! - tinke.
ei ooo katiskasta tullu paljoo kirjoitti:
onko tosiaan niiin että tavallisesta katiskasta pääsee kalat pois ja wekestä ei?
miksei tavallisista katiskoista voi tehdä sen mallisia ettei niistä pääse kalat pois?
siis ton weken hinta on ihan liian korkea!!!!!!!!!!Olen itse tehnyt Weken mallilla, eli kolminieluisia pienisilmäisiä katiskoita kolme. EI kyllä ole mikään helppo tehtävä, tosi työläs. Kyllä niillä ahventa saa tosi hyvin ja niissä pysyykin ne. Ainoo, että sidelankana käyttämäni rautalanka alkoi ruostumaan poikki ja reistä kalat kyllä karkas samantien. Tämä sen jälkeen, kun pari kesää katiskan oli ollut jatkuvasti vedessä.
Katiskat pitää virittää oikeisiin kalapaikkoihin. itse olen saanut ainakin kutuahventa karikkojen kupeesta. Eli ihan kiinni johonkin isoon karikiveen. Lisätehosteeksi jotkut on laitteneet katistan nielun seutuville pieniä kuusen havuja. katiskat pitää pitää puhtaina, limoittuneeseen, likaiseen katiskaan kalat ei mene. Helppo putsaus on heitellä katiska pari kertaa väärinpäin veteen. Lima irtoaa sillä.
- Sumsa
Yhden kesän kokemuksella Veke -katiskasta voin
sanoa, että se pyytää vain pikku sinttejä.
Kun pikkukalaluukun jättää auki, on katiska tyhjä.
Saman kiven kupeessa ollut kajaanilaisen Hietasen
Rainon tekemä katiska pyytänyt samaan aikaan
suuriakin ahvenia ja hyvin.- pyytäjä...
Mainostuksen se mies osaa hoitaa.Hinta on törkeä katiskan laatuun nähden.Osaa muutkin katiskoita tehdä kuten Kajaanilainen.
- kokenut kalastaja
Musta kyllä weke pyytää tosi hyvin.Viime kesänäki sain yhtenä päivänä keskikokosela Wekellä parikytä ahventa ja seittemän pikkuhaukea
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä521916Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651668Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411347Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2191278Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3381163- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3151075Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271067