katiska..

Sepeteuksen poika

kertokaas tänne kokemuksianne weke-katiskasta. Onko semmonen ihmelaite ku kalajutut kertoo?

15

10447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mittakirvesmies

      Ei ole ihmelaite, mutta hyvä katiska se on.

      Sama se pätee katiskakalstukseen kuin muuhunkin pyydyskalastukseen, että ensimmäinen kriteeri on asettaa pyydykset pyyntiin kalojen etupuolelle. Tyhjästä on paha nyhjästä, mutta veke ei ole perinteinen "kalojen kirkko", vaan sinne uineet kalat myöskin pysyvät pyydyksessä.

      Kallis on, mutta koskas halvalla mitään kunnollista olisi saanutkaan.

      • kalastaja

        Itselläni oli 4 tavallista katiskaa ja ostin lisäksi veken, kyllä se yksi veke vaan kalastaa paremmin kun ne 4 tavallista. Vaihtelin paikkoja ja lopulta keräsin muut katiskat pois ja hyvin on kalaa riittänyt pelkän yhen veken saaliista. Luulen että se värikin siinä houkuttaa kaloja. En ole mestari kalastaja mutta olen ollut erittäin tyytyväinen vekeen.


      • feast
        kalastaja kirjoitti:

        Itselläni oli 4 tavallista katiskaa ja ostin lisäksi veken, kyllä se yksi veke vaan kalastaa paremmin kun ne 4 tavallista. Vaihtelin paikkoja ja lopulta keräsin muut katiskat pois ja hyvin on kalaa riittänyt pelkän yhen veken saaliista. Luulen että se värikin siinä houkuttaa kaloja. En ole mestari kalastaja mutta olen ollut erittäin tyytyväinen vekeen.

        Kalaa tulee ihan panteleesti. ei aina tiedä mihin niitä laittaisi. paras saalis keski kokoisella wekellä on 2 tuntiin 9kg hirmu pientä ahventa, eikä ollut edes kutuaika vaan joku heinäkuun päivä en muista tarkemmin kappaleita oli hirveästi. jos haluaa kalaa niin kannattava ostos.


      • suutari
        feast kirjoitti:

        Kalaa tulee ihan panteleesti. ei aina tiedä mihin niitä laittaisi. paras saalis keski kokoisella wekellä on 2 tuntiin 9kg hirmu pientä ahventa, eikä ollut edes kutuaika vaan joku heinäkuun päivä en muista tarkemmin kappaleita oli hirveästi. jos haluaa kalaa niin kannattava ostos.

        Toissa kesänä oli perinteisessä rautalanka katiskassa yhdellä kertaa 26 kpl suutareita,ja pieninkin oli noin kilon painoinen.Kyllä minä ihmettelin ,että mikä siellä on,kun en meinnnut jaksaa nostaa katiskaa ylös.Katiska vääntyi kalojen painosta kuopalle,joukossa oli lähelle suomen ennätys kokoisia yksilöitä,jotka kaikki päästin takaisin mereen.Erämessuilla kerroin tämän veke-katiskan tekijälle,joka vaan vähätteli,ei silti varmasti veke on hyvä katiska,mutta törkeän ylihintainen.


      • Erkki
        kalastaja kirjoitti:

        Itselläni oli 4 tavallista katiskaa ja ostin lisäksi veken, kyllä se yksi veke vaan kalastaa paremmin kun ne 4 tavallista. Vaihtelin paikkoja ja lopulta keräsin muut katiskat pois ja hyvin on kalaa riittänyt pelkän yhen veken saaliista. Luulen että se värikin siinä houkuttaa kaloja. En ole mestari kalastaja mutta olen ollut erittäin tyytyväinen vekeen.

        Terve! Käytätkä jotain syöttiruokaa siinä vai miten saat ne kalat uimaan sisään? Minä lähden taas ensi keväänä yrittämään, josko sillä tulevana kautena saisi edes muutaman ahvenen tai särjen. Ellei nyttenkään onnsitu niin myyn sitten pois.


    • Ostan lisää

      Minulla on kaksi Veke katiskaa,suurin ja keskikokoinen.Lisäksi on molemmissa ruokapussit.Suurin saalis oli yli 40 kiloa kerralla.Purkitin osan ja annoin naapureillekin.Sanon että hyvä katiska.Hintakin on jotakuinkin kun se on lujaa tekoa ja maalattu niin oliko se kiningaskuluttaja jossa sen kestävyyttä testattiin ja siinä se oli ylivoimainen.Suosittelen.

      • Erkki

        Miten saat ne kalat menemään sinne sisään?
        Minkälaista ruokapussia käytät? Entä ilman ruokapussia, meneekö mitään?
        Kysymykseni ehkä kuulostavat hölmöiltä, mutta kyllä ne tosissaan tehty, sillä minulla on tuo sama ongelma Weken kanssa kuin alempana olevallakin kirjoittajalla. Eli jos en laita mitään ruokaa sinne niin päiväsaalis on 0-3 kalaa ja ruoan kanssa 0-10 kalaa. Aivan samaan tulokseen pääsen tavallisellakin katiskalla samassa paikassa.


    • kaikki

      minusta kaikki katiskat toimivat samalla lailla

    • mutta kallis

      Ostin viime keväänä kaksi Wekeä; normaalin ja syöttikalan pyydystämiseen pienisilmäisen. Saaliit eivät olleet hääppöisiä koko kautena keväästä syksyyn. Useasti molemmat aivan tyhjänä. Ja jos oli ilman syöttiä niin ei taatusti yhtään mitään. Totesin monasti, että rannasta vapaongella onkimallakin saa yksi mies puolessa tunnissa enemmän kalaa kuin Weke koko vuorokauden aikana samasta paikasta.
      Tällä kokemuksella jättäisin Weket nyt ostamatta ja tyytyisin ihan tavallisiin katiskoihin.

    • tavallinen katiska

      Kyl se varmaan käyttöö kestää pidempään ruostumatta kuin tavallinen galvanoitu kotimainen, mutta en mä ainakaan ole kaloja sillä saanu yhtään paremmin kuin tavallisellakaan. Monet kyllä kehuu.
      Jos haluan saada sillä jotain niin ainakin on pakko laittaa sinne jotain syöttiruokaa muuten ei siihen me mikään. Että melkein sama kuin tavallisellakin ja kalaa, särkee ja ahventa, on kyllä järvessä vaikka kuinka.

      • ei ooo katiskasta tullu paljoo

        onko tosiaan niiin että tavallisesta katiskasta pääsee kalat pois ja wekestä ei?
        miksei tavallisista katiskoista voi tehdä sen mallisia ettei niistä pääse kalat pois?
        siis ton weken hinta on ihan liian korkea!!!!!!!!!!


      • tinke.
        ei ooo katiskasta tullu paljoo kirjoitti:

        onko tosiaan niiin että tavallisesta katiskasta pääsee kalat pois ja wekestä ei?
        miksei tavallisista katiskoista voi tehdä sen mallisia ettei niistä pääse kalat pois?
        siis ton weken hinta on ihan liian korkea!!!!!!!!!!

        Olen itse tehnyt Weken mallilla, eli kolminieluisia pienisilmäisiä katiskoita kolme. EI kyllä ole mikään helppo tehtävä, tosi työläs. Kyllä niillä ahventa saa tosi hyvin ja niissä pysyykin ne. Ainoo, että sidelankana käyttämäni rautalanka alkoi ruostumaan poikki ja reistä kalat kyllä karkas samantien. Tämä sen jälkeen, kun pari kesää katiskan oli ollut jatkuvasti vedessä.
        Katiskat pitää virittää oikeisiin kalapaikkoihin. itse olen saanut ainakin kutuahventa karikkojen kupeesta. Eli ihan kiinni johonkin isoon karikiveen. Lisätehosteeksi jotkut on laitteneet katistan nielun seutuville pieniä kuusen havuja. katiskat pitää pitää puhtaina, limoittuneeseen, likaiseen katiskaan kalat ei mene. Helppo putsaus on heitellä katiska pari kertaa väärinpäin veteen. Lima irtoaa sillä.


    • Sumsa

      Yhden kesän kokemuksella Veke -katiskasta voin
      sanoa, että se pyytää vain pikku sinttejä.
      Kun pikkukalaluukun jättää auki, on katiska tyhjä.
      Saman kiven kupeessa ollut kajaanilaisen Hietasen
      Rainon tekemä katiska pyytänyt samaan aikaan
      suuriakin ahvenia ja hyvin.

      • pyytäjä...

        Mainostuksen se mies osaa hoitaa.Hinta on törkeä katiskan laatuun nähden.Osaa muutkin katiskoita tehdä kuten Kajaanilainen.


    • kokenut kalastaja

      Musta kyllä weke pyytää tosi hyvin.Viime kesänäki sain yhtenä päivänä keskikokosela Wekellä parikytä ahventa ja seittemän pikkuhaukea

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1815
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe