Hei,
Saan tällä hetkellä eläkkeensaajan asumistukea n. 390 euroa kuukaudessa.
Putkiremontti lähestyy ja vuokranantajan kanssa on sovittu, ettei putkiremontin ajan tarvitse maksaa vuokraa. Tämä tarkoittanee silloin sitä, että saan KELA:lta asumistukea 390 euroa, joka jäisi täysin omaan käyttööni.
Saako KELA mistään tietää sitä, etten maksa vuokraa vuokranantajalle, jolloin minulla säästyisi kuukaudessa n. 500 euroa, eli eläkkeensaajan asumistuki ja omavastuu vuokrasta.
Putkiremontin aikana ei voi asua kotona, vaan pitää viettää aikaa sukulaisilla ja kavereilla.
Eli onko mahdollista että KELA saa tietää tästä ja pitää myöhemmin palautella asumistukia takaisin.
Putkiremontti, asumistuki ja KELA
24
5185
Vastaukset
- kjuyt
Ei kai se tiedä ellei osoitetta käännä.
- öljkjnlkjnlkjn
Todennäköisesti ei saa tuosta asiasta kela tietää, ellei vuokranantajasi ja sinä satu molemmat olemaan yhtäaikaa verotarkastuksen kohteena ja vuokranantajasi on jättänyt kyseiset 0e kuukaudet verottajalle selvityksenä siitä että miksi hän ei ole maksanut tarpeeksi veroa vuoden aikana. Mutta tuollaisen menettelyn tapahtuminen on kyllä varmaan pienempi kuin se että voittaisit tänä lauantaina lotosta päävoiton.
Joten ei saa tietää, ellet sitten itse asiasta kelaan ilmoita tai osoitettasi asunnosta pois muuta. - NottaSoon2
Kela saa automaattisesti tietyiltä vuokranantajilta tietoonsa asunnon ja vuokran tiedot kun tehdään vuositarkastusta. Että tuossa yhteydessä jos kuulut noihin asuntoyhtiöihin, voi käry käydä. Mutta voithan maksaa vuokran ihan normaalisti vaikka sitä ei tarvitsisi maksaa.
- Anonyymi
Kerrohan miten kävi?
- Anonyymi
Minulla oli sama tilanne, että yhden kuukauden vuokraa ei tarvinnut maksaa putkiremontin takia. Kela ei huomannut mitään vaikka hain toimeentulotukea. Pelkäsin koko ajan, että tulee kysely miksi en ole vuokraa maksanut yhdeltä kuukaudelta, mutta ei tullut, vaan toimeentulotuki myönnettiin normaalisti. Varmaan kävi virkailijalla pieni virhe, vai oliko liian kiire käsitellä hakemusta. Tiliotteistahan tuon olisi huomannut, että vuokranmaksu puuttuu yhdeltä kuukaudelta.
- Anonyymi
Eivät kelassa syynää mihin rahat menevät, heitä kiinnostaa vain tulot tilin saldo.
- Anonyymi
Samoin, asumistuki meni kyllä vuokranantajalle normaalisti, hyvitys oli niin suuri ettei tarvinnut sitten maksaa sitä omaa osuutta kahteen kuukuteen. Putkiremontti oli vain minun asunnossa ja siellä voi asua mutta vettä ei tullut ja se piti kantaa kerrosta alempaa saunasta jossa kävin myös suihkussa ja vessassakin vaikka viemärit toimivatkin, joskus yöllä en viitsinyt lähteä saunan yhteydessä olleeseen vessaan vaan huhutelin heittämällä ämpärillisen vettä vessanpyttyyn. Sain silloin myös toimeentulotukea eikä kukaan huudellut tuon järjestelyn perään.
- Anonyymi
Kela on vastannut kysymykseen, että miten pitäisi toimia jos saa vuokrahyvitystä. Ilmoittaa tietysti pitäisi Kelan mielestä, mutta kukapa niitä ilmoittelee.
- Anonyymi
Niinpä. Epärehellistä sakkia tulonsiirtolaisissa mutta annas olla kun kela tekee virheen laskelmissa silloin puhkutaan pyhää vihaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Epärehellistä sakkia tulonsiirtolaisissa mutta annas olla kun kela tekee virheen laskelmissa silloin puhkutaan pyhää vihaa.
On ihan normaalia että vahingon kärsinyt nostaa asiasta metelin. Kelan kieroilut ja laittomuudet "tarttuu" asiakkaisiin ja sitten on Kela-parka kusessa kun alkaa tulla paskaa tuulettimeen koko leveydeltä..
- Anonyymi
Saispa tummaihoisen putkimiehen rassaamaan rööriä.
T:Hintahtava eläkeläisuuno- Anonyymi
Gay. Armeijas saa mynaa vaan sen sinä tiedätkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Gay. Armeijas saa mynaa vaan sen sinä tiedätkin
En tiedä. Minun aikana ei saanut tosin intti jäi alle vuorokauden mittaiseksi. Siitäkin meni ensimmäinen ja viimeinen yö sairaalassa kotiinpääsyä odotellessa.
- Anonyymi
taidat olla persu
- Anonyymi
Kannattaa olla rehellinen, ei tule tulevaisuudessa ongelmia.
- Anonyymi
Hölmöä olla ainakaan liian rehellinen sillä minkä nuorena varastaa sen vanhana omistaa on nykyaikaan paremmin soveltuva periaate.
Kela häviää joka vuosi oikeudessa satoja juttuja siksi että on yrittänyt kusettaa asiakkaita, todellinen kusetusluku on monin kertainen kun kaikki eivät hae oikeutta, suurin osa ei edes tiedä tulleensa kusetetuksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hölmöä olla ainakaan liian rehellinen sillä minkä nuorena varastaa sen vanhana omistaa on nykyaikaan paremmin soveltuva periaate.
Kela häviää joka vuosi oikeudessa satoja juttuja siksi että on yrittänyt kusettaa asiakkaita, todellinen kusetusluku on monin kertainen kun kaikki eivät hae oikeutta, suurin osa ei edes tiedä tulleensa kusetetuksi.Virhe ei ole synonyymi kusetukselle. Mutta mitäpä koko elämänsä vilunkipeliä harrastanut loinen kuten sinä moraalikäsitteestä tietäisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Virhe ei ole synonyymi kusetukselle. Mutta mitäpä koko elämänsä vilunkipeliä harrastanut loinen kuten sinä moraalikäsitteestä tietäisi.
Kusetus on tahallinen virhe toisen vahingoksi, virhe voi olla myös vahinko ja vahingoksi itselle tai jollekin muulle harmittomia ja vahingottomia virheitäkin on olemassa. Moni ottaa oppia Kelan moraalista tai oikeammin moraalittomuudesta ja sitten Kela on kusessa kun alkaa tulla paskaa tuulettimeen joka suunnasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kusetus on tahallinen virhe toisen vahingoksi, virhe voi olla myös vahinko ja vahingoksi itselle tai jollekin muulle harmittomia ja vahingottomia virheitäkin on olemassa. Moni ottaa oppia Kelan moraalista tai oikeammin moraalittomuudesta ja sitten Kela on kusessa kun alkaa tulla paskaa tuulettimeen joka suunnasta.
"Moni ottaa oppia Kelan moraalista tai oikeammin moraalittomuudesta ja sitten Kela on kusessa kun alkaa tulla paskaa tuulettimeen joka suunnasta."
Toiveajattelua. Tässä maassa eivät virkamiehet/naiset ole koskaan kusessa. - Anonyymi
Siinä mielessä tuo on totta, jos Kela huomaa asian jälkeenpäin, niin perivät kyllä omansa pois sitten myöhemmin.
Kannattaa varautua siihen, että lasku saattaa tulla jossain vaiheessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Moni ottaa oppia Kelan moraalista tai oikeammin moraalittomuudesta ja sitten Kela on kusessa kun alkaa tulla paskaa tuulettimeen joka suunnasta."
Toiveajattelua. Tässä maassa eivät virkamiehet/naiset ole koskaan kusessa.Ovat kusessa ja paskassakin kun alkaa tulla paskaa tuulettimeen joka suunnasta.
Kun valitusten määrä moninkertaistuu niin sitten siihen on pakko puuttua. Yksi asia mikä on eniten ärsyttänyt että Kelan viesteissä on allekirjoituksena Ystävällisesti Kela, lähettäneen virkamiehen nimen kyllä saa jos älyää pyytää sitä sähköpostilla Kelan kirjaamosta, melkoisessa kusessa ovat jos tuota nimeä kysyy vaikka 10 000 tai jopa 100 000 asiakasta kuukusittain.
Jonkin tyyppiset palvelunvaatimishyökkäykset tulevat lisääntymään kun ihmiset alkaa saada tarpeekseen viranomaisten toiminnasta. Esim. aktiivimalin aikaan haettiin paljon työkyvyttömyyseläkkeitä vain siksi ettei aktiivimalli pure, jotkut haki varmaan ilkeyttäänkin.
- Anonyymi
Perähikiän putkaa ei tarvitse remontoida, ei siellä asiakkaita ole koskaan.
167-176! - Anonyymi
Vuokralainen maksaa vain vuokraa ja omistaja hoitaa muut ylimääräiset menot yleensä?
- Anonyymi
Näin menee. Toki omistaja usein maksattaa menoja vuokralaisella korottamalla vuokraa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569