Olen omaa yritystoimintaa suunnittelemassa/aloittelemassa johon tarvitsisin sähköluvat S2 tai S3.
Yli 5v työskennellyt sähkölaitteiden valmistuksen parissa, mutta pomo arvasi yrityksen perustamisen aikeet kun kysyin työtodistusta sähkötöistä. "Oletko perustamassa omaa kilpailevaa yritystä, mitään työtodistusta paitsi lakisääteisen yleisen työtodistuksen en tule kirjoittamaan". Ilmeisesti tuo yleinen työtodistus ei kelpaa jotta saisin luvat?
Sähköinsinöörin paperit kourassa, sähköturvallisuustutkinto suoritettu, mutta vaadittavaa työtodistusta en saa nykyisestä yrityksestä. Mikä nyt avuksi? Ottaa loparit ja maksaa/mennä ilmaiseksi töihin jollekkin yritykselle että saan olla siellä 6kk sähkötöissä jotta saan tuon vaadittavan työtodistuksen?
Sähköluvat S2 tai S3?
Amk_sähköinssi
3
337
Vastaukset
- Sähvöasentaja
Ei 6 kk riitä. Tarvitset 2 vuotta.
- Amk_sähköinssi
Juu, 2v on näköjään S2 lupiin työkokemusvaatimus, mutta minun haaveilemaan yritystoimintaan riittäisi S3 luvat jossa työkokemus sähköinsinöörillä tuo 6kk.
Surkeeta on Suomenmaassa tämä eliittikorruptio. Ilmeisesti on sähkökartellit päättäneet että nuorille ei kirjotella sähkötyötodistuksia jotta eivät saa lupia omaan toimintaan, poikkeuksena sukulaiset.- leikkiin_mukaan_vaan
Jos on noin koopäinen pomo, niin sinuna uhkailisin esim. sosiaalisella medialla, jollei todistusta tipu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614230Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1521794Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351248Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671046- 56904
- 76895
Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.162809- 39781