Mulla on 214 tkm ajettu 2,5 diesel -Transu. Lopetteli lataamisen ensin tyhjäkäynnillä kun kone lämpesi, sitten suunnilleen kokonaan. Jotain kitinää oli pitänyt jo vähän aikaa. Hain Motonetistä saman näköisen, alkuperäinen on Mitsubishin tekemä, Motonetin joku tarvike tms. Siinä on vakuumipumppukin päässä valmiina. Nyt olen pähkäillyt, että mitä kaikkea pitää ottaa tämän laturin vaihdossa huomioon? Olen bensakoneen latureita vaihtanut, mutta en koskaan pumpullisen diesel-vehkeen. Pumpusta lähtee kolme putkea. Ensimmäisen tehtävän ymmärrän, eli sen ohuen putken, joka menee jarrupolkimen lähelle tehostajan "padan" kylkeen. Siitä tehostaja saa vakuumin, samalla tavalla kuin bensakoneen kaasarin kurkusta imetty vakuumi. Mutta ne kaksi paksumpaa putkea, jotka menevät koneen kylkeen eri puolille? Kait jommasta kummasta pumppu puhaltaa sen ilman pois, minkä on imenyt jarrutehostajasta? Ovatko nämä kaksi ihan ilmaletkuja vai saako sieltä öljyt silmille, kun avaa liitoksen? Liittyvätkö jotenkin pumpun mahdolliseen voiteluun tms? Onko niissä koneen käydessä kova paine vai riittääkö, että tungen ne paikalleen vain "käsitiukkuuteen?
Transit on ollut mulla runsaan vuoden enkä tiedä siitä paljoakaan...
Auto on tuossa katuvarressa ja ajamaan pitäisi päästä. Olen erittäin kiitollinen hyvistä vastauksista.
yst terv. Pentti
Transit -98 laturin vaihto, outo vakuumipumppu ym
0
185
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!
Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem903080HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä
Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat692350- 272173
- 791638
Helvetistä ei ole paluuta
Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku3881543Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet
Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k591402Mikä kaivatussasi herätti mielenkiintosi
Kun tapasitte ensi kerran? Ulkonäössä? Luonteessa tai olemuksessa? Kuinka nopeasti mielenkiinto muuttui ihastukseksi?891309Järjetön Topi-ilta
Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan231214- 561149
- 481084