haluan eron, en pysty

osaisinpa_joskus_päättää

Nyt tarvis apua. Suhde on kestänyt nyt 6 vuotta ja tuntuu, etten kestä enää. Ensimmäinen vuosi meni hyvim, mutta sen jälkeen alkoivat ongelmat. En sen kummemmin jaksa ongelmia eritellä, mutta henkinen väkivalta on aivan sietämätöntä ja on sitä joskus ollut fyysistäkin.

Minulla on aina ollut ongelmia yksinjäämisen kanssa. Suhteen alkuaikoina pelkäsin sitä hysteerisesti. Nyt itsetunnon kohottua en enää koe olevani niin vakavassa tilassa, mutta tiedän ongelman olevan siellä jossain.

Meillä on kohta 3v lapsi enkä haluaisi rikkoa öapseni perhettä. Miehen mielenterveuden takia hän ei ole kykenevä hoitamaan lasta pitkiä aikoja, sillä saattaa olla välillä todella huonossa kunnossa. On itsekin myöntänyt, ettei tällä kunnolla pysty olemaan lapsen kanssa koko aikaa.

Niinä päivinä, kun mies jaksaa olla lapsen kanssa, heillä on kivaa ja lapsi nauttii ajasta isänsä kanssa. Sitä en halua lapselta missään nimessä viedä pois. Mies kuitenki on monesti sanonut, että eron sattuessa hakisi lapsen asumiseen viikko-viikko systeemiä. Se on mielestäni mahdoton ajatus, koska mies ei pysty turvaamaan lapselle tasaista arkea. Ja ennen kuin joku älähtää, myönnän viikon eron lapsesta olevan ahdistava ajatus, mutta tässä ei ole nyt siitä kyse. Mies myös haukkuu minua lapselle ja se lisääntyy varasti eron myötä.

Tässä pitäisi nyt erota, selvitä jonkin sortin yksinäisyyden pelosta, stressata lapsen asumisista ja hyvinvoinnista, järjestää lapselle synttärit kämppään, jossa vanhemmat ovat eroamassa ja tsädääm vielä hakea yliopistoonkin. Eroa olen miettinyt jo monta vuotta, mutta aina tulee jatkettua.

3

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhjjkk

      Kyl se on niin, että sun pitää omaa jaksamista ja lapsen parasta. Lapsi kyllä aistii jos vanhemmilla ei mene hyvin. Ihmistä pelottaa aina uusi asia alkuu, mut olen varma et ihan varmasti saat asiat kuntoon kun tartut härkää sarvista ja pistät asiohin vauhtia. Sisimmässäs tiiät kumminkin mitä tehdä. Voimia ja jaksamista!

    • priority_nyt

      Älä yksin enää pähkäile noinkin rankkoja juttuja. Teillä on pieni lapsi, enää ei ole kysymyksessä kummankaan "minä-minä"-elämä vaan erittäin kriittisesti lapsen tuleva mielenterveys. Ota yhteys neuvolaan/perhetyöhön ja kerro tarvitsevasi nyt apua!

    • Alina13

      Mikä on tilanteesi nyt, oletko saanut asiat järjestymään? Kysyn koska olen samanlaisessa tilanteessa enkä osaa tehdä oikein mitään. Olen jo pitkään halunnut pois, mutta en löydä voimia enkä keinoja sen toteuttamiseen. Ajattelen muka lapsen parasta, mutta samalla pelkään tekeväni väärin lasta kohtaan. Tarvitsisin jonkun jonka kanssa jutella ja jolta saisin uskoa ja tukea. Ystäviä minulla ei ole ollut moneen vuoteen ja elänkin vain omassa pienessä maailmassani, pyöritellen samoja ahdistavia ajatuksia joita en voi jakaa kenenkään kanssa.
      Miten sinulla menee nyt? Toivoisin todellakin kuulevani, että voit hyvin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      740
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      288
      704
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      656
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe