Beetasalpaaja propal nuorelle?

Tarvin

Hei olen 13-vuotias tyttö ja kärsin pahasta esiintymisjännityksestä ( kun esiinnyn punastun,tärisen,ääni ei kulje kunnolla,oon aina itku kurkussa.)
Mietin vaa ku saan lääkäriajan nii mitä luulette voiko lääkäri antaa mulle sitä beetasalpaaja propalia ku jos oon liian nuori

3

1231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perinnöllisyystekijä

      Jännitykseen löytyy useita lääkkeitä. Eiköhän asiantunteva lääkäri yhden löydä. Jos nuorella tai aikuisella on jo tupakka tai alkoholiriippuvuutta tulee varmasti myös lääkeriippuvuus. Jos et polta tai juo, on lääke turvallinen vaihtoehto jännitysoireisiin. He jotka juovat alkoholia tai tupakoivat ovat myös hermosto-ongelmaisia, vaikka eivät punastelisikaan. Suurin osa ihmisistä kärsiin jonkinasteisesta hermosto-ohjelmasta, tosin punastelu on harvinaisempi ilmiö.

    • tsemppiäsulle

      Toivottavasti saat nopeasti lääkäriajan. Varmaan olisi hyvä yrittää päästä koululääkärille, jolla on todennäköisesti enemmän kokemusta juuri nuorten asioista. Itse sain avun Propralista esiintymispelkoon. Kyseinen lääke on hyvä siksi, että se ei vaikuta psyykeeseen eikä siten aiheuta riippuvuutta. Ja kun saat lääkkeen avulla muutamia onnistuneita esiintymiskokemuksia, voit vähitellen pienentää annostusta ja ajan myötä jättää sen kokonaan pois.

      • Shakerrrr

        Nyt on tärkeintä että saat ajan lääkärille.Tämä on hyvin yleinen vaiva,jonka kanssa pystyy kyllä elämään.On hyvä jos sen pystyy hyväksymään, minulla nyt vaan on tällainen ominaisuus " but its not end of the world". Jotenkin noin olen sen Itsekkin funtsinut.Eli sitten tullaan siihen miten sen kanssa pärjää. Tuo Propral on hyvä lääke,toimii siten ettei sydän pääse ottamaan ylimääräisiä kierroksia jännittävässä tilanteessa.Näin adrenaliinia ei myöskään erity verenkiertoon,olo pysyy tyynenä vaikka mitä sattuisi.Mua ei ole koskaan Propral pettänyt vaikka olen aivan uskomaton jännittäjä.Sitten kaikenlainen liikunta auttaa,erityisesti budolajit esim. Tai chi. Liikunnassa tulee myös kivasti mukaan tuo sosiaalinen puoli,aina kannattaa pyrkiä olemaan ihmisten parissa jos vain suinkin jaksaa.Huumori myös melkoinen voimavara,ei tämä elo lopultakaan ole niin vakavaa.Epäonnistuminen on suurinta vapautta.Olet murrosiässä, asiat saattavat näyttää mustavalkoisilta.Kyllä Elämä sieltä kätköistään vielä löytyy, rakkautta ja voimaa Sinulle nuori, jännitetään yhdessä,et ole ainut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      29
      2185
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      177
      1559
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1485
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      116
      1268
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1179
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      914
    7. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      870
    8. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      795
    9. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      284
      773
    10. Oletko mustasukkainen luonne?

      Tai ylipäätään millaisia tunteita herättää, jos kaivattuasi liehittelee joku muu tai hän deittailee jonkun muun kanssa?
      Ikävä
      80
      705
    Aihe