Naiseni on aina oikeassa

hjalmarnortimo

Jos tulee riitaa, minun on pyydettävä anteeksi.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emmakaisahömpöström

      Tietenkin sun on pyydettävä anteeksi jos väärässä olet,

      • gtraaa

        no ei kai tuo niin vakavaa ole jos on väärässä, pitää oikein anteeksi pyytää. sitä nyt vain on toinen oikeess ja toinen väärässä.


    • ö-Öö

      Hanki papukaija.

      =DW=

    • ota-jalat-alle-ja-juokse

      jos vielä olet liinkuntakykyinen,



      Tietenki vaimo on aina oikeassa, onhan hänellä aina kaulin kädessä,
      siitä pamahtaa kummasti kuhmu ottaan jos ei pyydä anteeksi vaikka olisi oikeassaki.

    • siilimuori

      Mullaki oli semmonen mies jolta ois aina pitänyt pyytää anteeksi millon mitäki.

      • kuis-teit-

        Juoksitko pakoon, vai jäitkö tossun alle ?


      • siilimuori
        kuis-teit- kirjoitti:

        Juoksitko pakoon, vai jäitkö tossun alle ?

        No olin siinä äimistellessä tossun allakin hetken ennen kuin hoksasin et onko ihan pakko.


    • Voi teitä ymmärtämättömiä,onks se tosiaan noin tärkeetä siinä et kuka pyytää anteeks ja kuka saa olla aina oikeessa.
      En oo koskaan purrut ruokkivaa kättä ja aina olen nöyrästi ollu väärässä ja mulla on hiton hyvin asiat.
      Elämä on valinta kysymys, ei vihtorin osa huono ole.

      • siilimuori

        Voi sinnuu ymmärtämätöntä. Joskus tilanne on sellanen että se kuka pyytää anteeksi tai kuka on aina oikeessa on ongelmista se pienin siivu. Asiat ei aina ole niin yksinkertaisia kuin mitä omasta elämästä kahtoen saattaapi itelle näyttää. En inäkää ole koksaan ruokkivaa kättä purru kun se on aina ollu omani ;). Yksi valihtee yhellä lailla, toisen on pakko syystä tai toisesta valita toisella lailla. Elämä on.


      • siilimuori kirjoitti:

        Voi sinnuu ymmärtämätöntä. Joskus tilanne on sellanen että se kuka pyytää anteeksi tai kuka on aina oikeessa on ongelmista se pienin siivu. Asiat ei aina ole niin yksinkertaisia kuin mitä omasta elämästä kahtoen saattaapi itelle näyttää. En inäkää ole koksaan ruokkivaa kättä purru kun se on aina ollu omani ;). Yksi valihtee yhellä lailla, toisen on pakko syystä tai toisesta valita toisella lailla. Elämä on.

        Pakkohan mun on katella omasta elämästäni käsin,en mä toisten elämää tunne ja sen mukaan on vastattava kun on järkee suotu.
        Pahotinks mä nyt sun mieles pöljyyrelläni?


      • siilimuori
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Pakkohan mun on katella omasta elämästäni käsin,en mä toisten elämää tunne ja sen mukaan on vastattava kun on järkee suotu.
        Pahotinks mä nyt sun mieles pöljyyrelläni?

        Et tietenkää pahoittanut enkä minkää tarkoittanut että sinä mitenkää pöljä oisit tai järjetön. Sää vaan moitit meitä omasta näkökulmastasi käsin ymmärtämättömiksi ja se jos mikä kirvoitti kieleni .

        Tarkoitin sitä että monenkaa parisuhdeongelmat eivät johdu niin yksinkertaisista asioista kuin siitä lapsellisesta kisasta, kuka saa olla oikeassa ja kuka pyytää anteeksi. Mutta kukin kun kirjoittaa omasta elämästään lähtöisin, asiat monesti näyttäytyvät siinä oman pihavalon kajossa omanlaisilta. Joten emmä ole ymmärtämättömiä jos emmä kaikenlaisissa tilanteissa ala anteeksi pytelemäänkää :). Joka tilanteessa ei tartte nöyrtyä. Jos se sulle sopii, ok. Mulle ainakaan eikä monelle muullekkaan sopinu.


      • siilimuori kirjoitti:

        Et tietenkää pahoittanut enkä minkää tarkoittanut että sinä mitenkää pöljä oisit tai järjetön. Sää vaan moitit meitä omasta näkökulmastasi käsin ymmärtämättömiksi ja se jos mikä kirvoitti kieleni .

        Tarkoitin sitä että monenkaa parisuhdeongelmat eivät johdu niin yksinkertaisista asioista kuin siitä lapsellisesta kisasta, kuka saa olla oikeassa ja kuka pyytää anteeksi. Mutta kukin kun kirjoittaa omasta elämästään lähtöisin, asiat monesti näyttäytyvät siinä oman pihavalon kajossa omanlaisilta. Joten emmä ole ymmärtämättömiä jos emmä kaikenlaisissa tilanteissa ala anteeksi pytelemäänkää :). Joka tilanteessa ei tartte nöyrtyä. Jos se sulle sopii, ok. Mulle ainakaan eikä monelle muullekkaan sopinu.

        Tierä siitä moittimisesta,oma tapani laittaa eholle ehkä syynä.
        Ehkä johrin harhaan sinuu ,tahallani ehkä ehkä en.
        Oikeestaan alottajalle vastasin ja se oli pikkusen ympäri pyöree ja siihen sopi mun mielest samanlainen vastaus.
        Ollaan tahoillamme oikein onnellisia.


    • arska1234

      Nainen ei ole koskaan väärässä. Jos nainen kuitenkin on väärässä, se on väärinkäsitys, joka on suora seuraus jostain, mitä mies teki, sanoi, ei tehnyt tai ei sanonut. :D

      Illanjatkoja ;)

    • tavat_on_oltava

      Kai tiedät että herrasmies pyytää anteeksi kun nainen pieraisee.

    • ent.siivoojaparka

      Tuo anteeksipyytäminen. Minusta se on jotenkin sellainen pelkkä muodollisuus, mitä käytetään jos on sattunut vaikka tönäisemään jotakin ruuhkassa tai paiskannut oven jonkun naamaa vasten ja sellaisessa.
      Kyllähän sen huomaa muutenkin, onko saanut toiselta anteeksi pyytämättäänkin. Minä ainakin olen tottunut saamaan anteeksi kaikenmaailman piruuksia ja mokia vaikka lienenkö koskaan pyytänyt anteeksi keneltäkään. Samoin olen itse hyvä antamaan anteeksi toisille ihan pyytämättä.
      Sen huomaa kyllä ilman sanaa "anteeksi" muulla tavalla, jos toinen on pahoillaan tekemisistään. En jää koskaan sillätavalla hyvin pitkiksi ajoiksi märehtimään, jos tunnen toisten tehneen minulle vääryyttä. Eikä tulisi mieleenkään odottaa toisten pyytävän minulta anteeksi saatikka että alkaisin oikein vaatimaan sitä.

      • kylmätotuus

        ent.siivoojaparka olen täysin erimieltä kanssasi anteeksipyytämisestä.

        Viestisi kertoo,että kuulut "pintapuoliseen" ihmisryhmään tai lakaiset roskat maton alle,uskaltamatta käsitellä niitä.
        Sinä olet tottunut saamaan anteeksi kaikki piruilusi,etkä ole mitään koskaan pyytänyt anteeksi,näin kirjoitit.

        Minulle on tärkeintä pyytää anteeksi kasvokkain,jos olen jotakin henkilöä loukannut.
        Samaa odotan myös ihmisiltä,jotka ovat minua loukanneet.En sitä vaadi keneltäkään,mutta se on ainoa tapa jatkaa suhdetta.

        Jokainen taaplaa tyylillään,enkä lähde ketään neuvomaan.

        Sinun toimintamallisi ei vaan sovi minulle.En voisi elää sovussa itseni kanssa,jos lähtisin sinun viitoittamallesi tielle.


      • ent.siivoojaparka
        kylmätotuus kirjoitti:

        ent.siivoojaparka olen täysin erimieltä kanssasi anteeksipyytämisestä.

        Viestisi kertoo,että kuulut "pintapuoliseen" ihmisryhmään tai lakaiset roskat maton alle,uskaltamatta käsitellä niitä.
        Sinä olet tottunut saamaan anteeksi kaikki piruilusi,etkä ole mitään koskaan pyytänyt anteeksi,näin kirjoitit.

        Minulle on tärkeintä pyytää anteeksi kasvokkain,jos olen jotakin henkilöä loukannut.
        Samaa odotan myös ihmisiltä,jotka ovat minua loukanneet.En sitä vaadi keneltäkään,mutta se on ainoa tapa jatkaa suhdetta.

        Jokainen taaplaa tyylillään,enkä lähde ketään neuvomaan.

        Sinun toimintamallisi ei vaan sovi minulle.En voisi elää sovussa itseni kanssa,jos lähtisin sinun viitoittamallesi tielle.

        Minulla se voi juontaa jo lapsuudesta. Meillä ei koskaan vanhemmat vaatineet pyytämään anteeksi, kun tehtiin kommelluksia. Selitettiin vaan, mitä typeryyksiä me oltiin tehty ja miksi niin ei sovi tehdä. Kaikki saatiin anteeksi pyytämättä. Minusta sellainen käytäntö selvitti asiat paljon paremmin kuin; "nyt pyydät anteeksi".
        Silloin asiat vasta käsittelemättä jääkin, jos kaikki kuitataan sanalla "anteeksi". Se on pelkkä sana, mutta se anteeksi antaminen pitää tapahtua käytännössä, eikä pelkällä sanalla. Ja silloin sillä sanalla ei ole mitään käytännön merkitystä.


      • siilimuori
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Minulla se voi juontaa jo lapsuudesta. Meillä ei koskaan vanhemmat vaatineet pyytämään anteeksi, kun tehtiin kommelluksia. Selitettiin vaan, mitä typeryyksiä me oltiin tehty ja miksi niin ei sovi tehdä. Kaikki saatiin anteeksi pyytämättä. Minusta sellainen käytäntö selvitti asiat paljon paremmin kuin; "nyt pyydät anteeksi".
        Silloin asiat vasta käsittelemättä jääkin, jos kaikki kuitataan sanalla "anteeksi". Se on pelkkä sana, mutta se anteeksi antaminen pitää tapahtua käytännössä, eikä pelkällä sanalla. Ja silloin sillä sanalla ei ole mitään käytännön merkitystä.

        Siinä mielessä olen samaa mietä että jos sana anteeksi on vain keino päästä pälkähästä ja lupa jatkaa taas kohta samaan malliin, sillä ei ole mitään merkitystä. Ja jos itse koen että en ole tehnyt mitään anteeksipyydettävää, en myöskään käskystä pyydä anteeksi. Minusta se pitää tulla ihmiseltä itseltän syvämmestä ja tarkoittaa sitä että on todella pahoillaan ja tämä ei toistu.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

        Siinä mielessä olen samaa mietä että jos sana anteeksi on vain keino päästä pälkähästä ja lupa jatkaa taas kohta samaan malliin, sillä ei ole mitään merkitystä. Ja jos itse koen että en ole tehnyt mitään anteeksipyydettävää, en myöskään käskystä pyydä anteeksi. Minusta se pitää tulla ihmiseltä itseltän syvämmestä ja tarkoittaa sitä että on todella pahoillaan ja tämä ei toistu.

        Minusta oli jo koulussa niin epäilyttävä käytäntö, kun tuli myöhässä tunnille ja piti seisoa ovensuussa lurittelemassa; "onko opettaja hyvä ja antaa anteeksi kun myöhästyin". No sitten opettaja käski vaan mennä paikalleen, mutta ei hän mitään anteeksi antanut, vaan kirjoitti päiväkirjaan joka myöhästymisen. Sitten lukukauden lopussa laski ne yhteen ja pudotti huolellisuusnumeroa.
        Siis mitä mieltä siinä oli, että käski pyytämään anteeksi, kun ei kuitenkaan antanut anteeksi?


      • siilimuori
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Minusta oli jo koulussa niin epäilyttävä käytäntö, kun tuli myöhässä tunnille ja piti seisoa ovensuussa lurittelemassa; "onko opettaja hyvä ja antaa anteeksi kun myöhästyin". No sitten opettaja käski vaan mennä paikalleen, mutta ei hän mitään anteeksi antanut, vaan kirjoitti päiväkirjaan joka myöhästymisen. Sitten lukukauden lopussa laski ne yhteen ja pudotti huolellisuusnumeroa.
        Siis mitä mieltä siinä oli, että käski pyytämään anteeksi, kun ei kuitenkaan antanut anteeksi?

        Aiijjjaaaa. Tuosta koulusta myöhästymisestä mien tiedä mitään kun en juurikaan myöhästyyt. Minä olen niitä tyyppejä, jotka on aina etuajassa. Yhden kerran muista kun nukuin ponniin kun kello ei soinut. Silloin kyllä pyysin opelta anteeksi myöhästymistäni, mutta se ryökäle vaan nauroi.


    • kylmätotuus

      Ei varmasti kukaan ole aina oikeassa!
      Miksi sinun siis pitäisi aina pyytää anteeksi,jos olet mielestäsi oikeassa?

      Tänään tuli juuri asiaan sopiva ohjelma telkusta.TV 2:ssa.Kätevän emännän juhlat.Aiheena oli joulu.
      Se oli niin tyypillinen "naismarttyydiyydestä" kertova juttu, kuin olla voi.

      Jos olet tavallinen mies,niin älä hyväksy tilannetta,vaan tuo selkeästi esille oma "totuutesi"!
      Mikäli suhteenne ei sitä kestä,niin on parempi lähteä pois koko jutusta.

    • kawe

      Olen samaa mieltä tuosta opettajan, jotenkin laskelmoivasta ilkeydestä, vallankäytöstä.
      Eikö se olekin niin, että hankalin suhde elämässä on parisuhde, jos niikseen sattuu.
      Urheilutermein - tein parhaani - mutta se riitti kolmanteen sijaan, eli hylky tuli.

    • GordonBleu

      Et suinkaan ole unohtanut avioliiton kahta perustaavaalaatua olevaa sääntöä?
      Laitan ne nyt tähän kertauksen vuoksi:

      1. Vaimo on aina oikeassa,
      2. Mikäli joskus sattuisi, että vaimo ei olekaan oikeassa, astuu voimaan sääntö 1

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1934
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      251
      1621
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      244
      1547
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      53
      1466
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1368
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      11
      1199
    7. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1162
    8. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      156
      1160
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1153
    10. Trallalaa kesä on

      Helteinen ja kuuma. Hyvää huomenta. ☀️😊🫶🏼🍍❤️🐦‍⬛
      Ikävä
      190
      909
    Aihe