VEIKKAUS PILASI VAKION

Vakiopelimies

Veikkaus poisti tekstikäyttöliittymän käytön ohjelmalliselta pelaamiselta. Käytännössä se tarkoittaa, että ohjelmat kuten esim Vakioveikkaaja 5.0 ja ProVSystem eivät enää toimi ja niiden tekijät saivat tarpeekseen Veikkauksen jatkuvasti muuttuvista vaatimuksista. Veikkaus väitti valheellisesti tekstikäyttöliittymän olevan vanhentunutta tekniikkaa. Se ei pidä paikkaansa, sillä esim Ruotsin "Veikkaus" eli Svenska Spel käyttää sitä ja sinne voi pelata Ruotsin vakiota kymmenillä eri ohjelmilla tekstikäyttöliittymän kautta. Suomessa ei voi ns. tavallinen veikkaaja käyttää enää mitään ohjelmaa, joka toimisi esim voitto-osuushakujen muodossa, jotta voisi poistaa pienet voitto-osuudet. Veikkaus ei kuuntele asiakastaan ja jos kuuntelee, niin ei ainakaan perusta siitä. Se tarkoittaa, että ainakin minä alan pelata Paffin ja Unibetin kautta vakiota, johon saa ilmaisen ohjelman jonka kautta pelaaminen onnistuu sekunneissa kuten ennen Veikkaukselle. Olisiko Veikkauksen toiminnalle syynä monopoliasema, joka tekee sen toiminnasta ylimielistä eikä asiakkaan etu ole ensisjainen asia. Vaikuttaa siltä, että monopolin purkaminen olisi koko pelikansan etu.

20

3320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vakion_lopettanut

      Syynä tekstikäyttöliittymän poistoon saattaa olla monopoliaseman mahdollistama törkeä ahneus. Kun useimmat, minä mukaan lukien, ohjelman avulla pelaavista pelaavat hajarivinsä suoraan online-palvelussa, Veikkaukselle on yksinkertaista seurata tästä ryhmästä kertyvää tuottoa. Jos tuotto per panostus jää keskiarvon alle, Veikkaus sulkee ryhmän pelaamisen ulkopuolelle. Onhan itsestään selvää, että ohjelmien avulla on mahdollista suurestikin keskittää pelattavia rivejä ja näin karsia mahdottomiksi tai hyvin epätodennäköisiksi arvioituja rivejä tavalla, joka olisi Veikkauksen markkinoimilla pelimuodoilla mahdotonta. Tästä syntyy Veikkaukselle ilmiselvästi laskennallista tappiota.

      Olen samaa mieltä siitä, että Veikkauksen harjoittama ohjelmallisesti pelaavien törkeä kohtelu synnyttää perusteen arvioida uudelleen yhtiön monopoliasemaa. Pelaajien siirtyminen kilpailijoille ei riitä, sillä siihenhän Veikkaus juuri pyrkiikin.

      Olen muuten ihmetellyt sitäkin, kuinka vähän ohjelmallisesti pelaavat ovat julkisesti protestoineet tekstikäyttöliittymän poistoa. Käsittääkseni kirjoituksesi on paitsi ensimmäinen myös ainoa laatuaan.

      • Santtu444

        Olen ihmetellyt samaa asiaa kuin tekin. Asiallista, mutta harmillista luettavaa. En tiedä mitä meidän kannattaisi yhdessä tehdä. Annabetilla on selainpohjainen ohjelma, mutta se on melko kehno versio. Ehkä minäkin tutustun muiden yhtiöiden vakioihin. Kyllä meidän kannattaisi laatia porukalla jonkunlainen ehdotus/selvitys Veikkaukselle. Ei minua ainakaan kiinnosta pelata vakioita ilman kunnollista ohjelmaa. Ollaan yhteyksissä.


      • Iltapelit_oksettaa

        On kyllä käsittämätöntä, että Veikkaus paniikissaan on paniikissaan pilannut la-vakion ottamalla mukaan iltapelinkin, eli vienyt jännityksen uskollisimmilta asiakkailtaan eli matsia seuraavilta vakioveikkaajilta, muttei tee MITÄÄN kehittääkseen rivien syöttöä tai seurannan jännittämistä. Eikö haluta pitää asiakkaista kiinni, vai halutaanko heidän siirtyvän lottoajiksi?

        Missä on reaaliaikainen voitonjakoseuranta?
        Missä on reaaliaikainen haravantarkistaja irtoriveiksi muutettuna?
        Missä on järjestelmistä valikoitujen rivien syöttö? Siis esim. näytettäisiin järjestelmän/haravan irtorivit, joista saa rastin pois/päälle oikeasti pelattavaksi haluttavista riveistä, toisi taatusti paljon lisää pelaajia isoja kertoimia jahtaamaan!


    • Feikkaus

      Menin Veikkauksen Pelitilille. Rahaa Ropissut Oli Sinne. 13 Oikein Vakiossa. Tosin Kymmenen Juntin Kimpassa. Tuli 130 euroa fyrkkaa, saa sillä muutaman viikon Purkkaa.

      • voitonmaksimointia

        veikkauksen vakiossa on palautusprosentti jotain 25%. joten luulisi veikkaukselle olevan ihan sama kuinka pelataan.
        mutta ei.
        ja siksi toiseksi useat veikkauksen pelit ovat silkkaa huijausta.
        miksi veikkaus muka olisi ainoa rehellinen yhtiö suomessa? kun muutkaan eivät ole.


      • Laske_itse
        voitonmaksimointia kirjoitti:

        veikkauksen vakiossa on palautusprosentti jotain 25%. joten luulisi veikkaukselle olevan ihan sama kuinka pelataan.
        mutta ei.
        ja siksi toiseksi useat veikkauksen pelit ovat silkkaa huijausta.
        miksi veikkaus muka olisi ainoa rehellinen yhtiö suomessa? kun muutkaan eivät ole.

        Joskus puhuttiin, että vakion palatusprosentti olisi 50%, nyt kuulemma on 65% - eli palautusprosentti on itse asiassa noussut...


    • Jorman_Kotisivu
    • vakiopelaaja

      Omalla ohjelmalla Voitto-osuuksien haku 13-kohteen vakiolle kaikki rivit aika n. 8 min, kyllä siis toimii myös uudessa Veikkauksen järjestelmässä.

      • utelias007

        Veikkaus-robotti antaa voitto-osuuksia 100 riviä per sivu... 1,6 miljoonan rivin haku 8 minuutissa tarkoittaa siis yli 30 hakua per sekuntti. Kerropa mulle kuinka sen teet? Moniajollako?


      • vakiopelaaja

        Juurikin niin, eli moniajoa (x5) saa käyttää. Nyt homma vielä nopeutui kun vaihtu valokuitukaapeli toiseen firmaan, vaikka nopeus pysyi samana. Aika nyt alle 7 min ja jos ruuhkaa niin n. 7 min 30 sek.
        14-kohteen vakiossa aika hiukka alle 20 min.


    • juoksija51

      Minäkin olen hiukan ihmetellyt ,parhaillaan suunnittelen taas kirjettä millä osoitan innostunut jos ja kun veikkaus julkaisisi sovelluksia parhaat valio systeemit kirjaan kuuluvien erilaisten systeemien pelaamisen nopeuttamiseksi.Omistan kaksi parhaat valiosysteemit kirjaa ensimmäisen ja hiukan uudemman,jos näihin tehtäis sovellus sähköinen lisäisi niiden käyttö ja veikkaaminen järjestelmien osalta tulisi mielen kiintoisemmaksi.En tiedä kenen muunkaan puoleen kääntyisin tässä asiassa.

    • VakioVoittaja

      Eri sorttisia vakiojärjestelmäohjelmia löytyy jo ennestään, aivan yhtä hyvin niillä pääsee rahoistaa eroon kuin muillakin tavoilla. Itse pelaa haravaa tai systeemiä riippuen kohteista.
      Parasvoitto tuli 90-luvulla 13.900mk, sen jälkeen on tullut muutaman tonnin (mk) voittoja ja euroaikana paras lienee noin 1500€.

      Pelaan kohtuudella mutta harkiten, viikossa noin 40€ ja yleensä saan vähintään omat takaisin.
      Erityyppiset valmiit hajoitetut järjestelmät ovat jonkun mieleen, minä en niitä käytä. Teen itse omat hajoitukset ja systeemit eri painotuksilla. Yleensä yhden vakiolapun tekemiseen menee noin 2h. Kokoonpanomuutokset, sää, maaottelut ymv pitää ottaa huomioon. Silti yllätyksiä tuntuu tulevan liki joka kerta. Esim tänään Leicester - Manchester C saattaa aiheuttaa yllätyksiä pelaajille...

      • KiitosTästäkin

        Leicester - Manchester C, risti piti ja takasi omat ja vähän päälle vakiosta.
        Kannattaa käyttää aikaa - se maksaa itsensä takaisin. Mitkään ohjelmat eivät korvaa kokemusta ja ymmärrystä brittifutiksesta.


      • olehyvävaan
        KiitosTästäkin kirjoitti:

        Leicester - Manchester C, risti piti ja takasi omat ja vähän päälle vakiosta.
        Kannattaa käyttää aikaa - se maksaa itsensä takaisin. Mitkään ohjelmat eivät korvaa kokemusta ja ymmärrystä brittifutiksesta.

        Vakiossa oli Leicester - Man C 18.11.2017, tulos 0-2


      • OnksPakkoOllaTollo

        Herää pahvi, ottelu pelattiin 19.12 ja päättyi tasan. Oli Cup matsi.
        http://www.bbc.com/sport/football/42318865

        Kolme viimeistä vakiota antanut yhteensä reilut 1000€ takaisin, suosittelen harjoittelemaan valitsemaan oikeat kohteet ja merkit.


    • TänäänPelaan

      Vakio antaa voittoja jos hieman perehtyy asiaan ja unohtaa "hyvät vinkit ja peli-%". Esim tänään lätkävakoissa on mahdollista tehdä tili muutamalla hyvällä yllärillä. Itse laitan muutaman kympin kiinni ja jos edes yksi yllätys toteutuu vähintään omat kertaa kaksi tulee.

    • Anonyymi

      On mennyt vakio paljon huononpaan suuntaan kun ennen Vanhempi veikkaus sivut olivat paljon paremmat NYKYINEN MALLI SEKAVA ????? Pisteitä ei tule 4 tyydyttävä 8/ 3 -2021

      • Anonyymi

        Ihan paskahathan nää uudet sivut on ei pysty tekeen vakion porukkapelejä niin kuin vanhemmilla sivuilla, sen huomasi myös vähäisestä porukka tarjonnasta viikonloppuna ei yhtään täyden kupongin porukkaa ollut myynnissä. Menkää arvostlemaan sivut..


    • Anonyymi

      Kyllä tämä on perseestä, koko muutos, ei löydy.mitään niinkuin ennen

    • Anonyymi

      Suomen Veikkaus on suorastaan härskin ahne pelitalo, pitäisi lopettaa sen monopoliasema, niin että kilpailijat pääsisivät Suomen pelimarkkinoille tarjoamaan pelaajan kannalta edullisempia pelimuotoja. Hyvä esimerkki on juuri aloittajan esille ottama vakion ohjelmallinen pelaaminen. Takavuosina oli Suomessakin useita vakiosoftia, joilla oli mahdollista laatia rivit ja syöttää ne suoraan Veikkauksen järjestelmään. Veikkaus kuitenkin pelkäsi näitä pelaajia ja härskissä ahneudessaan lopetti sen mahdollisuuden. Ruotsin Svenska Spelissä se on kaiken aikaa ollut mahdollista, ja siellä on jopa lukuisia ilmaissoftia, joilla se onnistuu. Suomen Veikkaus loi hankalan JSON -rajapinnan, jolla kättely Veikkauksen järjestelmän kanssa onnistuu, jos osaa koodata sen vaatiman softan itse. Sellaisen softan kaupallisen käytön Veikkaus tietysti paskamaisuudessaan on jopa kieltänyt. Mitähän järkeä siinäkin olisi muuta kuin mainittu ahneus.
      Tänä lauantaina sitten rajapintakaan ei ollut toiminnassa! Uskomatonta!
      Veikkauksen pelimonopoli on lopetettava!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe