Mitä mieltä Putinista

Venäjän Presidentti Vladimir Putin on noussut vaikutusvaltaisimmaksi kristityksi johtajaksi, joka diktaattorimaisin ottein ja ylimielisenä esiintyen uhkaa ulkomaita, omia vähemmistöjä ja vainoaa myös homoja, joka on aika tyypillistä äärilaidan kristityille.

Putinin kasterististä on tullut hänen symbolinsa, joka pysyy aina kaulassaan.
http://images.huffingtonpost.com/2014-01-31-PutinSochiMLeMondecover-thumb.jpg

Nyt Putin on ollut kateissa jo yli viikon ja huhut kertoo vallan menetyksestä, sairaudesta ja jopa kuolemasta.
Lähipäivät osoittaa, mikä on totta.

Miten helluntailaiset suhtautuu siihen jos yksi kristittyjen suurimmista tukipilareista menettää valtansa?

Omasta mielestäni Putinin kaatuminen ei poista kaikkea sekasortoa, mutta se on kuitenkin ylivoimaisesti paras asia maailmalle, sillä Putinin käytös on on samanlaista kuin aikoinaan Hitlerillä.

32

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LightningStar

      Voi olla kristinuskon kannattaja ja tehdä paljon pahaa, tämänhän historiakin kertoo, mitä on uskonnollisuus, jossa se on osa vallan pelivälinettä. Kristinusko on ollut näkyvän diktatuurin vallan peliväline konstantinus suuren valtakaudesta tähän päiviin asti.

      Seuraako pahan tekijä Jeesuksen opetuksia... EI.
      Toki voi edustaa uskontoa. Usko on enemmän kuin uskonto, usko, joka pohjautuu Jeesuksen tuomiin opetuksiin, vaikuttaa lähimmäisen rakkauden kautta.

      • Pe.ku

        Usko on henkilökohtaista, mutta uskon puolesta kokoontuminen on uskontoa.
        Lähetyskäskykin on uskontoa.


      • LightningStar

        No, hmmm... koen, että Jeesus halusi murtaa sellaisia uskonnollisia rituaaleja, joissa ihmiset taakoittuivat. Uskonnollisuus taakoittaa useinkin siinä olevia ja niistä juuri Jeesus tuli vapauttamaan... koen uskonto sanan hieman synonyymina samalle asialle, se on jotain joka kategorioi ja sulkee, ja kun Jeesusta seuraava toteuttaa hyvää kokonaisvaltaisesti elämässään ja rakastaa jokaista lähimmäistä kuten itseään.

        Minä näen kaikki ihmiset sellaisina, että he voivat tulla luokseni ja voin olla heidän lähimmäisensä... ja uskon Jeesukseen... ja vaikka toinenkin uskoisi Jeesukseen, ei se tee siitä uskontoa itsessään vaikka se kohde onkin sama.


      • LightningStar

        Jeesuksen tuoma asia on tarkoitettu heille, jotka haluavat seurata häntä ja elää sitä elämäänsä hänelle.

        Lähetyskäsky... onko se synonyymi sanalle pakkokäännyttäminen?


      • LightningStar

        Jos se on pakkokäännyttämistä silloin olen samaa mieltä, se on uskonnollisuutta ja uskontoa.


      • LightningStar kirjoitti:

        Jeesuksen tuoma asia on tarkoitettu heille, jotka haluavat seurata häntä ja elää sitä elämäänsä hänelle.

        Lähetyskäsky... onko se synonyymi sanalle pakkokäännyttäminen?

        Lähetyskäskyssä on se sana "käsky", joka on pakkokäännyttämistä ja se on myös kansainvälisten ihmisoikeussopimusten ja Suomen lainkin vastaista.

        Tuo pakkokäännyttäminen ei ole varsinaisesti se asia, mikä siitä tekee uskonnon, vaan yleensäkin se, että pyritään saamaan kasaan isompi joukko ajamaan yhdessä omaa uskoaan.


      • LightningStar

        No, jos pyritään saamaan isompi joukko pelkästään siihen tarkoitukseen, että se ajaa jotain muuta asiaa kuin pelkästään elämistä rakkauden lainmukaan... siitä tulee varmaan uskonto rituaaleineen hyvin helposti. Mutta ajatteletko että Jeesus tarkoitti aikalaisilleen, että tulisi rakentaa hänen kunniakseen hienoja kirkkoja joissa palvotaan tms? Ei, hän toi tiedoksi Jumalan tahdon... ja se ei sisällä jotain asian ajamista keinolla millä hyvänsä... koska lähimmäisen rakkaus toteuttaa pelkästään hyvän kautta asioita.


      • "Mutta ajatteletko että Jeesus tarkoitti aikalaisilleen, että tulisi rakentaa hänen kunniakseen hienoja kirkkoja joissa palvotaan tms?"

        Uudessa testamentissa tehdäänkin jo kirkkoja ja palvotaan Jeesusta.


      • LightningStar

        En tiedä onko tuohon aikaan ollut vielä kirkkoja varsinaisesti.

        Olet oikeassa, että ns. alkukristityt kokoontuivat yhteen ja puhutaan kirjoituksissa seurakunnista, joita he muodostivat. Kirkko sana tulee varmaankin käännöksistä, tuskin palvontapaikkoja on tuolloin tehty vielä... ne alkujaan oli käsitykseni mukaan enemmän yhteisöjä jollaintapaa.

        Uskoisin, että esim. muodolliset rituaalit ovat voineet jo hyvinkin varhaisessa vaiheessa vaikuttaa, historiatietojen mukaan kristinuskossakin...keisari konstantinus vaikutti 300 luvulla jo kristinuskon suuntaviivoihin....tietenkin kun ihmiset ovat niin laajasti ottaneet sanoman vastaan, niin siitä on lähtenyt laajalle levinnyt uskonto samalla.

        Kuitenkin näen Jeesuksen opetukset siltä osin, että siihen sisältyy henkilökohtaisen tien löytyminen, joka ei vaadi jotain kirjautumista johonkin yhteisöön. Kaiken tarkoitus on seurata Jeesusta ja hänen näyttämää esimerkkiä, ei seurata toisia ihmisiä ja elää heidän luomien ohjeistuksien mukaan.

        Uskonnollisuus ja uskonto lähtee usein pidemmälle, kuin on tuodut opetukset.


      • LightningStar

        Toki yhteisöllisyys tuo asioiden jakamista... mutta sen vaara piilee aina siinä, että jossain voi joku vaikuttaa ohi sellaisen henkilökohtaisen tien ja löytymisen ja olla sen esteenä, alkaenkin ihmisenä toinen toistansa hallitsemaan, jolloin jokin mikä oli alunperin tarkoitus, voi menettää merkityksensä.

        Yhteisön jakamassa kokemuksessa ei mielestäni sinällään ole mistään väärästä, mutta uskonnoksi ja uskonnollisuudeksi se muuttuu silloin, kun hallintavalta suhde muuttuu... Jeesuksen opetusten sijaan, ihmiskeskeiseksi.... ja henkilökohtaisesti näen, kristinuskossa näin käyneen... toki jokaisella on henkilökohtainen uskonsa ja vakaumuksensa, joihin en ota kantaa tai puutu, oli se sitten uskonnollisuuden tai uskonnon sisällä tai sen ulkopuolella...


      • Aabrahaminlaisuus
        Pe.ku kirjoitti:

        Lähetyskäskyssä on se sana "käsky", joka on pakkokäännyttämistä ja se on myös kansainvälisten ihmisoikeussopimusten ja Suomen lainkin vastaista.

        Tuo pakkokäännyttäminen ei ole varsinaisesti se asia, mikä siitä tekee uskonnon, vaan yleensäkin se, että pyritään saamaan kasaan isompi joukko ajamaan yhdessä omaa uskoaan.

        "Pakkokäännyttämisen" suhteen voit piipahtaa naulaamaan teesisi Luther- kirkon oviin. Lapsikaste on juuri sitä opetusta.

        Raamattu itse sisäistää lähetyskäskyn määreeseen, "Menkää ja saarnatkaa evankeliumia". Siis puhe on raamatullisesta pelastussuunnitelmasta.

        Sitten tulee sanat ...... JA--- joka uskoo, ... tullaan vastaanottajan aluellee, eli kuulijan puolelle tämän uskon sanassa, jossa Jumalan Sana on tehnyt tehtävänsä.

        joka uskoo, se on vapaehtoinen, siihen liittyy sitten tämä kaste, niin hän pelastuu.

        Eli, turhaa syyttää raamattua ja Sanomaa siihen pakkokäännyttämiseen.

        Jopa usko on päivittäin vapaehtoinen. Jumalan valtakunnan sisälläolo on vapaehtoista. ""Kilvoitelkaa hyvän uskon kilvoitus"" ...

        Mikä on "hyvänuskon kilvoitusta"!??? Se on Jumalan rakkautta meissä.

        Keskinäistä rakkautta, sillä siinä näkyy usko. Lähimmäisen rakastamista, sillä siinä näkyy usko. Puolisonrakastamista, siinä näkyy usko. Rakkaus Jumalaan siinä näkyy usko.

        Siis usko on vapaehtoinen ja hedelmät näkyvät rakkaudessa.

        Ateistisessa maailmassa ei ole tuollaista elämää, eikä uskonnollisuudessa.

        Tämän tähden eroaa nämä "valtasuhteet" toisistaan.
        Siksi Jumalan kansa, so. usko Herraan. Yksilö on Hänessä syntynyt ja se yksilönä srk. ruumiin jäsen, on Jumalan silmäterä.


      • lukutaitoa.Kiitos

        En ole kuullu, että Puuutinkaan olisi HELLUNTAILAINEN. Politiikalle on ihan oma palsta.


      • LightningStar kirjoitti:

        En tiedä onko tuohon aikaan ollut vielä kirkkoja varsinaisesti.

        Olet oikeassa, että ns. alkukristityt kokoontuivat yhteen ja puhutaan kirjoituksissa seurakunnista, joita he muodostivat. Kirkko sana tulee varmaankin käännöksistä, tuskin palvontapaikkoja on tuolloin tehty vielä... ne alkujaan oli käsitykseni mukaan enemmän yhteisöjä jollaintapaa.

        Uskoisin, että esim. muodolliset rituaalit ovat voineet jo hyvinkin varhaisessa vaiheessa vaikuttaa, historiatietojen mukaan kristinuskossakin...keisari konstantinus vaikutti 300 luvulla jo kristinuskon suuntaviivoihin....tietenkin kun ihmiset ovat niin laajasti ottaneet sanoman vastaan, niin siitä on lähtenyt laajalle levinnyt uskonto samalla.

        Kuitenkin näen Jeesuksen opetukset siltä osin, että siihen sisältyy henkilökohtaisen tien löytyminen, joka ei vaadi jotain kirjautumista johonkin yhteisöön. Kaiken tarkoitus on seurata Jeesusta ja hänen näyttämää esimerkkiä, ei seurata toisia ihmisiä ja elää heidän luomien ohjeistuksien mukaan.

        Uskonnollisuus ja uskonto lähtee usein pidemmälle, kuin on tuodut opetukset.

        Uudessa testamentissa on syvä ristiriita Jeesuksen sanasta, suhteessa siihen mitä oikeasti tehtiin.
        Jeesus kielsi palvomasta itseään, mutta silti niin tehdään.
        Toisaalta kristityt itse ovat ymmärtäneet asian väärin kun pitävät Jeesusta Jumalana.
        Jeesus ei halunnut, että häntä palvotaan, mutta Jumalan palvontaa hän ei kieltänyt.

        Raamatussa kerrotut seurakunnat olivat kirkkoja, mutta nykyisin ihmiset ymmärtää kirkkojen olevan korkeita rakennuksia.


      • Käsketty_Lähetys
        Pe.ku kirjoitti:

        Lähetyskäskyssä on se sana "käsky", joka on pakkokäännyttämistä ja se on myös kansainvälisten ihmisoikeussopimusten ja Suomen lainkin vastaista.

        Tuo pakkokäännyttäminen ei ole varsinaisesti se asia, mikä siitä tekee uskonnon, vaan yleensäkin se, että pyritään saamaan kasaan isompi joukko ajamaan yhdessä omaa uskoaan.

        Lähetyskäsky, mennä kaikkeen maailmaan saarnaamaan evankeliumia, ei ole käännytyskäsky.

        Jokaisella on vapaaehtoisuus ottaa vastaan evankeliumi, tai torjua se.


      • LightningStar

        Ihan hyviä huomioita.

        Jeesus ei ole käskenyt tehdä itselleen ulkoisia palvontamenoja.
        Jeesus kirjoitusten mukaan hajoitti temppelin myyjien pöydät.

        Näen sitä hyvää jonka tulisi olla kaikille löydettävissä, myyskenneltiin ja myyskennellään yhä ja ihmiset jotka apua tarvitsivat ja tarvitsevat ja etsivät rikkonaisina Jumalan tuntemista, eivät saaneet ja saa sitä, väärien toimintamallien vuoksi.

        Kyse on sisäisen elämän löytymisestä hänen tuomiensa sanojen kautta, kyse on Hengenelämästä, ei ulkonaisista menoista.


      • L_S

        Ed. vastaukseni siis pekun viestiin...


      • Käsketty_Lähetys kirjoitti:

        Lähetyskäsky, mennä kaikkeen maailmaan saarnaamaan evankeliumia, ei ole käännytyskäsky.

        Jokaisella on vapaaehtoisuus ottaa vastaan evankeliumi, tai torjua se.

        Lähetyskäsky on pakkokäännyttämistä.
        Meillä Suomessa se on lainvastaista, mutta monin paikoin maailmassa se on sallittua ja sinne käännyttäjät Suomestakin on sännänneet.


    • Johdatusyhdistymiseen

      Putini ja Venäjä matkalla turmioon ja Suomi pääsee palaaman äiti-Ruotsin helmaan :)

    • seonoikea

      Putinilla häät. Onnitelkaamme. Putin ei homojen perseitä nuole. Se on oikeasti arvokas juttu. Putin on maailman viimeinen oikea kristitty.

    • KTSEiKirj
    • butyyliesteri

      Historia tulee toistamaan itseään ennemmin tai myöhemmin myös tyrannien kohdalla.

      • Jos Putin on menettänyt valtansa, niin siitä tulee suurin uutinen vuosikymmeniin.


    • Huhut Putinin kohtalosta vain yltyvät ja todennäköisimpänä asiana niissä pidetään sitä, että vallassa hän ei ainakaan ole ja uusi valta yrittää mahdollisimman pitkään salata kaappauksen.

      Perjantaina Kreml yritti hälventää huhuja julkaisemalla tiedotteen Putinin ja korkeimman oikeuden puheenjohtajan Vjatšeslav Lebedevin tapaamisesta mokasi taas pahasti.
      Nyt on selvinnyt kuvan tapaamisesta olevan vuodelta 2011.

      http://www.hs.fi/ulkomaat/a1305937272426

      • LightningStar

        Eikö iltiksessä ollut että olisi käynyt sen uusi naisystävä ulkoimailla synnyttämässä sille tyttölapsen. Eli eiköhän Putin ole pienellä breikillä, isyyslomaa viettelemässä vain.



      • LightningStar

        No, sehän selittäisi sen silti, että on vaikkapa ajatellut ottaa vähän omaa aikaa ja lähtenyt viettämään pientä lomaa, eihän se varmaan pahemmin ole kerennyt lomailla johtotehtävissä... sitten kun on aika lomailtu, niin taas palaapi työputkeen kremliin... eihän sitä passaa kertoa olevansa lomalla ja missä, ne on salaisia juttuja tuollaiselle valtionpäämiehelle.


      • LightningStar kirjoitti:

        No, sehän selittäisi sen silti, että on vaikkapa ajatellut ottaa vähän omaa aikaa ja lähtenyt viettämään pientä lomaa, eihän se varmaan pahemmin ole kerennyt lomailla johtotehtävissä... sitten kun on aika lomailtu, niin taas palaapi työputkeen kremliin... eihän sitä passaa kertoa olevansa lomalla ja missä, ne on salaisia juttuja tuollaiselle valtionpäämiehelle.

        Ei kuulu Putinin tyyliin.

        Putinin kyllä voi olettaa tekevän tahallaan katoamistempun ylimielisyytensä takia, mutta ei pienen lapsen.
        Jos ylimielisyyden takia piilottelee ja naureskelee jossain piilossa, niin siihen hänellä ei ole enää varaa samalla tavalla kuin ennen, sillä kansa ei sitä enää kauaa sulata.


    • Rekun_tutkija

      " Venäjän Presidentti Vladimir Putin on noussut vaikutusvaltaisimmaksi kristityksi johtajaksi, joka diktaattorimaisin ottein ja ylimielisenä esiintyen uhkaa ulkomaita, omia vähemmistöjä ja vainoaa myös homoja, joka on aika tyypillistä äärilaidan kristityille. "

      - Putinissa ei ole kristittyä miltään osalta, hänen tekonsa todistaa sen.

      " Putinin kasterististä on tullut hänen symbolinsa, joka pysyy aina kaulassaan.

      http://images.huffingtonpost.com/2014-01-31-PutinSochiMLeMondecover-thumb.jpg "

      - kasteristi , lol, se ei tee kristittyä, sillä ei ole mitään merkitystä.


      " Nyt Putin on ollut kateissa jo yli viikon ja huhut kertoo vallan menetyksestä, sairaudesta ja jopa kuolemasta.

      Lähipäivät osoittaa, mikä on totta. "

      - näimpä

      " Miten helluntailaiset suhtautuu siihen jos yksi kristittyjen suurimmista tukipilareista menettää valtansa? "

      - Putin EI OLE kristittyjen tukipilari, päinvastoin, hän polkee maahan kaiken inhimillisen, kristillisyydenkin.

      " Omasta mielestäni Putinin kaatuminen ei poista kaikkea sekasortoa, mutta se on kuitenkin ylivoimaisesti paras asia maailmalle, sillä Putinin käytös on on samanlaista kuin aikoinaan Hitlerillä. "

      -. niin, molemmat kristilllisyyden ja kaiken vanhurskauden vihollisia. Kristillisyydestä ei hajuakaan.

      Miten sinä "Pe.ku" olet noin ymmärtämätön ja tietämätön kristinuskosta?

    • pahaltanäyttää

      Kristillisyydestä en ole ihan varma. Saattaa näytellä ortodoksia papiston vuoksi. Papistokin on Venäjällä yhtä korruptoitunut kuin Putin. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Eikä aina tarvitse puhua edes totta.

      Voi olla valtataistelu menossa. Silovikit (jotkut sellaiset) entiset KGB:läiset haluavat ottaa vallan. Ei ainakaan vapaammaksi muutu. Jos ei ole ollut naapureilla helppoa Putinin kanssa niin vielä vaikeammaksi menee.

    • Rasputinista

      Joidenkin venäläisten viimeaikojen tietojen mukaan Putin on sukua Rasputinin lapsenlapsi. Silloinhan Putin hakee tsaarin otteita.

    • S.A

      >>> Miten helluntailaiset suhtautuu siihen jos yksi kristittyjen suurimmista tukipilareista menettää valtansa?

      Tähän aloitukseen pitäisi varmaan vastata aloittajan typeryyden mukaan, kuten Sananlaskujen kirjoittajakin toteaa?

    • Rasputiini

      Katsokaapas Putinin kuvaa. Aivan samoja piirteitä kuin Rasputinissa. Venäläiset salaavat asiaa, josta kuitenkin puhutaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe