Minkä kokoinen ratsastaja?

Ponittaja

Eli etin mun ponille ratsastajaa. Minkä kokoinen voisi suunnilleen olla sopiva? Poni on 93 cm ja aika massava. Ponilla on ollut joskus nuoruudessaan vähän selkävaivoja. Nyt poni on kuitenkin jo 20w. Ponilla on paljon energiaa ja intoa. Selkävaivat eivät enää kylläkään vaivaa. Lisäksi mistä voisin etsiä ratsastajaa? Oon kysyny jo kaikilta tutuilta tunteeko ne jotakuta.

4

271

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poni--

Noin pienelle ponille on tosi vaikea löytää ratsastajaa.

Jos poni on kerran noin vanha, vähän vanhoja vaivoja ja vielä ylipainoakin, en _missään tilanteessa_ laittaisi selkään yli 45kg/145cm ratsastajaa (ei siis edes hetkeksi).
      40-45kg ratsastaja voisi ehkä käydä kevyitä käyntimaastolenkkejä tekemässä.
      Yhtään rankemmassa ratsastuksessa ehdottomasti aina alle 40kg/140cm.

Kannattaa muistaa, että pituuskin haittaa, koska se horjuttaa ponin tasapainoa. Noin iäkkäällä ponilla voi jo jalatkin vaivata, joten en ponia kiusaisi yhtään pidemmällä ratsastajalla, vaikka painoa olisikin vähän.

Hevostalli.netin markkinoille kannattaa kokeilla laittaa ilmoitus.

• Ponittaja

Kiitti :)

• ponitpus

Minä olisin voinut muuten koska mielestäni olisin ollut sopivan kokoinen japainan 36 mutta kun meillä on itsellämmekin poneja 5 ja yksi eestin hevonen että aika ei olisi riittänyt

• helpostiiii96

Helepostihan tuo 50kiloo kantaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      76
      1059
    2. Millä nimellä

kutsut kaivattuasi omassa mielessäsi?
      Ikävä
      42
      774
    3. Pisa-tulokset.....

Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten osaaminen on edelleen OECD-maiden keskitasoa parempaa. Kantaväestön oppilaiden
      Maailman menoa
      218
      644
    4. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      34
      482
    5. Tiedät että on

Tunteita yhä ja edelleen. Ehkä molemmin puolin.
      Ikävä
      23
      468
    6. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      70
      425
    7. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      36
      413
    8. Ihan pikku vinkki

Kannattaa tallentaa kaikki mitä sen naisen kanssa puhuu ettei tule hankaluuksia myöhemmin
      Ikävä
      52
      399
    9. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      43
      394
    10. Jos ajattelit että

Annan anteeksi niin en anna.
      Ikävä
      18
      393
    Aihe