Perinteinen kevätkyyn metsästys aloitettu!

kyyjahtiaparhaimmillaan

Eilen menetti kevään ensimmäiset kyyt päänsä, eilen 7 kyytä tänään 6 kyytä! Tavoitteena uusi ennätys tälle vuodelle, viimevuonna 73 kyytä, toissavuonna 59 ja sitä edellisenä 43!

8

61

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tannari

Jos haluat että pihasi ja ulkorakennuksesi on kohta täynnä myyriä ja hiiriä ja jopa rottia niin jatkappa samaan malliin.
      Itse tyydyn kuvaamaan ja katselemaan noita koska asun kerrostalossa, eikä ole mitään syytä tappaa niitä.

• nilkkaakärmeet

Kyyt ei myyriä ja hiiriä pysty rajoittamaan, ne kun elävät yhdellä jyrsijällä viikkotolkulla.
        Jos on jyrsijä ongelma, niin hiiribaarit ja liskut ovat oiva keino päästä niistä eroon.
        Kyyt taas itse hoidan petkeleellä, sillä on hyvä sipaista pää poikki luikeroilta.
        Monta vuotta olenkin aina keväällä harrastanut luikerojahtia, ja hyvin on kyitä telottu hengiltä. Sellaista 3-8 luikeroa kesässä tapaa kohtalonsa meidän tontin laidoilla, joskus ihan keskeltäkin. Koirien takia se on tärkeää työtä, se kärmeiden tappo.

• kyykilroy

Tämän kevään saalis jo 19 kyytä, yhdessä nipussa oli 6 kyytä!!

• onnittelen

Upeeta, tosi hienoa toimintaa, noin ne kiärmeet vähenee. Itse en ole koskaan löytänyt tuollaisia keskittymiä. Kerran oli kaksi nipussa, vissiin naivat, ja minä poika pistin molemmat kylmäksi. Siinä sai parittelu pikaisen lopun, heh,heh.

• huhtikuunverilöyly

Jahti alkaa myös täällä! Ei ole tosin tonttia kun asun kerrostalossa, mutta menen metsään jahtaamaan niitä! Varusteina on keppi, intialainen kukri-veitsi ja kenttälapio. Kyllä lähtee kyiltä päät irti!

• kyyjahtiaparhaimmillaan

Eilen löysin mahtavan talvehtemispesä paikan 234 kyystä tuli 468 "pätkää" , teroitettu petkele on hyvä siihen!! Vko sitten 144 "pätkää" !! Nyt ollaan luotu uusia ennätyksiä!!

• kyidenvihollinen

Vautsi, tuo oli mitalin arvoinen suoritus, minullakin teroitettupetkele, mutta en ole kyitä vielä tänä keväänä löytänyt. Olenko sitten osannut tappaa kaikki jo menneinä vuosina. 10 vuotta on kyysotaa käyty, ja joka vuosi saalismäärä vähentynyt, kai sitä on saatua ne tapettua.

• intosilppuri

Minä mätkin kyitä joka kevät nurmikolta pitkävartisella kuokalla. Se on kiva katsoa kun nuo paskanilviäiset pääsevät hengestään. Kerran ajoin päältäajettavalla ruohonleikkurilla kyyn yli. Oli se hauskan näköistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      4894
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      86
      1752
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      288
      1602
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      74
      1554
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      256
      1428
    6. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      135
      1187
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1170
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1109
    9. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      1084
    10. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1064
    Aihe