Perinteinen kevätkyyn metsästys aloitettu!

kyyjahtiaparhaimmillaan

Eilen menetti kevään ensimmäiset kyyt päänsä, eilen 7 kyytä tänään 6 kyytä! Tavoitteena uusi ennätys tälle vuodelle, viimevuonna 73 kyytä, toissavuonna 59 ja sitä edellisenä 43!

8

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tannari

Jos haluat että pihasi ja ulkorakennuksesi on kohta täynnä myyriä ja hiiriä ja jopa rottia niin jatkappa samaan malliin.
      Itse tyydyn kuvaamaan ja katselemaan noita koska asun kerrostalossa, eikä ole mitään syytä tappaa niitä.

• nilkkaakärmeet

Kyyt ei myyriä ja hiiriä pysty rajoittamaan, ne kun elävät yhdellä jyrsijällä viikkotolkulla.
        Jos on jyrsijä ongelma, niin hiiribaarit ja liskut ovat oiva keino päästä niistä eroon.
        Kyyt taas itse hoidan petkeleellä, sillä on hyvä sipaista pää poikki luikeroilta.
        Monta vuotta olenkin aina keväällä harrastanut luikerojahtia, ja hyvin on kyitä telottu hengiltä. Sellaista 3-8 luikeroa kesässä tapaa kohtalonsa meidän tontin laidoilla, joskus ihan keskeltäkin. Koirien takia se on tärkeää työtä, se kärmeiden tappo.

• kyykilroy

Tämän kevään saalis jo 19 kyytä, yhdessä nipussa oli 6 kyytä!!

• onnittelen

Upeeta, tosi hienoa toimintaa, noin ne kiärmeet vähenee. Itse en ole koskaan löytänyt tuollaisia keskittymiä. Kerran oli kaksi nipussa, vissiin naivat, ja minä poika pistin molemmat kylmäksi. Siinä sai parittelu pikaisen lopun, heh,heh.

• huhtikuunverilöyly

Jahti alkaa myös täällä! Ei ole tosin tonttia kun asun kerrostalossa, mutta menen metsään jahtaamaan niitä! Varusteina on keppi, intialainen kukri-veitsi ja kenttälapio. Kyllä lähtee kyiltä päät irti!

• kyyjahtiaparhaimmillaan

Eilen löysin mahtavan talvehtemispesä paikan 234 kyystä tuli 468 "pätkää" , teroitettu petkele on hyvä siihen!! Vko sitten 144 "pätkää" !! Nyt ollaan luotu uusia ennätyksiä!!

• kyidenvihollinen

Vautsi, tuo oli mitalin arvoinen suoritus, minullakin teroitettupetkele, mutta en ole kyitä vielä tänä keväänä löytänyt. Olenko sitten osannut tappaa kaikki jo menneinä vuosina. 10 vuotta on kyysotaa käyty, ja joka vuosi saalismäärä vähentynyt, kai sitä on saatua ne tapettua.

• intosilppuri

Minä mätkin kyitä joka kevät nurmikolta pitkävartisella kuokalla. Se on kiva katsoa kun nuo paskanilviäiset pääsevät hengestään. Kerran ajoin päältäajettavalla ruohonleikkurilla kyyn yli. Oli se hauskan näköistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      2947
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      60
      2839
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2323
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      26
      1788
    5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1689
    6. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1576
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1566
    8. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1226
    9. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1225
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79
      1050
    Aihe