Eli kyse ykkös korisesta 2.0L Neonista. Aikasemmin toimi hyvin kunnes tänään ei lähteny käyntiin. Aikani tutkittuani tulin tulokseen et moottorille ei tule bensaa. Startin ja bensapumpun releitä on vaiheltu keskenään (ajonesto ei ole päällä). Suodatin tuskin tukossa koska eilen ei ollu mitään oireita ja otti hyvin kierroksia. Moottori siis pyörii ja iskee kipinää, bensaa ei tule. Ja itse kysymys, onko kukaan vaihtanu tarvike bensapumppua orkkiksen tilalle? Koko orkkis pumppu maksaa liikaa. Sähköliittimessä 4-piuhaa joista 2-piuhaa miinusta (mustia), yhteen piuhaan (sininen) tulee virta päällä 10.8v. ja viiminen (olikohan vihreä) ei tapahu mitään.???
Chrysler Neon polttoaine pumppu?
4
116
Vastaukset
- Ei_pumppu
Siihen liittimeen tulevista 4-piuhasta kaksi on paksumpaa ja kaksi ohuempia? Niiden kahden paksumman välillä pitäisi olla jännite tolle pumpulle, mittaa jännite startatessa. Jos sitä ei ole niin vika on sähkönsyötössä, ja pumppu on ehjä! Ne kaksi muuta piuhaa on bensamittarille.
- Bentsaa
Kiitokset vastauksesta. Tutkinta jatkuu ko sais ostettua lisää tunteja. Meinaa aika olla kortilla :)
- zx11
Kuuluuko virrat päälle laitettaessa bensapumpun hurina? Muutaman sekunnin kestää...
(auton käydessä pumppu käy siis koko ajan ja äänen kyllä kuulee kun menee kuuntelemaan polttoainesäiliön tuntumaan). Pumpun sulake on moottoritilassa, sekä rele. Suutintukissa on mittapiste polttoaineen paineen mittaukseen. Avaa ja paina venttiiliä jollain, pitäis ruiskasta polttista jos painetta tarpeeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422846Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens302469Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362418Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau202263Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421796Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421772Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241315Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,31197- 741089
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671007