Olen ajatellut rakentaa veneen vessaan myös suihkun. Vessa on teakkia. Mitä pitää ottaa huomioon? Riittääkä lakka vai pitääkö vesieristää jne..
Suihku veneeseen?
7
3363
Vastaukset
- Jussi
Varmaan samat hommat kuin kotonakin eli suihkuvettä ei saa päästä rakenteisiin.
Mutta jos mahdollista, unohda se vessa ja tee uimatasolle suihku !
Se on paljon parempi vaihtoehto. Ainoa pikkuhaitta on,
ettei ihan joka paikassa kehtaa munasilleen suihkutella elikkä
satamissa suihkuttelen uikkarit jalassa.- Jorkki
sehän oon vaan varustuksesta kiinni mitä kehtaa... ;)
no mut asiaan, kyllä mäkin suosittelen suihkua kanssa uimatasolle, ei tuu mitään ongelmii ja homma toimii!
- Mä vaan
Laita akkas kaatamaan kastelukannul vettä päälles tai sit hyppää laidan yli jortaniin,ni eiköhän viilennä.
- Katsastusmies_1
Veneessäni on veistämöllä asennettu suihku WC:hen. Vesi kerätään lattiakaivoon ja sieltä "pilssipumpulla" edelleen septitankkiin. Emme kuitenkaan käytä suihkua WC:ssä kun sillä kastelee kaiken suhteellisen pienessä tilassa. Myöskin epäilen kosteuseritystä. En halua "homelaivaa".
Uimatasolla on toinen suihku ja sitä tulee käytettyä aina luonnonsatamissa ja myöskin kun on uinut merivedessä, huuhtomaan suolan pois.
WC:n suihkua käyttää naisväki bideenä aivan kuin kotonakin. Silloin sen vesi menee WC-pöntön kautta septitankkiin.- JRxxx
...taipuvainen kannattamaan uimatasovaihtoehtoa, jos välttämättä suihkun haluaa veneeseen. Itse tosin olen tehnyt päinvastoin eli poistanut kokonaan uimatasosuihkun. Vessassa on käsisuihku, jota käytetään hyvin vähän, lähinnä bideen tavoin ja siivousapuna. Näillä Itämeren rannoilla en ole pitänyt suihkua veneessä tarpeellisena, vaikka toisaalta sitten juuri halu käydä kunnolla pesulla edes parin päivän välein ajaakin käyttämään vierassatamia. Merivesi on näillä leveysasteilla AINA niin kylmää, että sitä suolan poishuuhtomistarvetta ei esiinny :)
- wäsäilijä
Vesi ei ole ainut ongelma;ihmisestä irtoaa rasvaa ja kuollutta solukkoa joka on kova kertymään sinne missä se saa rauhassa muhia.Naisväen hiustenhoitoaineet ovat tosi myrkkyjä kaikelle huokoiselle aineelle.
Joten kyllä se teak pysyy siistinä vain jos sitä ei turhaan rääkätä. - kiva
On tosi virkistävää käydä suihkussa vaikka kulussa ollessa.
Lakkaus ei tule vesirasitusta kestämään, joten kyllä kunnon suihkupilssi on syytä tehdä. Samaten saippua yms. moskan puhdistamisesta pilssistä on huolehdittava, ettei sinne tule kasvustoa.
Suihkun jälkeen kannattaa myös pyyhkäistä pinnat kuivaksi.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938108
- 403912
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241380
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html331224Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311109Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia12980Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797