Menin Hervantaan eilen bussi nro 4:llä lähtöaika K-torilta 11.55. Koko matkan ajan seisoi kuskin vieressä mies keskustelemassa. Asiaa oli niin paljon, että kuski ei huomannut avata edes ovea poisjääville. Ovenavausta oli pyydettävä erikseen. Sekä kuski että keskustelu- kumppani olivat maahanmuuttajia. Tämä ei ollut ensimmäinen kerta kun vastaavaa on tapahtunut. Muistaakseni aikaisemmin on busseissa ollut kieltotaulu: Kuljettajaa ei saa häiritä. Luulisi tämän säännön vielä olevan voimassa!
TKL bussi 4
10
65
Vastaukset
- seuraavakuskitulee
Asia hoidossa pykmi poistettu.
- hervantajyrä
Nämä kuskien kaverit matkustavat myös ilmaiseski. Olen huomannut että tervehtimällä saa vanhan matkalipun kolikkokassista.
- jokurajaväitteissä
Perättömien väitteiden esittämiselläkö saat omaa asiaasi ajettua?
- kiukuttaa-vieläkin
Ei ne muutenkaan mistään välitä liikennelaitoksella. Lähetin sähköpostia sinne, kun Hatanpäänkadulla linja-auto heitti kaikki kurat päälleni. Ajoi tahallaan pitkän lätäkön päältä ihan kadun reunasta. Minä olin jalkakäytävällä. Kukaan muu ei ajanut samanlailla, seurasin. Jouduin pesemään kaikki vaatteet, takit ym. Ei edes valittelu sähköpostia tullut. Olis sitä nyt pahoittelut edes voinut lähettää.
- mlx
Osa otetaan kyytiin ilman maksua ja jotkut käsiraudoissa viedään Sorille
- nähtyon
Joo samaa on tullut nähtyä ilmais matkustajana, en tiedä pääsekö muiden kaverit maksutta.
- kyllä-kansa-tietää
Sehän on yleisesti tiedossa, että mamukuskit päästää kaikki kaverinsa ja muut mamut ilmaiseksi. Bussiin pitäis laittaa valvojat. Kävihän ne ennenkin tarkastajat busseissa. Ilmaiseksi matkustetaan ja ollaan kuin Euroopan omistajat, keskellä käytävää vankkureitten kanssa.
- eikestä
Laitoin ehdotuksen viestisi poistamisesta, koska se sisältää rasistista ihmisvihaa.
- nähty-on
Ja miks? Asiallinen kommentti. Olen täysin samaa mieltä ja niin on moni muukin. Turha jäkättää viestin poistamisesta.
- VastausPahottajalle
Mielensäpahottajalta on tainnut jääädä huomaamatta, että bussikuskin työssä työaika on työaikaa, jolloin keskitytään itse työhön. Vapaa-aika on sosiaalista seurustelua varten.
Niin kauan kuin muistan, keskustelu kuljettajan kanssa ajon aikana on pääsääntöisesti kielletty. Sama sääntö koskee myös TKL:ää, vaikka kuinka on kaupungin lafka. Kuljettajan keskittyminen ajon aikana kaikkeen muuhun kuin ajamiseen on melkeinpä liikenneturvallisuuden vaarantamiseen rinnastettavisaa olevaa välinpitämättömyyttä matkustajien turvalisuudesta ja muista tiellä liikkujista. Vuosien aikana on tullut nähtyä yhtä sun toista, saati varsinaisia rimanalituksia. Näihin kuuluu mm. bussin töytäisemiä pyöräilijöitä, ronskista ajotavasta johtuneita matkustajien kaatumisia ja ovien väliin jääneitä matkustajia, kun kuskilla on ollut niin "kiire".
Kuljettaja toimii tehtävässä palveluammatissa, joten myös käytöksen tulee olla sen mukaista. Ihan vain kukkoileville kuskeille tiedoksi, jotka halauvat purkaa omaa pahaa oloaan tavallisiin matkustajiin. Kumma juttu on myös se, että vuosia bussien ajan busseilla matkustaneena parhaimmat, palvelualtteimmat ja ammattitaitoisimmat kuskit löytyvät järjestäin yksityisistä firmoista. Miksiköhän ?! Kuntien palkkalistoille näyttää päätyvän enempi näitä karjakuljetuksiin paremmin sopivia "ammattikuskeja". Toki TKL:ltä löytyy asiansa osaavia ja päteviä, mutta ne ovatkin vähemmistö. Moneen kuskiiin ei tunnu saavan minkäänlaista kontaktia, korkeintaan vastaukseksi jotain epämääräistä murahtelua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6115147Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?273184HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2672410- 1281743
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1271463Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3541383Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101203- 121105
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P74936- 115895