Heips. Jo 10 vuotta sitten aina lohta syötyäni minua alkoi yskittää ja sitä yskimistä ja lievää hengenahdistusta kesti ainakin pari päivää. Lopetin siis lohen syönnin 3 vuotta sitten.
Sitten alkoi myös turska, silli ja makrilli tuottaa samanlaista yskää. Allergialääke vähän auttoi. Lopetin kaiken kalansyönnin reilu vuosi sitten. Kävin joulukuussa verikokeessa, jossa tutkittiin kala-allergiaa ja lohi oli erikseen ja kumpikin tulos näytti nollaa - ei allergiaa. Vaikea uskoa.
Uskaltaisitteko vastaavassa tilanteessa aloittaa kalan syönnin?
Jo kalan haju esim. perheelle kalaa paistaessa käy jotenkin henkeen. Olen satavarma, ettei yskäoireeni tullut mistään muusta, sillä söin pelkkää kalaa, perunaa salaattia, enkä ole allerginen perunalle ja salaatissa oleville aineksille.
Voiko verikokeeseen luottaa ihan satasella?
Kala-allergia aikuisena?
4
494
Vastaukset
- kaffekuppix
Verikoe ei aina kerro totuutta.Tiedän muitakin jotka ssavat kalanhajusta pahat oireet mutat verikoe ok.Vältä kalansyöntiä.
- kxkxkxkxk
Ok, kiitos kun kerroit kaffekuppix
- BLOODisLIFE
Voi aikuisenakin tulla allergia mä tiiän joilla ei ennen ollu ja nyt on ja niille tulee näppylöitä naamaan sen jälkeen kun on syöny vaikka kalaa mutta jos ei o allergiaa voi olla yliherkkyys
- kalarasvat
Voi olla allerginen vaikka mille, vaikka mikään koe ei sitä näytä.
Muista lisäravinteet, jos et syö kalaa 3-4 kertaa viikossa.
Kalan Omega-3 rasvahapot!
DHA (Dokosaheksaeenihappo), on pitkäketjuinen Omega-3-rasvahappo, joka on elimistölle välttämätön. DHA:a saa rasvaisesta kalasta tai siitä valmistetusta kalaöljystä sekä mikro- ja/tai merilevävalmisteesta.
EPA (Eikosapentaeenihappo), on pitkäketjuinen Omega-3-rasvahappo, joka on elimistölle välttämätön. EPA:a saa rasvaisesta kalasta tai siitä valmistetusta kalaöljystä sekä mikro- ja/tai merilevävalmisteesta.
Omega-3-rasvahapoilla on paljon hyödyllistä vaikutusta aivotoimintaan sikiöstä vaariin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk682259Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921506Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621312Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll711299- 1271184
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j901021- 70998
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72943- 115915
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍85912