Paimio vastustaa uutta bussiyhteyttä Turkuun

dmddm

Paimion kaupunki teki kerrankin järkevän ratkaisun otettuaan kielteisen kannan uuden liikennöintiluvan myöntämiseksi Paimion ja Turun välille. Fölissä on Paimion tulevaisuus, jos olisi tuettu kilpailijaa, Föli olisi sanonut Paimiolle bye bye lopullisesti.

39

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Velkakello

      Kilpailijaa ei olisikaan tuettu verovaroin, mutta Föliä tuetaan velaksi koska verorahat eivät Paimiossa ole riittäneet pitkään aikaan.
      VR yhtiötäkin tuetaan verorahoilla ja sitä kautta johtajien korkeita palkkoja Onnibussia vastaan.
      Poliitikot vaalikeskusteluissa ihmettelevät velkakellon tikitystä, Paimiota se ei huoleta. Pakkoliitos Lietoon odottaa ja kuratalouden Paimion tuloa siellä ei todellakaan toivota.

      • Kilpailija

        Fölillä ei ole kilpailijaa, siksi homma satumaisen kallista.


    • mdddnndnf

      Mielestäni bussiliikenteen vapauttaminen ei pitkässä juoksussa ole hyvä asia. Hiljaisemmmat vuorokauden ajat ja vähemmän suositut reitit kärsivät roimasti kun taas suosituilla vuoroilla ruuhka-aikoina tarjontaa on paljon. Ts. liikennöitsijät keskittyvät kannattaviin reitteihin jotka nekään eivät kannata kunnolla ja rahaa ei jää ajaa ns. alemman luokan reittejä. Uskon että Vainion liikenne tulee supistamaan roimasti maaseutureittejä, esim Kemiön ja Korppoon suunnat. Jos joku halpabussifirma tarjoutuu ajamaan Paimio-Turku väliä, ei ole mitään takeita että liikennöinti jatkuu vielä vuoden päästä. Pahimmassa tapauksessa liikennöinnin loppuminen tarkoittaisi Paimion jäämistä kokonaan ilman bussiyhteyttä Paimion keskustasta Turkuun.

    • KylmääsenUsko

      Föli on laillistettu kilpailua estävä kartelli uhkailuineen kaikkineen. Syykin on ihan selvä.
      Ei olisi halua ajaa paimion kautta mutta kuitenkin on kova hinku estää muita kilpailijoita tulemasta reiteille tai laajentaa palvelua, tällä estetään Vainion liikennettä ja Åbussia.
      Kuka saahtanan tollho on teettänyt ja hyväksynyt föli lain? Eduskunta? No sen kyllä uskon.

      • Tyytyväinen

        Eiköhän Paimion kaupunki ole itse ajanut itsensä pussin pohjalla kun ei liitytty föliin. Itse asun Piikkiössä ja käytän silloin tällöin Föliä. Kokemukseni mukaan vanhat bussinrämät ovat vaihtuneet tuoreeseen kalustoon, aikataulut ovat edelleen palvelevat ja mikä parasta, lipun hinta Turkuun liki puolittui ja samalla lipulla voi jatkaa turun sisäisessä liikenteessä tai ajaa vaikka Naantaliin asti. Säälin kyllä paimiolaisia mutta kiittäkää tilanteesta suuria johtajianne.


      • Uskomatonjuttu

        Johtuu kuulemma siitä mitä laki sanoo ja lain muutokseen menee vähintään kaksi vuotta ei johtunut paimion päättäjistä, sinä aikana ei kukaan uskalla tehdä mitään ettei fölibussiyhtiöt suutu.
        Se on vielä lauantaisin naurettavaa kun pitää kiertää koko kaarina ensin sitten piikkiön kirkolle auton vaitoon ja maksat taas että pääset vihdoin ja viimein paimioon asti.
        Toki piikkiöllä on nyt parempi kun kuskitkin vaitui tyylikkäämiksi :D


      • exkuski
        Uskomatonjuttu kirjoitti:

        Johtuu kuulemma siitä mitä laki sanoo ja lain muutokseen menee vähintään kaksi vuotta ei johtunut paimion päättäjistä, sinä aikana ei kukaan uskalla tehdä mitään ettei fölibussiyhtiöt suutu.
        Se on vielä lauantaisin naurettavaa kun pitää kiertää koko kaarina ensin sitten piikkiön kirkolle auton vaitoon ja maksat taas että pääset vihdoin ja viimein paimioon asti.
        Toki piikkiöllä on nyt parempi kun kuskitkin vaitui tyylikkäämiksi :D

        Osta vaihtolippu suoraan paimoon. Uutta hintaa ei tarvii maksaa piikkiöstä paimioon.


      • persettäsärki-istuessa
        Tyytyväinen kirjoitti:

        Eiköhän Paimion kaupunki ole itse ajanut itsensä pussin pohjalla kun ei liitytty föliin. Itse asun Piikkiössä ja käytän silloin tällöin Föliä. Kokemukseni mukaan vanhat bussinrämät ovat vaihtuneet tuoreeseen kalustoon, aikataulut ovat edelleen palvelevat ja mikä parasta, lipun hinta Turkuun liki puolittui ja samalla lipulla voi jatkaa turun sisäisessä liikenteessä tai ajaa vaikka Naantaliin asti. Säälin kyllä paimiolaisia mutta kiittäkää tilanteesta suuria johtajianne.

        On näköjään jo vuodenvanha juttu, mutta pistän silti lusikkani soppaan.

        Mitä tulee busseihin, niin olihan ne uusia ne KAARINAN REITIN BUSSIT. Nyt,kun ei tarvi kiertää Kaarinan takapihoja, kiitos PAIMION..hmm. PÄÄTTÄJILLE, kun tajusitte tulla viimeinkin takaisin.
        Niin ne bussit on IKIVANHOJA RÄMIÄ, siis Kaarinan entisiä busseja, sinne ne ilmastoitudut bussit meni. Penkit tosin on noissa uusissa busseissa aika kovat, että


      • Muuttoaharkitseva
        persettäsärki-istuessa kirjoitti:

        On näköjään jo vuodenvanha juttu, mutta pistän silti lusikkani soppaan.

        Mitä tulee busseihin, niin olihan ne uusia ne KAARINAN REITIN BUSSIT. Nyt,kun ei tarvi kiertää Kaarinan takapihoja, kiitos PAIMION..hmm. PÄÄTTÄJILLE, kun tajusitte tulla viimeinkin takaisin.
        Niin ne bussit on IKIVANHOJA RÄMIÄ, siis Kaarinan entisiä busseja, sinne ne ilmastoitudut bussit meni. Penkit tosin on noissa uusissa busseissa aika kovat, että

        Kyllä te uudet bussit varmasti saatte, mikäli Föli meidät huolii, mutta ne täytyy myös maksaa.
        Siitä kertyy Paimion tyhjään kassaan helposti puoli miljoonaa tai miljoona € lisää maksettavaa Turulle.
        Turku haluaa myös vyöhykemaksut teille, ei se niin halpaa ollutkaan.
        Miten sitten Föli hoitaa Paimion liikenteen Saloon, kun Vainio on syöty? Paimio tietysti maksaa senkin työmatkaliikenteen.
        Auttaisikohan mainostettu kaupungin johtajan kengitys tähän, kun poliittinen johtoryhmä Kunnallislehden mukaan kannattaa ajatusta.
        Velka on veli ottaessa, sanotaan ja pitää erityisesti paikkansa Paimiossa.


      • Kilpailija

        Onko Fölin tarkoituksena vesittää kilpailu, kyllä on. Sitten on helppo heittää laskua kunnille.
        Paimiolainen talousnero on maineensa veroinen.


    • nm1

      Joo

    • Veronkerääjinä

      Perusteluna usein käytetään, että yritys ei aja kannattamattomia reittejä. Miksi niitä sitten pitäisi ajaa ja pumpata niihin kaupungin velkarahaa.
      Taatusti yrityskin joutuu ja haluaakin ajaa myös kannattamattomiakin reittejä, tärkeintähän on kuitenkin kokonaiskannattavuus.
      Vihervasureista on nyt tullut joukkoliikenteen asiantuntijoita ja hirmuverottajia lähes kaikkeen. Päätarkoituksena kaataa yrityksiä ja estää kaikki uudet innovaatiot.
      Paimionkin verorahat tulevat yritystoiminnasta ja sen kannattavuutta tulisi tukea, eikä sosialisoida koko Varsinais-Suomea.
      Yrittäjä joutuu tekemään paljonkin kannattamatonta toimintaa, josta sitten voi kehittyä kannattavaa. Suora bussiyhteys nopeasti Paimiosta Turkuun ja Turusta Paimioon ilman kunnan tukea olisi ollut lottovoitto Paimiolle.
      Täysin selvästi Paimionkin päättäjät eivät ymmärrä paljonkaan yritystoiminnasta, silti kurkku suorana yhteiskunta huutaa yrittäjiä työllistämään ja apuun.
      Linja-autoilu on usein laajaa yrittämistä, jonka tulos kertyy monestakin toiminnasta: On linjavuoroa ja tilauskeikkaa, halpabusseja ja myös monenlaista muutakin yritystoimintaa hotellivarauksista lähtien.
      Paimio tällä päätöksellä menetti yrityksien verotuloja ja joutuu maksamaan Föliliikenteestä satoja tuhansia euroja joka ikinen vuosi. Matkat kestävät kolminkertaisen ajan ja henkilöautoilu jatkuu.
      Suur Turun keskustoimisto joukkoliikenteestä kyllä laskuttaa, sieltä ei tule mitään ilmaiseksi, vaan valtavan byrokratian kautta kalliisti.

      • oujeeeee

        millähän peruteilla vainio ajaa sitte tyhjillä busseilla salosta turkuun, tuskin rahtikaan kaikkia kata.
        Suurin tuotto tulee yhteiskunnan tuista ei siiitä pääse mihinkään, itse haulaisin nähdä yhdenkin bussiyhtiön mikä aja reittiliikennettä ilman valtion tai kuntien tukia.
        Kas kun tlo ei kyttää saaristoliikennettä, se on hyvä bisnes vainion liikenteelle.


      • znnznnd

        Vaikea uskoa että Saaristotie olisi hyvää bisnestä. Silloin kun Gyltössä oli vielä varuskunta, saaristoon ajoi Saaristotie Oy mutta linnakkeen ajettua varusmieskoulutuksen alas, Vainio osti Saaristotie Oy:n joka nykyään Vainion tytäryhtiö. Vuoroja on harvennettu ja esim Korppoossa ei monikaan vuoro aja enää kirkonkylää pidemmälle. Kalusto on toki parantunut saaristotien ajoista, pääasiassa linjaa ajavat Vainion vanhat expressbussit.


      • oujeee
        znnznnd kirjoitti:

        Vaikea uskoa että Saaristotie olisi hyvää bisnestä. Silloin kun Gyltössä oli vielä varuskunta, saaristoon ajoi Saaristotie Oy mutta linnakkeen ajettua varusmieskoulutuksen alas, Vainio osti Saaristotie Oy:n joka nykyään Vainion tytäryhtiö. Vuoroja on harvennettu ja esim Korppoossa ei monikaan vuoro aja enää kirkonkylää pidemmälle. Kalusto on toki parantunut saaristotien ajoista, pääasiassa linjaa ajavat Vainion vanhat expressbussit.

        Valtion tuella, erityistuki kun ajetaan lauttayhteyksiä.
        Saaritotien autot tuttuja kyllä, kun Gyltössä kuljettiin, oi niitä aikoja.
        Periaatteessa kukaan ei ajais kuin valtion ja kuntien tuella, ainoat kannattavat reitit on työmatka liikenne moottoritien kautta ja turunkeksustan ruuhkabussit.
        Tämän 111 reitin pelasti kun tuli seutulippu.


      • gsdghd

        Ainiin koululaisliikenne saloon ja turkuun ne reitit kannattaa. niitä kun ajetaan kahdella bussilla välillä.


      • zkkzkzzkz
        oujeee kirjoitti:

        Valtion tuella, erityistuki kun ajetaan lauttayhteyksiä.
        Saaritotien autot tuttuja kyllä, kun Gyltössä kuljettiin, oi niitä aikoja.
        Periaatteessa kukaan ei ajais kuin valtion ja kuntien tuella, ainoat kannattavat reitit on työmatka liikenne moottoritien kautta ja turunkeksustan ruuhkabussit.
        Tämän 111 reitin pelasti kun tuli seutulippu.

        Miten lauttojen rahoittaminen valtion kassasta liittyy saaristotien bussivuorojen kannattavuuteen Lautat ovat osa maantieverkostoa siinä missä sillatkin. Älä sotke niitä yhteysaluksiin, kaksi täysin eri asiaa.


      • Henkilöautoilija
        oujeeeee kirjoitti:

        millähän peruteilla vainio ajaa sitte tyhjillä busseilla salosta turkuun, tuskin rahtikaan kaikkia kata.
        Suurin tuotto tulee yhteiskunnan tuista ei siiitä pääse mihinkään, itse haulaisin nähdä yhdenkin bussiyhtiön mikä aja reittiliikennettä ilman valtion tai kuntien tukia.
        Kas kun tlo ei kyttää saaristoliikennettä, se on hyvä bisnes vainion liikenteelle.

        Onnibussi ajaa täysin ilman yhteiskunnan tukea ja Paimion oma Santalakin. Siinä sinulle pari esimerkkiä ja kyllä Suomessa ilman tukia ajaa satoja bussi yhtiöitä.
        Totuus on että Paimio joutuu ottamaan velkaa velan päälle, kun alkaa rahoittamaan Turun joukkoliikennettä Föliä.


      • joooouuu
        Henkilöautoilija kirjoitti:

        Onnibussi ajaa täysin ilman yhteiskunnan tukea ja Paimion oma Santalakin. Siinä sinulle pari esimerkkiä ja kyllä Suomessa ilman tukia ajaa satoja bussi yhtiöitä.
        Totuus on että Paimio joutuu ottamaan velkaa velan päälle, kun alkaa rahoittamaan Turun joukkoliikennettä Föliä.

        Kyllä noi tiedetään, siksi kannatankin onni tai Åbussia, Santala lopetti ajat sitten reittiliikentteen liedon kautta turkuun kun tuli jotakin muutoksia, normi reittiliikenne ei toimi ilman yhteiskunnan tukea keikka-ajot onkin eri juttu, ei ainakaan kaikki vuorot. Vainio saa isot tuet saaristoliikenteestä ajamalla korppooseen ja houtskariin.


      • Autoilija67
        joooouuu kirjoitti:

        Kyllä noi tiedetään, siksi kannatankin onni tai Åbussia, Santala lopetti ajat sitten reittiliikentteen liedon kautta turkuun kun tuli jotakin muutoksia, normi reittiliikenne ei toimi ilman yhteiskunnan tukea keikka-ajot onkin eri juttu, ei ainakaan kaikki vuorot. Vainio saa isot tuet saaristoliikenteestä ajamalla korppooseen ja houtskariin.

        Yksityinen yritys tietysti kilpailun puristuksessa ja yritteliäämpänä ja kekseliäämpänä ajaa lähes kaikenlaisia ajoja ja keksii uutta toimintaa. Tätähän juuri Åbuskin halusi , ideoida ja kerätä verorahoja julkiseen kassaan.
        Föli on merkillinen kilpailija, kun se pystyy määräämään kilpailijoidenkin liikenneluvat, kuin suoraan Neuvostoliitosta.
        Hämmästyttävintä tässä Paimion asiassa on että yrittäjän asialla muka olevat Kokoomus ja Keskusta, vastustivat vapaata kilpailua.
        Paimion talous ei nouse koskaan kilpailun vastustamisella, se on vähän kuin idea suur Turusta, joka Kokoomus taustaisena ainakin Orpon Petterin äänellä itki kuntien välistä kilpailua.
        Kilpailu on se , joka parantaa palvelua ja laskee hintaa, ei Palveluiden sosialisointi yhteiskunnan haltuun. Eikö Kuuba, Pohjois-Korea tai DDR ole vieläkään opettanut mitään.
        Suomi on siinä jamassa, että kapuloitten heitteleminen yritysten rattaisiin on poliitikkojen ja virkamiesten lopetettava heti.


      • CCCP1

        Näin on, Föli on merkillinen "kilpailija" kuin tulisi suoraan sylttytehtaalta eli Turun valtuustosta. Tervetuloa Neuvostoliittoon


      • Kalevankuningas

        Mitähän Paimion valtuutetut tosiaankin ajattelivat päätöstä tehdessään, tuskin mitään. Hylättiin kaupungin johtajan ehdotuksesta täysin ilmainen suora joukkoliikenneyhteys 9 kertaa päivässä Turkuun ja takaisin moottoritietä. Matka-aika puoli tuntia Kilpailijalla Fölillä tulevaisuudessa 1,5 tuntia Piikkiön Hepojoki ja Kaarinan keskusta kiertäen. Tuskin tulee matkustajia ja edelleen Paimiosta moottoritietä henkilöautolla Turkuun tai Saloon.
        Paimiossa on lähivuosina tehty huimasti epätaloudellisia päätöksiä ja kaupunginjohtajan esityksestä, tietämättömien päättäjien toimesta.
        Talous täysin kuralla ja kriisikunta lähellä, Kaarina saa pian maksettavakseen koko lafkan, kun tehdään Tarvasjoet.


      • CCCP1

        Äläs muuta höpise, kun Turusta tuli ohje että olkaas kunolla siellä tai muuten jäätte kokonaan ilman yhteyksiä, mitä muutakaan se on kuin mafiaa ja kiristystä.
        Parhaimmillaan Turusta Paimioon lauantaina menee jo liki tunti, kun kierretään Kaarinat ja vaihdetaan auto Piiikkiössä, riippuu matkustajien määrästä ja miten sujuu lippujen tarkastus tai kun joudut ostamaan uuden lipun. Miksi tälläinen väkisin säilytetty linja, siksi ettei Vainio pääse ajamaan Piikkiön keskustan kautta keräämään Piikkiön asiakkaat, halua varmaan olisi.
        Paimion talous on kuralla, kiitos eräiden ammattivalittajien toiminnasta ja valtuustossa tehdyistä päätöksistä, Paimion talous ei nouse muuten jos ei saada työpakkoja Paimiolaisille Paimiossa, eli verorahat suoraan kunnan taskuun ja rahaa yrityksiltä.
        Eli jätetääs se toimintojen jarruttaminen, aletaan töihin ja lopetetaas se saakelin pelleily..


      • KurrejaStigu
        oujeeeee kirjoitti:

        millähän peruteilla vainio ajaa sitte tyhjillä busseilla salosta turkuun, tuskin rahtikaan kaikkia kata.
        Suurin tuotto tulee yhteiskunnan tuista ei siiitä pääse mihinkään, itse haulaisin nähdä yhdenkin bussiyhtiön mikä aja reittiliikennettä ilman valtion tai kuntien tukia.
        Kas kun tlo ei kyttää saaristoliikennettä, se on hyvä bisnes vainion liikenteelle.

        TLO otti jo Saaristotie Oy:n reitit Fölin avulla. Vanha maineikas firma lopetetaan. Kansa saa mitä haluaa, todellisen verovaroilla toteutetun liikenteen. Näin Suomi ei nouse koskaan taantumasta , eikä Paimio.


    • osta_auto

      Kunnon paimiolainen ei kulje julkisella liikennevälineellä. Oma auto on oltava jos tahtoo olla kunnon paimiolainen.
      Paimioon ei tarvita julkista liikennettä lainkaan.

      • fhjdes

        Ei kännissä saa ajella ja kaikilla ei ole varaa kahteen autoon mitä perheessä tarvitaan


      • Paimionpuolesta

        Paimio olisi saannut täysin ilmaiseksi suoran linja-autoyhteyden moottoritietä Turkuun ja se ei olisi viennyt Fölin asiakkaita nimeksikään.
        Miten ihmeessä Föli voi olla samalla liikennelupa viranomainen ja estää toisten liikennettä. Ehkä Paimion kuljetus voisi olla kuorma-autopuolella myös viranomainen ja verovaroista vielä tukea. En ihmettelisi tätäkään, Paimiossa voisi sekin onnistua.
        Kiitos kilpailun rajoittamisesta Paimiossa Kokoomus ja Keskusta ! Niin sitä pitää yrittäjyyttä tukea, ei kannata ihmetellä Paimion talousongelmia.
        En yhtään ihmettelisi jos päätöksen takana olisi Vihervasurit, mutta että vielä nämä yrittäjien puolueet, jotka asiaansa suureen ääneen markkinoivat.


      • Paimiolainenyrittäjä
        Paimionpuolesta kirjoitti:

        Paimio olisi saannut täysin ilmaiseksi suoran linja-autoyhteyden moottoritietä Turkuun ja se ei olisi viennyt Fölin asiakkaita nimeksikään.
        Miten ihmeessä Föli voi olla samalla liikennelupa viranomainen ja estää toisten liikennettä. Ehkä Paimion kuljetus voisi olla kuorma-autopuolella myös viranomainen ja verovaroista vielä tukea. En ihmettelisi tätäkään, Paimiossa voisi sekin onnistua.
        Kiitos kilpailun rajoittamisesta Paimiossa Kokoomus ja Keskusta ! Niin sitä pitää yrittäjyyttä tukea, ei kannata ihmetellä Paimion talousongelmia.
        En yhtään ihmettelisi jos päätöksen takana olisi Vihervasurit, mutta että vielä nämä yrittäjien puolueet, jotka asiaansa suureen ääneen markkinoivat.

        Mites Paimion kuljetus tähän liittyy ??????????????????????


    • Veronmaksuun

      Kyllä se suur Turku ja sosialismi puuttuvat pian Paimion kuljetuksenkin ajoihin, sellainen on suunta. Umpisäiliöidenkin ja sakokaivojen tyhjennys halutaan kunnan kilpailutettavaksi, kuljetusten sosialisointi ja hinnan korotukset sen kun jatkuvat.
      Sen jälkeen ei kuntalainen päätä itse kuljetusliikettään, vaan on hyväksyttävä kunnan kilpailuttama, älyttömine tyhjennysväleineen.
      Kuntaan lisää byrokraatteja laskuttamaan, kuten Fölissäkin. Verorahoja tukiin velaksi ja niin se kuntatalous velkaantuu kunnes pakkoliitos toteutetaan.
      Vihervasurien yrittäjäystävällisyyshän on tunnettua ja Paimiossa siihen on liittynyt myös Kokoomus ja Keskusta !

    • onkin

      Fölibus

    • hommatoimii

      Käytämmekin vastaisuudessa vain vainiota ja expresbusseja siis fölilauantaisin.
      Vihervassarikommarit saa pitää omat fiinit suunnitelmansa ihan itsellä.
      Syksy ja talvi taas matkustellaan halpisbusseilla.

      • generalissue

        Miksi itkeä vihervassarikommareista kun päätösten takaa löytyvät keskusta ja kokoomus? Onko se oma luutunut mielipide niin tärkeä että annetaan oikeiden syyllisten päästä pälkähästä jottei oma maailmankuva vain järky?


      • näinonnäppylät

        Kaiken pahan alku ja juuri on vihervassarikommarit, ainakin turussa.
        Turusta näää päätökset tulee.


      • generalissue

        Jaa että turusta oli kyse. No se onkin sitten ihan eri juttu, vaikkei sekään liity mihinkään myyttisiin vihervassarikommareihin joka on nykyajan taruolento jota syyttämällä päästään kantamasta vastuuta.

        Turussa meno on ihan sitä vanhaa perinteistä "sulle-mulle-maantapa"-juttua. Turussa on Oligarkkeja, Paimiossa Feodaaliherroja.


      • heikunkeikun-

        Vihervassarikommarit, se ei tiedä turusta mitään joka laksee nämä jengistä pois, itse lasken vielä SDP:n vasemmistoon ja onhan kokoomuksessakin kommari -aatteen miehiä.


    • Paimionrenki

      Demarit ja Vihervasurit ovat vähin äänin sosialisoineet puoli Suomea ja lisää halutaan. Joukkoliikenne on vain yksi näistä. Siinä on mennyt ambulanssi yrittäjien hommat sun muut.
      VR yhtiöt ja Transpoint ovat kurjistaneet tavaraliikennettä jo vuosia julkisin varoin tukien meitä verottamalla.
      Paimion pienipäiset ovat vain pelinappuloita tässä ja järki ei riitä todellisuutta tajuamaan.
      Tällä hetkellä jo koko Suomi ihmettelee miten tähän taloussotkuun on jouduttu ?
      Keskustan ja Kokoomuksen rivimiehet Paimiossakin ovat olleet täysin ulkona kehityksestä jo pitkään. Mistä erottaa isännän ja sian sikalassa, Paimiossa siitä että isännällä on lippalakki päässä !

      • ihmejagumma

        Kommarihenki elää kukoistuskautta, eihän meillä Suomalaisilla saisi olla Nokiaa yms, tai mitään huipputuotetta, meidän pitää olla nöyrä Venäjälle kumartaja, ns nollakansa.
        Ei mikään ihme, että omat talousviisaat ihmettelee, että kuka tai ketkä sai Suomen talouden sakkaamaan.


    • Mittatäynnä

      Paimion kaupunki teki taas yhden typerän ratkaisun yksityistä työllistävää ja kaivattua yrittäjyyttä vastaan.
      Yrittäjien pitäisi kerätä veroja yhteiskunnalle ja samalla yhteiskunta estää yritystoimintaa ja innovaatioita tällaisilla päätöksillä.
      Tätä piilososialismia ja oman edun turvaamista on lähes sairautena pesiytynyt juuri kunnallishallintoon, lähes koko Suomeen, ehkä muutamaa pohjanmaalaista yrittäjäystävällistä kuntaa lukuunottamatta.
      Toivottavasti Sipilä saa juuri näitä yrittämisen esteitä ja yhteiskunnan maksuautomaatteja purettua ennen kuin on liian myöhäistä.
      Kuntien päättäjinä oli ennen lähes ammattipoliitikoita, jotka perehtyivät asioihin, olivat ahkeria ja käyttivät lähes kaiken vapaa-aikansa. Nyt piilososialismin aikaan ovat poliitikot laiskistuneet ja harvemmin edes ymmärtävät mistä päättävät, kokonaiskuva yhteiskunnan toimivuudesta on täysin hämärtynyt. Kokoomuksesta on tullut työväenpuolue ja juuri suosittu kuntatyöntekijöiden edun ajaja, jälki on varsin hyvin näkyvissä.
      Päätökset on suurelta osin delegoitu virkamiehille, jotka vain vaativat lisää palkkaa ja etuja, pääasiassa kohottavat omaa egoaan ja tulojaan. Pääaiheena on aina yrittäjän kilpailuttaminen, siihen kyllä aikaa riittää, samalla kunnallishallintoakin paisuttaen.
      Veronmaksaja on sidottu normien avulla ja kaikkea valvotaan kuin Neuvostoliitossa, nyt on jo umpisäiliöiden tyhjentäjätkin vaarassa joutua yhteiskunnan kilpailutukseen. Sitten yhteiskunta näiden omien yhtiöidensä kautta verorahoilla investoiden vielä tunkee tarjouksineen mukaan. Kukaan ei vastaa kuinka paljon rahaa palaa, kunhan vaan veronmaksajan palvelut muka paranevat.

    • Pianstartataan

      Pitkät kirjoitukset, enkä jaksanut lukea kaikkia, jäi kysymys mieleen miksi Paimio vastustaa julkista liikennettä, suora yhteys Paimiosta Turun keskustaan. Sitähän täällä juuri tarvittaisiin.
      Nykyinen kilvanajo sadoilla henkilöautoilla aamuisin Turkuun moottoritietä on melko kallista leikkiä. No autoilijathan maksavat tietysti veroja puolet enemmän mitä kuluttavat, joten yhteiskunnalle hyvä bisnes. Jos se kuitenkin oli Paimiolaista bisnes älyä, kun Kokoomus ja Keskustakin olivat mukana.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1815
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe