Tapaturmaeläke ja työeläke

mal

Olen 62 vuotias mies ja minulle on myönnetty toistaiseksi 50%tapaturmaeläke työtapaturman seurauksena.
Miten on saanko työeläkettä myös 50% saavuttaessani eläkeiän.

14

3516

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tapaturmaeläkkeen korvausprosentit eivät vaikuta maksettavaan työeläkkeeseen. Tapaturmaeläke on ensisijainen työeläkkeeseen nähden. Tämä tarkoittaa sitä, että maksettava tapaturmaeläke vähennetään suoraan työeläkkeestä. Työeläkettä jää maksettavaksi näiden etuuksien erotus. Jos tapaturmaeläke on suurempi kuin työeläke, ei työeläkettä jää maksettavaksi lainkaan.

    • eläkeukko

      sain tapaturmaeläkettä 55v---65v 85% .Nyt saan 70%.Jonkun verran paremmaksi jää kuin olisi työeläke ollut. Tiukkaa tekisi nyt , jos pitäisi olla työeläkkeen varassa.
      Asunnot tuottaa jonkun verran lisää.

    • Viljami63

      Sain liikennetapaturmaeläkepäätöksen 50 % eli tarkoittaako se 50% ansionmenetyksestäni (palkastani) vai miten tuo lasketaan? Aiemmin sain 100 % ansionmenetyskorvausta palkkani suuruisena, laskeeko korvaus nyt puoleen palkastani? Lasketaanko siihen jotain tulevan ajan palkkaa lisäksi, jäisin normaalisti eläkkeelle v. 2025?

    • Työeläketietäjä vastaa tällä palstalla työeläkettä koskeviin kysymyksiin, joten sinun kannattaa olla yhteydessä vakuutusyhtiöön, joka on antanut sinulle päätöksen tapaturmaeläkkeestä. He kertovat sinulle miten tapaturmalain mukainen eläkkeesi määräytyy ja miten se on laskettu.

    • eläke57

      olen 50%:n tapaturmaeläkkeellä. voinko jäädä 61-vuotiaana osittaiselle varhennetulle vanhuuseläkkeelle?
      Vaikuttaako OVE 50%:n tapaturmaeläkkeen määrään?

    • Tapaturmaeläke ei estä osittaista varhennetun vanhuuseläkkeen hakemista, mutta yleensä tapaturmaeläkkeen saajan ei kannata hakea OVE:a. Tapaturmaeläke on ensisijainen työeläkkeeseen nähden, mikä tarkoittaa sitä, että se vähennetään suorana vähennyksensä työeläkkeestä. Ennen OVE:n hakemista kannattaa selvittää omasta eläkelaitoksesta, onko OVE:n hakeminen omassa tilanteessa kannattavaa.

    • Apuaaaaa

      Asiani ei koske mitenkään aihettta.

      Miten pääsen tekemään uuden kysymyksen? En löydä mahdollisuutta löytää kysymysmahdollisuutta.

    • Pääset tekemään Työeläketietäjälle uudesta aiheesta kysymyksen Kysy työeläkkeestä -palstan etusivulta kohdasta "Aloita uusi keskustelu".

    • Anonyymi

      Saan 100%työtapaturma eläkettä kuinka se muuttuu kun täytän 65v

      • Anonyymi

        Jos tapaturmasi on sattunut ennen eläkeiän muutosta 63=>65v niin saat tapaturmaeläkettä vain 63 vuotiaaksi saakka.


    • Anonyymi

      Paljonko tapaturmaeläkkeellä saa tienata palkkaa, ettei se vaikuta tapaturmaeläkkeen määrään

      • Anonyymi

        Kysy omalta vakuutusyhtiöltä minkäverran voit tienata. Määrä riippuu eläkettä edeltävästä ansiotasosta.


    • Anonyymi

      naapuri hakee eläkettä ja paiskii omia hommia niska limassa.. puut kaatuu ja jne...
      eno pääsi nuorena eläkkeelle polvien takia ja hyppäsi kolimiloikkaa ja korkeutta vielä 73 vuotiaana ...

      • Anonyymi

        Montako senttiä?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1240
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1225
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1150
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1091
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1045
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      12
      1007
    Aihe