Tampereella piti olla melkein täydellinen auringonpimennys. En ole huomannut edes vähäistä pimentymistä. Aurinko paistaa. Media toitottaa ja laittaa kuvia, kun on ihan pimeää. Missä Tampereen pimeys?
Olenko sokea?
22
112
Vastaukset
- girlm
nokialla ainakin on
- iintt
Ihan selkeä pimeys oli verrattuna tavalliseen auringonpaisteeseen.
- pimennysperuttu
Kerropa tarkka paikka. Kalevan puistotiellä Kullervonkadun kohdalla ei näkynyt mitään pimennystä. Ei minusta voi sanoa, että on pimeä, jos on paljon valoisampaa kuin vesisateella.
- Taatusti_näkyi
pimennysperuttu kirjoitti:
Kerropa tarkka paikka. Kalevan puistotiellä Kullervonkadun kohdalla ei näkynyt mitään pimennystä. Ei minusta voi sanoa, että on pimeä, jos on paljon valoisampaa kuin vesisateella.
No ei ihme ettet huomannut pimennystä. Hait vertailukohdan liian kaukaa. Osittaisessa auringonpimennyksessä ei tule pimeää, vaan auringon valo vähenee nopeasti ja huomattavasti.
Nyt oli niin laaja auringonpimennys että ei voinut luulla pilvien peittäneen auringon.
Ei sitä voinut olla huomaamatta, että rupesi tulemaan nopeasti hämärää kun siihen asti aurinko paistoi täydellä voimalla.
Oli pilvetön taivas ja aurinko musteni aivan selvästi.
- kannattaa_tarkkailla
Kyllä sun näössä jotain vikaa on.
- Hianoo
Minä näin sen taianomaisen hetken n. 12.07. Ei se ollutkaan täysi auringonpimennys, vaan 85%.
- pimennysperuttu
Pettynyt olen. Vuonna 1990 näin Varkaudessa ihan täydellisen auringonpimennyksen. Kesällä 3-4 aikaan aamulla. Silloin on ihan pimeä, vaikka muuten ei ollut, eihän kesällä normaalisti tuohon aikaan enää ole pimeä. Sellaista odotin nytkin. Harva meistä enää 111 vuoden kuluttua on elossa, jolloin on seuraava auringonpimennys!
- kjhgfkkklllooo
Pettynyt olen. Vuonna 1990 näin Varkaudessa ihan täydellisen auringonpimennyksen. Kesällä 3-4 aikaan aamulla. Silloin on ihan pimeä, vaikka muuten ei ollut, eihän kesällä normaalisti tuohon aikaan enää ole pimeä. Sellaista odotin nytkin. Harva meistä enää 111 vuoden kuluttua on elossa, jolloin on seuraava auringonpimennys!
Sinut pitäisi heittää vankilaan muutamaksi vuodeksi, niin idiootti olet, lisäksi sokea.
- pöljäoletko
Seuraava täydellinen auringonpimennys on kylläkin 9.3.2016 ja kyllähän niitä suurinpiirtein jokavuosi on.
- Oletkoitse
pöljäoletko kirjoitti:
Seuraava täydellinen auringonpimennys on kylläkin 9.3.2016 ja kyllähän niitä suurinpiirtein jokavuosi on.
Tässä kai keskustellaan Suomessa havaittavista auringonpimennyksistä. 9.3.2016 täydellinen auringonpimennys ei näy Suomessa.
Täydellisiä auringonpimennyksiä ei myöskään ole joka vuosi vaan keskimäärin yksi 18 kuukaudessa. Näin usein täydellinen auringonpimennys ei näy yhdessa samassa paikassa, vaan ylipäänsä jossainpäin maailmaa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_eclipse_of_March_9,_2016
http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_eclipse
- marinannn
Emmäkää mitää huomannu... :/ aurinkoista oli koko päivän :( pettynyt
- Mitä_te_huomaisitte
Jos ei tätä osittaista auringonpimennystä huomannut niin täytyy olla todella hassu.
Sitä ei voinut olla huomaamatta jos sattui olemaan pihalla tai oli sisällä ja verhot olivat avoinna.
Auringonpimennys vähensi auringonvaloa todella rajusti. Sitä ei voinut olla huomaamatta että aurinko paistaa täydellä voimallaan, mutta pimeys tuntui voittavan kaikkialla auringon voiman.
- jokomeniohi
Mää olin peiton alla pelotti.
- myös_huolestunut
älyttömän pimeää on vieläkin ja kello on sentään jo aika paljon. kokeilen aamulla tirkistää verhojen raosta onko maailma vielä sama kuin ennen.
- Vanhuutehöperö
Mä en tolta alzhaimerilta muistanut koko pimennystä, vaikka just edellispäivänä siitä uutisissa mainittiin ja minä meinasin käydä ulkona katsomassa. Ulkona kyllä kävin, ja ihmettelinkin yhessä vaiheessa, kuinka epätavallisen hämärältä näytti. Kuittasin sen pilvisyydellä, sillä enhän mä enää muistanut koko pimennystä. Se on kato ku sama pää kesät talvet.
- kjuutf
Kyllä sisällä oli pimeetä. Tulin sisälle kahdeltatoista ja ihmettelin pimeyttä, kuittasin sen sillä, että olisi pitänyt käyttää aurinkolaseja ulkona, kun silmät näyttivät jäävän ulos.
- hämäräsokea
Kyllä auringonpimennys näkyi erittäin selvästi niin ulkona kuin sisälläkin. Sisältä ulos katsoen oli kuin olisi katsellut tummennetun ikkunan läpi ja ulkona oli kuin olisi ollut aurinkolasit päässä.
- mies.89
En minäkään mitään huomannut vaikka pidän itseäni keskimääräistä älykkäämpänä tyyppinä että haistakaa vittu.
- Mies.79
Olet ala-arvoinen haistattelija, joten tuskin olet kovin älykäs. Jos et havainnut auringonpimennystä niin olit luultavasti päiväunilla.
- äitis_oli
Sorilla. Sieltä löytyy kurahaalareissa vaeltavia mustia aukkoja.
- MääNäin
Aurinko oli kuin kapea kuunsirppi, oli se erikoinen!
- SeJärjenValo
-Jos olisit viitsinyt katsoa kaksin kertaisen valotetun filmin/hitsauslasien lävitse klo 12:00 aurinkoa kohti? Olisit helposti ymmärtänyt millainen on OSITTAINEN (85%) auringonpimennys? 1990 tapahtunut täydellinen pimennys tarkoittaa tietenkin täydellistä pimeyttä,, hmm, no ei aivan, hieman hajavaloa lankeaa ilmakehän kautta, mutta kuitenkin... Linnutkin lakkasivat laulamasta muuten....Itse en edes ajatellut, että mitään huomattavaa pimenemistä nyt edes tapahtuisi...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34783Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6724- 46706
Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670