Pukujuhlaako Linnassa?

KaidePuu

Tasavallan presidentin itsenäisyyspäivän vastaanotto on jo vuosikymmeniä saanut kansan eliitin juhlintaa katsomaan.
Ovatko ne vain pukujuhlaa?
Mikä niissä kiehtto?

19

851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • linkkitietoja
    • leveästi elävien makeata elämää on tämä itsenäisyyden muistojuhlien nimellä tunnettu juopottelutapahtuma.

      • mintturosmariini

        ..on, mutta olen kiitollinen isälleni itsenäisestä Suomesta...


      • kirjosieppo
        mintturosmariini kirjoitti:

        ..on, mutta olen kiitollinen isälleni itsenäisestä Suomesta...

        Hyvää Itsenäisyyspäivää Teitille kaikille !


      • oitis mukaan

        Kun kutsu käy niin oitis mukaan.
        Kun menen kyään vierailulle niin oletan talon tarjoavan. Olisi peräti epäkohteliasta alkaa nauttia omia eväitään kun on äntasavallan presidentin kutsuista kyse.
        Mu kutsumattomatkin saamme nauttia yhden illan täysipainoista juhlaviihdettä ja ihailla pukuloistoa ja aprikoida ken on kaunein,
        tuleeko Sauli todella yksin, kenen kanssa Tanja pyörähtelee ?


      • tutkiskelija
        mintturosmariini kirjoitti:

        ..on, mutta olen kiitollinen isälleni itsenäisestä Suomesta...

        Olen ehdottomasti sitä mieltä, että kaikkia Aatu-kenraaleja loukkaamatta meidän itsenäisyydestämme saamme kiittää ennen muuta Suomen Naisia ikään ja säätyyn katsomatta !

        Ilman heidän panostaan olisi "maa autio ja tyhjä."
        Rintamamiehillä ei olisi ollut ruokaa, vaatteita,
        aseitta, ammuksia; taloja ja maita ei olisi asuttu ilman naisia.

        Kunnia niille,
        joille kunnia kuuluu eli
        - Suomen Naisille !


      • Nanni
        mintturosmariini kirjoitti:

        ..on, mutta olen kiitollinen isälleni itsenäisestä Suomesta...

        olen minäkin kiitollinen isälleni samasta ja
        monesta muustakin syystä.
        Menenkin tänään hänen luokseen viettämään iltapäivää ja alkuiltaa, sellainen tapa on mulla
        aina ollut.
        Tuleehan sitä katseltua myös linnanjuhliakin,
        vähän erilaista viihdettä.
        Muuten en kommentoi niistä enempää.


      • Nanni
        Nanni kirjoitti:

        olen minäkin kiitollinen isälleni samasta ja
        monesta muustakin syystä.
        Menenkin tänään hänen luokseen viettämään iltapäivää ja alkuiltaa, sellainen tapa on mulla
        aina ollut.
        Tuleehan sitä katseltua myös linnanjuhliakin,
        vähän erilaista viihdettä.
        Muuten en kommentoi niistä enempää.

        tänään taistelijoille isänmaan puolesta
        ovat säästäneet meidät monesta huolesta
        Sinivalkoisin värein sitä nyt juhlia saamme
        kynttilät sytytämme kunniaksi itsenäisen maamme


      • olikin
        tutkiskelija kirjoitti:

        Olen ehdottomasti sitä mieltä, että kaikkia Aatu-kenraaleja loukkaamatta meidän itsenäisyydestämme saamme kiittää ennen muuta Suomen Naisia ikään ja säätyyn katsomatta !

        Ilman heidän panostaan olisi "maa autio ja tyhjä."
        Rintamamiehillä ei olisi ollut ruokaa, vaatteita,
        aseitta, ammuksia; taloja ja maita ei olisi asuttu ilman naisia.

        Kunnia niille,
        joille kunnia kuuluu eli
        - Suomen Naisille !

        Minusta ne maanpuolustajat kyllä näyttivät enemmän miehiltä...Oiskohan optikolle asiaa.


      • tutkiskelija
        olikin kirjoitti:

        Minusta ne maanpuolustajat kyllä näyttivät enemmän miehiltä...Oiskohan optikolle asiaa.

        Olen ehdottomasti sitä mieltä, että ilman naisten valtavaa panosta ei Suomi olisi selvinnyt sodissa eikä muutenkaan. Rintamilla "taistelut" ovat olleet kovin yliarvostettuja lopputuloksia ajatellen. Jostain kumman syystä joillakin on edelleen käsitys "koppalakkien" miehisyydestä.
        Tänäänkin sota ja sotilaat ovat hallinneet mediaa, uskomatonta !

        Tunnustihan jopa Bapoleon aikoinaan:
        - Kaksi on kovaa; miekka ja sana.
        Sana voittaa a i n a miekan !


      • Työn orja

        Hehän ovat nähneet suuren vaivan. Sen, mikä meillä työmiehillä oli, kun nostimme sodan jälkeen Suomen jaloilleen. Ja pankkikriisin takuumiehinä lunastimme Suomen konkurssista vielä uudelleen.


      • naisia
        tutkiskelija kirjoitti:

        Olen ehdottomasti sitä mieltä, että ilman naisten valtavaa panosta ei Suomi olisi selvinnyt sodissa eikä muutenkaan. Rintamilla "taistelut" ovat olleet kovin yliarvostettuja lopputuloksia ajatellen. Jostain kumman syystä joillakin on edelleen käsitys "koppalakkien" miehisyydestä.
        Tänäänkin sota ja sotilaat ovat hallinneet mediaa, uskomatonta !

        Tunnustihan jopa Bapoleon aikoinaan:
        - Kaksi on kovaa; miekka ja sana.
        Sana voittaa a i n a miekan !

        Kyllä niitä naisia oli talvi- ja jatkosodan rintamilla paljonkin - tosin vain Neuvostoarmeijan riveissä.


      • tutkiskelija
        naisia kirjoitti:

        Kyllä niitä naisia oli talvi- ja jatkosodan rintamilla paljonkin - tosin vain Neuvostoarmeijan riveissä.

        Meillä on monia kummallisia käsityksiä sodankäynnistä. Vanha totuus on, että huollon on pelattava, muuten tulee noutaja.
        Napolean pääsi aikoinaan Moskovan porteille ja niin pääsi Hitlerkin. Sitten tuli noutaja molempien armeijoille.
        Eräs Suomen merkittävä pelastaja oli sodassa
        nainen madame Kollontai, joka vastasi varmaan divisioonaa miehiä rintamalla !

        Vanha totuus pitää edelleenkin paikkansa:
        - Armeija marssii vatsallaan !


      • Suomen ystävä
        naisia kirjoitti:

        Kyllä niitä naisia oli talvi- ja jatkosodan rintamilla paljonkin - tosin vain Neuvostoarmeijan riveissä.

        Laitan tähän linkin jossakerrotaan mainitusta
        kovin vähälle huomiolle jääneestä todellisesta rauhanaktivistista, jonka jatkosodan päättymisen muistopuheessaan presidentti Mauno Koivisto kymmenen vuotta sitten erityisesti muisti.
        http://www.uta.fi/suomi80/art17.htmhttp://www.uta.fi/suomi80/art17.htm


    • Solmio

      Niin, onhan se pukujuhlaa. Rahvasta potuttaa ja varmaan aiheesta. On siellä kuitenkin edustettuna koko joukko "rakennuspalikoita" joilla Suomen nykyinen hyvinvointi on mahdollistettu.

      • tutkiskelija

        Kun Linnassa on Suomen "kerma" koolla niin ihmetyttää se, mitä kukin siellä haluaa näyttää.

        Jotain osoittaa mausta niin mediassa kuin kansan syvien rivien keskusteluissa, että kiinnostavinta oli Jonnan rintanipukat.

        Eikö meillä ole muuta näytettävää ja puhuttavaa edes Presidentin järjestämässä juhltilaisuudessa kuin

        - rintanipukat ?


      • pölhö
        tutkiskelija kirjoitti:

        Kun Linnassa on Suomen "kerma" koolla niin ihmetyttää se, mitä kukin siellä haluaa näyttää.

        Jotain osoittaa mausta niin mediassa kuin kansan syvien rivien keskusteluissa, että kiinnostavinta oli Jonnan rintanipukat.

        Eikö meillä ole muuta näytettävää ja puhuttavaa edes Presidentin järjestämässä juhltilaisuudessa kuin

        - rintanipukat ?

        Sinunkin kommentistasi päätellen!


      • tutkiskelija
        pölhö kirjoitti:

        Sinunkin kommentistasi päätellen!

        TVn juontajat vaihtoon, teräväsilmäisiä kuvaajia teräväkynäisten toimittajien lisäksi,
        sellaisia jotka näkevät muutakin kuin niitä jotka ovat meillekin jo "TV:sta tuttuja".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe