Kyllä voi mennä jännäksi.. Äidinkieli lähtee YTL:ään 87 pisteellä, eli juuri L:n rajalla. Meneekin sitten tuloksia jännittäessä loppukevät.. Parempi kai asennoitua siihen, että E tulee, ettei joudu pettymään jos pisteet laskevat YTL:ssä... Minkälaisia heittoja muilla äidinkielen kirjoittaneilla on alustavien ja YTL:n pisteiden välillä ollut? Onhan se E:kin hieno saavutus, mutta harmittaahan se jos jää muutaman pisteen päähän L:stä. :/
Alustavat pisteet L:n rajalla, en kestä...
15
3122
Vastaukset
- aabuu
Äidinkielen alustavat pisteet saattavat muuttua suuntaan tai toiseen yllättävän paljon. Minulla nousi 5 pistettä, mutta kaverilla taas laski 10 pojoa.
- Tiituska
Sepä se, äidinkielessä kun ei periaatteessa ole "oikeita" tai "vääriä" vastauksia, mukavahan se on olla koko kevät löysässä hirressä tuloksia odotellessa.. :/ Toisaalta äidinkielen opettajani arvioi kuulemma varovasti yo-kokeita ettei tule pettymyksiä, mutta eihän koskaan voi tietää vaikka sensori pudottaisi paljonkin pisteitä.. Huoh, jännittää..
- lukiolaine
Kannattaa kysyä tarkastaneelta opettajalta, että onko pisteet mennyt perinteisesti ylös- vai alaspäin. Pistevaihtelut on yleensä tarkastavan opettajan lepsuudesta kiinni, vaikkakin sensorillakin on hieman väliä.
- eivoitietää
Älä murehdi, et mahda asialla enää mitään. Äikkä muuttuu helposti lautakunnassa. Oma lähti syksyllä vahvana M:nä, mutta palautuikin L:nä.
- Tiituska
Kiitos kommeteista, täytyy kysyä opettajalta miten aiemmille hänen arioimilleen alustaville pisteille on ytl:sä käynyt!
Totta, turhaa tässä murehtia etukäteen miten käy, pitää yrittää rauhoittua ja asennoitua siihen että sieltä voi tulla mitä vaan.. Oikeastaa tyhmää edes nähdä niitä alustavia pisteitä etenkin juuri äidinkielen, kun eivät välttämttä ole edes suuntaa antavia. Mutta toivotaan parasta!- Tiituska
Hmph, kiitos väsyneenä kirjoittamisen (kirjoitusvirheet), en taida kovin hyvin käydä L:n oppilaasta. :D
- Toinenhirressäroikkuja
Älä välitä, täällä toinen löyhässä hirressä roikkuja:) Kaksin aina kaunihimpi, sanotaan. Tosin minun pisteet juuri ja juuri E. Olen varautunut pahimpaan eli tulee putoamaan ja joudun siinä tapauksessa vielä korottamaan syksyllä:( ...Pakko päästä lääkikseen!
- toivotapiosk
Noilla pisteillä on realistista odottaa, että saat vähintään E:n. Sekin on kunnioitettava arvosana. Ei ole aiheetonta toivoa, että tulisi kuitenkin L. Se selviää sitten toukokuussa, vajaan kahden kuukauden kuluttua.
- sostaitojenkäsikirja
Tavottelen exemiaa. Mulla lähti tt 30 essee 40. Yhteensä 70 pistettä nyt eli jännäks menee, koska e-pisterajat 71 tai 73.
Oli aika huonoja pisteitä meiän koulussa, mites muilla?- kak5
Meillä oli monet saaneet tekstitaidosta sellaisia 2-2-2 -pisteitä, tosin taisi siellä yksi 1-1-2 -saanutkin olla. Meillä on keskiverrot pisteet sellaista kolmen luokkaa, tosin ainahan sellainen huippukin löytyy. Joku oli kirjoittanut 5-5-6 tekstitaidosta ja 50p esseestä alustavasti
- taatelo
Mites muiden alustavat? Olisi kiva kuulla lisää miten tänä keväänä äidinkieli on noin yleisesti ottaen mennyt ihmisillä (ja kouluilla)!
- hobbyy
Ei pisterajoja kukaan vielä tässä vaiheessa tiedä.
- taatelo
Ei kukaan mistään pisterajoista olekaan puhunut vaan alustavista?
- Aikuisabi
Minä sain huippupisteet: 5,5,6 tekstitaidosta ja esseestä oli tullut 60! Tästä ei ytl:llä voi olla suunta kuin alaspäin :o)
- ap--
Kyllä sieltä se L tuli! Ihan mieletön helpotus oli näiden piinaavien kuukausien jälkeen kun viimein sain tietää lopulliset tulokset ja pisteet olivat jopa nousseet 3:lla. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781