Lapsen kotoa pois ajaminen kun on täyttänyt 18 vuotta. Nykyjään tuntuu olevan trendi, että kun lapsi on käynyt lukion tai täyttänyt 18 vuotta niin vanhemmat alkavat vihjailemaan lapselle , että nyt olisi aika hankkia oma asento. Tieteelliset tutkimukset kuitenkin todistaa, että nuoret kypsyvät aina 24 vuotiaaksi asti, varsinkin jos nuoresi on vielä kypsymätön ja kykenemätön ottamaan itsestään vastuun niin tuntuu vaikealta kuvitella, että kotoa muuttaminen parantaisi sitä. Kotona tiukempien sääntöjen asettelu voisi auttaa. Omaa oloasi ei auta, että nuori kun nuori ei ole silmissä niin ei ole mielessäkään. Kuitenkin totuus on, että jos nuoren elämä menee sitten kunnolla alamäkeen kun muuttaa pois kotia pohdit sitä koko loppuelämäsi . Minun mielestä parempi vaihtoehto on asentoitua siihen , ettää nuori asuu vielä jonkun vuoden rauhassa kotona. Tilanne on toki toinen jos nuori on vastuullinen ja itse haluaa muuttaa pois kotoa. Mielenkiintoista olisi kuulla kokemuksia kun nuori on 18 vuotiaana muuttanut pois kotoa.
Nuoren kotoa pois muuttaminen 18 vuotiaana?
3
212
Vastaukset
- miämuutin
Minä voin kertoa sinulle, että ennen nuoret muuttivat kotoa jopa 14 vuotiaina ennen kuin rippikoulu oli käyty. Itse muutin 19 ikäisenä parin sadan kilometrin päähän kotoa opiskelemaan. Ei siinä mitään ihmeellistä ollut. Tavarat kassiin ja maailmalle. Sillä tiellä olen.
Sittenhän on nykyään niitäkin, jotka lähtevät kotoa puoliväkisin heti 18 vuotiaana ja uskovat olevansa aikuisia.
Aika harvoin kai nuoria ajetaan pois kotoa. Mutta tietysti, jos on oikein hankala ja kotona vanhempia jatkuvasti ärsyttävä nuori, niin ymmärtänet, että tällaiselle nuorelle voidaan vihjata, että saisi muuttaa omilleen, jos kodin säännöt eivät sovi. - nuorenakotoamuuttanut
olin vasta 16-vuotias. :O)
- vm94
Itse muutin kotoa 15-vuotiaana lukio-opintojen takia naapurikuntaan. 18-vuotiaana sitten toiselle puolelle Suomea, jossa aloitin yliopisto-opinnot. Ei vanhemmat vaatineet, itse lähdin opintojen takia ja aivan hyvin on mennyt, ei mitään ongelmia. Kelan opiskelijaetuudet ja kesätyörahat ovat riittäneet tähänkin asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123940MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar802049Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214908Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3818