Millainen moottoripyörä A2-kortin hankkijalle?

GoZami

Hei. Tässä kesällä ajattelin hankkia tuota A2 korttia ja haluaisin vähän vinkkejä minkälaista menopeliä kannattaisi hankkia? Ite ajattelin jotakin vähän kevyempää mallia vaikka olenkin 195 cm pitkä 20 v mies....

4

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PahanHeitti

      Pituus voi tehdä pyörän hankkimisesta ongelmallista, mutta ei mahdotonta. Yleensä pystyn suoralta kädeltä heittelemään malleja, mitä voi A2-luokkaan hankkia mutta nyt meni vaikeeks... Honda CBF600, mahdollisesti. Suzuki GSX650F, mahdollisesti.

      Perhanan vaikea sanoa oikeastaan mistään mitään kun ite olen n. 20 senttiä lyhyempi, mutta veikkaisin noiden ihan peruspyörien menevän. Kawasakin Ninja 250/300 voi olla liian pieni, samaten CBR250. CBR500R voi ehkä mennäkin. Kawasaki GPZ500, ehkä.

      Minkälaisella budjetilla ajattelin pyörän hankkia? Ja onko tuo "kevyt" nimenomaan sportti/naku?

      • Juu, elikkä budjetti ei todellakaan ole iso ajattelin käytettynä ostaa noin. 1500 e? Sportti tapaisia.


      • PahanHeitti
        GoZami kirjoitti:

        Juu, elikkä budjetti ei todellakaan ole iso ajattelin käytettynä ostaa noin. 1500 e? Sportti tapaisia.

        Toi autto aika paljon jo. GSX650F ja CBR500R rajautuu heti pois, samaten pikku-Ninjat. CBF600 näkyy olevan liian hintava myöskin. Jäljelle jää aikaisemmin mainituista vain tuo GPZ. Muistin, että GPZ:aa on tehty myös 600-kuutioisena, siis sellaisena joka tähän luokkaan sopii. Sen lisäksi muistin Yamahan XJ600 Diversionin, joka sopii tähän luokkaan. Molemmat on sportin tyylisiä, mutta eivät kuitenkaan mitään kyykkyjä. Kunnon kyykkypuolella tohon hintaluokkaan sopii vain ensimmäiset CBR600F:t. Eivät ole mitään CBR-sarjan kauneimpia pyöriä, mutta ajavat varmasti asiansa. Kaikissa näissä yllä mainituissa on sitten se, että niiden tehoja täytyy rajoittaa, eli se kannattaa ottaa huomioon pyörää ostettaessa budjetin kannalta.


    • 1600cc

      suosittelen koe ajoja eri tyyppisällä pyörillä, kun olet noinkin kookas kaveri, niin kyykky mallit saattaa tuottaa raskasta ajoa pitemmillä lenkeillä, kokeile niin siitä se selviää, ei riitä 30min ajo vaan useampi tunti!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1492
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1319
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1152
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1119
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      26
      901
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      785
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      700
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      636
    9. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    10. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      617
    Aihe