Persut on hulluja

Näinsevainon

Ajan 2000 euroa maksavalla autolla. Käytännössä tuon auton arvo olisi nolla tuollaisen huuhaan jälkeen.

Jiohatisi siiheh että halvat eutot menisi sulatukseen ja minulla ei ainakaan ole varaa eikä kyllä halukaan ostaa uutta autoa.

Asun seudulla jossa työpaikaan on matkaa ähintään 30 kilometriä pisimmillään 100 kilometriä.

Auroveron alennus perittäisi pakolla jollakin juulla autpoihin kohdistuvilla käytöveroilla. Miljardin kerääminen käyttöveroilla tarkoittaisi että maksaisin työmatkoistani 2000 euroa lisää joka vuosi, eli autoni arvon joka vuosi. Pahimmassa tapauksessa jo työmatka onkin koko vuoden 100 kilometriä maksaisin 4000 euroa joka vuosi. Siinä ei auttaisi vaikka ostaisin uudemman auton, maksu olisi sama.

Tuo persujen ehdotus olisi todellakin iso tulonsiirto pienipalkkaisilta maaseudun asukkailta rikkaille kaupunkiiasukkaille.

Rikas kaupoungissa ASUVA ostaisi uuden auton ja saisi siitä heti veroetua 150 000 euroa. Ajaisi tuolla autolla vähän ja maksaisi käyttöveron liäsäyksenä ainoastaan 200 euroa vuodessa lisää. Korkeintaan 700 euroa jos kaupungissa asuavaksi ajaisi "todella paljon", 10 000 kilometriä vuodessa.

Minulla tulee pahimmillaan vuodessa jopa 60 000 kilometriä työmatka-ajoa.-

Maaseudulla EI asuvien todellakan kannata äänestää Persuja ollenkaan. Ne leikkivät neljä vuotta sitten olevansa maaseudun asukkaiden puolella. Persut on hyt karvansa näyttänyt.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1426917735790.html

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taloudentuhoojat

      Persujen "esitykset" nyt on tuota luokkaa! Eivät ymmärrä että talous ja sen osat on muotoutuneet kymmenien vuosien sisällä parhaiksi. Jos jotain muutetaan niin muitakin muuttuu ja koko korttitalo menee vinksalleen. Mutta persuäly nyt ei riitä huomisen miettimiseen ja eilinen on väärin tehty! Ole siinä persuoptimistinen.

    • jössesesso

      Onko ääliö käynyt mielessä, että autoveron postolla haetaan mm
      - autokanta saadaan uusiksi
      - saadaan kerättyä autoveroa jokaiselta, joka käyttää auto
      - saadaan piristettyä autokauppaa ym autoilun osaalueita.

      Ei ole kenenkään etu, että maantiet ovat täynnä vanhoja autoja.

      Vitun idiootti, uudistuksen jälkeen saisit ilmatteeksi noita romuja. Jos kerran ajelet noin paljon, sinun kuuluukin rahoittaa teiden kunnostus.

      Ja kaupunkilaisille on jo olemassa korkeat asumiskulut, ei kaupungissa rikkaita.

      Ettekös te metsänomistaja juntit niitä rikkaita ole.

      Vaalit ovat tulossa.

      ÄÄNESTÄ PERUSSUOMALAISIA, NIIN SAADAAN POSITIIVINEN MUUTOS AIKAAN.

      • Tämän kirjoituksen mukaan persu ei ole kovin positiivinen ihminen.


      • MikäMitä
        pepep kirjoitti:

        Tämän kirjoituksen mukaan persu ei ole kovin positiivinen ihminen.

        Ei siinä persun positiivisuudesta ollut kysekään.


      • MikäMitä kirjoitti:

        Ei siinä persun positiivisuudesta ollut kysekään.

        Kun persu on negatiivinen, niin epäilyttää muutoksen positiivisuus.


      • niinkö
        pepep kirjoitti:

        Kun persu on negatiivinen, niin epäilyttää muutoksen positiivisuus.

        Eli hyväksyt autoveroehdotuksen jos se esitetään hymyille ja iloisesti?


      • niinkö kirjoitti:

        Eli hyväksyt autoveroehdotuksen jos se esitetään hymyille ja iloisesti?

        Autistinen rasistipersu ei kykene aitoon iloon: skenaario, jonka esität, on mahdoton.


      • niinkö
        pepep kirjoitti:

        Autistinen rasistipersu ei kykene aitoon iloon: skenaario, jonka esität, on mahdoton.

        Perustuuko tuo johonkin lääkärinlausuntoon ja mahdolliseen tuomioon. Tunnetko jokaisen persuedustajan henkilökohtaisesti? Vai onko tuo sellainen minustatuntuu arvio? Onko sinulla kyky tulkita jokaisen ihmisen hymy siten että onko se aito vai näyteltyä? Pitääkö miss suomi kisat perua koska siinä missien pitää teennäisesti hymyillä ja sillä yritetään menestyä ja peittää kilpailujännitys?


      • niinkö kirjoitti:

        Perustuuko tuo johonkin lääkärinlausuntoon ja mahdolliseen tuomioon. Tunnetko jokaisen persuedustajan henkilökohtaisesti? Vai onko tuo sellainen minustatuntuu arvio? Onko sinulla kyky tulkita jokaisen ihmisen hymy siten että onko se aito vai näyteltyä? Pitääkö miss suomi kisat perua koska siinä missien pitää teennäisesti hymyillä ja sillä yritetään menestyä ja peittää kilpailujännitys?

        Rasistit yleisesti eivät ole kovin iloisia ihmisiä.


    • nivelrikko

      2000 euron autolla ei ajeta 60000km työmatkoja. Jos ajat niin autosi on palaisina jo parissa vuodessa. Ja arvo 0. Itselläni on työmatka ajoa n. 15000km että tiedän kokemuksesta kuinka paljon auto kestää. 2000e auto on vähintään 10v vanha.
      Joskus on puhuttava rehellisesti eikä suoltaa potaskaa.

      • Näinsevainon

        Parhailla auroilla menee 700 000- miljoonaan kilometriin. 10 vuitta vanha nyt ei ole vielä kuin sisään ajettu.

        En ole koskaan omistanut alle 10 vuotta vanhaa autoa. Edellisellä autolle tuli miljoona kilometriä täyteen. Nyt minulla 2000 vuosimallin auto jolla on ajettu vain 300 000. Ostin sen pari vuotta sitten käytettynä 2000:lla. Siinä on vielä autoa viideksi vuodeksi. Sittenkin on vasta 600 000 mittarissa. Jos oikein hyvin menee ajan tällä autolla vielä 7 vuotta.,

        Minä kun en tarvitse autoa p.niksen jatkoksi vaan kulkuneuvoksi.


    • VoiVoiNäitäRaasuja

      Käytännöss 2000 € maksavan auton myyntihinta, eli arvo on jo nolla. Niillä ei juurikaan kauppaa käydä, eli sillä on kayttöarvo sinulle.
      Lasketaan/poistetaan autovero tai ei, maksat ensivuonna reippaasti enemmän ensivuonna työmatkoistasi ja autoilun kustannukset nousevat, kuten Suomessa aina, täällä autoilu on lypsylehmä, jossa laitteet ja olosuhteet heikkenevät ja hinnat nousevat.

      Uudemmassa autossa paljon ajavana, olisit paremmassa turvassa ja ympäristöä säästyisi pienemipien päästöjen/polttoainekulutuksen muodossa.

      On todella harvinaista että rikas kaupungissakaan ASUVA ostaisi auton jossa veroetu olisi 150 000,- ;) jossa sitten jo paljastuikin että olet vain häirikkö ja trolli, jolla tuskin autoakaan on - ainakaan verouudistuksesta et tajua hölkäsen pöläystä ;)

      Sua vaivaa persuraivo ja auttamaton tyhmyys ;)

      • Soinin_Saapas

        Siittä huolimatta, hilloa tai halua uuden auton ostamiseen ei ole kuin pienellä, hyvin toimeen tulevalla porukalla. Vain se porukka todella hyötyisi veron poistamisesta. Maksumiehiksi joutuisi se suuri enemmistö suomalaisista, joka ei koskaan osta uutta autoa. Ja kaikkein koviten muutos kohdistuisi kaikkein köyhimpiin autoilijoihin. Sieltä persueliitti haluaa repiä mersurahansa.


      • EiRahastaKiinni
        Soinin_Saapas kirjoitti:

        Siittä huolimatta, hilloa tai halua uuden auton ostamiseen ei ole kuin pienellä, hyvin toimeen tulevalla porukalla. Vain se porukka todella hyötyisi veron poistamisesta. Maksumiehiksi joutuisi se suuri enemmistö suomalaisista, joka ei koskaan osta uutta autoa. Ja kaikkein koviten muutos kohdistuisi kaikkein köyhimpiin autoilijoihin. Sieltä persueliitti haluaa repiä mersurahansa.

        Sitten voi lopettaa autoilun, jos ei ole varaa muutaman vuoden vanhaan pikkuautoon, joka maksaisi veroalen jälkeen hintojen haettua paikkaansa n. 4000,- Tuon auton kulutuserolla vanhaan "Ladaan", on hinta maksettu parissa vuodessa - siis jos työmatkaa ajelee kymmeniätuhansia kilometrejä työmatkoja. Myös vakuutusmaksut ovat halvempia kuin vanhassa laitteessasi.
        Se onkin sitten eriasia mitä haluat tejdä tai olla tekemättä, se ei liity verotukseen, vaan omaan mininäminäminäenainakaanrupee-ajatuksiisi.


      • Soinin_Saapas
        EiRahastaKiinni kirjoitti:

        Sitten voi lopettaa autoilun, jos ei ole varaa muutaman vuoden vanhaan pikkuautoon, joka maksaisi veroalen jälkeen hintojen haettua paikkaansa n. 4000,- Tuon auton kulutuserolla vanhaan "Ladaan", on hinta maksettu parissa vuodessa - siis jos työmatkaa ajelee kymmeniätuhansia kilometrejä työmatkoja. Myös vakuutusmaksut ovat halvempia kuin vanhassa laitteessasi.
        Se onkin sitten eriasia mitä haluat tejdä tai olla tekemättä, se ei liity verotukseen, vaan omaan mininäminäminäenainakaanrupee-ajatuksiisi.

        Miks *elvetissä mun pitäis maksaa puolet persun uudesta ökymersusta, kun sillä uuden mersun ostajalla olisi varaa ostaa se mersu ilman köyhien per*eestä tai eläkkeestä revittävää lisäveroa.

        Ja että vakuutusmaksut laskisivat. Älä unta nää.


      • KommunistienItkua
        Soinin_Saapas kirjoitti:

        Miks *elvetissä mun pitäis maksaa puolet persun uudesta ökymersusta, kun sillä uuden mersun ostajalla olisi varaa ostaa se mersu ilman köyhien per*eestä tai eläkkeestä revittävää lisäveroa.

        Ja että vakuutusmaksut laskisivat. Älä unta nää.

        Millä laskutoimituksella autosi mikään kustannus olisi puolet "persunmersun" hinnasta - suosittelen tarkastamaan mersujen hinnat, sen lisäksi ettei veronpoisto/alennus kohdentuisi tulona persuille. mm. puoluetukirahat jaetaan puolueiden kannatuslukujen mukaan, eli persut olisivat rahajonossa vasta kolmansia-neljänsiä ;)
        Mersun ostajilla tosiaan on varaa ostaa, ja on ollut varaa ostaa autonsa ilman "kateellisten itkijöiden" tukea, ja he ovat maksaneet ja tulevat maksamaan ns. kateuslisää suomessa joka tapauksessa, mutta hyväksynevät sen, mikäli se on kohtuullinen.
        Ajatushan, ja ihan järkevä sellainen olisi, ettei autoa hankittaessa veroteta hankintaa, vaan käyttöä, johon jokainen voi vaikuttaa itse - paljonko, se on sitten taas henkilökohtaisten valintojen ja pakkojen sanelemaa, Työmatkakulujahan saat vähentää verotuksessa, varsinkin mikäli ne ovat huomattavan suuria - miksi siis minä osallistun itkujesi rahoitukseen kun työmatkallasi katkeruuttaasi valitat siitä, että ajan mielestäsi liian hienolla ja kalliilla autolla - johon olen rahat itse hankkinut, joka helvetin sentin.

        Minun pitää siis elättää ja tukea saastuttavaa autoiluasi, jotta sinä saat vittuilla omalla rahalla hankkimani auton kassa ajostani.


      • Näinsevainon

        Luitko edes lehtijuttua?

        Mersedes Bents S Hinta 369 412 Autovero 148 152. Veron poisto tuollaisesta autosta antaisi sen ostajalle 150 000 veroedun. Sen veroedun maksaja olisin mm. MInä.


      • ÖLKJHGFERTYUIOkjH
        EiRahastaKiinni kirjoitti:

        Sitten voi lopettaa autoilun, jos ei ole varaa muutaman vuoden vanhaan pikkuautoon, joka maksaisi veroalen jälkeen hintojen haettua paikkaansa n. 4000,- Tuon auton kulutuserolla vanhaan "Ladaan", on hinta maksettu parissa vuodessa - siis jos työmatkaa ajelee kymmeniätuhansia kilometrejä työmatkoja. Myös vakuutusmaksut ovat halvempia kuin vanhassa laitteessasi.
        Se onkin sitten eriasia mitä haluat tejdä tai olla tekemättä, se ei liity verotukseen, vaan omaan mininäminäminäenainakaanrupee-ajatuksiisi.

        Vakuutusmaksu on harha.

        Uudet autot kolarissa menee aina lunastukseen. Uuden auton vakuutukset ovat huomattavasti kalliimpia kuin vanhojen autojen vakuutukset. Kun airbakit laukeaa uusi auto on sulatuskunnossa. niiden korjaaminen on niin kallista että korjaaminen ai kannata. Vakuutusyhtiö lunastaa auton aina. Se NOSTAA vakuutusmaksuja.


      • Näinsevainon
        KommunistienItkua kirjoitti:

        Millä laskutoimituksella autosi mikään kustannus olisi puolet "persunmersun" hinnasta - suosittelen tarkastamaan mersujen hinnat, sen lisäksi ettei veronpoisto/alennus kohdentuisi tulona persuille. mm. puoluetukirahat jaetaan puolueiden kannatuslukujen mukaan, eli persut olisivat rahajonossa vasta kolmansia-neljänsiä ;)
        Mersun ostajilla tosiaan on varaa ostaa, ja on ollut varaa ostaa autonsa ilman "kateellisten itkijöiden" tukea, ja he ovat maksaneet ja tulevat maksamaan ns. kateuslisää suomessa joka tapauksessa, mutta hyväksynevät sen, mikäli se on kohtuullinen.
        Ajatushan, ja ihan järkevä sellainen olisi, ettei autoa hankittaessa veroteta hankintaa, vaan käyttöä, johon jokainen voi vaikuttaa itse - paljonko, se on sitten taas henkilökohtaisten valintojen ja pakkojen sanelemaa, Työmatkakulujahan saat vähentää verotuksessa, varsinkin mikäli ne ovat huomattavan suuria - miksi siis minä osallistun itkujesi rahoitukseen kun työmatkallasi katkeruuttaasi valitat siitä, että ajan mielestäsi liian hienolla ja kalliilla autolla - johon olen rahat itse hankkinut, joka helvetin sentin.

        Minun pitää siis elättää ja tukea saastuttavaa autoiluasi, jotta sinä saat vittuilla omalla rahalla hankkimani auton kassa ajostani.

        Käyttöön voi vaikutta itse:D

        Äläö höpötä. Työmatkat jatkuvat koko ajan. Tulevat myös jatkumaan tulavaisuudessa entistä enemmän.

        Työpaikat ovat nykyisin ympäri Suomea. Vaihtuvat koko ajan. Vakituista työtä ei ole olemassa. Teet kuukauden siellä toisen täällä. Voi kuukaudessa olla töissä Utsjoella ja Helsingissä ja vaikkapa lisäksi vielä Kuopiossa.

        Vaikuat siinä sitten auton käyttöön.


      • HöpöHöpöHöö
        ÖLKJHGFERTYUIOkjH kirjoitti:

        Vakuutusmaksu on harha.

        Uudet autot kolarissa menee aina lunastukseen. Uuden auton vakuutukset ovat huomattavasti kalliimpia kuin vanhojen autojen vakuutukset. Kun airbakit laukeaa uusi auto on sulatuskunnossa. niiden korjaaminen on niin kallista että korjaaminen ai kannata. Vakuutusyhtiö lunastaa auton aina. Se NOSTAA vakuutusmaksuja.

        Kuitenkin uuden autoni alkuvakuutus on halvempi kuin vanhan ? Miten se toimii tuohon uskomukseesi ?


      • Oumon
        Näinsevainon kirjoitti:

        Käyttöön voi vaikutta itse:D

        Äläö höpötä. Työmatkat jatkuvat koko ajan. Tulevat myös jatkumaan tulavaisuudessa entistä enemmän.

        Työpaikat ovat nykyisin ympäri Suomea. Vaihtuvat koko ajan. Vakituista työtä ei ole olemassa. Teet kuukauden siellä toisen täällä. Voi kuukaudessa olla töissä Utsjoella ja Helsingissä ja vaikkapa lisäksi vielä Kuopiossa.

        Vaikuat siinä sitten auton käyttöön.

        Kulutus vaan uudessa huomattavasti pienempi, siis säästöä, ja päästöt myös - eli parannat samalla ympäristöä meidän muiden kanssa. Myös valtioille tulevat rikki- yms. maksut helpottavat laskennallisten saasteiden vähetyessä.


      • PahaHommaKateudelle
        Näinsevainon kirjoitti:

        Luitko edes lehtijuttua?

        Mersedes Bents S Hinta 369 412 Autovero 148 152. Veron poisto tuollaisesta autosta antaisi sen ostajalle 150 000 veroedun. Sen veroedun maksaja olisin mm. MInä.

        Jos on satoja tuhansia laittaa autoon, siittä vaan, verolla tai ilman - verokustannus menee 99 % firman varoista, eli pienentää yrityksen maksamia veroja, eli itseasiassa ei merkitystä sinulle. Muuta kuin kateuden kasvu, mutta olet jo luultavasti niin kateellinen, ettei senkään määrä muutu ;)


      • KommunistienItkua kirjoitti:

        Millä laskutoimituksella autosi mikään kustannus olisi puolet "persunmersun" hinnasta - suosittelen tarkastamaan mersujen hinnat, sen lisäksi ettei veronpoisto/alennus kohdentuisi tulona persuille. mm. puoluetukirahat jaetaan puolueiden kannatuslukujen mukaan, eli persut olisivat rahajonossa vasta kolmansia-neljänsiä ;)
        Mersun ostajilla tosiaan on varaa ostaa, ja on ollut varaa ostaa autonsa ilman "kateellisten itkijöiden" tukea, ja he ovat maksaneet ja tulevat maksamaan ns. kateuslisää suomessa joka tapauksessa, mutta hyväksynevät sen, mikäli se on kohtuullinen.
        Ajatushan, ja ihan järkevä sellainen olisi, ettei autoa hankittaessa veroteta hankintaa, vaan käyttöä, johon jokainen voi vaikuttaa itse - paljonko, se on sitten taas henkilökohtaisten valintojen ja pakkojen sanelemaa, Työmatkakulujahan saat vähentää verotuksessa, varsinkin mikäli ne ovat huomattavan suuria - miksi siis minä osallistun itkujesi rahoitukseen kun työmatkallasi katkeruuttaasi valitat siitä, että ajan mielestäsi liian hienolla ja kalliilla autolla - johon olen rahat itse hankkinut, joka helvetin sentin.

        Minun pitää siis elättää ja tukea saastuttavaa autoiluasi, jotta sinä saat vittuilla omalla rahalla hankkimani auton kassa ajostani.

        Aika yllättävää, että persun argumenttina on luonnon säästäminen - eikös se ole vihreitten homma?


      • VoiVoiSenttäs
        pepep kirjoitti:

        Aika yllättävää, että persun argumenttina on luonnon säästäminen - eikös se ole vihreitten homma?

        Muut voi säästää luontoa järkevästi - vihreät eivät.


      • VoiVoiSenttäs kirjoitti:

        Muut voi säästää luontoa järkevästi - vihreät eivät.

        Pääasia lineee, että sitä säästetään.


      • Näinsevainon
        Oumon kirjoitti:

        Kulutus vaan uudessa huomattavasti pienempi, siis säästöä, ja päästöt myös - eli parannat samalla ympäristöä meidän muiden kanssa. Myös valtioille tulevat rikki- yms. maksut helpottavat laskennallisten saasteiden vähetyessä.

        Tuskin. Pakettiauto kulutus kuormalla 6,8 100 kilometriä. Pittää olla kyllä pihi auto joka tuon alle kulkee.

        Joku raja se on sillä kulutuksen pienentämiselläkin.


    • Miten_piristää

      Autoveron poisto Suomen taloutta? Suomalainen autoteollisuus kun ei tuota kuin pienen markkinasektorin hyötyajoneuvoja ja ulkolaisten henkilöautojen kokoonpanoa. Autoveron poistuminen tuskin lämmittäisi suomalaista autonostajaakaan kovin paljoa. Autonvalalmistajilla ja autoliikkeillä lienee houkutus siirtää kunnon siivu veronalennuksesta omiin katteisiinsa, kuten on käynyt vaikkapa eilintarvikkeiden ja parturikampaamopalveluiden alvien alennusten kanssa. Eli lähinnä autoveron poisto hyödyttäisi tuontikauppaa eikä Suomen taloutta. Puhumattakaan siitä, etteivät persut ole esittäneet, millä syntynyt miljardin budjettivaje paikattaisiin. Vai nipsaistaanko maahanmuutosta ja kehitysavusta taas tuollaiset parikymmentä miljardia?

      • ErkkoÖrkki

        Siinä se lämmittäisi ja parantaisi suomen taloutta kuin kaikki teot ja tekemättä jättämiset jotka nykyään persutellaan talouden kohentamisella. Kyse on lähinnä oikeudenmukaisuudesta ja siitä, että meidän on sitten siirryttävä myös etujen kanssa joita EU;ssa muilla on, samalle viivalle. Kansa ei oikein jaksa ymmärtää sitä, että pohjolan persukoilla meillä on kaikki muualla EU;ssa olevat edut rangaistuksia, ja maksamme lisäkuluja kaikesta.


      • outokysymys

        Miten piristää nimimerkiltä outo kysymys. Pitäisikö kaikki kaupoissa olevat tuotteet olla suomessa tehtyjä ja tuotettuja? Eikö ulkomailta saa tuoda mitään? Ehdotatko suomen rajojen sulkemista?
        Ymmärrätkö että tavaroiden tuontikin on bisnes. Siitä saa leipänsä aika monikin. Jos sillä alalla menee hyvin niin ei se ainakaan heikennä ostovoimaa ym.


    • LadaMyyntiin

      Onpas kaiken kaikkiaan typerä aloitus, jossa joku selittelee miksei verotus saisi olla oikeudenmukainen ? En tunne persujen ehdotusta, mutta aloituksessa kuvattu ehdotus olisi askel nimenomaan oikeaan suuntaan. Autoilun verotuksen tulisi minunkin mielestäni siirtyä nimenomaan käyttöastetta kuvaamaan suuntaan. Nyt autoilusta on tehty verotettu kohde, jossa maksettujen verojen määrä ei muutu autoilun saastuttavuuden mukaan.
      Hankintahinnassa oleva vero, kuten myös taulukoidut vuosittaiset perusverot ja käyttövoimaverot johtavat tilanteeseen että vähän autoa tarvitsevalle maaseudun asukkaalle ajoneuvon kilometrikohtaiset kulut ovat kohtuuttomat. Kuvitellaan että mummo ajaa kerran viikossa kauppaan ja reissulle tulee matkaa 100 km. Se tekee vuodessa 5000 km.
      Nyt mummon ostaa auton jonka hankintahinta olisi 28 000
      Vakuutus 700
      Perusvero 500
      10 % ajoneuvon arvosta 2 800
      Vuosikustannus ilman huoltoja/polttoainetta 4 000 euroa

      Mummon yhden ajetun kilometrin investointi ja omistuskulu on siis 80 senttiä per kilometri.
      Aloittajan tapauksessa vastaava kustannus on nykyisin (2000*10% 700 500)/60 000, eli
      2,5 senttiä. Mummo maksaa siis nykyisin 30 kertaa isomman hinnan auton omistamisesta.

      Mielestäni ajoneuvoja tulisi nimenomaan verottaa niiden käytöstä, eikä omistamisesta. Auton vuosittaiset verot, kuten myös hankintahinnan sisältämä vero tulisi siirtää polttoaineeseen. Aloittajan tapauksessa joku yksilö siitä kärsisi, mutta aloittajankin tapauksessa työmatkakulu
      on verovähennyskelpoinen. Persujen ehdotus tai muiden, muttei se suinkaan avian ilman pohjaa ole.

      • Marezman

        polttoaineiden hintojen korottaminen kyllä tuntuisi suomessa lähinnä sairaalta, muusta se on kertättävä jos veroa korvattava on. Meillä aika tapissa polttoainehinnatkin maailmanlaajuisesti tulotaso huomioiden.


      • HÄH---

        Tuon mummon sitten kannattaa käydä taksilla siellä kaupassa kerran viikossa. Tulee halvemmaksi.

        Pitääkö minun maksaa omasta PAKOLLISESTA auton käytöstä kova hinta sen vuoksi että se "mummo" pääsee omalla autolla halvalla kauppaan kerran viikossa?


    • höpöhöpöhöpö

      Aloitus on trolli. Eihän sitä tarvitse myydä sitä autoa jos sillä kerta haluat ajaa. Silloinhan sinun ei tarvitse miettiä uuden ostoa eikä vanhan myyntiarvoa. Mitä arvelet jos useat tuhannet ihmiset vaihtavatkin edulliseen autoon niin paljonko työllistää kuljetusfirmoja, kauppiaita, jälkimarkkinoita. UUsien liiketilojen rakentaminen ym. tuovat työtä ym ym. Kerrannaisvaikutuksia tulisi. Se mahdollistaisi köyhemmällekin hyvän ja turvallisen auton ostamisen. Uudet autot eivät saastuta niin paljon kuin vanhat eli luontokin kiittää. Vanhan auton arvokaan ei ole nolla sillä kierrätysfirmat useilla paikkakunnilla maksaa niistä usein satasen.

      • Näinsevainon

        Valtionvaraisministeriökö Trollaa?

        Aika uskomaton väite


      • IhmeTyyppiTaas
        Näinsevainon kirjoitti:

        Valtionvaraisministeriökö Trollaa?

        Aika uskomaton väite

        Miten tuo liittyy asiaan?


      • höpöhöpöhöpö
        Näinsevainon kirjoitti:

        Valtionvaraisministeriökö Trollaa?

        Aika uskomaton väite

        Valtiovarainministeriökö teki aloituksen tähän ketjuun ja ajaa 2000€ autolla?

        Aika uskomaton väite


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      376
      1919
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      49
      1627
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      208
      1310
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      84
      1076
    5. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      69
      965
    6. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      928
    7. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      48
      782
    8. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      105
      743
    9. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      257
      726
    10. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      46
      660
    Aihe