Opintovapaalla kesätyö toisessa firmassa

tietämätönkysyy

Saako opintovapaan aikana tehdä palkkatyötä? Ja nimenomaan kyse palkkatyöstä mikä olisi tarkoitus tehdä eri työpaikassa kuin siellä mistä on opintovapaalla. En löytänyt muuta kuin tällaisen jutun: http://www.rahani.fi/opintovapaa-ja-tyo/
Mutta tuossa käsittääkseni puhutaan vain siitä työpaikasta mistä on opintovapaa myönnetty. Entäs jos haluaa ja saa vaikka kesätöitä jostain toisesta firmasta?

3

584

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PerustuslaillinenOikeus

Kyllä perustuslain nojalla ihminen saa mennä töihin ihan mihin lailliseen työpaikkaan haluaa eikä työnantaja voi sitä rajoittaa. Toki siitä työsuhde purkaantuu ja opintovapaa peruuntuu mutta työnantaja ei voi kuitenkaan estää ketään menemästä töihin mihin haluaa.

• zzxdfgh

Itse olin ensin yhteydessä siihen yritykseen, josta olen opintovapaalla ennen kuin lupauduin toisaalle töihin. Kyse on siis kesätyöstä. Koska sille yritykselle, josta olen opintovapaalla oli ok, että työskentelen toisella työnantajalla, niin olen nyt sitten menossa muualle kesäksi. Kannattaa siis ottaa yhteyttä nykyiseen työnantajaasi.

• Niinpäniinpä

Näin se menee. Siitä pitää sopia työnantajan kanssa, jos aikoo tehdä töitä muualle. Jos ei tule lupaa, niin silti voi mennä. Potkuthan siitä sitten vaan seuraa, ei muuta. Ehkä ei ole väliäkään, säilyykö vanha työpaikka, jos sinne ei aio enää palata. Fiksumpaa on itse irtisanoutua kuin odottaa potkuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tuot pöytään parisuhteessa?

Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä
      Sinkut
      349
      1342
    2. 2 km on nykyään liian pitkä koulumatka

Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk
      Lieksa
      66
      788
    3. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää??????
      Ikävä
      54
      773
    4. Sinulle mies

Kohtaamme jälleen kun on oikea aika. Sitä ei voi mikään eikä kukaan estää <3 <3
      Ikävä
      38
      745
    5. Martinan bisneksillä ei mene hyvin

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      727
    6. Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja

Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      678
    7. Miia Heikkinen avautui !

Olipa hyvä kirjoitus, kiitos. Ongelmat mitkä nostat esille on todellisia ja tämä ylimielisyys totta ja se näkyy kaikessa
      Judo
      62
      647
    8. 47
      644
    9. 57
      638
    10. Voiko meidän välit

Koskaan parantua tästä?
      Ikävä
      54
      617