Mikä voi olla kun tytöllä sattuu pissatessa. Olen myös huomannut että sitä kai kutittaa alapää aika usein. On kuulemma aika yleinen vaiva tytöillä jota en oikein usko? Voiko noin pienellä tytöllä olla hiivaa ja jos niin käykö siihen sama Canesten kuin aikuisilla?
4v tyttö ja sattuu pissatessa
3
118
Vastaukset
- antibiottikuuri
Virtsaputken tulehdus, viekää tyttö lääkäriin.
- huolestunutlukija
Heti lääkäriin. Tulehdus jota vain ääliö itse puoskaroi. Et ole lääkäri (sen huomaa) ja jätä Canesten-tuubisi rauhaan, ei auta mitään! Kipikapi, joutuu pian sairaalahoitoon jos leviää munuaisiin!!
- äitsikkä
Tytöllä on luultavasti pissatulehdus, eli virtsaputken tulehdus. Oireita ovat kirvelevä pissaaminen ja sellainen olo, että pissattaa, mutta pissaa ei vaan tule. Tulehdus todetaan niin, että varaatte ajan lääkäriin. Lääkärissä otetaan verikokeella tulehdusarvot ja tyttö menee potalle / pytylle ja pissaa kuppiin, josta tutkitaan, onko tulehdusta. Hoitona on antibiootit. Mahdollisimman nopeasti kun menette, tyttö säästyy vakavammalta oirehtimiselta. Jo alkanut pissitulehdus ei parane kotikonstein. Tulehdus voi levitä, joten varaa aika jo NYT. Hienoa olisi, jos jo huomenna pääsisitte tutkimuksiin.
Kyllä, pissitulehdus on yleinen vaiva sekä aikuisilla naisilla, että pienillä tytöillä. Se pitää aina hoitaa pois huolellisesti.
Jos tyttö käy itse pytyllä, sano hänelle, että hän kakittuaan pyyhkii pyllynsä pepun suuntaan, eikä pimpin suuntaan. Jos kakan bakteereita pääsee pimppapuolelle, on riskinä tulehdus.
Canesten on emättimen tulehdusta varten, ei pissatulehdusta varten. Se ei siis nyt auta ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818407
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543572
- 513136
- 502880
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 362325
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043