5. He pettävät toinen toisensa eivätkä puhu totta; he ovat totuttaneet kielensä puhumaan valhetta, ovat tehneet vääryyttä väsyksiin asti. 6. Sinä asut keskellä vilppiä; vilpillisyydessään he eivät tahdo tuntea minua, sanoo Herra. (Jeremia 9:5-6)
Myös meidän ajassamme on väkevä vilpillisyys Jumalan sanaa kohtaa, ja totuutta väännetäänkin omien mieltymysten mukaan, ja Kirjoituksista valitaan ne kohdat jotka sieltä miellyttävät, ja loput vääristellään itsellen sopiviksi.
Kääntykää parannukseen, sillä ne jotka vääryyttä rakastavat, eivät peri elämää, vaan joutuvat erilleen Jumalasta.
Valheellisuus ajassamme
24
<50
Vastaukset
- Voivoi
Olet sinä Mikko ihan uskomaton !
Juuri pari päivää sitten sinä ITSE syyllistyit siihen mitä kirjoitat ja mistä varoitat, eli Sanankohta oli tämä, jotta ei unohtuisi:
Matt. 11:12 Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen.
Joten omat sanasi sinut ITSESI tuomitsevat taas kerran:
"Myös meidän ajassamme on väkevä vilpillisyys Jumalan sanaa kohtaa, ja totuutta väännetäänkin omien mieltymysten mukaan, ja Kirjoituksista valitaan ne kohdat jotka sieltä miellyttävät, ja loput vääristellään itsellen sopiviksi."
On se käsittämätöntä tuo sinun totaalinen sokeutesi omille virheillesi ja väärille toimillesi ja opeillesi ja valehteluillesi !!!
Milloin oikein heräät Mikko ???- ällöttäväää
Mitä perkelettä kiusaat mikkoa, suuna ja päänä
- Voivoi
Kuka sinua kehoitti minulle kiroilemaan ???
Onko sinulla kaikki ihan kunnossa ?
Oletko Mikon opetuslapsi tai seuraaja tai jotain vastaavaa ?
Ja miksi puutut meidän välisiin keskusteluihin, ja miten ne sinulle kuuluvat ?
Siis eikö täällä kukin saa kirjoittaa vapaasti mitä haluaa, vai toimitko sinä jonain jumalana täällä, joka määrää muiden kirjoittamiset ? Voivoi kirjoitti:
Kuka sinua kehoitti minulle kiroilemaan ???
Onko sinulla kaikki ihan kunnossa ?
Oletko Mikon opetuslapsi tai seuraaja tai jotain vastaavaa ?
Ja miksi puutut meidän välisiin keskusteluihin, ja miten ne sinulle kuuluvat ?
Siis eikö täällä kukin saa kirjoittaa vapaasti mitä haluaa, vai toimitko sinä jonain jumalana täällä, joka määrää muiden kirjoittamiset ?Tarkoitatko voivoi että mikko ei tiedä mistä puhu,, kun hän varoittaa että ja kun ovat alkaneet tarjoaa toisenalainen evankeliumi ja toista ristiä ihmisille joka ei muuttaa ihminen vaan jättä hänet synnin ja saastan vankina?
- viisauttaTotta
savonarola kirjoitti:
Tarkoitatko voivoi että mikko ei tiedä mistä puhu,, kun hän varoittaa että ja kun ovat alkaneet tarjoaa toisenalainen evankeliumi ja toista ristiä ihmisille joka ei muuttaa ihminen vaan jättä hänet synnin ja saastan vankina?
Aivan, toisenlainen evankeliumi, siis pitäisi Hengessä vaeltaa Jumalan tahdossa ja olla kuuliainen. Pois se, meistä kristityistä. Me olemme vapaat ja Jumalan laki ei sido meitä, eikä osoita sitä, että teemme syntiä. Siksi laki pitää kumota, ettei se syyttäisi meitä, kun teemme pahaa ja rikomme rakkauden lakia vastaan.
Siinä olet savonarola oikeassa. Meidän pitää pidättäytyä vanhaan koettuun ihmisviisauteen uskon asioissa.
Siinä vaeltaa hengessä, niin voimma sen vapauden täyttää, mitä uskosta ymmärrämme. Sanomme vain Herra, Herra ja kaikki on ok.
- aamen
Aamen
- hyihyi
Jumala ja Jeesukset ne ovat täällä viim. puolen vuoden ajan jatkuvasti VÄÄRYYTTÄ tehneet, tietoisesti valehdelleet (Älä ana väärää todistusta lähimmäisestä), vaarallisella tavalla vielä, aina satoja kertoja toistaen, TIETOINEN VALE JA VÄÄRYYS. Heille pitää antaa kenkää, eli irtisanoa tehtävistään, kun eivät kerran muuta kuin valhetta koko ajan väännä väkisin syyttömien päälle. Eksytys, joka on heidän tekemäänsä. Älä luota enää, himomurhaajía ovat Valtiaat näköjään! Heille kelpaa vain halpamaisesti uhratut uhrit.
- Näkökulmaa
Minulla on enemmänkin kokemuksia vapaakirkosta,mutta tämä kuvaus sopii heihinkin yhtä lailla kuten helluntailaisiin.Jouduin vainotuksi koska en puhunut "kielillä".Tosin jouduin vainotuksi aivan mistä tahansa jonka valheryhmä,panettelijoiden joukko vain keksikin pääni menoksi.Olin uudestisyntynyt tunnustava Kristitty,ja Pyhän Hengen sain paljon aiemmin,ennen liittymistäni jäseneksi vapaakirkkoon,josta muutaman vuoden kuluttua erosin.Mikään ei vain riitä näissä maallistuneissa kirkoissa.Onnekseni olen vahva luonne eikä ero heidän yhteisöstään ole vaivannut minua lainkaan,enemmänkin olin helpottunut erottuani lopullisesti yhteisöstä joissa Jumala ei asunut.Tämän viestin tein vastauksena aloittajan kommenttiin valheellisuudesta,Kristuksen yhteydessä elämiseen kuuluisi kuulua vapaus,ei synnintekoon,vaan vapaus harjoittaa uskoaan ilman sisältä tulevaa häirintää,joka on lievä ilmaus omista kokemuksistani seurakunnassa.
Helluntailaisessa ajattelussa uskotaan, että uskoontulon jälkeen ihmiselle on varattu erityinen kokemus, Pyhällä Hengellä täyttyminen eli henkikaste. Tämä tarkoittaa uudelle tasolle siirtymistä hengellisessä elämässä. Perinteisesti tämän merkkinä pidetään kielilläpuhumista. Paine tämän kokemuksen saamiseksi ja kielilläpuhumiseen on voimakas. Erityisen vaikeaa tämä on niille, jotka eivät kovasta yrittämisestä ja rukoilemisesta huolimatta koe hengellä täyttymistä. Henkilöä saatetaan painostaa muuttumaan ja hänen uskoaan ja elämäänsä voidaan epäillä vääränlaiseksi.
Seurakuntalaisten odotetaan ”todistavan” seurakunnan edessä siitä, miten heidän elämänsä on muuttunut paremmaksi uskoontulon seurauksena. Tämä johtaa siihen, että halutaan kuulla seurakuntaa ylistäviä seikkoja, tosia tai keksittyjä, mutta kritiikin antamiseen ei ole samanlaisia mahdollisuuksia. Koska uskoontuloa korostetaan voimakkaasti, esimerkiksi vanhemmiltaan uskonsa perineet voivat kokea riittämättömyyttä, jos heillä ei ole kerrottavanaan raflaavia tarinoita siitä miten Jeesus on muuttanut heidän elämänsä. Seurakunnissa painotetaan pyhää elämää ja aktiivista toimimista seurakunnassa. Tämä voi johtaa suorituskeskeisyyteen, pelastusvarmuuden epäilemiseen ja omanarvontunnon laskemiseen, jos ei pysty täyttämään korkeita ihanteita. Erityisesti vaikeissa elämäntilanteissa tai uupumuksen kohdatessa tämä voi olla rankkaa.
Helluntailaisten yhteisöissä ei ole todellista uskonnon- ja mielipiteenvapautta, koska näiden vapauksien käyttäminen eroamalla yhteisöstä tai esittämällä kritiikkiä oppeja kohtaan johtaa vakaviin seuraamuksiin läheisten ihmissuhteiden kannalta. Vaikka helluntaiseurakunnat tunnustavat hengellistä väkivaltaa esiintyvän, heillä on vähän ymmärrystä niitä kohtaan, jotka valitsevatkin erilaisen tien. - olenitsenäinen
Itse uskovana koen uskon henkilökohtaisena, tunnen vastenmielisyyttä kuulua johonkin uskonnolliseen yhteisöön ja joukon mukana meneminen vie oman ajattelu kyvyn.
- todentotta
Eli, kun siirrämme todistuksissamme vaikkapa sapatin sunnuntaille, teemme kuten aloittaja kirjoittaa ja ojentaa meitä siitäkin.
- JeesuksenSanoja
Mat 5:1 Kun hän näki kansanjoukot, nousi hän vuorelle; ja kun hän oli istuutunut, tulivat hänen opetuslapsensa hänen tykönsä.
Mat 5:2 Niin hän avasi suunsa ja opetti heitä ja sanoi:
Mat 5:3 "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
Mat 5:4 Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen.
Mat 5:5 Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä.
Mat 5:6 Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan.
Mat 5:7 Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden.
Mat 5:8 Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
Mat 5:9 Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
Mat 5:10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
Mat 5:11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
Mat 5:12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.
Mat 5:13 Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.
Mat 5:14 Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä;
Mat 5:15 eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville.
Mat 5:16 Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.
Mat 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
Mat 5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Mat 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
Mat 5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan. - turhaajankkaamista
JeesuksenSanoja kirjoitti:
Mat 5:1 Kun hän näki kansanjoukot, nousi hän vuorelle; ja kun hän oli istuutunut, tulivat hänen opetuslapsensa hänen tykönsä.
Mat 5:2 Niin hän avasi suunsa ja opetti heitä ja sanoi:
Mat 5:3 "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
Mat 5:4 Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen.
Mat 5:5 Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä.
Mat 5:6 Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan.
Mat 5:7 Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden.
Mat 5:8 Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
Mat 5:9 Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
Mat 5:10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
Mat 5:11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
Mat 5:12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.
Mat 5:13 Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.
Mat 5:14 Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä;
Mat 5:15 eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville.
Mat 5:16 Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.
Mat 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
Mat 5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Mat 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
Mat 5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.Tyhjää sanan helinää, luuletko ettei ihmiset ymmärrä ilman muuten noita uusintojasi
turhaajankkaamista kirjoitti:
Tyhjää sanan helinää, luuletko ettei ihmiset ymmärrä ilman muuten noita uusintojasi
Näitä asioita aivan liian vähän toistetaan, ja sen näkee kyllä seurakuntien tilanteestakin, että oikeat nuhteet ja kehoitukset puuttuvat.
- Voivoi
Mikko, kyetäkseen olemaa opettaja, tulisi ENSIN olla saatuna ITSELLE opetus:
19 ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus,
20 ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto:
21 niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat;
22 joka sanot, ettei saa tehdä huorin, itse teet huorin; joka kauhistut epäjumalia, kuitenkin olet temppelin ryöstäjä;
23 joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?
24 Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.
Toisaalta sitten kehoittamisesta, jota innokkaasti harrrastat sinulle Mikko Sanaa tässä :
1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.
Ensin sinunkin Mikko tulisi vapautua tuosta ulkokultaisuudestasi, ja väärästä sydämen asenteestasi, ja vasta silloin sinusta voi tulla kykenevä AUTTAMAAN muita, eikä vain muita halveksimaan ja alentamaan ja muita tuomitsemaan, kuten nyt teet ja pakotat omilla toimillasi muitakin lain alle, lain orjiksi ja siten ulkokultaisuuteen !!! Voivoi kirjoitti:
Mikko, kyetäkseen olemaa opettaja, tulisi ENSIN olla saatuna ITSELLE opetus:
19 ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus,
20 ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto:
21 niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat;
22 joka sanot, ettei saa tehdä huorin, itse teet huorin; joka kauhistut epäjumalia, kuitenkin olet temppelin ryöstäjä;
23 joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?
24 Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.
Toisaalta sitten kehoittamisesta, jota innokkaasti harrrastat sinulle Mikko Sanaa tässä :
1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.
Ensin sinunkin Mikko tulisi vapautua tuosta ulkokultaisuudestasi, ja väärästä sydämen asenteestasi, ja vasta silloin sinusta voi tulla kykenevä AUTTAMAAN muita, eikä vain muita halveksimaan ja alentamaan ja muita tuomitsemaan, kuten nyt teet ja pakotat omilla toimillasi muitakin lain alle, lain orjiksi ja siten ulkokultaisuuteen !!!Sinun on ehkäpä hyvä tietää, että en paljoakaan lue viestejäsi.
- Voivoi
Ymmärrän sen hyvin, sillä se kuuluu "taudin kuvaan" !
Siis Raamattu opettaa selvästi kaltaisistasi ja Herran Jeesuksen omatkin sanat tuosta asenteestasi oikein kertovat ja todistavat:
Matt. 13:15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
Ap. t. 28:27 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, että he eivät näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
11 Niin hän sanoi heille: "Teille on annettu Jumalan valtakunnan salaisuus, mutta noille ulkopuolella oleville kaikki tulee vertauksissa,
12 että he näkemällä näkisivät, eivätkä huomaisi, ja kuulemalla kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi, niin etteivät kääntyisi ja saisi anteeksi".
2. Tim. 4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
Siis sinäkin olet ummistanut korvasi ja silmäsi, ja omaan korvasyyhyysi vain haet tukea, eli Totuus ei kelpaa sinulle, ikävä kyllä, mutta silloin kun Totuus ei kelpaa, ei se Totuus pääse tekemään vapaaksikaan, eli siten et sinäkään Mikko vapaudu, tuon oman paatumuksesi vuoksi !
Joh. 8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
Mutta Mikko sinä olet sulkenut silmäsi ja korvasi Totuudelta, ja siten jäät valheittesi vangiksi, mutta siis oman valintasi kautta ja vuoksi, sillä olet mielistynyt vääryyteen, enemmän kuin Totuuteen ja hyvään ja oikeaan !
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
Siis Mikko seulonta on JO käynnissä, ja kukin siis valitsee joko valheet ja vääryyden, tai Totuuden ja hyvän ja oikeudenmukaisuuden !
Mutta sinä olet Mikko olet näemmä mielistynyt vääryyteen enemmän, ja siksi ei Totuus maistu eikä parannuksenteko eli mielenmuutosta ei kohdallasi tapahdu, mutta kaikki tämä siis tapahtuu sinun omaksi vahingokseksi Mikko !!!
Sinulla on Jumalalta saatu vapaa valinta, mutta sinä Mikko vastaat aikanaan valinnastasi Jumalan edessä, eli vapaus tuo vastuun, myös teoista ja toimista, ja sitä vastuuta et Mikko pääse pakoon millään, etkä mihinkään !
- vaivai
Aika jännää tuo uskovaisten kinailu kuka parhaiten on kuuliainen jumalalle, " minä olen oikeampi uskovainen kuin sinä" Nokkimis järjestys se on täälläkin.
- silmävoidettasevainOn
Siis kysehän on siitä, että uskovat eivät ole kuulaisia niin Jumalan Sanalle, vaan he hengessään vaeltavat, ei niinkään Hengessä.
Hengen kautta, siis Jumala toteuttaa ihmisen sydämessä rakkaudentahtonsa, eli lakinsa. Se on Jumalan valtakuntaa täällä ajassa.
Kun ja jos katsomme "normaalia" hengellistä toimintaa, niin kuinka ihmiset kävelevät toistensa ohi. Ei rakkautta, ei elämää, eikä todistuspainoarvoa sanalle.
Siksi tänään tulee Jumalan nimi pilkatuksi ihmisten keskellä.
Siis haastan ihmisiä kuuliaisuuteen Jumalan sanalle, voisin paljon kirjoittaa uskonihmisistä raamatussa, jotka uskossa tekivät, mitä sana kutsui tekemään.
Tänään ei oikein ole eroa maailman ja uskonnollisen toiminnan välillä.
Lähdetään kirkoistamme ja heti unohdamme, mitä olemme kuulleet.
Siis mitä Sana opettaa meille? Sen, että kun siellä Herranhuoneessa olemme kuulemassa luettua sanaa, niin teemme niin. Teemme arjessa ja töissämme jne.
Eli elämä lähtee rukouskammioista liikkeelle. Lähtee niin, että MINÄ teen, kuten sana opettaa ja Hengessä, sekä totuudessa.
Ei niin, että SINÄ teet, kuten sana opettaa, vaan se on MINÄ teen.
Siis, jokainen tekee kohdaltaan, koska usko on henkilökohtainen usko ja se juuri on sitä oksastusta >Kristukseen.
Meidän tavallaan on kirkoissa, ei niin hienoja saarnaliturgioita ja puheita pidettävä, pistettävä nuttuun kunnon tupsut ja seisottava portinpielissä "esittämässä".
Vaan kirkossa vaikka pelkästään luetaan sanaa ja otetaan siitä vaari.
Kyllähän me voidaan alkaa saarnata peukalopaikkoja toisillemme, että tee niin, tai tee näin. Mutta se, että teen sen itse, ja jätän toiset Jumalan työpöydälle -sanankautta, se onkin uskoa.
Siksi peräänkuulutan kuuliaisuutta Jumalan Sanalle, niin sen itselleni saarnaten, että armonistuimen kautta menen, mutta en enää syntiä tehden, vaan luovutan itseni hänelle, että olen myös ristiinnaulittu Hänen kanssaan.
Hän minussa, ja näin minä hänessä. Näin voidaan se vanha-aatami saada kuolemaan. silmävoidettasevainOn kirjoitti:
Siis kysehän on siitä, että uskovat eivät ole kuulaisia niin Jumalan Sanalle, vaan he hengessään vaeltavat, ei niinkään Hengessä.
Hengen kautta, siis Jumala toteuttaa ihmisen sydämessä rakkaudentahtonsa, eli lakinsa. Se on Jumalan valtakuntaa täällä ajassa.
Kun ja jos katsomme "normaalia" hengellistä toimintaa, niin kuinka ihmiset kävelevät toistensa ohi. Ei rakkautta, ei elämää, eikä todistuspainoarvoa sanalle.
Siis haastan ihmisiä kuuliaisuuteen Jumalan sanalle, voisin paljon kirjoittaa uskonihmisistä raamatussa, jotka uskossa tekivät, mitä sana kutsui tekemään.
Siis mitä Sana opettaa meille? Sen, että kun siellä Herranhuoneessa olemme kuulemassa luettua sanaa, niin teemme niin. Teemme arjessa ja töissämme jne.
Eli elämä lähtee rukouskammioista liikkeelle. Lähtee niin, että MINÄ teen, kuten sana opettaa ja Hengessä, sekä totuudessa.
Siis, jokainen tekee kohdaltaan, koska usko on henkilökohtainen usko ja se juuri on sitä oksastusta >Kristukseen.
Meidän tavallaan on kirkoissa, ei niin hienoja saarnaliturgioita ja puheita pidettävä, pistettävä nuttuun kunnon tupsut ja seisottava portinpielissä "esittämässä".
Kyllähän me voidaan alkaa saarnata peukalopaikkoja toisillemme, että tee niin, tai tee näin. Mutta se, että teen sen itse, ja jätän toiset Jumalan työpöydälle -sanankautta, se onkin uskoa.
Siksi peräänkuulutan kuuliaisuutta Jumalan Sanalle, niin sen itselleni saarnaten, että armonistuimen kautta menen, mutta en enää syntiä tehden, vaan luovutan itseni hänelle, että olen myös ristiinnaulittu Hänen kanssaan.
Hän minussa, ja näin minä hänessä. Näin voidaan se vanha-aatami saada kuolemaan.Harvinaisen raitista kehoitusta tähän maailman aikaan, mutta lisäisin, että varokaa näitä nyky päivän seurakuntien hapatteita, sillä seurakunnat eivät ole pysyneet annetuissa arvoissa ja ohjeissa, jotka Jumalan seurakunnille on säädetty.
Huono seura hyvänkin moraalin turmelee.- vaivai
silmävoidettasevainOn kirjoitti:
Hän minussa, ja näin minä hänessä. Näin voidaan se vanha-aatami saada kuolemaan.Niin oikeassa olet, uskon asiat pitäisin henkilökohtaisena, jokainen tulkitsee sen tavallaan.
On vaan pistäny silmään kuinka herkästi puututaan toisen ilmaisuun siis uskossa.
Taas arkielämän asioissa ollaan monasti erimieltä se onkin erijuttu. - Näkökulmaa
vaivai kirjoitti:
Niin oikeassa olet, uskon asiat pitäisin henkilökohtaisena, jokainen tulkitsee sen tavallaan.
On vaan pistäny silmään kuinka herkästi puututaan toisen ilmaisuun siis uskossa.
Taas arkielämän asioissa ollaan monasti erimieltä se onkin erijuttu.Usko saa olla henk kohtaista,mutta sitä ei saa pitää salassa.Tunnustava uskova pelastuu.
Jos mikko kieltäytyy lukemasta voivoin tekstejä niin hän kieltäytyy lukemasta raamattua. Voivoin tekstit kun ovat raamattua alusta loppuun.
- Voivoi
Mikko, jos olen jossakin selittänyt Raamattua väärin, niin näytä se toteen Raamatusta ja Raamatun Sanalla !
Siihen et pysty, joten tyhjä väite, vailla pohjaa ja perusteita !
Minä sen sijaan olen sinun väärät selityksesi Raamatun Sanan kautta ja avulla näyttänyt valheiksi !
Minua jo muutenkin tuossa miettiessäni hämmästytti sinun syvä sokeutesi Mikko !
Tuossa edellä aamensit nikin "silmävoidettasevainOn " kirjoitukseen, vaikka siinä hän käsitteli juuri sinun tapaustasi, esim näillä sanoillaan:
" Eli elämä lähtee rukouskammioista liikkeelle. Lähtee niin, että MINÄ teen, kuten sana opettaa ja Hengessä, sekä totuudessa.
Ei niin, että SINÄ teet, kuten sana opettaa, vaan se on MINÄ teen."
Siis sinä Mikko opetat muita, mutta et itseäsi !
Sinä Mikko opetat ja kehoitat muita, mutta itse teet siinä samassa niitä samoja tekoja !
Tuo Eli elämä lähtee rukouskammioista liikkeelle. Lähtee niin, että MINÄ teen, kuten sana opettaa ja Hengessä, sekä totuudessa.
Tuo "silmävoidettasevainOn " nikin kirjoitus, johon sinä Mikko itse aamensit, oli kehoituksen sana juuri sinulle, mutta sillekin asialle olit Mikko siis täysin sokea !
En siis voi kuin hämmästellä sokeuttasi Mikko !
Toisaalta, ei kai luonnollinenkaan ihminen mitään näe, jos hän on sulkenut silmänsä !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834433Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243138Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392864Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1162645Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172509Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka432377Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132265- 132264
MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142025Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281717