Gigantin myyjä kusetti - PERKELE!

maksanutasiakas

Ostin Canon EOS 700D:n Gigantista. Pyysin kameramyyjältä apua muistikortin valinnassa. Tarkensin vielä, että kortin nopeus pitäisi riittää Full HD -kuvaukseen ja myyjä oli valinnastaan ihan satavarma.

Hän myi minulle Sandisk Ultra 16 GB SDHC I 30MB/S @10 -kortin. Nyt videokuvatessa tuo kuitenkin silloin tällöin tökkii, kameran puskuri täyttyy ja videkuvaus pysähtyy. >: C EOS 700 D:n kuvanlaatu kyllä saa sukat pyörimään jaloissa, mutta tuo korttijuttu ottaa päähän.

Voisko joku nyt ihan AIKUISTEN varmasti sanoa mikä muistikortti on riittävän nopea niin hankin sellaisen? 16 GB riittää.

11

521

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikki_kortit_SanDiskiä

Ei sua kusetettu. SanDiskin kortit ovat parhaita. Jokin muu ongelma on. Mistä tiedät, että kameran puskuri täyttyy? FullHD-kuvalle max. kesto on 12 min. Jos aiemmin tökkää, niin vaihda takuuseen uuteen samanmalliseen tai saman merkin ammattimaisempaan versioon.

• GIG_ANTTI

Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa

• maksanutasiakas

Näytölle ilmestyy puskurimuistin monitorointipalkki, jos kameran puskurimuisti uhkaa täyttyä. Jos palkki menee tappiin, videokuvaus pysähtyy. Näin sanotaan käyttöohjeessa. Joskus palkki käy näytöllä ja häviää.

Näemmä korttien KIRJOITUSnopeuksissa on isoja eroja. Täytyy vaihtaa korttia (ja kauppaa). Suuri lukunopeus ei lohduta, jos kortti on hidas nielemään bittejä...

• ehdottaja

vie kortti takaisin giganttiin ja ota nopeampi tilalle

• makkarmi

Oletko formatoinut muistikortin kameralla?
      Jos et niin kokeile sitä.

• maksanutasiakas

Olen formatoinut kameran valikosta.

• Canon vaatii kuutosluokan kortin videolle. Video kuluttaa 5 megatavua sekunnissa. Tuon kortin pitäisi riittää mainiosti. Minulla on tuollainen MicroSDHC:na EOS M:ssä ja hyvin toimii video. Joko kamerassa tai kortissa on joku vika.

• maksanutasiakas

Argh, toivottavasti muistikortissa. Nimittäin kameralla on 1,5 vuotta ikää ja Canonin takuu oli mitä? :(

• tiesitkö--

Gigantissa on näppärä 30 päivän palautusoikeus.

• maksanutasiakas

Jep, en ole kuin n. 430 päivää myöhässä. :) Täytyy ostaa sellainen kortti, jonka KIRJOITUSnopeus on riittävän suuri.

• EsaKiivivuori

Onkohan tuo nyt sen luokan juttu, että kannattaa avatua täällä ;)

Ai niin.
      EU-alueella on verotussyistä DSLR-kameroiden videotallennus rajoitettu hippasen alle 30 minuuttiin. Onko tuo edellämainittu 12 minuuttia tietyn kameratyypin ongelma?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?

Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?
      Maailman menoa
      505
      5539
    2. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      125
      4879
    3. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      29
      2272
    4. Voiko nainen olettaa

Miehen maksavan treffeillä kaiken, jos kutsuu naisen treffeille?
      Ikävä
      408
      2224
    5. Minun on vaikea ymmärtää

Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut
      Ikävä
      40
      1380
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      165
      1160
    7. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      62
      1091
    8. Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies

Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1001
    9. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      981
    10. Teennäinen ihminen?

Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen
      Sinkut
      132
      948
    Aihe