Olis 10000€ sijoitettavaa ja mietin oblikaatio rahastoja
https://www.nordnet.fi/mux/web/fonder/fondfakta.html?classid=CL00014232&ppm=0&nobuy=1&nm=Alfred Berg Obligaatio B
tai euro-oblikaatio
http://www.seligson.fi/suomi/rahastot2/korkorahastot.htm
molemmat ilmeisesti aika pienen riskin omaavia ja sitä juuri haluan, mutta tuottaneet kumminkin kohtalaisesti.
Mikähän on noiden näkymä näinä aikoina pieneneekö vaikko suureneeko tuotto?
Mitähän muita kohtuullisesti tuottavia vaihtoehtoja olisi pienellä riskillä?
Oblikaatio rahastot®
4
109
Vastaukset
- Superrahasto
Sijoita Nordnetin Superrahastoon ilman hoitokuluja. Sijoitin kesällä 2014 nousua Suomeen sijoittavalla rahastolla jo yli 20%
- amatöörisäästäjä
Nuo ovat pitkien korkojen rahastoja. Niiden arvo nousee kun yleinen korkotaso laskee ja laskee kun korkotaso nousee.
Korkotaso on aika lailla nollassa, joten on epätodennäköistä, että se hirveästi enää laskisi. Jollain aikavälillä korkotaso nousee täysin varmasti. Ja kun niin käy, sijoituksesi menettää arvoaan.
Katselisin siis ennemmin muita sijoituksia. Tosin kannattaa pitää mielessä se, että kun pitkien korkojen tuotto-odotus on olematon tai negatiivinen, niistä siirtyy rahaa esimerkiksi osakkeisiin, mikä taas nostaa osakkeiden hintaa mahdollisesti liian korkeaksi.
Nykyisen kaltaisessa taloustilanteessa on todella vaikea sanoa mihin niitä pahimpia kuplia muodostuu tai onko niitä jo muodostunut. Oma arvaukseni on se, että rahat kannattaa kuitenkin pitää osakerahastoissa (eikä vaikka lyhyissä koroissa tai pankkitilillä) ainakin niin kauan kuin EKP antaa painokoneiden pyöriä. - Tsiigasin
Noita 5 vuotis käppyrtöitä kun katsoo niin ei kovin suuria notkahduksia ole ollut vaan tasaista nousua. Pankkitiliä paremi tuotto ja jos ei muuta käyttöä tuolle summalle niin pienellä riskillä saa ainakin inflaation peitottua ja jää vähän muuhunkin!
- Piensäästäjä
Ennemmin ottaisin Seligsonin Pharoksen tämän loppuvuoden ajaksi tuota summa nostattamaan. Pharoksen perusteena kohtalainen tuottonäkymä pelkkiin korkoihin verrattuna ja melko matala riski tässä lähikuukausien markkinatilanteessa verrattuna muihin Seligsonin rahastoihin. Syyskesällä ja talvella kehittyvien maiden korkorahastot muuttunevat aika houkutteleviksi, jos ja kun Fedin koronnostot ja markkinoiden epävarmuus saavat aikaan jyrkkää laskua. Sitten ostamaan laskevin hinnoin kuukausittain ja odottamaan vuodeksi 2016 uutta nousua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2191332Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341019Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89950
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848