Jatkuvaaa hengenahdistus

Ahdistunut_jännittäjä

Voiko ahdistuneisuuteen liittyä sellaista hengenahdistusta joka tuntuu olevan melkeen 24/7 päällä? Mulla on sellaista että tuntuu kuin kokoajan tiedostamatta pidätän hengitystä ja mun pitää oikeen tietoisesti vetää henkeä, ja tuntuu ikäänkuin pallea olisi lamaantunut. Onko muilla vastaavaa, ja tietääkö kukaan mitä fyysisesti tapahtuu kun henkeä ahdistaa? Onko jokin lihasryhmä jännityksessä ja siksi hengitys ei ole sellaista rentoa ja sujuvaa niinku kuuluisi olla. Entä onko kikkoja tai jotain harjoituksia joilla saa hengityksen "rentoutumaan"?

Välillä miettii että johtuuko tämä eds mistään ahdistuksesta, mutta minusta oireet aika selvät, eli on sellainen jännittynyt olo ja varsinkin iltaisin ku menee nukkumaan niin jotenki se hiljaisuus ja pimeys pelottaa ja ahdistaa, ja silloin hengenahdistus pahimmillaan ja kun just nukkumaan laittaessa olis tärkeetä että hengitys kulkee hyvin jotta voi rentoutua, mutta kun ahdistaa niin sitten vaikea nukahtaa ja sillon alkaa myös sydän hakkaamaan ja tulee sellanen paniikin omainen olo, ja se taas pistää hengen entistä ahtaammalle.

3

382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tinttixx

Moi.
      Ahdistus ja hengenahdistus on kaksi eri asiaa. Hengenahdistusta on yleensä esim. keuhkoveritulpan yhteydessä. Kannattaa mennä lääkäriin.

• oioioioioioioiioioioiioo

Mul on samaa. Mulla johtu stressistä joka jatkunut kuukausia ja kuukausia.

• joupappa

Ota itsellesi hetki aikaa ja kokeile 4-7-8-numerosarjalla tunnettua hengitysharjoitusta. Tyhjennä keuhkot hengittäen ulos suun kautta. Vedä sitten ilmaa nenäsi kautta laskien neljään. Pidätä hengitystäsi ja laske seitsemään. Anna sen jälkeen ilman virrata suustasi ulos ja laske samalla mielessäsi kahdeksaan.

Toista vaiheet muutaman kerran ja varaa itsellesi aikaa niin, että voit tehdä harjoituksen päivän aikana ainakin kahdesti.
      Kopsattu mtv.n sivulta, mutta yksi esimerkki joka toimii ja antaa todella rauhallisen olon ennen nukkumaan menoa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      214
      7374
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4732
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4684
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      75
      3398
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1995
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      29
      1812
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1799
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      44
      1657
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      36
      1547
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1307
    Aihe