Jatkuvaaa hengenahdistus

Ahdistunut_jännittäjä

Voiko ahdistuneisuuteen liittyä sellaista hengenahdistusta joka tuntuu olevan melkeen 24/7 päällä? Mulla on sellaista että tuntuu kuin kokoajan tiedostamatta pidätän hengitystä ja mun pitää oikeen tietoisesti vetää henkeä, ja tuntuu ikäänkuin pallea olisi lamaantunut. Onko muilla vastaavaa, ja tietääkö kukaan mitä fyysisesti tapahtuu kun henkeä ahdistaa? Onko jokin lihasryhmä jännityksessä ja siksi hengitys ei ole sellaista rentoa ja sujuvaa niinku kuuluisi olla. Entä onko kikkoja tai jotain harjoituksia joilla saa hengityksen "rentoutumaan"?

Välillä miettii että johtuuko tämä eds mistään ahdistuksesta, mutta minusta oireet aika selvät, eli on sellainen jännittynyt olo ja varsinkin iltaisin ku menee nukkumaan niin jotenki se hiljaisuus ja pimeys pelottaa ja ahdistaa, ja silloin hengenahdistus pahimmillaan ja kun just nukkumaan laittaessa olis tärkeetä että hengitys kulkee hyvin jotta voi rentoutua, mutta kun ahdistaa niin sitten vaikea nukahtaa ja sillon alkaa myös sydän hakkaamaan ja tulee sellanen paniikin omainen olo, ja se taas pistää hengen entistä ahtaammalle.

3

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tinttixx

      Moi.
      Ahdistus ja hengenahdistus on kaksi eri asiaa. Hengenahdistusta on yleensä esim. keuhkoveritulpan yhteydessä. Kannattaa mennä lääkäriin.

    • oioioioioioioiioioioiioo

      Mul on samaa. Mulla johtu stressistä joka jatkunut kuukausia ja kuukausia.

    • joupappa

      Ota itsellesi hetki aikaa ja kokeile 4-7-8-numerosarjalla tunnettua hengitysharjoitusta. Tyhjennä keuhkot hengittäen ulos suun kautta. Vedä sitten ilmaa nenäsi kautta laskien neljään. Pidätä hengitystäsi ja laske seitsemään. Anna sen jälkeen ilman virrata suustasi ulos ja laske samalla mielessäsi kahdeksaan.

      Toista vaiheet muutaman kerran ja varaa itsellesi aikaa niin, että voit tehdä harjoituksen päivän aikana ainakin kahdesti.
      Kopsattu mtv.n sivulta, mutta yksi esimerkki joka toimii ja antaa todella rauhallisen olon ennen nukkumaan menoa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7060
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2741
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2313
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      87
      1996
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1717
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1515
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1298
    Aihe