Monikohan noista kavereista vielä elää?
Hienoja aikoja, hienoja laivatovereita.
https://www.youtube.com/watch?v=ehh5qATXc7I
Monikohan noista kavereista vielä elää?
10
59
Vastaukset
- xmxyya
Hieno filmi ja tunnelma niiltä ajoilta, kun minäkin aloitin merimieselämäni. En täysin ehkä soveltunut ja lopetin 43 vuoden kokeilun jälkeen. Paljolti hyviäkin vuosia mielestäni.
Ketään kuvista en tunnistanut. Ehkä syy on osaltaan siinä, että taisin seilata eri varustamoissa.
Tätä 60 ja 70 luvulla seilannutta porukkaa on toki vielä paljon elon tiellä mukana. Moni on nukkunut pois nuorena, mutta jäljellä on runsaasti 60, 70, 80 vuotta täyttäneitä, ehkä joku 90 vuoden virstanpylvään saavuttaneitakin. Vanhin tuntemani on toki vain liki 90 vuotias pirteä mies.
Vanhojen merimiesten tapaamisia lienee eniten Helsingissä. Myöskin eri varustamoiden "nostalgia" tapaamisia on ollut moniakin. Merimiespalvelutoimisto lienee paras paikka kysellä tulevista tapaamisista, sillä useimmat järjestäjät ovat MEPAan yhteydessä. On mahtavaa tavata vaikkapa viisikymmentä vuotta sitten olleita kavereita jostakin laivasta. Tai vain kolme vuosikymmentä sitten.
Vertaansa vailla oleva palsta on myös Äänimeri, www.aanimeri.fi tai miten se kuuluukaan olla. Siellä on valtavasti muisteluita, historiaa, kuvia ja kaikkea miellyttävää.
Vanhoja kavereita tuolta mainitulta ajalta löytyy, kun etsii.
Kivaa kevättä - Konekakkonen
Olihan noissa "Linjalaivan likoissa" tuttu laiva, eli Finhansa tuttuine porukoineen. Itse olin siinä hiukan noiden kuvausten jälkeen. Muuten hyvä laiva, mutta linja hieman yksitoikkoinen.
- Eläkeukko
Tuossa Dafnyssä olin-72-73. Oli mun eka laiva.
Nyt olen eläkkeellä. On mont kaveria jo ottanut viimeisen ulosmaksun,mutta moni elää ja nähdään silloin tällöin. - Vanha-eldari
Kuvissa näkyi ainakin K. Koponen haitari sylissä. Laivat tuttuja, olikohan se Algotin tankki Jenny?
- Perkel
Tulethan "Kotkan Ruusu" Nilsun reissulle???? :-*
- Perkel
Viikko vielä onnehen :-*
- tankkijopi
Heiton Mara ainakin tulee tolle nielsenin reissulle jos vain henki pihisee,tuttu kippari ei vain oltu samalla aloksella .
- Perkel
Olin menomatkalla Tukholmaan, tulihan jokunen kätteltyä ja "Kotkan Ruusua" halattua :-*
- Perkel
Siiffi nukkunut pois! R.I.P. Jaska :´-(
- Perkel
When I left my home and my family
I was no more than a boy
In the company of strangers.......
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1171709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381448Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1201286Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1451236
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1491201- 521175
- 571101
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46989