Monikohan noista kavereista vielä elää?

Xseiluri

10

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xmxyya

Hieno filmi ja tunnelma niiltä ajoilta, kun minäkin aloitin merimieselämäni. En täysin ehkä soveltunut ja lopetin 43 vuoden kokeilun jälkeen. Paljolti hyviäkin vuosia mielestäni.

Ketään kuvista en tunnistanut. Ehkä syy on osaltaan siinä, että taisin seilata eri varustamoissa.

Tätä 60 ja 70 luvulla seilannutta porukkaa on toki vielä paljon elon tiellä mukana. Moni on nukkunut pois nuorena, mutta jäljellä on runsaasti 60, 70, 80 vuotta täyttäneitä, ehkä joku 90 vuoden virstanpylvään saavuttaneitakin. Vanhin tuntemani on toki vain liki 90 vuotias pirteä mies.

Vanhojen merimiesten tapaamisia lienee eniten Helsingissä. Myöskin eri varustamoiden "nostalgia" tapaamisia on ollut moniakin. Merimiespalvelutoimisto lienee paras paikka kysellä tulevista tapaamisista, sillä useimmat järjestäjät ovat MEPAan yhteydessä. On mahtavaa tavata vaikkapa viisikymmentä vuotta sitten olleita kavereita jostakin laivasta. Tai vain kolme vuosikymmentä sitten.

Vertaansa vailla oleva palsta on myös Äänimeri, www.aanimeri.fi tai miten se kuuluukaan olla. Siellä on valtavasti muisteluita, historiaa, kuvia ja kaikkea miellyttävää.

Vanhoja kavereita tuolta mainitulta ajalta löytyy, kun etsii.

Kivaa kevättä

• Konekakkonen

Olihan noissa "Linjalaivan likoissa" tuttu laiva, eli Finhansa tuttuine porukoineen. Itse olin siinä hiukan noiden kuvausten jälkeen. Muuten hyvä laiva, mutta linja hieman yksitoikkoinen.

• Eläkeukko

Tuossa Dafnyssä olin-72-73. Oli mun eka laiva.
      Nyt olen eläkkeellä. On mont kaveria jo ottanut viimeisen ulosmaksun,mutta moni elää ja nähdään silloin tällöin.

• Vanha-eldari

Kuvissa näkyi ainakin K. Koponen haitari sylissä. Laivat tuttuja, olikohan se Algotin tankki Jenny?

• Perkel

Tulethan "Kotkan Ruusu" Nilsun reissulle???? :-*

• Perkel

Viikko vielä onnehen :-*

• tankkijopi

Heiton Mara ainakin tulee tolle nielsenin reissulle jos vain henki pihisee,tuttu kippari ei vain oltu samalla aloksella .

• Perkel

Olin menomatkalla Tukholmaan, tulihan jokunen kätteltyä ja "Kotkan Ruusua" halattua :-*

• Perkel

Siiffi nukkunut pois! R.I.P. Jaska :´-(

• Perkel

When I left my home and my family
      I was no more than a boy
      In the company of strangers.......

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      117
      1709
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      38
      1448
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      120
      1286
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1272
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      145
      1236
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      149
      1201
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1175
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1101
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      989
    Aihe