Windows 8.1 keskeyttää tiedonsiirrot.

vikaa-siirroissa

Missähän on vika kun pöytäkoneella jossa on Windows 8.1 katkaisee tiedonsiirrot usein kesken.
Eli usb tikulle tai kiintolevyille kun alan siirtämään tiedostoja niin ne usein katkeaa kesken, se tiedonsiirto nopeus ailahtelee ja jämähtää 0% kohdalle.
Jos siirrän yksittäisiä tiedostoja pienempinä paloina saattaa homma onnistua.

En kyllä keksi enää itse mistä alkaisin vikaa etsimään.
Olisiko ideoita kellään?

20

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8_epäluotettava

      Varmaan tarvitsee käyttää järjestelmän valvojan oikeuksia jos auttaa sekään. Minulla oli ihan samoja ongelmia mut selvisin pakottamalla toistuvilla yrityksillä vaan silti huomasin heti alkuun kun siirryin nyt vasta eilen 8 käyttäjäksi xpltä enemmässä määrin. Siis on minulla ollut 7 sekä 8 jo yli vuoden koneilla. Huomasin heti et Windows 8 sieppaa esim omatekemän ohjelman siten ettei tiedostoilla poistamisella ole mitään vaikutusta XD ja kun kilkkaa exe 8 kaivaa muistista omalle kanavalle poistetut tiedostot. Käyttääkö microsoft näin tehokkaan tietokoneen resursseja yritys vakoiluun vai mihin ? Mielestäni tuollaista toimintaa ei tarvita et tallentaa poistosta huolimatta minun tekemän ohjelman tiedostot itselleen ehkä joidenkin tarkasteltaviksi. Olen vierastanut 7 8 alun alkaen mut tuo yhdellä koneellani ollut xp on herkkä haitallisille toiminnoille jos käy netissä. Siihen ei uskalla asentaa tuskin mitään uutta. En tiedä mut selailevat pian tulevaisuudessa nautinnolla jossain pilvissä ihmisten yksityiselämää.

      • vikaa-siirroissa

        Tosiaan en JV tilillä tätä kokeillut mutta en käsitä edes miksi se vaikuttaisi kun tiedonsiirto menee aluksi oikein n.puoleen väliin saakka mutta sitten nopeus putoaakin 0% kohdalle ja mitään siirtoa ei enää tapahdu.

        Pitää kokeilla jv tilillä.


    • 8_epäluotettava

      Netti kiinni sen koneen osalta jolla käsittelee asioita ja varmistua 100 % safety. Siirto nopeudet ovat jo niin kehittyneet et siivellä eläjä voi pitkään olla huomaamattomasti linjalla kuulolla.

    • oijcx

      Päivitä emolevyn ajurit, ja bios jos tunnet olosi rohkeaksi ja löydät oikeat tiedostot

      • vikaa-siirroissa

        Uskallan kyllä päivitykset tehdä ja olen päivitellytkin, ennenhän homma kyllä pelasi joten outoa että vikaantuu ajanmyötä itsestään.
        Win 8.1 ei tuolla ole päivityksiä ja kaikki on asennettu mitä löytyy, homma ennen toimi oikein.
        Asus M4A78T-E
        http://www.asus.com/fi/Motherboards/M4A78TE/HelpDesk_Download/


    • winsontaa

      paska lagaa.. ei mitään uutta

    • Ubuntu_toimii
      • vikaa-siirroissa

        Nyt on Windowsista kyse joten aivan turha alkaa puhumaan asian vierestä.
        Ubuntulla et voi esimerkiksi koodata tiedostoja haluamastani formaatista toiseen kuten Windowsilla.


      • spämmiä_tännekin

        Windows onkin kovin raoittunut eri formaattien suhteen. Ubuntulla toimii usein suoraan ja formaatista toiseen muunto onnistuu yleensä ihan out-of-the-box, apupyöriä ei tarvita.


      • vikaa-siirroissa
        spämmiä_tännekin kirjoitti:

        Windows onkin kovin raoittunut eri formaattien suhteen. Ubuntulla toimii usein suoraan ja formaatista toiseen muunto onnistuu yleensä ihan out-of-the-box, apupyöriä ei tarvita.

        Ei onnistu, olen kysellyt video converttereista useasti ja yhtään toimivaa ei ole tullut vastaan, Windowsilla olen videot hoitanut.
        Mutta nyt ei ole tästä kyse vaan minä käytän Windowsia ja ongelma on että se katkoo tiedonsiirrot, oli tiedosto mikä vaan.


      • Trollille
        vikaa-siirroissa kirjoitti:

        Ei onnistu, olen kysellyt video converttereista useasti ja yhtään toimivaa ei ole tullut vastaan, Windowsilla olen videot hoitanut.
        Mutta nyt ei ole tästä kyse vaan minä käytän Windowsia ja ongelma on että se katkoo tiedonsiirrot, oli tiedosto mikä vaan.

        Kerrohan mitä videoita pitäisi muuntaa, mistä muodosta ja mihin muotoon. Toimivia convertereita on linuxille useita (käyttäjän ymmärryksen puute / haluttomuus voi toki hankaloittaa käyttöä).


      • vikaa-siirroissa
        Trollille kirjoitti:

        Kerrohan mitä videoita pitäisi muuntaa, mistä muodosta ja mihin muotoon. Toimivia convertereita on linuxille useita (käyttäjän ymmärryksen puute / haluttomuus voi toki hankaloittaa käyttöä).

        Hei trollille, nyt eksyt pahasti aiheesta ja yrität sekoittaa keskustelua joten pysyttäisiin minun aloituksessa ja aiheessa jos vaikka ongelma joskus ratkeaisi.

        Mutta jos sinä tiedät convertterin Linux jakeluihin niin ilolla kuulisin sen nimen koska ilmaisiahan ne Linux jakeluissa yleensä on.
        Covertin pitää siis osata polttaa teksit (sublities) mukaan videoon ja videon on convertoituva mp4 muotoon.
        Kyse on digiboksin nauhoituksesta jossa on lukuisia sublities mahdollisuuksia.
        Kerron illemmalla formaatin,men jaksa käynnistää konetta juuri nyt, mutta digiboksistahan on kyse.


      • vikaa-siirroissa
        Trollille kirjoitti:

        Kerrohan mitä videoita pitäisi muuntaa, mistä muodosta ja mihin muotoon. Toimivia convertereita on linuxille useita (käyttäjän ymmärryksen puute / haluttomuus voi toki hankaloittaa käyttöä).

        Olen tainnut jo convertoida nämä videot mp4 muotoon Windowsilla joten en välttämättä saa selville alkuperäistä formaattia, olisiko se ollut mpeg2 ts mutta siihen pitää ne tekstit saada joten kerro vaan niitä converttereita jotka homman osaa, olen kokeillut jo useita Ubuntussani.


    • lepolepo

      Tietenkin olet tarkistanut virranhallinta-asetuksista ettei kone mene lepotilaan kesken siirron, olethan?

      • vikaa-siirroissa

        Mielestäni olen, mutta pitää kokeilla ruuvailla uudestaan.


      • vikaa-siirroissa

        Ja siis jos tarkoitat että koko kone menisi lepotilaan niin ei tasan mene, eikä edes näytönsäästäjä päälle koska ne ei ole käytössä.
        Luulin että kiintolevyn asetuksia tarkoitit.


      • lepolepo
        vikaa-siirroissa kirjoitti:

        Ja siis jos tarkoitat että koko kone menisi lepotilaan niin ei tasan mene, eikä edes näytönsäästäjä päälle koska ne ei ole käytössä.
        Luulin että kiintolevyn asetuksia tarkoitit.

        Enpä ole tuollaiseen törmännyt, minulla on mokkulayhteys ja esim Windowsin ISO-tiedosto tulee pätkimättä 20-30 minuutissa. Epäilisin nettiyhteyttä syypääksi.


      • vikaa-siirroissa
        lepolepo kirjoitti:

        Enpä ole tuollaiseen törmännyt, minulla on mokkulayhteys ja esim Windowsin ISO-tiedosto tulee pätkimättä 20-30 minuutissa. Epäilisin nettiyhteyttä syypääksi.

        Netistä ei ole kyse eikä latauksista vaan tiedonsiirroista, luulin aloituksen olevan jo selvästi artikuloitu.


    • Keskeyttääköhän

      Entäpä jos olet vain liian hätäinen, koska tiedoston siirto (ei kopiointi) vaatii muistitikulle, tai muidenkin USB -laitteiden kuten kamerat ja vastaavat, muistille kirjoittamista.

      Järjestys on siirrossa niin että ensin kopioidaan tikulta kiintolevylle, tänä aikana ruudulla tapahtuu näkyvää edistymistä, kopioinnin jälkeen suoritetaan tikulle tehtävät kirjoitus toimet ja se on paljon hitaampaa ja ruudulla ei tapahdu mitään, homma näyttää seisahtuvan, olisiko tuosta kysymys.

      • vikaa-siirroissa

        Kiintolevyltä olenkin siirrellyt, eli tikulle ja kiintolevylle kopiointi ja liittäminen, leikkaa ja liittäminen tai suoraan raahaaminen tuottaa saman ongelman johon en keksi syytä, siinähän siis näkyy aina se vihreä aika ja prosentti siirrossa niin jossakin välissä loppusuoralla kovasti ailahteleva mittari meneekin nollaan ja siirto ei etene.

        Olen kyllä odotellut pitkäänkin ja silti siirto lakkaa, todellakin vain loppuu vaikka aluksi homma etenee hyvin.
        Kintolevy ja tikku on kunnossa ja toimii läppärissäni oikein, pöytäkone tekee tätä nylyään, aluksi en Windowsin ollessa tuore huomannut ongelmaa.
        En ole vielä kokeillut kasin palautusta mutta taidan kohta tehdä sen kun en keksi vialle ratkaisua.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10762
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3053
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      207
      2871
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1666
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1516
    Aihe